StoryEditor
Producenci
15.12.2020 00:00

Pewna jest tylko zmiana - pobierz bezpłatnie e-wydanie Wiadomości Kosmetycznych

Pewna jest tylko zmiana – tak krótko można podsumować rok, który niemal za nami. I takim hasłem opatrzyliśmy relację z 8. Forum Branży Kosmetycznej, które odbyło się tym razem w formacie online, dopasowanym do czasów, w których żyjemy. Znajdziecie ją Państwo w listopadowo-grudniowym wydaniu „Wiadomości Kosmetycznych”, które można także bezpłatnie pobrać w formie e-wydania. 

Ostatnie w tym roku wydanie „Wiadomości Kosmetycznych” oddajemy w Państwa ręce z nadzieją, że kolejny rok będzie po prostu lepszy. Tego, co wydarzyło się w 2020 nikt się nie spodziewał. Nikt nie pisał scenariuszy przewidujących, że świat zatrzyma się z powodu wirusa. Przynajmniej nikt z biznesu. No… może poza Billem Gatesem. Dziś? Ostatnie doniesienia: francuska armia zatrudnia pisarzy science-fiction, by przewidywali to, co nieprzewidywalne, by przebijali mury wyobraźni, bo chce być gotowa na kryzysy i wojny przyszłości. Nie brzmi to dobrze. Ale… może lepiej być gotowym niż niegotowym.

Pobierz bezpłatnie e-wydanie „Wiadomości Kosmetycznych”

Branża kosmetyczna nie była gotowa. Tak jak inne biznesy, jak inni ludzie, którzy je prowadzą. Czy poradziła sobie z pandemicznym kryzysem? To zależy kogo się zapyta. Są firmy, które straciły bardzo dużo, chociaż miały zdywersyfikowane kanały sprzedaży, nie tylko produkowały kosmetyki, ale też prowadziły działalność w usługach beauty. Nagle wszystko zaczęło je ciągnąć je w dół – zamykane apteki, perfumerie, galerie handlowe, sklepy na lotniskach, hotele, restauracje, gabinety kosmetyczne. Są firmy skupione na masowych produktach, które szybko mogły przestawić linie produkcyjne i skupić się na mydle czy żelach antybakteryjnych. One nie mogły narzekać na brak popytu, przynajmniej do czasu.

Podobnie nie ma jednej odpowiedzi na to, co wydarzyło się w handlu. Osiedlowe drogerie, które ledwo wiązały koniec z końcem, nagle zyskały klientów, bo ci bali się jeździć daleko po zakupy, nie chcieli stać w kolejkach. Tętniące życiem drogerie w najpopularniejszych centrach handlowych nagle zamarły, a obroty niektórych spadały niemal do zera. Oczywiście szybko rosła sprzedaż w internecie, e-commerce agencje badawcze określają głównym wygranym w tej pandemii. Jednak sprzedaż online nie zasypała finansowej dziury w sieciach drogeryjnych czy perfumeryjnych opierających się na sklepach stacjonarnych.

„Pewna jest tylko zmiana” – tak zatytułowaliśmy artykuł podsumowujący 8. Forum Branży Kosmetycznej, pierwsze zorganizowane przez nas całkowicie w formacie online. Niezwykle ciekawe,  pokazujące, jak w ciągu chwili świat, który znaliśmy może odejść w zapomnienie, oraz udowadniające jak szybko człowiek do zmian się przyzwyczaja, choć z reguły ich nie lubi. 

U progu 2021 roku, w imieniu wszystkich osób tworzących „Wiadomości Kosmetyczne” i portal wiadomoscikosmetyczne.pl, dziękuję Państwu za kolejny rok bycia razem. Naszym Czytelnikom za każde przeczytane słowo, za każdy skomentowany artykuł, za inspiracje do powstawania kolejnych. Naszym Partnerom dziękuję za wsparcie biznesowe, dzięki któremu „Wiadomości Kosmetyczne” wkraczają w kolejny rok życia i mogą się rozwijać. Wszystkim, Państwu i nam samym, życzę przede wszystkim zdrowia oraz optymizmu, który pozwala łagodniej przechodzić przez trudniejsze chwile. Dziękuję też całemu Zespołowi „Wiadomości Kosmetycznych” za wytrwałość i za to, że daliście z siebie wszystko w tym bardzo wymagającym roku, pełnym niespodziewanych zwrotów akcji. 

Katarzyna Bochner
redaktor naczelna
 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.11.2025 13:02
Beauty Tech Group idzie jak burza: obroty znacznie przewyższają prognozy
currentbody IG

Beauty Tech Group, firma specjalizująca się w dziedzinie urządzeń kosmetycznych, która niedawno zadebiutowała na londyńskiej giełdzie, poinformowała, że tegoroczne obroty przekroczyły jej oczekiwania – na ponad miesiąc przed zakończeniem roku obrotowego.

Beauty Tech Group, producent urządzeń marki The Current Body, zakłada też, że pozostały do końca roku okres będzie również bardzo korzystny pod względem finansowym, bowiem produkty Beauty Tech (nie należące do najtańszych) trafiają coraz częściej na świąteczne listy życzeń.

Spółka potwierdza, że wyniki z października i listopada są dobre, stanowiąc efekt “stale rosnącej świadomości sektora urządzeń kosmetycznych do użytku domowego oraz wiodących na rynku produktów grupy, które napędzają silny wzrost sprzedaży w jej podstawowej działalności i na wszystkich kluczowych rynkach”.

W związku z tym Beauty Tech Group przewiduje, że przychody i skorygowany zysk EBITDA za rok obrotowy kończący się 31 grudnia 2025 roku przekroczą dotychczasowe prognozy, które zakładały 117 mln funtów przychodów i 29,7 mln funtów skorygowanego zysku EBITDA. W rzeczywistości pierwsza z kwot osiągnie co poziom co najmniej 128 mln funtów, a druga – co najmniej 32 mln.

Pełne, ostateczne dane zostaną opublikowane w drugiej połowie stycznia 2026.

Z przyjemnością informuję, że silna dynamika obrotów, jaką grupa odnotowała w trzecim kwartale, utrzymała się również w czwartym kwartale. Nie ma wątpliwości, że udana oferta publiczna przyczyniła się do wzrostu rozpoznawalności zarówno The Beauty Tech Group, jak i sektora urządzeń kosmetycznych do użytku domowego, w którym działamy. Z entuzjazmem wkraczamy w ważny okres handlu, jakim jest Black Friday oraz Boże Narodzenie, mając silną pozycję finansową i operacyjną – skomentował prezes firmy Laurence Newman.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:32
L’Oréal zwiększa zaangażowanie w chiński rynek beauty i inwestuje w markę Lan
L’Oréal zaznacza wyraźniej swoją obecność na chińskim rynku.StudioPhotoLoren

L’Oréal poinformował o objęciu mniejszościowego pakietu udziałów w chińskiej marce pielęgnacyjnej Lan, działającej w segmencie masowym. To już druga inwestycja koncernu w lokalną markę w ostatnich miesiącach, co podkreśla rosnące znaczenie Chin w globalnej strategii firmy. Szczegóły dotyczące wielkości i wartości udziałów nie zostały ujawnione, jednak – jak podkreślił Vincent Boinay, prezes L’Oréal North Asia i CEO L’Oréal China – inwestycje na tym rynku są kluczowe dla przyszłego wzrostu grupy.

Decyzja zapadła krótko po tym, jak L’Oréal nabył 6,67 proc. udziałów w marce Chando za 442 mln juanów (62 mln dolarów), co zostało ujawnione w prospekcie emisyjnym spółki przygotowywanym do IPO w Hongkongu. Inwestycje te wpisują się w strategię głębszego wejścia w segment C-Beauty – dynamicznie rosnącej kategorii marek krajowych, które zdobyły istotne udziały w wartym 75 mld dolarów chińskim rynku kosmetyków i produktów higieny osobistej.

Rynek ten jest obecnie wyzwaniem dla międzynarodowych koncernów: lokalne marki zyskują przewagę dzięki szybkim iteracjom produktów oraz agresywnej komunikacji nowych składników i koncepcji pielęgnacyjnych. Jak zauważa Ben Cavender z China Market Research Group, zakup udziałów w rozpoznawalnych chińskich markach może być dla L’Oréal sposobem na skorzystanie z tempa wzrostu C-Beauty bez bezpośredniej konkurencji na najbardziej dynamicznych segmentach rynku.

Mimo trudniejszego otoczenia makroekonomicznego – spowolnienia wzrostu, obniżonego nastroju konsumenckiego oraz kryzysu na rynku nieruchomości – wyniki L’Oréal w Chinach wykazują oznaki stabilizacji. W trzecim kwartale biznes firmy w tym kraju wzrósł o około 3 proc., co stanowi pierwszy wzrost od dwóch lat. Jednocześnie najwięksi gracze krajowi, tacy jak Proya i Chicmas, utrzymują szybkie tempo wzrostu, a Chando jest obecnie trzecim największym lokalnym producentem kosmetyków według danych Frost & Sullivan.

Dla L’Oréal strategiczna może być obecność Chando i Lan w segmencie masowym, gdzie ceny produktów mieszczą się głównie w przedziale 49–390 juanów. Jak podkreśla cytowany przez Reutersa Yang Hu z Euromonitor International, ich silna pozycja w mniejszych chińskich miastach daje koncernowi dostęp do nowych grup konsumentów, wspierając odbudowę sprzedaży bez kanibalizowania portfolio marek premium należących do grupy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
21. listopad 2025 23:34