StoryEditor
Producenci
03.02.2020 00:00

Płyny do higieny intymnej mogą powodować zaburzenia płodności?

Wiele płynów do higieny intymnej dostępnych na rynku zawiera szkodliwe składniki, których stosowanie może prowadzić m.in. do zaburzeń płodności – przestrzega dr Włodzimierz Sieg, ginekolog-położnik w wypowiedzi dla portalu wp.pl.

Stosowanie niewłaściwych kosmetyków do higieny intymnej lub używanie ich w nadmiarze, może zaburzać równowagę flory bakteryjnej, wywołać podrażnienia i prowadzić do infekcji pochwy.

Miejsca intymne powinniśmy traktować łagodnymi środkami myjącymi, które nie będą podrażniać delikatnej skóry. Pochwa jest wyposażona we własną, naturalną barierę ochronną, a kontakt z agresywnymi kosmetykami niepotrzebnie ją niszczy – komentuje dla portalu wp.pl dr Włodzimierz Sieg, ginekolog-położnik z Kliniki Leczenia Niepłodności Invicta.

Ekspert radzi, aby wybierać środki bez sztucznych barwników i substancji zapachowych. Nie stosować tych, które w składzie mają parabeny, wysuszający skórę alkohol etylowy, SLS czy SLES. Twierdzi, że wyniki rozmaitych badań sugerują negatywny wpływ ww. substancji na zdrowie okolic intymnych, niektóre wskazują także na możliwe zaburzenia płodności wynikające z nadużywania niewłaściwie dobranych preparatów do higieny.

W dalszej części artykułu na wp.pl czytamy, że regularne i przez długi czas używanie płynów do higieny intymnej może podrażnić skórę okolic rodnych. – Stosowanie niewłaściwych płynów do higieny intymnej może podrażnić skórę okolic rodnych. Zdrowa pochwa ma naturalnie odczyn kwaśny i zawiera znaczne ilości dobrych bakterii. Jeśli zaburzymy naturalny poziom pH pochwy, staje się ona bardziej podatna na infekcje intymne. Istnieją ponadto doniesienia o rakotwórczym działaniu wybranych substancji stosowanych w kosmetykach i ich negatywnym oddziaływaniu na płodność – ostrzega ginekolog-położnik. 

Zaleca zatem czytanie składu produktów przed ich zakupem. – Korzystne działanie mogą mieć płyny, które zawierają np. kwas mlekowy (odpowiedzialny za utrzymanie właściwego pH oznaczony na opakowaniu „lactid acid”), bakterie z grupy Lactobacillus (ograniczają rozwój patogenów i grzybów) oraz naturalne składniki jak ekstrakt z kory dębu czy z szałwii lekarskiej – komentuje dla finanse.wp.pl dr Sieg.

Z danych Nielsen wynika, że Polacy wydają ponad 100 mln zł rocznie na zakup płynów do higieny intymnej. Sprzedaż tych produktów rośnie z dynamiką 3-4 proc w skali roku. 

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
15.10.2025 13:28
LVMH utrzymuje stabilny wzrost w segmencie perfum i kosmetyków
Luksusowy konglomerat opublikował swoje wyniki.Wikimedia Commons

Dywizja Perfumes & Cosmetics koncernu LVMH odnotowała w trzecim kwartale 2025 roku 2-proc. wzrost organiczny, utrzymując stabilne przychody w ujęciu dziewięciomiesięcznym. Wynik ten wskazuje na odporność segmentu luksusowych perfum i kosmetyków w warunkach spowolnienia gospodarczego oraz wysokiej konkurencji w globalnym rynku beauty.

Wzrost w trzecim kwartale napędzały nowe premiery produktów i konsekwentnie realizowana strategia selektywnej dystrybucji. Najmocniejszym motorem wzrostu pozostają Parfums Christian Dior, które wprowadziły na rynek udane nowości, takie jak Miss Dior Essence, Dior Homme Parfum czy Rouge Dior On Stage. Flagowy zapach Sauvage utrzymał pozycję najlepiej sprzedającego się męskiego zapachu na świecie, umacniając dominację Diora w segmencie premium.

Drugim filarem wzrostu była marka Guerlain, której kolekcje Aqua Allegoria oraz L’Art & La Matière nadal zyskują popularność, przyciągając klientów poszukujących rzemieślniczych kompozycji zapachowych. Z kolei Parfums Givenchy rozszerzyły swoje portfolio o L’Interdit Parfum — nową, kwiatową odsłonę klasycznego zapachu marki, co pomogło umocnić jej pozycję w segmencie zapachów dla kobiet.

Pomimo trudnego otoczenia makroekonomicznego, dywizja LVMH utrzymała zrównoważony rozwój dzięki silnej marce, innowacjom produktowym i strategii koncentrującej się na segmencie prestige beauty. Stały popyt na luksusowe zapachy i kosmetyki, wspierany lojalnością klientów do marek Dior i Guerlain, pozwolił zrekompensować spowolnienie na niektórych rynkach.

2-proc. wzrost organiczny w trzecim kwartale potwierdza zdolność LVMH do utrzymania dynamiki w segmencie wysokiej klasy beauty. Koncern kontynuuje strategię opartą na innowacjach, jakości i silnej tożsamości marek, co stanowi fundament długoterminowej odporności biznesu i utrzymania pozycji lidera globalnego rynku luksusu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
15.10.2025 07:53
Unilever zdecydował o sprzedaży marki Kate Somerville. W czyje ręce trafi?
Transakcja przejęcia Kate Somerville przez Rare Beauty ma zostać sfinalizowana przed końcem 2025 rokuKate Somerville

Koncern Unilever poinformował o zamiarze sprzedaży marki Kate Somerville firmie Rare Beauty Brands. Kate Somerville to marka specjalizująca się w kosmetykach do pielęgnacji ciała, posiadająca również też obejmuje pielęgnację skóry, pielęgnację ciała oraz specjalistyczny salon piękności w Hollywood – przy Melrose Place.

W miarę jak marka wchodzi w nowy rozdział, uważamy, że jej dalszy wzrost i sukces będą najlepiej wspierane przez nowego właściciela, lepiej dopasowanego do zmieniających się potrzeb marki. Jesteśmy przekonani, że pod kierownictwem Chrisa Hobsona i zespołu Rare Beauty Brands, Kate Somerville ma przed sobą świetną przyszłość – mówi Mary Carmen Gasco-Buisson, dyrektor generalna Unilever Prestige podkreśla

Hobson, prezes i dyrektor generalny Rare Beauty Brands uważa, że akwizycja Kate Somerville stanie się kamieniem milowym dla jego firmy.

Od dawna podziwiamy ducha innowacji marki, jej zaangażowanie w pielęgnację skóry i nastawienie na efekty. To idealnie współgra z naszą misją tworzenia produktów, które zachwycają, społeczności, które wzmacniają, oraz marek, które inspirują – wyjaśnia Hobson. – Wierzymy, że Rare Beauty Brands stanie się idealnym miejscem dla Kate Somerville, z radością witamy jej oddany zespół w naszej rodzinie. Wspólnie mamy szansę na nowe możliwości rozwoju i dotarcia do jeszcze większej liczby konsumentów, zainteresowanych skuteczną i luksusową pielęgnacją skóry.

Transakcja przejęcia Kate Somerville przez Rare Beauty ma zostać sfinalizowana przed końcem tego roku (pod warunkiem uzyskania zgód regulacyjnych).

image

Selena Gomez zapowiada premierę pierwszych perfum swojej marki Rare Beauty

Unilever to międzynarodowy koncern, zatrudniający globalnie ponad 125 tys. pracowników, którego produkty są dostępne w ponad 190 krajach. W 2024 roku koncern osiągnął obrót na poziomie 60,8 mld euro, z czego 58 proc. przychodów pochodziło z rynków wschodzących.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
16. październik 2025 05:20