StoryEditor
Producenci
27.07.2022 00:00

Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego obchodzi 20-lecie i prognozuje co czeka branżę

Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego obchodzi w tym roku 20-lecie działalności. „Razem dla rozwoju sektora” to hasło przewodnie spotkania i konferencji organizowanej 5 września br. z okazji jubileuszu organizacji zrzeszającej firmy z sektora kosmetycznego. To tu eksperci z Polski i Unii Europejskiej będą mówić o tym, jaka przyszłość czeka branżę.

„Razem dla rozwoju sektora” to hasło przewodnie spotkania, które 5 września br. Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego organizuje z okazji swojego 20-lecia. W programie konferencji towarzyszącej obchodom jubileuszu zostały zaplanowane prelekcje i bloki dyskusyjne z udziałem  przedstawicieli sektora, ekspertów z Polski i Unii Europejskiej, badaczy, analityków i polityków.

Program wydarzenia został podzielony na trzy bloki tematyczne poświęcone:

  • rozwojowi sektora w ciągu ostatnich lat, dyskusji na temat wpływu Zielonego Ładu na konkurencyjność sektora w kolejnym dziesięcioleciu
  • niezbędności kosmetyków w perspektywie potrzeb współczesnych konsumentów i projektowanych zmian prawnych
  • oraz transparentności w biznesie kosmetycznym.

O przyszłości branży, perspektywach i wyzwaniach związanych z kryzysem będą mówić Blanka Chmurzyńska-Brown, dyrektor generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego oraz Henryk Orfinger współwłaściciel Grupy Dr Irena Eris oraz współtwórca Związku.

Czego potrzebuje współczesny konsument i czego oczekuje od kosmetyków opowiedzą John Chave, dyrektor generalny Cosmetics Europe i dr Marcin Napiórkowski, semiotyk kultury, autor bloga Mitologia Współczesna. W bloku poświęconym transparentności branży swoimi spostrzeżeniami podzielą się Andrew McDougall, director beauty & personal care  w Mintel Group oraz Marta Marczak, dyrektor w PwC, ekspertka ds. brandingu.

Szczegóły wydarzenia: tutaj  

Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego reprezentuje i wspiera cele strategiczne przedsiębiorców wyłącznie branży kosmetycznej. Od 20 lat jest aktywnym głosem sektora w procesie stanowienia prawa. Na co dzień współpracuje z instytucjami administracji polskiej i europejskiej, a razem z firmami członkowskimi wypracowuje i wdraża rozwiązania, które prowadzą do rozwoju polskiego rynku kosmetycznego, który dziś jest 5 w Unii Europejskiej.

Związek należy do Cosmetics Europe – europejskiej organizacji branżowej i Konfederacji Lewiatan – najbardziej wpływowej organizacji pracodawców w Polsce. Angażuje się też w działania budujące pozycję sektora za granicą – wspiera promocję eksportu polskich kosmetyków, buduje sieć partnerstw i wspólnie z partnerami znosi bariery w handlu międzynarodowym. Organizacja pełni również funkcję platformy wymiany doświadczeń – edukuje i szkoli firmy, podnosząc jakość całego sektora. Od 15 lat prowadzi też projekt społeczny Fundacja Piękniejsze Życie.

Związek skupia ponad 230 firm, w tym producentów i dystrybutorów kosmetyków, laboratoria, firmy doradcze i ośrodki dydaktyczne, a także ich partnerów okołobranżowych – dostawców opakowań i surowców. Zrzesza i działa na rzecz zarówno startupów, małych, rodzinnych przedsiębiorstw, jak i dużych, międzynarodowych korporacji i największych polskich firm kosmetycznych, które w atmosferze wzajemnego szacunku i zaufania działają razem skutecznie, zachowując przy tym wszelkie zasady konkurencji.  

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
01.12.2023 13:15
L‘Oréal nadal działa w Rosji, choć w "ograniczonym zakresie"
Firma L‘Oréal choć zamknęła swoje sklepy w Rosji, to nie zatrzymała produkcji w rosyjskiej fabryce
Dyrektor generalny L‘Oréal przyznał, że choć firma po inwazji na Ukrainę zamknęła swoją rosyjską sieć sklepów, to nadal prowadzi zakład w Rosji. Produkuje w nim szampony, farby do włosów oraz artykuły higieniczne i dla dzieci.

Nicolas Hieronimus, dyrektor generalny L‘Oréal,  w wywiadzie dla France Inter powiedział, że firma utrzymuje „ograniczoną działalność” w Rosji. Wciąż prowadzi fabrykę w Kałudze na południe od Moskwy. Zakład otwarty w 2010 roku – w którym produkowana była szeroka gama produktów, od mydła Mixa do perfum YSL i zatrudniał ponad 2 tys. osób – wytwarza obecnie szampony, farby do włosów oraz artykuły higieniczne i dla dzieci.

Są to produkty codziennego użytku, które pozwalają nam utrzymać funkcjonowanie naszej fabryki, wypłacać pensje i chronić bezpieczeństwo naszych pracowników w Rosji. Kontynuowanie produkcji pozwoliło nam to też  uniknąć konfiskat lub działań, które mogłyby zostać podjęte przeciwko naszym aktywom, a przede wszystkim przeciwko naszym pracownikom

– wyjaśnił Nicolas Hieronimus w rozmowie z France Inter.

Portal Fashion Network zwraca uwagę, że dzięki kontynowaniu produkcji, L‘Oréal uniknął losu innej francuskiej firmy. W połowie lipca 2022 r. państwo rosyjskie przejęło kontrolę nad rosyjskimi aktywami Danone. L‘Oréal choć ogłosił w marcu, że tymczasowo zamknie swoje sklepy w Rosji, już wtedy zapewnił, że nie zatrzyma produkcji w swojej fabryce pod Moskwą.

 

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
01.12.2023 12:14
Avon mianował nowego dyrektora generalnego. Kristof Neirynck zastąpi na stanowisku Angelę Cretu
Kristof Neirynck, będzie od 1 stycznia 2024 r. dyrektorem generalnym AvonLinkedin
​​​Kristof Neirynck, globalny dyrektor ds. marketingu w firmie Avon i jej dyrektor zarządzający na Europę Zachodnią, zostanie nowym dyrektorem generalnym. Angela Cretu, dotychczasowa dyrektor generalna, będzie nadal wspierać działalność firmy, jako doradca.

Natura &Co ogłosiła, że ​​Kristof Neirynck, zostanie awansowany na stanowisko dyrektora generalnego Avon od 1 stycznia 2024 r. Jako globalny dyrektor ds. marketingu firmy Avon przez ostatnie dwa lata przeprowadził odnowienie marki i osiągnął znaczną poprawę marży brutto. Na początku 2023 roku objął stanowisko dyrektora zarządzającego na Europę Zachodnią. Pod jego kierownictwem poprawiła się rentowność regionu, ustabilizował się podstawowy kanał sprzedaży bezpośredniej oraz ugruntował omnichannelowy dostęp do marki. 

 

Czytaj też: Kristof Neirynck, Elżbieta Mazurkiewicz, Avon o trendach konsumenckich i wyzwaniach dla marek [Prognozy 2023]

 

Przed dołączeniem do Avon Kristof Neirynck pełnił funkcję dyrektora ds. marketingu marek globalnych w Walgreens Boots Alliance (WBA). Na tym stanowisku nadzorował portfel ponad 20 własnych marek z branży kosmetycznej i konsumenckiej, reprezentujących sprzedaż na całym świecie o wartości ponad 4 miliardów dolarów. Przed dołączeniem do WBA spędził 13 lat w P&G, gdzie piastował stanowiska kierownicze w kluczowych działach. 

Komentując swoją nominację, Kristof Neirynck powiedział:

Jestem zaszczycony, że mogę objąć tę nową rolę w Avon i kontynuować jego ewolucję w kierunku firmy wielokanałowej, której podstawą pozostaną jednak przedstawicielki działające w systemie sprzedaży bezpośredniej. Mamy kultową markę: innowacyjne i niedrogie produkty oraz model biznesowy, który stwarza kobietom możliwości wykorzystania swojej władzy na własnych warunkach.

 

Natura &Co poinformowała także, że Angela Cretu, dotychczasowa dyrektor generalna Avon, która w firmie przepracowała 25 lat, będzie nadal wspierać działalność Avon, jako doradca. Pod jej przywództwem firma usprawnił model operacyjny i radykalnie uprościła portfolio. Zaczęla też przechodzenie na sprzedaż społecznościową, koncentrując się na podejściu omnichannel. 

Czytaj też:

Avon przestawia się na sprzedaż w mediach społecznościowych

Angela Cretu dyrektor Avon: sprzedaż społecznościowa jeszcze nigdy nie była tak istotna

 

Fabio Barbosa, dyrektor generalny Natura &Co. zapewnił, że odejście Angeli Cretu było procesem dokładnie zaplanowanym, następującym dopiero po ustabilizowaniu biznesu i wyłonieniu odpowiedniego następcy. 

Doadał, że doradcą Avon, oprócz Angeli Cretu zostanie też Alessandro Carlucci, który wrócił do grupy Natura &Co. po niemal 10 letniej przerwie. W latach 2005–2014 pełnił funkcję dyrektora generalnego Natura, pełniąc równocześnie (w latach 2012–201) funkcję prezesa Światowej Federacji Stowarzyszeń Sprzedaży Bezpośredniej. 

 

Czytaj też:

Jakub Żurowski, Avon Garwolin: Produkujemy dużo, ale możemy więcej. Rozmowy na temat produkcji kontraktowej trwają

Avon otworzył świąteczne pop-up story i rekrutuje klientów do Klubu Avon

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. grudzień 2023 12:14