StoryEditor
Producenci
08.12.2017 00:00

Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego wybrał nowe władze

Wanda Stypułkowska została prezesem zarządu Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego. Nowe władze związku wybrano 7 grudnia br. podczas Walnego Zgromadzenia. Kadencja zarządu PZPK trwa 3 lata.

– Dziękuję ustępującemu zarządowi za dotychczasowe działania, na pewno będziemy je kontynuować – powiedziała Wanda Stypułkowska, nowa prezes zarządu Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego (PZPK) podczas spotkania gwiazdkowego dla członków związku, które tradycyjnie wieńczy każdy rok działalności organizacji. Wanda Stypułkowska jest prezesem zarządu spółki MPS International – producenta opakowań oraz kosmetyków i środków czystości w systemie kontraktowym.

W zarządzie Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego zasiedli także: Michał Czajka, dyrektor generalny Sarantis Polska; Katarzyna Furmanek, prezes Laboratorium Kosmetycznego Floslek; Bedros Kalfayan, dyrektor generalny Nivea Polska; Joanna Popławska, wiceprezes ds. produkcji w Oriflame Global; Wioletta Rosołowska, prezes zarządu L’Oreal Polska; Wojciech Soszyński, współwłaściciel firmy Oceanic; Ireneusz Sudnik, dyrektor generalny Laboratorium Kosmetycznego Dr Irena Eris; Bartosz Ziaja, współwłaściciel firmy Ziaja.

Członkowie nowo wybranej Rady Nadzorczej PZPK to: Paweł Chróścicki, dyrektor generalny Coty Polska – przewodniczący Rady Nadzorczej PZPK; Ewa Blocher, dyrektor generalny Dax Cosmetics; Jolanta Draniak-Kicińska, prezes zarządu Bandi Cosmetics; Grzegorz Kowalski, dyrektor zarządzający Orkla Care; Katarzyna Milanowic, prezes zarządu Dior Polska; Henryk Orfinger, prezes zarządu, Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris; Józef Szmich, prezes zarządu, Delia Cosmetics.

Po dwóch kadencjach ze stanowiska prezesa zarządu PZPK ustąpiła Joanna Popławska, wiceprezes ds. produkcji w Oriflame Global. – Mam wielką satysfakcję z osiągniętej pozycji i sukcesu związku w Polsce i na arenie międzynarodowej. To dzięki Wam zbudowaliśmy silny związek reprezentujący cały przemysł kosmetyczny w Polsce – zwróciła się do właścicieli i menedżerów firm kosmetycznych uczestniczących w spotkaniu. Za największy sukces lobbignowy, kompetencyjny i wizerunkowy  związku w ostatniej kadencji Joanna Popławska uznała utrzymanie sprzedaży kosmetyków w aptekach. – Ostatnie 3 lata to był okres bardzo intensywnej pracy i wielkiego rozwoju związku. Dołączyły do nas w tym okresie 54 nowe firmy kosmetyczne, a 22 firmy w samym 2017 roku. To 30 proc. naszych członków. Obecnie do związku należy 156 firm – podsumowała Joanna Popławska. Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego to największa organizacja zrzeszająca firmy kosmetyczne w Polsce i pracująca nad konkurencyjnością i rozwojem sektora poprzez działalność lobbingową, edukacyjną oraz integrację branży. Dyrektorem generalnym związku jest Blanka Chmurzyńska-Brown. W tym roku PZPK obchodził 15-lecie działalności.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
26.11.2025 12:33
IFF wdraża inteligentnego robota dozującego, by skrócić czas tworzenia próbek
International Flavors & Fragrances inwestuje w nowego robota.Vladimir Razgulyaev

International Flavors & Fragrances (IFF) zainstalował w swoim zakładzie produkcyjnym Chin Bee w Singapurze inteligentnego robota dozującego Colibri, którego głównym celem jest przyspieszenie i zwiększenie precyzji w tworzeniu próbek zapachowych dla klientów w regionie Azji Większej. System umożliwia opracowanie partii próbek w ciągu kilku minut i – według deklaracji firmy – działa czterokrotnie szybciej niż poprzednia konfiguracja linii produkcyjnej.

Robot Colibri jest w stanie wyprodukować 200 partii próbek w osiem godzin, obsługując jednocześnie wiele składników i przeprowadzając testowe kompozycje w zaledwie kilka sekund. Takie tempo pracy znacząco skraca czas wejścia nowych kompozycji na rynek, co jest kluczowe w sektorze, w którym presja na szybkie wdrażanie innowacji systematycznie rośnie. IFF podkreśla, że automatyzacja pozwala szybciej przechodzić od wstępnych konceptów do gotowych próbek zapachów.

Instalacja systemu w Singapurze wpisuje się w szerszą strategię inwestycyjną IFF w regionie Azji, obejmującą m.in. otwarcie wartego 30 mln dolarów Singapore Innovation Center. Obiekt Chin Bee dołącza do zakładów IFF w Neuilly (Francja) i Hilversum (Holandia), gdzie technologia Colibri jest już stosowana. Firma wskazuje, że modernizacja procesów perfumeryjnych jest odpowiedzią na globalne trendy, w których tradycyjne, wielomiesięczne cykle rozwoju produktów przestają nadążać za rynkiem.

Znaczenie automatyzacji potwierdzają dane z raportu Atelier i Accenture, według których niechęć firm do modernizacji procesów operacyjnych powoduje utratę nawet 86 mld dolarów potencjalnych przychodów. Jednocześnie liczba „net-new” premier produktowych w segmencie beauty spadła z 63 proc. w 2015 r. do 46 proc. na początku 2024 r., co wskazuje na rosnącą presję na skracanie cykli projektowych. Aż 64 proc. konsumentów oczekuje od marek szybszego reagowania na ich potrzeby.

Eksperci zwracają uwagę, że wiele firm beauty wciąż funkcjonuje w oparciu o przestarzałe modele i relacje, które – choć skuteczne dwie dekady temu – obecnie spowalniają rozwój. Cykl tworzenia nowych produktów często przekracza rok, co rozmija się z dynamiką współczesnego rynku. Robot Colibri, jako przykład inteligentnej automatyzacji, ma pomóc IFF oraz jego klientom w skuteczniejszym odpowiadaniu na rosnące i coraz szybsze oczekiwania konsumentów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.11.2025 14:39
Nivea zmaga się z kryzysem, Beiersdorf szuka rozwiązań

Przez lata marka Nivea funkcjonowała jak szwajcarski zegarek – sprawnie i bezbłędnie. W tym roku sprzedaż zauważalnie spada. Powód? Podwyżki cen produktów i walka ze szwajcarskim detalistą Migrosem, która jeszcze przed wakacjami oparła się o dochodzenie w COMCO – szwajcarskim urzędzie ds. konkurencji. Detalista zarzucił niemieckiemu producentowi, firmie Beiersdorf, narzucanie niewspółmiernie wysokich cen kosmetyków w porównaniu do innych rynków.

Niemiecko-szwajcarski spór o Niveę rozpoczął się wiosną, kiedy to menedżerowie szwajcarskiej sieci supermarketów Migros zaprotestowali przeciwko zbyt wysokim cenom, jakie Grupa Beiersdorf wyznaczyła dla rynku szwajcarskiego. Jak wskazywały media, klient sieci Migros musiał zapłacić za dezodorant w sztyfcie równowartość 2,62 euro za dezodorant w sztyfcie – czyli więcej niż konsumenci w Niemczech, gdzie analogiczny kosmetyk kosztował 2,25 euro. Wobec braku odzewu z centrali Beiersdorf, Migros pozwał niemieckiego producenta i wszczęto dochodzenie przed COMCO.

“Sprawa ta jest przykładem zarzutów, z jakim spotykają się producenci markowych produktów, w szczególności Beiersdorf: że wykorzystali inflację ostatnich lat do nadmiernych podwyżek cen i kontynuują tę strategię również teraz, gdy inflacja już dawno spadła do zwykłego poziomu” – komentuje dziennik biznesowy “Wirtschaftswoche”.

image

Szwajcarsko-niemiecka wojna cenowa, w centrum – marka Nivea

Przedstawiciele Beiersdorf, którzy do tej pory udawali, że nie widzą problemu, teraz zaczynają przyznawać, że powinni jednak uważać na to, by nie zepsuć swojej renomy marki, która gwarantuje dobry stosunek jakości do ceny. Bo to właśnie ta przystępność cenowa zawsze była jedną z mocnych stron marki, budując jej wizerunek.  

Powodem tej reakcji są prawdopodobnie najnowsze dane biznesowe Beiersdorf. Po latach szybkiego wzrostu, generowanego przez kluczową markę jaką jest dla koncernu Nivea, trend ten odwrócił się w tym roku. 

– W trzecim kwartale 2025 roku zaobserwowaliśmy dalsze osłabienie rynku pielęgnacji skóry, zwłaszcza na rynkach wschodzących – poinformował w październiku prezes Beiersdorfa, Vincent Warnery. – W związku z tym oczekujemy obecnie organicznego wzrostu sprzedaży o około 2,5 proc. w naszym segmencie konsumenckim w całym roku”.

image

Uważny konsument w erze promocji. Jak i gdzie Polacy kupują kosmetyki?

Już w sierpniu Beiersdorf obniżył swoją prognozę, wciąż prognozując wzrost o 3-4 proc. dla tego działu. Marka Nivea, która sama odpowiada za ponad połowę sprzedaży grupy, wynoszącej blisko 10 mld euro, osiągnęła wzrost na poziomie zaledwie 0,6 proc. w ciągu pierwszych trzech kwartałów 2025.

Dla porównania: jeszcze w 2024 roku Beiersdorf odnotował 8-procentowy wzrost sprzedaży, a w 2023 roku – 15-procentowy. Jednak obecnie tłuste lata zdają się dobiegać końca – i to w momencie, kiedy firma z wielką pompą świętowała setną rocznicę niebieskiej puszki z kremem Nivea. Beiersdorf spodziewa się poprawy sytuacji przez wprowadzenie na rynek kilku nowych produktów do pielęgnacji skóry pod marką Nivea, a także rozbudowanie kategorii poza pielęgnacją twarzy, jak np. dezodoranty.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
27. listopad 2025 05:51