StoryEditor
Producenci
08.12.2017 00:00

Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego wybrał nowe władze

Wanda Stypułkowska została prezesem zarządu Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego. Nowe władze związku wybrano 7 grudnia br. podczas Walnego Zgromadzenia. Kadencja zarządu PZPK trwa 3 lata.

– Dziękuję ustępującemu zarządowi za dotychczasowe działania, na pewno będziemy je kontynuować – powiedziała Wanda Stypułkowska, nowa prezes zarządu Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego (PZPK) podczas spotkania gwiazdkowego dla członków związku, które tradycyjnie wieńczy każdy rok działalności organizacji. Wanda Stypułkowska jest prezesem zarządu spółki MPS International – producenta opakowań oraz kosmetyków i środków czystości w systemie kontraktowym.

W zarządzie Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego zasiedli także: Michał Czajka, dyrektor generalny Sarantis Polska; Katarzyna Furmanek, prezes Laboratorium Kosmetycznego Floslek; Bedros Kalfayan, dyrektor generalny Nivea Polska; Joanna Popławska, wiceprezes ds. produkcji w Oriflame Global; Wioletta Rosołowska, prezes zarządu L’Oreal Polska; Wojciech Soszyński, współwłaściciel firmy Oceanic; Ireneusz Sudnik, dyrektor generalny Laboratorium Kosmetycznego Dr Irena Eris; Bartosz Ziaja, współwłaściciel firmy Ziaja.

Członkowie nowo wybranej Rady Nadzorczej PZPK to: Paweł Chróścicki, dyrektor generalny Coty Polska – przewodniczący Rady Nadzorczej PZPK; Ewa Blocher, dyrektor generalny Dax Cosmetics; Jolanta Draniak-Kicińska, prezes zarządu Bandi Cosmetics; Grzegorz Kowalski, dyrektor zarządzający Orkla Care; Katarzyna Milanowic, prezes zarządu Dior Polska; Henryk Orfinger, prezes zarządu, Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris; Józef Szmich, prezes zarządu, Delia Cosmetics.

Po dwóch kadencjach ze stanowiska prezesa zarządu PZPK ustąpiła Joanna Popławska, wiceprezes ds. produkcji w Oriflame Global. – Mam wielką satysfakcję z osiągniętej pozycji i sukcesu związku w Polsce i na arenie międzynarodowej. To dzięki Wam zbudowaliśmy silny związek reprezentujący cały przemysł kosmetyczny w Polsce – zwróciła się do właścicieli i menedżerów firm kosmetycznych uczestniczących w spotkaniu. Za największy sukces lobbignowy, kompetencyjny i wizerunkowy  związku w ostatniej kadencji Joanna Popławska uznała utrzymanie sprzedaży kosmetyków w aptekach. – Ostatnie 3 lata to był okres bardzo intensywnej pracy i wielkiego rozwoju związku. Dołączyły do nas w tym okresie 54 nowe firmy kosmetyczne, a 22 firmy w samym 2017 roku. To 30 proc. naszych członków. Obecnie do związku należy 156 firm – podsumowała Joanna Popławska. Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego to największa organizacja zrzeszająca firmy kosmetyczne w Polsce i pracująca nad konkurencyjnością i rozwojem sektora poprzez działalność lobbingową, edukacyjną oraz integrację branży. Dyrektorem generalnym związku jest Blanka Chmurzyńska-Brown. W tym roku PZPK obchodził 15-lecie działalności.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.07.2025 14:42
PZ Cussons odstępuje od sprzedaży marki St. Tropez
St. Tropez to marka produktów do samoopalania należąca do PZ Cussons.St. Tropez

W kwietniu 2024 r. Grupa PZ Cussons ogłosiła zamiar sprzedaży marki St. Tropez i rozpoczęła szeroki proces aukcyjny, który przyciągnął „liczne oferty”. Decyzja zapadła w momencie, gdy segment Beauty notował spadek wycen, a przychody spółki w USA w roku obrotowym FY25 malały. Mimo szczegółowej analizy propozycji zarząd ostatecznie postanowił markę zatrzymać i nadać jej nowy kierunek rozwoju.

Kluczowym elementem nowej strategii jest powołanie dedykowanego zespołu, którego rezultaty będą mierzone trzema wskaźnikami: skutecznością działań handlowych (w tym aktywności cyfrowych), tempem wdrażania innowacji oraz odświeżeniem wizerunku St. Tropez. Ma to pozwolić na lepsze wykorzystanie potencjału marki w międzynarodowym portfolio PZ Cussons.

Istotnym krokiem będzie również partnerstwo z amerykańską firmą The Emerson Group. Emerson przejmie obsługę kluczowych sieci detalicznych w USA, oferując zarządzanie klientem, logistykę i wsparcie marketingowe. Model ten ma zniwelować problem „niedoskalowanego” biznesu PZ Cussons w Stanach Zjednoczonych i ponownie wprowadzić markę na ścieżkę wzrostu dzięki połączeniu zasięgu dystrybucyjnego Emersona i kapitału marki St. Tropez.

Ze względu na ostatnie wyniki St. Tropez (marka wypracowała 7,5 mln funtów skorygowanego zysku operacyjnego w FY25) Grupa spodziewa się ujęcia odpisu aktualizującego o charakterze niepieniężnym, który zostanie zaprezentowany w wynikach za FY25 we wrześniu 2025 r. Szczegółowy plan dalszego rozwoju marki ma zostać przedstawiony również we wrześniu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.07.2025 16:35
Kosmetyki marki Runmageddon? Marka eventowo-sportowa wkracza w nowe segmenty
Czy Runmageddon stanie się konkurentem globalnych graczy w segmencie kosmetyków sportowych?DALL-E

Do zarządu spółki Runmageddon S.A. wszedł Milivoj Puškar, obejmując nowo utworzone stanowisko chief commercial & brand officera (CC&BO). To pierwszy od dwóch lat awans na poziomie zarządu i jednocześnie jedyna zmiana personalna ogłoszona w 2025 r. przez organizatora największych w Polsce biegów z przeszkodami.

Wprowadzenie Puškara zbiega się z wdrożeniem nowej strategii biznesowej. Runmageddon deklaruje odejście od modelu stuprocentowo eventowego na rzecz kompleksowego rozwoju marki i jej filarów. – „Uświadomienie sobie wartości brandu skłoniło mnie do komercjalizacji Runmageddonu” – podkreśla założyciel spółki Jarosław Bieniecki. Firma zamierza uporządkować portfolio tak, aby przychody nie zależały wyłącznie od kalendarza imprez.

Założyciel marki Runmageddon w wypowiedzi dla Wirtualnemedia.pl tłumaczy swoje zamierzenia:

Filary naszego brandu można podzielić na dwie kategorie [...] Po pierwsze to retail, w którym chcemy wprowadzać na rynek produkty z brandem Runmageddon, takie jak żywność funkcjonalna, suplementy, zdrowe słodycze, kosmetyki. Po drugie — stawiamy mocno na Generację Runmageddonu, pod którą kryje się m.in. organizacja darmowych wydarzeń dla ponad 40 tys. dzieci w 2026 roku.

Kluczowym krokiem jest przesunięcie 7 obszarów kompetencyjnych – komunikacji, brandingu, sprzedaży, SSC, B2C, B2B oraz IT – do holdingu Runmageddon. Natomiast spółka zależna Extreme Events skoncentruje się wyłącznie na logistyce cyklu biegów w kilkunastu lokalizacjach w całym kraju. Pozwoli to, według zarządu, ograniczyć koszty operacyjne nawet o kilkanaście procent i równolegle zwiększyć tempo prac nad nowymi przedsięwzięciami.

Jednocześnie spółka buduje fundamenty pod przyszłe projekty w obszarach sportu, rekreacji, edukacji oraz e-commerce, deklarując, że pierwsze nowe inicjatywy zostaną ogłoszone w II półroczu 2026 r.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
04. lipiec 2025 05:00