StoryEditor
Producenci
16.03.2021 00:00

Ponieważ jesteś tego warta! Słynny slogan ma 50 lat

- 11 marca obchodziliśmy 50. rocznicę legendarnego hasła L‘Oréal Paris „Ponieważ jesteś tego warta”. Ten slogan wiele dla mnie znaczy: jest celebracją niezwyciężonej siły poczucia własnej wartości i pewności siebie - napisał w mediach społecznościowych Alexis Perakis-Valat, prezes działu produktów konsumenckich w L‘Oréal. Jaka historia się z nim wiąże?

Alexis Perakis-Valat, prezes działu produktów konsumenckich w L'Oréal dodał, że to ostre i odważne przesłanie wzmocnienia dla wszystkich kobiet na całym świecie. - Jest to główne źródło motywacji dla nas wszystkich w L'Oréal do niestrudzonej pracy nad tworzeniem piękna, które porusza świat. Gratulacje dla wszystkich zespołów L'Oréal Paris na całym świecie - napisał.

Ponieważ jesteś tego warta

Historię kryjącą się za legendarnym wyrażeniem "Ponieważ jestem tego warta opisał na swojej stronie L'Oreal Paris USA. "Te cztery słowa są związane z czasem ich powstania, a jednak okazały się ponadczasowe. Stały się tym, co wspiera marka. Zostały napisane w 1973 roku, kiedy rewolucja społeczna i nowy duch feminizmu były w pełnym rozkwicie. Wydaje się jasne, że taką frazę mogła napisać tylko kobieta".

W 1971 roku Ilon Specht była copywriterką w agencji reklamowej McCann Erickson. Uważano ją za osobę oryginalną, niekonwencjonalną, kreatywną i niezależną. Miała też szczęście pracować dla L'Oréala. Była zaledwie 23-latką, kiedy stworzyła nowy nurt w marketingu reklamą, która była ściśle kobieca. Kończyła się słynnym hasłem: "Ponieważ jestem tego warta!" Niemal w tej samej chwili, gdy pojawiła się reklama, stało się jasne, że ostatnia linijka i te cztery słowa - uderzyły w czułą strunę.

Po raz pierwszy przesłanie dotyczyło tego, co myśli kobieta. Chodziło o jej pewność siebie, decyzję, styl. Z biegiem czasu hasło „Ponieważ jestem tego warta” stało się częścią struktury społecznej. Do tego stopnia, że było tematem artykułu w New Yorkerze z 1999 roku zatytułowanego "True Colors" Malcolma Gladwella.

Gladwell przyznał w tekście: ”Ponieważ jestem tego warta” weszło do języka i nabrało znaczenia poza deklarowaną intencją. Ponieważ jestem warta tego, co było w przesłaniu w 1971 r., a dziś wiemy, że zaskakujące 80 proc. kobiet rozpoznaje i reaguje na to pozytywne zdanie i silne emocje. A co sprawia, że jest naprawdę piękne? To fakt, że L'Oréal Paris przekłada codziennie hasło „Ponieważ jestem tego warta” na działalność filantropijną, produkty i przemyślane celebrowanie kobiet."

Joanna Rokicka
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
27.10.2025 10:05
Procter & Gamble zamyka kwartał z 20-procentowym wzrostem zysków
Na zdj. siedziba Procter&Gamble fot. Shutterstock

Amerykański koncern Procter & Gamble (P&G) rozpoczyna rok obrotowy z zyskiem netto o wysokości 4,093 mld euro. Są to wyniki za okres od lipca do września. Stanowi to wzrost o 20 proc. w porównaniu z zyskiem odnotowanym w analogicznym okresie roku ubiegłego. P&G, będący właścicielem takich marek jak Gillette czy Pantene, zmniejszyło o połowę zakładane w swojej prognozie negatywne wpływy ceł.

Sprzedaż netto P&G w ostatnim kwartale wyniosła 19,29 mld euro, co stanowi wzrost o 3 proc. rok do roku. Wzrost organiczny (bez uwzględnienia wpływu kursów walut oraz przejęć i zbyć) wyniósł 2 proc.

W okresie od lipca do września dział beauty P&G wygenerował sprzedaż w wysokości 3,57 mld euro, co stanowi wzrost o 6 proc. rok do roku. W segmencie kosmetyków i akcesoriów do golenia (grooming) sprzedaż osiągnęła 1,566 mld euro, co stanowi wzrost o 5 proc.

Z kolei dział Health Care odnotował sprzedaż w wysokości 2,775 mld euro, co stanowi wzrost o 2 proc., a dział Home Care wzrósł o 1 proc. do 6,715 mld euro. Segment Baby, Feminine and Family Care odnotował sprzedaż w wysokości 4,456 mld euro, co stanowi wzrost o 1 proc. rok do roku.

Te wyniki pozwalają nam utrzymać prognozowane zakresy dla wszystkich kluczowych wskaźników finansowych na rok obrotowy, w trudnym otoczeniu geopolitycznym i konsumenckim – skomentował Jon Moeller, prezes i dyrektor generalny P&G.

W całym bieżącym roku obrotowym koncern spodziewa się wzrostu sprzedaży na poziomie 1-5 proc. 

Firma podtrzymuje również prognozę organicznego wzrostu sprzedaży na poziomie 3-9 proc.  

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.10.2025 10:37
L’Oréal wskazany jako preferowany nabywca imperium Giorgio Armaniego; „Deal z Keringiem nie hamuje negocjacji z Armanim”
Czy L’Oréal przejmie Armaniego?Anna Zawadzka

Po śmierci legendarnego włoskiego projektanta Giorgio Armaniego we wrześniu 2025 roku, w wieku 91 lat, opublikowano jego testament, który wyznacza kierunek przyszłości jednej z najważniejszych marek w historii światowej mody. Dokument ujawnia, że L’Oréal, LVMH oraz Luxottica zostali wskazani jako preferowani nabywcy udziałów w grupie Armani, obejmującej zarówno działalność modową, jak i kosmetyczną.

Testament zakłada, że 15 proc. udziałów Armani Group musi zostać sprzedane w ciągu półtora roku od śmierci projektanta, a kolejnych 30 proc. do 54,9 proc. – w ciągu pięciu lat, najlepiej temu samemu nabywcy. L’Oréal, który od lat posiada licencję na produkcję zapachów, pielęgnacji i makijażu marki Armani, został wskazany jako główny kandydat do przejęcia większościowego pakietu. Francuski koncern, kierowany przez Nicolasa Hieronimusa, już zapowiedział, że rozważa wszystkie dostępne opcje dotyczące przyszłości współpracy z marką.

„Umowa, którą właśnie zawarliśmy z firmą Kering, nie powstrzymuje nas od rozważenia żadnej z opcji negocjacyjnych, jakie mamy z firmą Armani” – powiedział Hieronimus w rozmowie z inwestorami. W przypadku braku porozumienia z potencjalnym nabywcą, testament przewiduje alternatywne rozwiązanie – debiut giełdowy spółki. Zgodnie z wolą Armaniego, fundacja Giorgio Armani Foundation, utworzona w 2016 roku w celu zapewnienia ciągłości zarządzania firmą, ma jednak zachować 30 proc. udziałów, gwarantując tym samym, że wartości i wizja założyciela pozostaną częścią przyszłego kierunku marki.

Równocześnie L’Oréal kontynuuje dynamiczne poszerzanie swojego portfela marek. We wrześniu koncern sfinalizował przejęcie brytyjskiej marki Medik8, znanej z produktów do pielęgnacji skóry, która utrzymuje dwucyfrowe tempo wzrostu. Zakończono także transakcję zakupu amerykańskiej marki do pielęgnacji włosów Color Wow, ogłoszoną w lipcu. Oba przejęcia wpisują się w strategię L’Oréala umacniania pozycji w segmencie premium i dermokosmetyków.

Jeśli transakcja dotycząca Armani Group dojdzie do skutku, będzie to jedno z najważniejszych przejęć w historii europejskiego rynku luksusowego, łączące spuściznę włoskiego krawiectwa z globalnym potencjałem największych koncernów kosmetycznych i modowych świata.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
27. październik 2025 11:03