StoryEditor
Producenci
16.03.2021 00:00

Ponieważ jesteś tego warta! Słynny slogan ma 50 lat

- 11 marca obchodziliśmy 50. rocznicę legendarnego hasła L‘Oréal Paris „Ponieważ jesteś tego warta”. Ten slogan wiele dla mnie znaczy: jest celebracją niezwyciężonej siły poczucia własnej wartości i pewności siebie - napisał w mediach społecznościowych Alexis Perakis-Valat, prezes działu produktów konsumenckich w L‘Oréal. Jaka historia się z nim wiąże?

Alexis Perakis-Valat, prezes działu produktów konsumenckich w L'Oréal dodał, że to ostre i odważne przesłanie wzmocnienia dla wszystkich kobiet na całym świecie. - Jest to główne źródło motywacji dla nas wszystkich w L'Oréal do niestrudzonej pracy nad tworzeniem piękna, które porusza świat. Gratulacje dla wszystkich zespołów L'Oréal Paris na całym świecie - napisał.

Ponieważ jesteś tego warta

Historię kryjącą się za legendarnym wyrażeniem "Ponieważ jestem tego warta opisał na swojej stronie L'Oreal Paris USA. "Te cztery słowa są związane z czasem ich powstania, a jednak okazały się ponadczasowe. Stały się tym, co wspiera marka. Zostały napisane w 1973 roku, kiedy rewolucja społeczna i nowy duch feminizmu były w pełnym rozkwicie. Wydaje się jasne, że taką frazę mogła napisać tylko kobieta".

W 1971 roku Ilon Specht była copywriterką w agencji reklamowej McCann Erickson. Uważano ją za osobę oryginalną, niekonwencjonalną, kreatywną i niezależną. Miała też szczęście pracować dla L'Oréala. Była zaledwie 23-latką, kiedy stworzyła nowy nurt w marketingu reklamą, która była ściśle kobieca. Kończyła się słynnym hasłem: "Ponieważ jestem tego warta!" Niemal w tej samej chwili, gdy pojawiła się reklama, stało się jasne, że ostatnia linijka i te cztery słowa - uderzyły w czułą strunę.

Po raz pierwszy przesłanie dotyczyło tego, co myśli kobieta. Chodziło o jej pewność siebie, decyzję, styl. Z biegiem czasu hasło „Ponieważ jestem tego warta” stało się częścią struktury społecznej. Do tego stopnia, że było tematem artykułu w New Yorkerze z 1999 roku zatytułowanego "True Colors" Malcolma Gladwella.

Gladwell przyznał w tekście: ”Ponieważ jestem tego warta” weszło do języka i nabrało znaczenia poza deklarowaną intencją. Ponieważ jestem warta tego, co było w przesłaniu w 1971 r., a dziś wiemy, że zaskakujące 80 proc. kobiet rozpoznaje i reaguje na to pozytywne zdanie i silne emocje. A co sprawia, że jest naprawdę piękne? To fakt, że L'Oréal Paris przekłada codziennie hasło „Ponieważ jestem tego warta” na działalność filantropijną, produkty i przemyślane celebrowanie kobiet."

Joanna Rokicka
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:32
L’Oréal zwiększa zaangażowanie w chiński rynek beauty i inwestuje w markę Lan
L’Oréal zaznacza wyraźniej swoją obecność na chińskim rynku.StudioPhotoLoren

L’Oréal poinformował o objęciu mniejszościowego pakietu udziałów w chińskiej marce pielęgnacyjnej Lan, działającej w segmencie masowym. To już druga inwestycja koncernu w lokalną markę w ostatnich miesiącach, co podkreśla rosnące znaczenie Chin w globalnej strategii firmy. Szczegóły dotyczące wielkości i wartości udziałów nie zostały ujawnione, jednak – jak podkreślił Vincent Boinay, prezes L’Oréal North Asia i CEO L’Oréal China – inwestycje na tym rynku są kluczowe dla przyszłego wzrostu grupy.

Decyzja zapadła krótko po tym, jak L’Oréal nabył 6,67 proc. udziałów w marce Chando za 442 mln juanów (62 mln dolarów), co zostało ujawnione w prospekcie emisyjnym spółki przygotowywanym do IPO w Hongkongu. Inwestycje te wpisują się w strategię głębszego wejścia w segment C-Beauty – dynamicznie rosnącej kategorii marek krajowych, które zdobyły istotne udziały w wartym 75 mld dolarów chińskim rynku kosmetyków i produktów higieny osobistej.

Rynek ten jest obecnie wyzwaniem dla międzynarodowych koncernów: lokalne marki zyskują przewagę dzięki szybkim iteracjom produktów oraz agresywnej komunikacji nowych składników i koncepcji pielęgnacyjnych. Jak zauważa Ben Cavender z China Market Research Group, zakup udziałów w rozpoznawalnych chińskich markach może być dla L’Oréal sposobem na skorzystanie z tempa wzrostu C-Beauty bez bezpośredniej konkurencji na najbardziej dynamicznych segmentach rynku.

Mimo trudniejszego otoczenia makroekonomicznego – spowolnienia wzrostu, obniżonego nastroju konsumenckiego oraz kryzysu na rynku nieruchomości – wyniki L’Oréal w Chinach wykazują oznaki stabilizacji. W trzecim kwartale biznes firmy w tym kraju wzrósł o około 3 proc., co stanowi pierwszy wzrost od dwóch lat. Jednocześnie najwięksi gracze krajowi, tacy jak Proya i Chicmas, utrzymują szybkie tempo wzrostu, a Chando jest obecnie trzecim największym lokalnym producentem kosmetyków według danych Frost & Sullivan.

Dla L’Oréal strategiczna może być obecność Chando i Lan w segmencie masowym, gdzie ceny produktów mieszczą się głównie w przedziale 49–390 juanów. Jak podkreśla cytowany przez Reutersa Yang Hu z Euromonitor International, ich silna pozycja w mniejszych chińskich miastach daje koncernowi dostęp do nowych grup konsumentów, wspierając odbudowę sprzedaży bez kanibalizowania portfolio marek premium należących do grupy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:02
Niemiecka Cosnova zaczyna dystrybucję swoich kosmetyków w Indiach
Produkty Essence zawierają w 100 proc. wegańskie składnikiCosnova Beauty

Cosnova, niemiecki producent kosmetyków (m.in. marki Essence), nawiązał współpracę dystrybucyjną z Reliance Retail w celu wprowadzenia na rynek indyjski swoich produktów. Wejście na rynek w Indiach będzie wzmocnieniem przystępnej cenowo, globalnej oferty kosmetyków Reliance Retail i umożliwi sprzedaż detaliczną produktów Essence za pośrednictwem wielokanałowej sieci sprzedaży.

Asortyment kosmetyków makijażowych Essence będzie dostępny online na terenie całego kraju, jak również w drogeriach sieci Reliance oraz w partnerskich punktach sprzedaży detalicznej.

Reliance jako oficjalny dystrybutor będzie odpowiadać za zwiększenie zasięgu marki w Indiach. Essence jest postrzegane przez dystrybutora z Indii za wiodącą markę kosmetyków, wyróżniającą się w Europie pod względem liczby sprzedanych sztuk. Ponad 80 proc. swoich produktów Essence produkuje w Europie.

image

Isabelle Tambue, Essence: Reagowanie na trendy mamy wpisane w DNA marki

Marka charakteryzuje się młodzieżową estetyką, a jej produkty zawierają w 100 proc. wegańskie składniki, są produkowane w ekologicznych opakowaniach i nie zawierają mikroplastiku.

image

Indie – rynkiem z największym potencjałem sprzedaży kosmetyków na świecie? Potwierdzają to wyniki Nykaa

Wprowadzając markę Essence na rynek indyjski, chcemy zainspirować nową falę kreatywnego wyrażania siebie poprzez eksperymenty z urodą, zachęcając konsumentów do łączenia, dopasowywania i zabawy produktami, które sprawią, że makijaż stanie się radosnym elementem codziennego życia każdego z nas – stwierdzili przedstawiciele Reliance Retail, dodając, że premiera ta “odzwierciedla zaangażowanie Reliance Retail w oferowanie indyjskim konsumentom najlepszych globalnych doświadczeń kosmetycznych, łącząc zabawę, inkluzywność i zrównoważony rozwój pod jedną marką”.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
21. listopad 2025 10:13