StoryEditor
Producenci
06.03.2023 00:00

Pracownicy polskiego hubu IT P&G opracowali aplikację do diagnozowania autyzmu

Tegoroczny hackathon zorganizowany przez P&G dla pracowników IT odbył sie przy współpracy z fundacją Synaspis. Uczestnicy wydarzenia mieli okazję wziąć udział w istotnym społecznie projekcie / fot. materiały prasowe
Wiele innowacji Procter & Gamble powstaje w Polsce, w drugim co do wielkości hubie IT P&G na świecie. Jego pracownicy tym razem postanowili wykorzystać swoje umiejętności inaczej niż na co dzień. W ramach wewnętrznego hackathonu dla fundacji Synapsis stworzyli aplikację, która pomaga rodzicom, opiekunom i lekarzom we wczesnym i szybkim przeprowadzeniu badań przesiewowych w kierunku spektrum autyzmu u dzieci.

Drugi pod względem wielkości hub IT Procter & Gamble na świecie, który znajduje się w Warszawie, specjalizuje się w rozwiązaniach dotyczących cyberbezpieczeństwa, blockchainu czy Internetu Rzeczy. Zatrudnia informatyków, którzy w ramach lokalnych i międzynarodowych zespołów tworzą rozwiązania wykorzystywane przez firmę w skali globalnej.

Na przełomie stycznia i lutego ich uwaga skupiła się na zupełnie innych zadaniach. Przez trzy kolejne piątki kilkuosobowe drużyny pracowały nad opracowaniem cyfrowego rozwiązania dla fundacji Synapsis, które ułatwi rodzicom, opiekunom i lekarzom dostęp do narzędzia przesiewowego. Dzięki niemu będą oni mogli sprawdzić, czy dziecko znajduje się w grupie ryzyka spektrum autyzmu.

P&G organizuje hackathony już od wielu lat, jednak po raz pierwszy wzięli w nim udział wyłącznie pracownicy firmy. W ten sposób koncern umożliwił swoim pracownikom w godzinach pracy udział w potrzebnym społecznie projekcie.

– Innowacyjność jest jednym z elementów DNA naszej firmy. Intensywnie inwestujemy w badania i rozwój, dbamy też o rozwój pracowników, którzy te innowacje tworzą. Nasi pracownicy to eksperci z wielu dziedzin. Tworzymy środowisko pracy z myślą o tym, by zapewnić im rozwój. Projekty takie jak nasz wewnętrzny hackhaton wzmacniają relacje między pracownikami i dają im szansę na współpracę z osobami specjalizującymi się w  innych obszarach działalności firmy – mówi Marta Kowalik, senior IT manager w Procter & Gamble.

Szybkie rozpoznanie spektrum autyzmu u dzieci jest niezwykle ważne w kontekście rozwoju dzieci i znacząco zwiększa szanse na osiągnięcie przez nie samodzielności.

– Rozwiązanie, nad którym pracowali specjaliści IT z P&G, oparte było o specjalny kwestionariusz M-CHAT-R. Pozwala on rodzicom w łatwy sposób dowiedzieć się, czy rozwój ich dziecka jest prawidłowy, czy też powinni się skierować do specjalisty w celu dalszej diagnostyki w kierunku spektrum autyzmu. Chcemy, żeby to rozwiązanie było łatwo dostępne dla wszystkich – stąd pomysł stworzenia prostej w użyciu aplikacji, która pozwala na przeprowadzenie testu bez wychodzenia z domu – mówi Agata Bujnik z fundacji Synapsis.

Aplikacja jest łatwa w użyciu także dla osób niekorzystających z nowych technologii na co dzień. Fundacja Synapsis zamierza dotrzeć z rozwiązaniem do jak największej grupy rodziców i opiekunów, a także lekarzy rodzinnych i innych specjalistów.

Dla Procter & Gamble to nie pierwsze działanie na rzecz osób neuroróżnorodnych. Firma już od kilku lat realizuje program zatrudniania osób w spektrum, które pracują w warszawskich jednostkach biznesowych firmy, w tym także hubie IT.

Czytaj też: P&G zatrudnił kolejne osoby neuroróżnorodne. Obejmą one stanowiska analityków i specjalistów

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
09.05.2024 08:00
Rexona oficjalnym partnerem Reprezentacji Polski w Piłce Siatkowej
Sebastian Świderski, prezes Polskiego Związku Piłki Siatkowej; Tomasz Suffner, Personal Care Business Unit Lead Poland, Baltics & Ukraine, członek Zarządu Unilever; Piotr Janiak, siatkarz
Rexona dołącza do sponsorów Polskiego Związku Piłki Siatkowej. Jest teraz oficjalnym partnerem Polskiej Piłki Siatkowej. Logo marki pojawi się na stadionach podczas rozgrywek i w materiałach marketingowych związku. Rexona ma możliwość wykorzystania wizerunku zawodników i logo PZPS i Polskiej Siatkówki w kampaniach reklamowych.

Marka Rexona (Unilever) została oficjalnym partnerem Polskiego Związku Piłki Siatkowej.

W ramach umowy na 2024 rok, Rexona uzyskała prawo posługiwania się tytułem „Partnera Polskiej Siatkówki”, „Partnera Reprezentacji Polski w Piłce Siatkowej” oraz prawo do wykorzystywania w działalności marketingowej oficjalnego logotypu reprezentacji Polski.

Umowa gwarantuje również ekspozycję stadionową oraz możliwość wykorzystania wizerunku zawodników i logo PZPS i Polskiej Siatkówki w kampaniach reklamowych. Logo marki Rexona pojawi się także w materiałach marketingowych związku, na ściankach sponsorskich w czasie konferencji prasowych oraz na stronie internetowej PZPS.

Współpraca marki Rexona z Polskim Związkiem Piłki Siatkowej to jeden z wielu przykładów działań podejmowanych przez koncern Unilever, którego celem jest promowanie zrównoważonego, zdrowego i aktywnego stylu życia – czytamy w komunikacie.

Partnerstwo z Polskim Związkiem Piłki Siatkowej jest dla nas powodem do dumy. Siatkówka to źródło inspiracji i wartości, które wyznajemy i wspieramy jako marka – łączy nas nie tylko sportowa pasja, ale także determinacja, skuteczność i pewność siebie. (...) Jesteśmy przekonani, że dzięki naszej współpracy zapewnimy fanom nowy wymiar zaangażowania i siatkarskich emocji – mówi Tomasz Suffner, Personal Care Business Unit Lead Poland, Baltics & Ukraine, członek Zarządu Unilever z ramienia części biznesu odpowiedzialnej za środki higieny osobistej (Personal Care Business Group) dla Europy Wschodniej.

Niezmiernie cieszymy się, że do grona naszych sponsorów i najbliższych partnerów dołącza globalna marka tej klasy co Rexona. (...) Mówimy podobnym językiem o naszej misji i wizji, a sport jest dla nas wspólnym, naturalnym środowiskiem. To daje nam nadzieję na doskonałą współpracę, z korzyścią dla nas wszystkich, w tym naszych niezastąpionych kibiców – podkreśla Sebastian Świderski, prezes Polskiego Związku Piłki Siatkowej.

Unilever (założony ponad 100 lat temu) jest jednym z największych przedsiębiorstw w branży dóbr konsumpcyjnych na świecie. Dostarcza produkty Beauty & Wellbeing, Personal Care, Home Care, Nutrition i Ice Cream. Prowadzi sprzedaż w 190 krajach, dociera do 3,4 mld konsumentów dziennie. Zatrudnia 128 tys. pracowników. Przychody ze sprzedaży w 2022 r. wyniosły 60,1 mld euro.  

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
08.05.2024 16:36
Clarins optymalizuje łańcuchy dostaw i podpisuje strategiczną umowę z FM Logistic
Clarins wraz z FM Logistic pracują nad optymalizacją i zarządzaniem łańcuchem dostaw kosmetycznej marki w Europie FM Logistic
Clarins – globalna grupa kosmetyczna oraz FM Logistic będą współpracować nad wdrożeniem elastycznej sieci dystrybucji produktów marki w dziesięciu krajach europejskich. Po dwóch latach pilotażowego projektu firmy podpisały umowę o strategicznym partnerstwie.

FM Logistic nawiązało współpracę z Clarins, globalną rodzinną grupą kosmetyczną. Jej celem jest wdrożenie sprawnie działającej i elastycznej sieci dystrybucji w dziesięciu krajach europejskich. Sieć będzie obsługiwana z trzech strategicznych lokalizacji logistycznych Clarins we Francji, Hiszpanii i Włoszech.

image
Clarins to luksusowa marka kosmetyczna
fot. Shutterstock
Spersonalizowane rozwiązanie z zakresu „Control Tower”, czyli pełnej integracji danych i zarządzania łańcuchem dostaw, zostało zaprojektowane w celu sprostania wyzwaniom związanym z rozwojem Grupy Clarins w Europie. Zapewnia ono widoczność przepływów w czasie rzeczywistym, planowanie zamówień, zarządzanie ryzykiem, zoptymalizowany wpływ na CSR i transport. Ponadto system ten optymalizuje kompleksowy przepływ logistyczny, aby znacznie zmniejszyć ślad węglowy. Monitorowanie danych w czasie rzeczywistym umożliwia identyfikację obszarów wymagających poprawy i alertów dotyczących łańcucha dostaw.

Po przeprowadzeniu dwuletniego projektu pilotażowego FM Logistic i Clarins podpisały umowę o strategicznym partnerstwie. Ma ono na celu wsparcie europejskiej sieci dystrybucji, która obejmuje dziesięć krajów, a wysyłki odbywają się z trzech kluczowych lokalizacji we Francji (magazyn Clarins w Amiens), Włoszech (magazyn FM Logistic w Vellezzo Bellini) i Hiszpanii (magazyn FM Logistic w Illescas).

– To partnerstwo stanowi ważny kamień milowy w naszych wysiłkach na rzecz optymalizacji operacji logistycznych z naszych 3 centrów w Europie, dzięki konkretnemu i innowacyjnemu rozwiązaniu, które umożliwia precyzyjne śledzenie naszego łańcucha dystrybucji w czasie zbliżonym do rzeczywistego. Wpisuje się to w nasze zobowiązania dotyczące coraz bardziej wydajnej obsługi klienta, zapewniając szybkie, niezawodne i sprawne dostawy, przy jednoczesnym zmniejszeniu wpływu na środowisko poprzez lokalizację centrów bliżej naszych klientów i wykorzystanie „czystszego” transportu – stwierdził Denis Martin, specjalista ds. transformacji wsparcia biznesowego w Clarins.

FM Logistic Central Europe jest częścią międzynarodowej firmy logistycznej FM Logistic i zajmuje się obsługą rynków w Europie Środkowej. Oddziały firmy w Polsce, Czechach, Słowacji i na Węgrzech umożliwiają obsługę klientów w regionie.

Firma dysponuje łącznie ponad 1 mln mkw. powierzchni magazynowej, a także flotą ok. 2 500 pojazdów. Posiada 17 platform logistycznych, 30 magazynów przeładunkowych i zatrudnia ponad 5 tys. pracowników.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. maj 2024 12:46