StoryEditor
Producenci
28.07.2023 10:40

Prestige Beauty, produkty do włosów i dezodoranty napędzają sprzedaż Unilever w drugim kwartale 2023 r.

Produkty do higieny osobistej, które stanowią 23 proc. obrotów Unilever, odnotowały w pierwszym półroczu wzrost sprzedaży o 10,8 proc., napędzany wzrostem cen o 7,3 proc. i wzrostem wolumenu o 3,2 proc., a także wysoką sprzedażą dezodorantów, szczególnie w Europie i obu Amerykach. / archiwum wiadomoscikosmetyczne.pl
Sprzedaż produktów do pielęgnacji urody, dobrego samopoczucia i higieny osobistej firmy Unilever rośnie na wysokim poziomie od drugiego kwartału/pierwszej połowy roku fiskalnego 2023. Uroda i dobre samopoczucie, które stanowią 20 proc. obrotów grupy, odnotowały wzrost sprzedaży o 9,1 proc. rok do roku, przy obrotach w wysokości 6,2 miliarda euro, co oznacza wzrost o 8,6 proc. w porównaniu z tym samym okresem 2022 r. Obroty w drugim kwartale wzrosły o prawie 9 proc., na łączną kwotę 3,1 miliarda euro.

We wtorek Unilever poinformował, że pobił podstawowe prognozy wzrostu sprzedaży po ponownym podniesieniu cen, aby zrekompensować wyższe koszty. Brytyjska firma odnotowała wzrost sprzedaży bazowej o 7,9 proc. w drugim kwartale, pokonując średnią prognozę analityków na poziomie 6,4 proc., wynika z konsensusu dostarczonego przez firmę. Firma podała, że spodziewa się, że bazowy wzrost sprzedaży w całym roku wyniesie powyżej 5 proc., wyprzedzając jej wieloletni zakres, przy jednoczesnym umiarkowanym wzroście cen w ciągu roku.

Wzrost wolumenu w dywizji wyniósł 3,8 proc., na co złożyły się dwucyfrowe wzrosty w prestiżowych kosmetykach, a także wysoki jednocyfrowy wzrost w dziedzinie pielęgnacji włosów, szczególnie w obu Amerykach. Warto zauważyć, że Sunsilk i TRESemmé odnotowały dwucyfrowy wzrost. Masowa sprzedaż produktów do pielęgnacji skóry wzrosła średnio jednocyfrowo, na czele z gamą produktów Gluta-Hya firmy Vaseline. Prestiżowe wyniki prowadziły Paula’s Choice, Dermalogica i Hourglass. Obroty produktów higieny osobistej w pierwszym półroczu wyniosły 6,9 miliarda euro, co oznacza wzrost o 10,8 proc. rok do roku, podczas gdy sprzedaż w drugim kwartale wyniosła 3,5 miliarda euro, co oznacza wzrost o 9,0 proc. w porównaniu z tym samym okresem 2022 roku.

 

To, co pozytywnie odbiera dziś rynek, to fakt, że nie zaobserwowano gwałtownego spadku wolumenów pomimo nacisków na ceny

– powiedział Richard Saldanha, zarządzający funduszem w firmie Unilever, inwestor Aviva. Unilever powiedział, że spodziewa się, że inflacja materiałów netto w 2023 r. wyniesie około 2 miliardów euro, z czego 400 milionów przewiduje się w drugiej połowie roku.

Produkty do pielęgnacji ciała, które stanowią 23 proc. obrotów grupy, odnotowały w pierwszym półroczu wzrost sprzedaży o 10,8 proc., napędzany wzrostem cen o 7,3 proc. i wzrostem wolumenu o 3,2 proc., a także wysoką sprzedażą dezodorantów, szczególnie w Europie i obu Amerykach. Kluczowymi producentami dezodorantów były Axe i Rexona. W międzyczasie sprzedaż portfolio produktów do higieny osobistej Dove powiększyła się dwucyfrowo, podczas gdy oczyszczanie skóry osiągnęło jednocyfrowy wzrost, napędzany przez Amerykę Łacińską i Azję Południową. Pielęgnacja jamy ustnej wzrosła w wysokich jednocyfrowych wartościach.

Czytaj także: Unilever zatwierdza pobór rosyjskich pracowników

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:32
L’Oréal zwiększa zaangażowanie w chiński rynek beauty i inwestuje w markę Lan
L’Oréal zaznacza wyraźniej swoją obecność na chińskim rynku.StudioPhotoLoren

L’Oréal poinformował o objęciu mniejszościowego pakietu udziałów w chińskiej marce pielęgnacyjnej Lan, działającej w segmencie masowym. To już druga inwestycja koncernu w lokalną markę w ostatnich miesiącach, co podkreśla rosnące znaczenie Chin w globalnej strategii firmy. Szczegóły dotyczące wielkości i wartości udziałów nie zostały ujawnione, jednak – jak podkreślił Vincent Boinay, prezes L’Oréal North Asia i CEO L’Oréal China – inwestycje na tym rynku są kluczowe dla przyszłego wzrostu grupy.

Decyzja zapadła krótko po tym, jak L’Oréal nabył 6,67 proc. udziałów w marce Chando za 442 mln juanów (62 mln dolarów), co zostało ujawnione w prospekcie emisyjnym spółki przygotowywanym do IPO w Hongkongu. Inwestycje te wpisują się w strategię głębszego wejścia w segment C-Beauty – dynamicznie rosnącej kategorii marek krajowych, które zdobyły istotne udziały w wartym 75 mld dolarów chińskim rynku kosmetyków i produktów higieny osobistej.

Rynek ten jest obecnie wyzwaniem dla międzynarodowych koncernów: lokalne marki zyskują przewagę dzięki szybkim iteracjom produktów oraz agresywnej komunikacji nowych składników i koncepcji pielęgnacyjnych. Jak zauważa Ben Cavender z China Market Research Group, zakup udziałów w rozpoznawalnych chińskich markach może być dla L’Oréal sposobem na skorzystanie z tempa wzrostu C-Beauty bez bezpośredniej konkurencji na najbardziej dynamicznych segmentach rynku.

Mimo trudniejszego otoczenia makroekonomicznego – spowolnienia wzrostu, obniżonego nastroju konsumenckiego oraz kryzysu na rynku nieruchomości – wyniki L’Oréal w Chinach wykazują oznaki stabilizacji. W trzecim kwartale biznes firmy w tym kraju wzrósł o około 3 proc., co stanowi pierwszy wzrost od dwóch lat. Jednocześnie najwięksi gracze krajowi, tacy jak Proya i Chicmas, utrzymują szybkie tempo wzrostu, a Chando jest obecnie trzecim największym lokalnym producentem kosmetyków według danych Frost & Sullivan.

Dla L’Oréal strategiczna może być obecność Chando i Lan w segmencie masowym, gdzie ceny produktów mieszczą się głównie w przedziale 49–390 juanów. Jak podkreśla cytowany przez Reutersa Yang Hu z Euromonitor International, ich silna pozycja w mniejszych chińskich miastach daje koncernowi dostęp do nowych grup konsumentów, wspierając odbudowę sprzedaży bez kanibalizowania portfolio marek premium należących do grupy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:02
Niemiecka Cosnova zaczyna dystrybucję swoich kosmetyków w Indiach
Produkty Essence zawierają w 100 proc. wegańskie składnikiCosnova Beauty

Cosnova, niemiecki producent kosmetyków (m.in. marki Essence), nawiązał współpracę dystrybucyjną z Reliance Retail w celu wprowadzenia na rynek indyjski swoich produktów. Wejście na rynek w Indiach będzie wzmocnieniem przystępnej cenowo, globalnej oferty kosmetyków Reliance Retail i umożliwi sprzedaż detaliczną produktów Essence za pośrednictwem wielokanałowej sieci sprzedaży.

Asortyment kosmetyków makijażowych Essence będzie dostępny online na terenie całego kraju, jak również w drogeriach sieci Reliance oraz w partnerskich punktach sprzedaży detalicznej.

Reliance jako oficjalny dystrybutor będzie odpowiadać za zwiększenie zasięgu marki w Indiach. Essence jest postrzegane przez dystrybutora z Indii za wiodącą markę kosmetyków, wyróżniającą się w Europie pod względem liczby sprzedanych sztuk. Ponad 80 proc. swoich produktów Essence produkuje w Europie.

image

Isabelle Tambue, Essence: Reagowanie na trendy mamy wpisane w DNA marki

Marka charakteryzuje się młodzieżową estetyką, a jej produkty zawierają w 100 proc. wegańskie składniki, są produkowane w ekologicznych opakowaniach i nie zawierają mikroplastiku.

image

Indie – rynkiem z największym potencjałem sprzedaży kosmetyków na świecie? Potwierdzają to wyniki Nykaa

Wprowadzając markę Essence na rynek indyjski, chcemy zainspirować nową falę kreatywnego wyrażania siebie poprzez eksperymenty z urodą, zachęcając konsumentów do łączenia, dopasowywania i zabawy produktami, które sprawią, że makijaż stanie się radosnym elementem codziennego życia każdego z nas – stwierdzili przedstawiciele Reliance Retail, dodając, że premiera ta “odzwierciedla zaangażowanie Reliance Retail w oferowanie indyjskim konsumentom najlepszych globalnych doświadczeń kosmetycznych, łącząc zabawę, inkluzywność i zrównoważony rozwój pod jedną marką”.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
21. listopad 2025 04:01