StoryEditor
Producenci
25.07.2023 10:21

Unilever zatwierdza pobór rosyjskich pracowników

Stanowisko Unilever spotkało się z krytyką całej branży i konsumentów, ponieważ nadal działa w Rosji mimo trwającej wojny w Ukrainie. / Shutterstock
Unilever ogłosił, że będzie współpracował w kwestii wszelkich przyszłych poborów swoich rosyjskich pracowników do oddelegowania do Ukrainy. Na tę decyzję ma wpływ prawny obowiązek każdej firmy działającej w Rosji, aby zezwolić na takie działanie.

Unilever, który jest właścicielem takich marek jak Dove, Sunsilk i Rexona, oświadczył, że będzie przestrzegać rosyjskiego prawa poboru, co oznacza, że jego rosyjscy pracownicy mogą zostać wysłani na wojnę na Ukrainie, jeśli zostaną powołani. Angielsko-holenderska grupa stoi w obliczu kontrowersji związanych z decyzją o pozostaniu w Rosji, gdzie zatrudnia około 3000 pracowników w czterech zakładach produkcyjnych, produkujących głównie produkty higieny osobistej i higieniczne, ale także lody.

W liście do grupy B4Ukraine, która prowadzi kampanię na rzecz zaprzestania działalności firm w Rosji, Unilever powiedział, że będzie przestrzegać rosyjskiego prawa poborowego. W liście opublikowanym przez BBC Unilever napisał: „Pragniemy powtórzyć, że Unilever bezwzględnie potępia wojnę na Ukrainie jako brutalny, bezsensowny akt państwa rosyjskiego i nadal przyłączamy się do społeczności międzynarodowej w apelu o stabilność i pokój w regionie”.

Reginaldo Ecclissato, dyrektor ds. operacji biznesowych i łańcucha dostaw Unilever, napisał, że dobro personelu jest najważniejsze. „Nadal prowadzimy naszą działalność w Rosji zgodnie z naszymi globalnymi zasadami, w tym z bezpieczeństwem i dobrym samopoczuciem naszych pracowników” – powiedział.

Waleria Woszczewska z grupy kampanii Ukraine Solidarity Project (USP) napisała na Twitterze:

Jeśli to jest chronienie waszych pracowników, to nie chcę wiedzieć, jak wygląda narażanie ich na niebezpieczeństwo. A co z niewinnymi ukraińskimi cywilami – czy Unilever nie uważa, że oni też zasługują na ochronę?

Na początku tego miesiąca USP umieścił gigantyczny billboard przed londyńską siedzibą Unilever ze zdjęciami rannych ukraińskich żołnierzy – pozujących w stylu reklamy marki kosmetycznej Dove – oraz hasłem: „Pomagamy finansować wojnę Rosji na Ukrainie”.

Międzynarodowa korporacja, zatrudniająca w Rosji około 3000 osób, jest zobowiązana do przestrzegania krajowych przepisów dotyczących poboru do wojska, pomimo potencjalnego ryzyka dla dobrostanu swoich pracowników. Oficjele z Unilever odmówili komentarza na temat tego, czy którykolwiek z jego pracowników został już powołany, ale wyjaśnili, że poborowi pracownicy nie będą już otrzymywać wypłat od firmy.

Czytaj także: Essity finalizuje dezinwestycję na rynku rosyjskim

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
01.12.2025 15:09
Chińczycy inwestują 17 mln euro w fabrykę opakowań kosmetycznych w Portugalii
Grupa SHP, założona w 1970 roku, posiada cztery fabryki na całym świecie - dwie w Chinach i dwie w MeksykuShyaHsin Packaging

Chińska firma ShyaHsin Packaging zainwestuje 16,86 mln euro w budowę zakładu produkcyjnego opakowań kosmetycznych premium w Portugalii – poinformowałą AICEP (Agência para o Investimento e Comércio Externo de Portugal).

Fabryka chińskiej firmy, specjalizującej się w projektowaniu i produkcji opakowań kosmetycznych (m.in. na tusze do rzęs, błyszczyki do ust, pomadki, pudry w kompakcie, pędzle i lakiery do paznokci) oraz dostarczaniu kompletnych rozwiązań dla przemysłu kosmetycznego, jest już na zaawansowanym etapie budowy. Lokalizacja fabryki to Maceria na zachodzie Portugalii. Oddanie inwestycji do użytku planowane jest na koniec października 2026 roku. Będzie ona korzystać z 17-procentowej zachęty inwestycyjnej, w pełni kwalifikującej się do finansowania europejskiego.

Inwestycja ta jest uznawana za „strategicznie interesującą dla gospodarki kraju lub danego regionu”, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Spójności Terytorialnej z 5 sierpnia, a także „spełnia warunki niezbędne do przyznania zachęt finansowych” – wynika z analizy przeprowadzonej przez AICEP.

Projekt, który otrzyma 2,86 mln euro wsparcia z programu Compete 2030, „ma na celu utworzenie w Portugalii jednostki produkcyjnej Grupy SHP, która będzie wytwarzać opakowania kosmetyków dla segmentu premium” – jak można przeczytać w opisie projektu.

image

Chiny modernizują regulacje kosmetyczne: wielki smok zacieśnia pasa

Grupa SHP, założona w 1970 roku, posiada cztery fabryki na całym świecie, dwie w Chinach i dwie w Meksyku, i specjalizuje się w produkcji opakowań kosmetyków od ponad 50 lat. W styczniu 2024 roku poinformowano, że chińska firma stworzy w budynku dawnej fabryki Dexprom „jedną z największych fabryk opakowań kosmetycznych”, która będzie obsługiwać wiodących producentów kosmetyków, w tym L’Oréal.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
28.11.2025 09:32
Estée Lauder zamyka centrum technologiczne w Bukareszcie i redukuje zatrudnienie
Estée Lauder zapowiada poważne zmiany w strukturze firmy.M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl

Estée Lauder Companies ogłosiła zamknięcie swojego bukareszteńskiego centrum technologicznego, co wiąże się ze zwolnieniem 150 pracowników. Decyzja wpisuje się w szeroko zakrojony program restrukturyzacyjny Beauty Turnaround, który firma realizuje w odpowiedzi na pogorszenie wyników sprzedażowych w ostatnich miesiącach.

Bukareszteński hub technologiczny został uruchomiony w kwietniu 2023 roku jako trzecie globalne centrum technologiczne ELC. Jak podaje serwis Profit.ro, obiekt został całkowicie zamknięty, choć decyzja ta nie obejmuje większego biura Estée Lauder w stolicy Rumunii, które kontynuuje działalność bez zmian. Zamknięcie tak niedawno uruchomionej jednostki podkreśla skalę i pilność bieżących działań oszczędnościowych.

Restrukturyzacja, zapowiedziana przez CEO Stéphane’a de La Faverie w lutym 2025 roku, przewiduje redukcję nawet do 7 000 etatów na całym świecie. Do tej pory zlikwidowano już 3 200 stanowisk, a zamknięcie rumuńskiego centrum stanowi kolejny krok w realizacji strategii cięcia kosztów i porządkowania globalnej struktury operacyjnej.

Program Beauty Turnaround został wdrożony po roku słabszych wyników sprzedaży, które skłoniły firmę do rewizji dotychczasowych działań i ograniczenia kosztów tam, gdzie jest to możliwe. Władze ELC podkreślają, że zmiany mają na celu przywrócenie dynamiki wzrostu oraz wzmocnienie efektywności technologicznej i operacyjnej przedsiębiorstwa.

Zamykanie wybranych jednostek i redukcje zatrudnienia są częścią szerszej strategii restrukturyzacyjnej obejmującej rynki na wielu kontynentach. Estée Lauder zapowiada, że kolejne etapy programu będą konsekwentnie wdrażane w 2025 roku, a firma koncentruje się na osiągnięciu stabilizacji finansowej po okresie osłabionych wyników sprzedaży.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. grudzień 2025 08:49