StoryEditor
Producenci
25.07.2023 10:21

Unilever zatwierdza pobór rosyjskich pracowników

Stanowisko Unilever spotkało się z krytyką całej branży i konsumentów, ponieważ nadal działa w Rosji mimo trwającej wojny w Ukrainie. / Shutterstock
Unilever ogłosił, że będzie współpracował w kwestii wszelkich przyszłych poborów swoich rosyjskich pracowników do oddelegowania do Ukrainy. Na tę decyzję ma wpływ prawny obowiązek każdej firmy działającej w Rosji, aby zezwolić na takie działanie.

Unilever, który jest właścicielem takich marek jak Dove, Sunsilk i Rexona, oświadczył, że będzie przestrzegać rosyjskiego prawa poboru, co oznacza, że jego rosyjscy pracownicy mogą zostać wysłani na wojnę na Ukrainie, jeśli zostaną powołani. Angielsko-holenderska grupa stoi w obliczu kontrowersji związanych z decyzją o pozostaniu w Rosji, gdzie zatrudnia około 3000 pracowników w czterech zakładach produkcyjnych, produkujących głównie produkty higieny osobistej i higieniczne, ale także lody.

W liście do grupy B4Ukraine, która prowadzi kampanię na rzecz zaprzestania działalności firm w Rosji, Unilever powiedział, że będzie przestrzegać rosyjskiego prawa poborowego. W liście opublikowanym przez BBC Unilever napisał: „Pragniemy powtórzyć, że Unilever bezwzględnie potępia wojnę na Ukrainie jako brutalny, bezsensowny akt państwa rosyjskiego i nadal przyłączamy się do społeczności międzynarodowej w apelu o stabilność i pokój w regionie”.

Reginaldo Ecclissato, dyrektor ds. operacji biznesowych i łańcucha dostaw Unilever, napisał, że dobro personelu jest najważniejsze. „Nadal prowadzimy naszą działalność w Rosji zgodnie z naszymi globalnymi zasadami, w tym z bezpieczeństwem i dobrym samopoczuciem naszych pracowników” – powiedział.

Waleria Woszczewska z grupy kampanii Ukraine Solidarity Project (USP) napisała na Twitterze:

Jeśli to jest chronienie waszych pracowników, to nie chcę wiedzieć, jak wygląda narażanie ich na niebezpieczeństwo. A co z niewinnymi ukraińskimi cywilami – czy Unilever nie uważa, że oni też zasługują na ochronę?

Na początku tego miesiąca USP umieścił gigantyczny billboard przed londyńską siedzibą Unilever ze zdjęciami rannych ukraińskich żołnierzy – pozujących w stylu reklamy marki kosmetycznej Dove – oraz hasłem: „Pomagamy finansować wojnę Rosji na Ukrainie”.

Międzynarodowa korporacja, zatrudniająca w Rosji około 3000 osób, jest zobowiązana do przestrzegania krajowych przepisów dotyczących poboru do wojska, pomimo potencjalnego ryzyka dla dobrostanu swoich pracowników. Oficjele z Unilever odmówili komentarza na temat tego, czy którykolwiek z jego pracowników został już powołany, ale wyjaśnili, że poborowi pracownicy nie będą już otrzymywać wypłat od firmy.

Czytaj także: Essity finalizuje dezinwestycję na rynku rosyjskim

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.07.2024 15:49
L’Occitane International wycofuje się z giełdy w Hongkongu
L‘Occitane zniknie niedługo z giełdy w Hong Kongu.L‘Occitane

L’Occitane International, globalna grupa kosmetyczna, przygotowuje się do wycofania swoich akcji z Giełdy Papierów Wartościowych w Hongkongu. Decyzja ta wynika z osiągnięcia progu procentowego, który pozwala właścicielowi Reinoldowi Geigerowi na przejęcie firmy.

W kwietniu Reinold Geiger, będący głównym akcjonariuszem L’Occitane International poprzez swoją firmę inwestycyjną L’Occitane Groupe, złożył oficjalną ofertę przejęcia pozostałych akcji spółki, wyceniając ją na 6 miliardów euro. Geiger dostosował swoją propozycję, aby przekonać niepewnych akcjonariuszy, oferując wybór między istniejącą kwotą 34 dolarów hongkońskich za akcję w gotówce lub dziesięcioma akcjami nowej prywatnej spółki za każdą posiadaną akcję. L’Occitane International zawiesi notowania swoich akcji 7 sierpnia, a po zakończeniu procesu przejęcia zostanie wycofana z Giełdy Papierów Wartościowych w Hongkongu.

Ostateczna oferta Geigera okazała się skuteczna. Właściciel marek Elemis i Sol de Janeiro ogłosił, że 91,97 proc. niezaangażowanych akcjonariuszy zdecydowało się na przekazanie swoich akcji. Przekroczenie tego progu pozwala na przymusowy wykup pozostałych akcji, co umożliwi L’Occitane Holding, innej w pełni kontrolowanej spółce przez Geigera, przejęcie pozostałych udziałów. Ten ruch przygotowuje firmę do finalnych kroków w procesie jej prywatyzacji.

Reinold Geiger wyraził zadowolenie z silnego wsparcia akcjonariuszy, podkreślając, że transakcja ta zapewni grupie elastyczność w podejmowaniu długoterminowych decyzji biznesowych. Dodał również, że pozostają wierni swoim strategiom specyficznym dla marek i geograficznym, co przyniesie korzyści dla pracowników, partnerów biznesowych oraz innych interesariuszy dzięki przyspieszonemu wzrostowi i zwiększonej konkurencyjności na globalnym rynku kosmetycznym.

Czytaj także: L’Occitane en Provence zaprezentowało nową wirtualną przestrzeń o nazwie L’Occitane Greenhouse

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.07.2024 14:49
Blisko 85 tys. zł trafiło do rolników dzięki sprzedaży produktów Fairtrade w Rossmannie
Rossmann

Fundacja Fairtrade, we współpracy z siecią drogerii Rossmann, przekazała rolnikom z krajów globalnego Południa prawie 85 tys. zł. Kwota ta została zebrana ze sprzedaży trzech certyfikowanych produktów marki EnerBIO, co pozwala na wspieranie godziwych warunków pracy i rozwoju lokalnych społeczności.

Fundacja Fairtrade, w ramach współpracy z siecią drogerii Rossmann, przekazała rolnikom z krajów globalnego Południa sumę 84 624 zł. Kwota ta została zebrana ze sprzedaży trzech certyfikowanych produktów marki EnerBIO: czekolady kokosowej, orzechów nerkowca w polewie z mlecznej czekolady oraz syropu z agawy. Te produkty dostępne są na półkach Rossmanna i cieszą się dużą popularnością wśród klientów, co przyczynia się do generowania środków na wsparcie producentów rolnych w Ameryce Łacińskiej, Afryce, Azji Południowo-Wschodniej i Oceanii.

Fairtrade to system certyfikacji Sprawiedliwego Handlu, który ma na celu poprawę warunków życia i pracy rolników oraz pracowników plantacji. Ruch ten, założony przez organizacje pozarządowe i wolontariuszy, działa na rzecz eliminacji pracy przymusowej i dziecięcej, a także na rzecz bardziej sprawiedliwych warunków handlowych. W ramach Fairtrade, rolnikom wypłacane są także specjalne środki – premia Fairtrade – które mogą przeznaczyć na modernizację gospodarstw lub projekty lokalne, takie jak poprawa warunków mieszkaniowych czy edukacja. Premia ta zależy od liczby sprzedanych produktów przez pierwszego kupca w systemie Fairtrade.

Rossmann, polski lider na rynku w zakresie sprzedaży certyfikowanej agawy oraz szósta firma pod względem sprzedaży ziarna kakaowego Fairtrade w Polsce, przyczynia się do sukcesu tego systemu. Dzięki współpracy z Fairtrade, produkty dostępne w Rossmannie nie tylko spełniają wysokie standardy jakości, ale także wspierają sprawiedliwe warunki handlowe dla rolników. W 2023 roku, sprzedaż produktów Fairtrade w Rossmannie przyczyniła się do zebrania znacznej sumy, która teraz pomoże rolnikom w krajach globalnego Południa poprawić swoje warunki życia i pracy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
24. lipiec 2024 23:30