StoryEditor
Producenci
21.07.2022 00:00

Prezes Delia Cosmetics został nominowany do tytułu Menedżera Roku 2021

Karol Szmich, prezes Delia Cosmetics, został nominowany do tytułu Menedżer Roku Województwa Łódzkiego w kategorii dużych przedsiębiorstw. Pod jego rządami firma rozwija portfolio i  zwiększa przychody. W 2021 roku odnotowała kilkunastoprocentowy wzrost sprzedaży, znacząco rozszerzyła ofertę w kategorii pielęgnacja oraz zwiększyła ekspansję zagraniczną.

Tegoroczni nominowania do tytułu Menedżera Roku Województwa Łódzkiego to osoby, które wykazują się skutecznością w zarządzaniu firmą oraz osiągają imponujące wyniki ekonomiczne, nie zapominając przy tym o kwestiach społecznych, w tym o niesieniu pomocy innym. Jednym z nich jest Karol Szmich, prezes Delia Cosmetics. 

Związany jest z Delią od 14 lat, funkcję prezesa pełni od 2018 roku. Stery przejął od Józefa Szmicha, założyciela firmy, jako sukcesor. Zarządzane przez niego przedsiębiorstwo należy do najbardziej dynamicznie rozwijających się firm kosmetycznych w Polsce. Dela Cosmetics dystrybuuje kosmetyki do 60 krajów na całym świecie. Na zakończenie 2021 roku odnotowała kilkunastoprocentowy wzrost sprzedaży, znacząco rozszerzyła portfolio produktowe w kategorii pielęgnacja oraz zwiększyła ekspansję zagraniczną.

W prowadzeniu firmy kosmetycznej Karol Szmich stawia na wartości takie jak wsłuchanie się w potrzeby konsumentów, skupienie na jakości produktów i wdrażanie rozwiązań proekologicznych. Dzięki jego zaangażowaniu jedna z gam produktowych Delii uzyskała certyfikat ECOCERT COSMOS NATURAL przyznawany dla kosmetyków ekologicznych spełniających ściśle określone standardy.

Delia Cosmetics, jako strategiczny partner fundacji Gajusz, od lat pomaga pensjonariuszom hospicjów, regularnie przekazując część dochodu pochodzącego ze sprzedaży flagowego produktu – henny do brwi i rzęs. Karol Szmich, przejmując zarządzanie, kontynuował charytatywną działalność firmy. Wspiera lokalne społeczności i bierze udział w wydarzeniach w regionie.

Równocześnie dba o wysokie standardy pracy. Pełniąc rolę prezesa równocześnie jest zaangażowany w bieżącą działalność operacyjną spółki, uczestniczy w spotkaniach sprzedażowych i marketingowych oraz utrzymuje jak relacje z zespołem pracowników Delii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.09.2025 11:57
Bella kontynuuje program #OkresNoStres – edukacja menstruacyjna dla tysięcy uczennic
Akcja ma zwiększyć świadomość wokół tematu miesiączki wśród menstruujących uczennic i ich otoczenia.Bella

Po sukcesie pierwszej edycji programu edukacyjnego #OkresNoStres, który objął 45 tysięcy uczennic w całej Polsce, marka Bella ogłosiła jego kontynuację. Najnowsza odsłona inicjatywy ma odpowiadać na wciąż istniejące potrzeby związane z brakiem wiedzy i komfortu dotyczącego pierwszej miesiączki. Organizatorzy przygotowali materiały edukacyjne, które mają pomóc dziewczynkom lepiej przygotować się do pierwszych i kolejnych menstruacji, zarówno od strony psychologicznej, jak i praktycznej.

Badanie opinii przeprowadzone przez SW Research na zlecenie marki Bella pokazuje, że choć 51 proc. dziewcząt mogło liczyć na wsparcie bliskiej osoby podczas pierwszej miesiączki, aż 33 proc. przeszło to doświadczenie samotnie. Prawie połowa (48 proc.) zdobywała wiedzę o środkach higienicznych metodą prób i błędów, a 47 proc. korzystała z pomocy matek, sióstr lub przyjaciółek. Z internetu korzystało zaledwie 15 proc. badanych, a z książek edukacyjnych 14 proc.. Dane te potwierdzają konieczność szeroko dostępnej i rzetelnej edukacji menstruacyjnej w szkołach i domach.

Pierwszy zakup środków higienicznych bywa dla wielu dziewcząt źródłem stresu – 49 proc. kobiet czuło zakłopotanie, a 42 proc. zawstydzenie w tej sytuacji. Pozytywne emocje, takie jak poczucie sprawczości (10 proc.) czy duma (7 proc.), występowały rzadziej. Choć 67 proc. kobiet ocenia proszenie innych o zakup środków higienicznych jako naturalne, to 10 proc. uznaje to za bardzo krępujące. Co druga Polka, prosząc o zakup, zwracała się także do mężczyzny, co wskazuje na stopniowe przełamywanie tabu dotyczącego menstruacji w relacjach społecznych.

Potrzebę edukacji potwierdzają także inne dane. Aż 77 proc. Polek uważa, że w szkołach powinny być prowadzone lekcje dotyczące używania produktów menstruacyjnych, a 93 proc. podkreśla konieczność, by ojcowie posiadali podstawową wiedzę w tym zakresie. Niewłaściwie dobrane środki higieniczne mogą powodować dyskomfort – 68 proc. badanych doświadczyło plamienia, 25 proc. otarć skóry, a 23 proc. bolesności. Najczęściej wybieranym produktem pozostają podpaski (70 proc.), podczas gdy tampony stosuje 21 proc. respondentek.

Scenariusz edukacyjny przygotowany przez edukatorkę Tosię Kopyt (@tosiakopyt), ekspertkę 2. edycji programu, obejmuje zarówno kwestie psychologiczne, jak i praktyczne. Uczennice dowiedzą się m.in. jak dobrać odpowiedni produkt higieniczny, czym różni się podpaska od tamponu oraz jak ich prawidłowo używać, aby czuć się komfortowo i bezpiecznie. Celem jest wzmocnienie poczucia sprawczości młodych dziewczyn oraz oswojenie tematu menstruacji bez lęku i wstydu.

Szkoły podstawowe mogą dołączyć do programu poprzez stronę www.okresnostres.edu.pl, gdzie dostępny jest formularz zgłoszeniowy. Po jego wypełnieniu placówki uzyskają bezpłatny dostęp do materiałów edukacyjnych, umożliwiających samodzielne prowadzenie lekcji w klasach czwartych. Dodatkowo, pierwsze 300 szkół, które zgłoszą się do programu, otrzyma pakiety z produktami Bella for Teens dla uczestniczek zajęć oraz zapas podpasek do gabinetu pielęgniarki.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.09.2025 09:39
Paul Smith debiutuje w kategorii beauty i grooming
Kultowa brytyjska marka wchodzi w nowy segment rynku.Paul Smith

Paul Smith, znana brytyjska marka modowa, rozszerza swoją działalność na sektor beauty i grooming. We współpracy z inkubatorem SLG Brands firma wprowadza na rynek linię PS by Paul Smith Happy grooming na sezon jesień/zima 2025. To pierwszy poważny krok marki w stronę pielęgnacji i kosmetyków, ukierunkowany na rosnący segment premium męskiej samoopieki.

Kolekcja obejmuje 13 produktów, w tym zapachy, akcesoria nocne, narzędzia do pielęgnacji oraz wielozadaniowe produkty typu self-care. Linia łączy charakterystyczny minimalizm projektowy Paula Smitha z podejściem konsumenckim rozwijanym przez SLG Brands. Ważnym elementem jest aspekt zrównoważonego rozwoju – w ofercie znajdą się rozwiązania refillowe, ograniczone zużycie plastiku oraz opakowania przystosowane do ponownego wykorzystania.

Nowa linia zadebiutuje w sieci Boots w okresie świątecznym, co wpisuje się w dynamiczny rozwój segmentu beauty tego detalisty. Boots odnotowuje w ostatnich latach znaczące wzrosty sprzedaży w kategorii kosmetyków, co czyni tę współpracę strategicznym posunięciem dla obu stron.

Partnerstwo pozwala marce Paul Smith wzmocnić obecność w codziennym życiu konsumentów, poszerzając jej lifestyle’owy charakter poza modę. Jednocześnie linia odpowiada na rosnące zainteresowanie mężczyzn premium-segmentem produktów pielęgnacyjnych, które łączą funkcjonalność z estetyką i elementem zabawy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. wrzesień 2025 12:58