StoryEditor
Producenci
13.12.2021 00:00

Prezesi firm kosmetycznych podejmują działania na rzecz osób niepełnosprawnych

Z okazji Międzynarodowego Dnia Osób Niepełnosprawnych – Valuable 500, największa sieć globalnych dyrektorów generalnych zaangażowanych w różnorodność – ogłosiła serię nowych działań na rzecz aktywizowania osób niepełnosprawnych. Najnowsze zobowiązania pochodzą od prezesów takich firma jak: PepsiCo, PwC, Spotify, VMware, L’Oréal czy The Estée Lauder Companies.

Chociaż rośnie świadomość integracji osób niepełnosprawnych to nadal nie jest ona wystarczająca. Valuable 500 pracuje nad rozwiązaniem tego problemu, a najnowszy zobowiązania mają na celu wypełnienie tej luki w kilku sektorach.

Nicolas Hieronimus, dyrektor generalny L'Oréal zobowiązał się do promowania rekrutacji osób niepełnosprawnych we wszystkich krajach, a globalnym celem jest zatrudnienie co najmniej 2 proc. niepełnosprawnych pracowników do 2025 r. Oprócz tego L'Oréal zachęca pracowników do ujawniania swojej niepełnosprawności i pracuje nad podnoszeniem świadomości i zwalczaniem stereotypów. Współpracuje z ekspertami, stowarzyszeniami, organizacjami pozarządowymi oraz ze swoimi dostawcami, konsumentami i społecznościami lokalnymi, aby promować integrację osób niepełnosprawnych w ramach Grupy, jak i poza nią.

Przeczytaj również: Mintel wytypował innowacyjne kosmetyki, które docenią osoby niepełnosprawne

Fabrizio Freda, prezes i dyrektor generalny The Estée Lauder Companies, jest głęboko zaangażowany we wspieranie kultury równości i integracji. Pod jego kierownictwem firma poczyniła postępy we wspieraniu wizji, aby stać się jak najbardziej inkluzywną. W ramach wspierania integracji osób niepełnosprawnych firma promowała rekrutacje takich osób, prowadziła szkolenia z nieświadomych uprzedzeń i inkluzywnego przywództwa oraz uruchomiła inicjatywy na rzecz różnorodności dostawców.

Powołany w Davos w styczniu 2019 r. przez Caroline Casey i Paula Polmana, Valuable 500 pozostaje jedyną globalną społecznością dyrektorów generalnych, której celem jest radykalna transformacja systemu biznesowego w całym łańcuchu dostaw z korzyścią dla wszystkich osób niepełnosprawnych. W maju 2021 r. Valuable 500 osiągnął swój kamień milowy w postaci 500 największych organizacji na świecie, które podpisały zobowiązanie dotyczące niepełnosprawności.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
28.08.2025 09:23
Givaudan poinformował o strategii firmy do 2030 oraz zmianie na stanowisku CEO

Givaudan, producent perfum i aromatów ze Szwajcarii, podał informację o przyjętych celach rozwoju firmy na najbliższe pięć lat. Firma przedstawiła również plan sukcesji, dotyczący długoletniego CEO Gillesa Andriera, który uda się na emeryturę w marcu 2026 roku – po 20 latach spędzonych za sterami firmy.

Następcą Andriera zostanie Christian Stammkoetter, dyrektor wykonawczy Danone. Firma poinformowała również, że prezes Calvin Grieder ustąpi ze stanowiska w 2026 roku, a Andrier zastąpi go po uzyskaniu akceptacji przez akcjonariuszy.

Givaudan przedstawił również nową strategię na lata 2026-2030. Zakłada ona średni wzrost sprzedaży porównywalnej na poziomie 4-6 proc., co stanowi wzrost w porównaniu z obecnym celem (4-5 proc.). 

image

Givaudan notuje niższy niż oczekiwany wzrost sprzedaży – akcje spadają o 6 proc.

Nowa strategia Givaudan zakłada m.in. rozszerzenie zasięgu klientów i pogłębienie globalnej obecności, a ponadto wejście w segmenty o wysokiej wartości dodanej, takie jak kosmetyki i karmy dla zwierząt.

Dyrektor finansowy Stewart Harris dodał, że nakłady inwestycyjne wzrosną do 4-5 proc. – w planie jest finansowanie rozwoju i modernizacji produkcji.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
27.08.2025 14:27
Beiersdorf inwestuje 350 milionów euro w rozbudowę zakładu w Meksyku
Siedziba Beiersdorf w HamburguBeiersdorf

Beiersdorf, niemiecki koncern kosmetyczny znany z marek takich jak Nivea czy Eucerin, ogłosił inwestycję o wartości 350 milionów euro w rozbudowę swojej fabryki w Silao, w stanie Guanajuato. Informację potwierdziło Ministerstwo Gospodarki Meksyku, wskazując, że projekt wzmocni rolę kraju jako kluczowego centrum produkcyjnego i eksportowego w regionie.

Obecnie około 70 proc. produkcji z zakładu w Silao trafia na rynki zagraniczne, co czyni go istotnym elementem globalnego łańcucha dostaw Beiersdorf. Rozbudowa pozwoli zwiększyć moce produkcyjne i wdrożyć zaawansowane technologie wytwórcze, co ma zaspokoić rosnące zapotrzebowanie międzynarodowe na kosmetyki i produkty do pielęgnacji skóry.

Według władz Meksyku, inwestycja przyniesie również znaczące efekty lokalne – stworzenie nowych, wysokiej jakości miejsc pracy oraz transfer know-how w zakresie nowoczesnych procesów przemysłowych. Projekt wpisuje się także w strategię długoterminową firmy, zakładającą osiągnięcie neutralności klimatycznej do 2045 roku, poprzez m.in. ograniczanie emisji i wdrażanie rozwiązań zrównoważonej produkcji.

Rozbudowa fabryki w Silao podkreśla rosnące znaczenie Meksyku w globalnej strategii Beiersdorf. Kraj, dzięki swojemu położeniu i rozwiniętej infrastrukturze, staje się nie tylko ważnym ośrodkiem zaopatrzeniowym dla Ameryki Łacińskiej, ale także istotnym punktem eksportowym na inne rynki światowe. Inwestycja w wysokości 350 milionów euro stanowi jedną z największych w historii działalności firmy w regionie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
28. sierpień 2025 13:08