O złożeniu przez Procter & Gamble dokumentów do amerykańskiego urzędu patentowego poinformowały zachodnie media, m.in. BBC oraz Bloomberg. Według nich firma chce zastrzec jako własne znaki towarowe 4 popularne skróty stosowane często przez użytkowników internetu i mediów społecznościowych. Na liście znalazły się LOL (laugh out loud), WTF (what the fuck), NBD (no big deal) oraz FML (fuck my life).
P&G nie skomentował oficjalnie sprawy. Według ekspertów, z którymi rozmawiał Bloomberg koncern może w przyszłości planować wprowadzenie do swojej oferty nowej linii produktów kierowanych do pokolenia milenialsów, którzy aktywnie korzystają z internetu – piszą wirtualnemedia.pl.
Serwis The Drum przypomniał, że P&G nie jest jedyną marką, która chce zastrzec popularne skróty internetowe jako własne znaki towarowe. Do urzędu patentowego w USA trafiło wcześniej 246 wniosków dotyczących skrótu LOL, 147 związanych z WTF, 71 z NBD i 61 dotyczących FML. Część postępowań jest wciąż w toku, jednak pokaźna liczba wniosków została już przez urząd odrzucona.