StoryEditor
Producenci
20.09.2023 13:20

Procter & Gamble z nowym CEO w Europie Centralnej. Został nim Uluc Ayik

Uluc Ayik, CEO Procter & Gamble w Europie Centralnej / P&G
Stanowisko CEO w Procter & Gamble w Europie Centralnej objął Uluc Ayik. Będzie odpowiadał ze działania komercyjne i operacyjne firmy w 10 krajach, tj. w Polsce, Czechach, Słowacji, Chorwacji, Słowenii, Ukrainie, na Węgrzech oraz w krajach bałtyckich.

Procter & Gamble w Europie Centralnej ma nowego CEO. Uluc Ayik, który objął to stanowisko z dniem 1 września mówi:

Objęcie kierownictwa i odpowiedzialności za działalność P&G w Europie Środkowej to ogromny zaszczyt. Z wielką radością rozpoczynam współpracę z utalentowanymi i zaangażowanymi pracownikami P&G. Cieszę się, że wspólnie będziemy oferować 120 milionom konsumentów regionu nasze niedoścignione innowacje produktowe, współpracować z partnerami biznesowymi nad działaniami wspierającymi rozwój rynku i wywierać pozytywny wpływ na nasze lokalne społeczności.  Europa Środkowa to region o ogromnym potencjale rozwoju, a skala naszej obecności sprawia, że odgrywa on kluczową rolę w działalności P&G w Europie i na świecie.

Uluc Ayik jest związany z P&G od 1996 roku.  Po uzyskaniu dyplomu na kierunku Zarządzanie w biznesie na Uniwersytecie Bosforskim w Stambule dołączył do tureckiego oddziału firmy.  Jego ścieżka kariery obejmuje zarządzanie sprzedażą, marketing, a także stanowiska w kierowniczych strukturach P&G na poziomie lokalnym i regionalnym. Odpowiadał m.in. za obszary biznesowe związane z kluczowymi kategoriami produktów na rynku tureckim i poza nim. Przed przejęciem odpowiedzialności w Europie Centralnej pełnił funkcję senior vice presidenta sektora produktów do prania i pielęgnacji tkanin w Indiach, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.

Uluc Ayik jest żonaty, ma dwóch synów.

P&G prowadzi działalność w około 70 krajach. Wśród oferowanych produktów ma wiele marek kosmetycznych, higienicznych i chemicznych: Always, AmbiPur, Ariel, Fairy, Gillette, Head & Shoulders, Lenor, Olay, Oral-B, Pampers i Pantene.W Polsce koncern i jego marki są obecne od 1991 roku. Zlokalizowane u nas fabryki – pieluszek Pampers w Warszawie, kosmetyków w Aleksandrowie Łódzkim oraz największa na świecie fabryka maszynek i ostrzy Gillette – mają kluczowe znaczenie dla firmy. Warszawskie Biuro Główne P&G jest częścią regionalnej struktury Central Europe, która obsługuje 120 milionów konsumentów w 10 krajach regionu.

 
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
04.12.2025 19:40
Współpraca o zapachu czekolady: efekty dostępne w Rossmannie
Projekt linii nawiązuje do opakowań kultowych tabliczek czekolady Wedlamat.pras.

Candly&Co. połączyło siły z marką E.Wedel, tworząc limitowaną kolekcję świec i dyfuzorów zapachowych inspirowanych ulubionymi słodkościami Polaków: czekoladą Deserową oraz czekoladą Karmelową. Produkty są dostępne w wybranych drogeriach Rossmann na terenie całej Polski.

To ciekawa współpraca, która przenosi dobrze znane i lubiane smaki na zupełnie nowy poziom – do świata zapachu i domowej atmosfery. Zapach inspirowany czekoladą Deserową otula wnętrze głęboką, słodko-orientalną kompozycją inspirowaną intensywną deserową czekoladą, przełamaną tonką, wanilią, świeżością szałwii i zmysłowym piżmem. Natomiast produkty inspirowane czekoladą Karmelową zachwycają aksamitną i kremową słodyczą karmelu z subtelnymi prażonymi akcentami i nutą wanilii oraz paczuli, która nadaje głębi i niezwykłej apetyczności. To zapachy, które potrafią poprawić nastrój od pierwszej chwili, wnosząc do wnętrz przytulne, relaksujące, czekoladowe ciepło.

Ta współpraca była dla nas ogromną inspiracją. Pracując nad kompozycjami, zależało nam na stworzeniu zapachów, które budzą emocje i poprawiają nastrój – tak jak chwila przyjemności z ulubioną czekoladą. Projekt linii nawiązuje do opakowań kultowych tabliczek, a wewnątrz znajdują się nowoczesne, designerskie szkła ozdobione subtelnym złotym detalem. To słodka przerwa od codzienności i sposób, by otulić dom ciepłem i przyjemnością – opowiada Aleksandra Pankowska, założycielka Candly&Co.

Produkty są edycją limitowaną, w ramach kolejnej odsłony współpracy. E.Wedel x Candly&Co. Wytwarzane ręcznie w Polsce, opierają się na wegańskiej formule. Zamknięte w eleganckich flakonach, doskonale prezentują się w każdym wnętrzu. 

W Wedlu od lat celebrujemy radość płynącą z małych przyjemności i bliskości. Dzięki tej współpracy konsumenci mogą doświadczać naszej marki na nowym, wielozmysłowym poziomie. Te czekoladowe nuty zapachowe w domu to nie tylko aromatyczne doznania, ale również wyjątkowy prezent, który łączy ludzi i tworzy niezwykłe wspomnienia – dodaje Karolina Janczyk-Truchlewska, project manager z firmy Wedel.

Kolekcja. E.Wedel x Candly&Co dostępna jest stacjonarnie wyłącznie w drogeriach Rossmann.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
04.12.2025 09:33
L’Oréal rozważa inwestycję w Giorgio Armani. Ruszają przygotowania do sprzedaży 15-proc. pakietu
Globalna marka zmieni potencjalnie właściciela.BadPixma/shutterstock

L’Oréal potwierdził, że „bardzo szybko” rozpocznie analizę potencjalnej inwestycji w Giorgio Armani, po tym jak w testamencie zmarłego projektanta znalazły się szczegółowe wytyczne dotyczące stopniowej sprzedaży lub wejścia marki na giełdę. To pierwsza oficjalna deklaracja koncernu w sprawie udziału w przyszłej restrukturyzacji własnościowej włoskiego domu mody.

Podczas spotkania z analitykami dyrektor finansowy L’Oréal, Christophe Babule, poinformował, że grupa „zdecydowanie” oceni możliwość nabycia udziałów w Armani. Zgodnie z ujawnionymi planami w ciągu najbliższych 18 miesięcy ma zostać uruchomiony proces sprzedaży lub upublicznienia pierwszego pakietu obejmującego 15 proc. akcji. Priorytet dostępu do transakcji otrzymają cztery podmioty: L’Oréal, LVMH, EssilorLuxottica oraz inna firma o porównywalnej skali.

Decyzja wynika z wieloletnich spekulacji dotyczących sukcesji u Armaniego oraz przyszłości jego biznesu beauty, który od lat funkcjonuje na licencji L’Oréal. Przyszły nabywca pakietu mniejszościowego może istotnie wpłynąć na układ sił w segmencie marek luksusowych, zarówno w branży modowej, jak i perfumeryjno-makijażowej.

Ewentualne wejście kapitałowe L’Oréal do Giorgio Armani mogłoby wzmocnić pozycję francuskiej grupy na globalnym rynku luksusowych kosmetyków. Marka Armani Beauty należy do najbardziej rozpoznawalnych w portfolio perfum i makijażu L’Oréal, a zabezpieczenie jej długoterminowej obsługi w ramach koncernu ma strategiczne znaczenie przy rosnącej konkurencji o prestiżowe licencje.

Z kolei dla samego Armaniego sprzedaż 15-proc. pakietu ma być pierwszym etapem uporządkowanej zmiany właścicielskiej, zapisanej w testamencie projektanta. Wynik procesu – zależny od struktury oferty i wyboru inwestora – zadecyduje o przyszłym kierunku rozwoju jednego z najbardziej wpływowych domów mody w Europie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
05. grudzień 2025 02:08