StoryEditor
Producenci
21.06.2017 00:00

Rafał Szczepkowski nowym prezesem Harper Hygienics

20 czerwca 2017 rada nadzorcza Harper Hygienics, właściciela marki Cleanic, powołała Rafała Szczepkowskiego na stanowisko prezesa, a zarazem dyrektora zarządzającego firmy.

Nowy prezes ma ponad 20-letnie doświadczenie w branży FMCG i farmacji, które zdobywał w międzynarodowych firmach w Skandynawii, Europie Centralnej i Wschodniej oraz Środkowej Azji. Ostatnio pełnił funkcję dyrektora zarządzającego w firmie Cederroth (do 2016 r.). Wcześniej był dyrektorem sprzedaży Grupy Zelmer (2011-2014), a w latach 2008-2011 pełnił funkcję dyrektora działu dla Europy Środkowej w firmie Selena. Przez wiele lat (1994-2007) był  managerem w działach sprzedaży i rozwoju rynku w Pepsi-Cola General Bottlers Poland.

W Harper Hygienics będzie odpowiedzialny za działy: sprzedaż, zapewnienia jakości, technologia, badania i rozwój (R&D) oraz rozwój nowych produktów. Jego pierwszym zadaniem ma  być identyfikacja i zarządzenie „wąskimi gardłami” działalności firmy, wdrożenie programu inwestycyjnego w celu ich zredukowania, poprawa jakości produktów oraz rozwój pozycji rynkowej w regionie.

Przypomnijmy, że w marcu większościowy pakiet akcji Harpera kupiła łotewska spółka iCotton, która zasiliła polskiego producenta kwotą 11,5 mln euro z przedpłat za zamówienia. Dziennik „Rzeczpospolita” podaje, że stało się to w trudnym dla firmy okresie – po utracie pozycji rynkowej w Rosji i na Ukrainie oraz z wysokimi kosztami finansowania innowacyjnej linii Arvell.

W planach Harper Hygienics na lata 2017-2019 jest zakup nowych maszyny, które usprawnią proces produkcji i pakowania (za kwotę ok. 5,5 mln euro). W III kwartale 2017 r. zainstalowana będzie nowa maszyna konwertująca. Dzięki temu spółka będzie mogła przetworzyć na chustki nawilżane całość materiału wyprodukowanego na linii Arvell w zakładzie w Mińsku Mazowieckim (na początku 2017 wykorzystanie mocy nie przekraczało 19 proc. a w 2016 r. było to średnio 33 proc.).

Pod koniec roku w zakładzie Harpera pracować będzie także nowa linia do produkcji taśmy bawełnianej, co wraz z uruchomieniem nowej linii do pakowania poprawi jakość produktów i rentowność segmentu bawełnianego spółki. W ramach współpracy z nowym inwestorem Harper odzyskuje także dostęp do rynków Europy Wschodniej. Spółka podpisała właśnie kontrakty z dwoma nowymi dystrybutorami w Rosji – donosi „Rzeczpospolita”.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
12.12.2025 10:03
Unilever przeznaczy 1,5 mld euro rocznie na przejęcia, stawiając na rynek USA
Unilever zmienia strategię biznesową.Shutterstock

Prezes Unilevera Fernando Fernandez poinformował, że koncern planuje przeznaczać około 1,5 mld euro rocznie (około 1,74 mld dolarów) na fuzje i przejęcia. Deklaracja padła podczas wydarzenia zorganizowanego przez JPMorgan i wskazuje na jasno określony budżet inwestycyjny grupy w obszarze M&A.

Jak podkreślił Fernandez, rynek Stanów Zjednoczonych jest obecnie kluczowym obszarem zainteresowania w kontekście potencjalnych transakcji. Aktywa zlokalizowane w USA mają stanowić główny cel przyszłych przejęć, co potwierdza geograficzne ukierunkowanie strategii rozwoju Unilevera w najbliższych latach.

Zapowiedź dotycząca przejęć pojawiła się krótko po formalnym wydzieleniu biznesu lodowego z grupy Unilever. Nowa spółka, działająca pod nazwą The Magnum Ice Cream Company, rozpoczęła notowania giełdowe w Amsterdamie w poniedziałek. Spin-off oznacza istotną zmianę strukturalną w portfelu grupy.

Po separacji segmentu lodów Unilever zakłada poprawę rentowności operacyjnej. Spółka prognozuje, że marża operacyjna w drugiej połowie roku wyniesie co najmniej 19,5 proc., podczas gdy przy uwzględnieniu działalności lodowej raportowana marża wynosiła 18,5 proc.. Oznacza to wzrost o 1 punkt procentowy.

Ujawnienie konkretnej kwoty przeznaczonej na przejęcia pokazuje, w jaki sposób Unilever planuje alokować kapitał po wydzieleniu biznesu lodowego. Jednocześnie wskazuje na strategiczne znaczenie rynku amerykańskiego jako głównego kierunku ekspansji poprzez akwizycje w kolejnych latach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
10.12.2025 12:08
L‘Oreal zwiększa swoje udziały w Galdermie
Cetaphil mat.pras.

Francuski koncern L‘Oreal zwiększa swoje udziały w szwajcarskiej marce dermatologicznej Galderma z około 10 proc. do 20 proc. – potwierdziła szwajcarska firma. Kwota transakcji nie została ujawniona.

L‘Oreal zakupił udziały od szwedzkiego konsorcjum private equity EQT, w skład której wchodzą m.in. Abu Dhabi Investment Authority. Transakcja ma zostać sfinalizowana w pierwszym kwartale 2026 roku. 

W wyniku tych zmian Galderma rozważa zastąpienie członków zarządu reprezentujących konsorcjum dwoma niezależnymi kandydatami z L‘Oreal już na najbliższym walnym zgromadzeniu spółki w 2026 roku.

Galderma nadal zapewnia imponujący wzrost, silną innowacyjność i pozycję lidera w swojej szerokiej, opartej na badaniach naukowych ofercie dermatologicznej – oświadczył w komunikacie prasowym Flemming Ørnskov, prezes Galdermy. – Dzięki wzmocnionej strategii komercyjnej, ciągłej ekspansji platformy i portfolio oraz coraz mocniej zorientowanemu na konsumenta podejściu do innowacji, szybko stajemy się potęgą w dziedzinie dermatologii. Cieszymy się ze zwiększonych inwestycji L‘Oréal, które potwierdzają kierunek naszych działań. Wkraczając w rok 2026, nadal w pełni koncentrujemy się na naszej zintegrowanej strategii dermatologicznej i obsłudze naszych klientów, konsumentów i pacjentów – dodał prezes szwajcarskiej firmy.

Rozważane są dodatkowe projekty badań naukowych będące przedmiotem wspólnego zainteresowania, koncentrujące się na pielęgnacji i zdrowiu skóry, innowacjach i długoterminowym rozwoju. Galderma pierwotnie powstała jako spółka joint venture między Nestle i L‘Oréal.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
12. grudzień 2025 10:12