StoryEditor
Producenci
12.03.2020 00:00

Ranking TotalSocial: Najbardziej ulubione marki konsumentów w USA

Ranking najbardziej ulubionych marek Amerykanów zdominowały marki beauty – w zestawieniu nagród TotalSocial online znalazly się marki Dove Men + Care, Avon, Mary Kay, Garnier Fructis, Cleab &Clear, Cover Girl i Lush zaś offline - Gain, Dove Men+ Care, Aveeno i Olay - wynika z raportu Engagement Labs.

Engagement Labs, firma z Nowego Jorku, platforma danych i analiz, ogłosiła niedawno nagrody marek TotalSocial. W grupie online marek kosmetycznych jest wiele i zdominowały one to zestawienie.

Nagrody są oparte na platformie danych i analizy TotalSocial, która stale mierzy wskaźniki społecznościowe online i offline. Dane obejmują nastroje netto, udostępnianie info o marce, wolumen i wpływ (zakres, w jakim influencerzy mówią o marce). Generowanie pozytywnych doświadczeń marki, o których konsumenci chętnie rozmawiają z przyjaciółmi i rodziną, zarówno w trybie offline, jak i online, zapewniło firmom miejsce w tym roku w rankingu ulubionych marek TotalSocial.

Detergent do prania Gain zajął wysokie drugie miejsce i otwiera listę marek kosmetycznych, o których najlepiej wypowiadano się w rozmowach offline (spośród ponad 600 marek z różnych sektorów).  Szóstą pozycję na liście „najbardziej lubianych” poza siecią zajęła marka Aveeno, ósmą Olay a dziewiątą Dove Men + Care.

Według rankingu TotalSocial firmy Engagement Labs tylko tej jednej marce, Dove Men + Care firmy Unilever, udało się zaliczyć do najlepiej ocenianych marek zarówno w internecie, jak i poza nim.

Na potrzeby rankingu przeanalizowano ponad 600 marek konsumenckich w USA w 2019 r. w wielu sektorach i kategoriach branżowych, Engagement Labs sklasyfikowało najbardziej lubiane marki na podstawie pozytywnych rozmów netto prowadzonych online (za pośrednictwem mediów społecznościowych) i offline (poprzez rozmowy bezpośrednie) na podstawie corocznej edycji nagród TotalSocial Brand Awards.

Kategoria pielęgnacji ciała i higieny osobistej wyróżniła się wysokim stopniem uznania konsumentów z USA w sieci, zdobywając wiele miejsc za pozytywne rozmowy online. Są to marki Dove Men + Care (trzecia pozycja), Avon  (czwarte miejsce), Mary Kay (piąte miejsce), Garnier Fructis (szóste miejsce), Clean &Clear (siódma pozycja), Cover Girl (ósma pozycja) i Lush zamyka pierwszą dziesiątkę.

Podczas gdy ponad połowa najpopularniejszych marek jest również największymi reklamodawcami w tym kraju, firmy osiągają status najbardziej lubianych na różne sposoby. Marketerzy chcą wspierać społeczność aktywnych zwolenników marki, ponieważ pozytywne rozmowy konsumenckie na temat marek, które kochają, mogą przyspieszyć i rozwinąć biznes. Według danych i analiz firmy Engagement Labs 19 proc. wszystkich zakupów konsumenckich odbywa się dzięki tego rodzaju rozmowom konsumenckim.

 - Zostanie ukochaną i entuzjastycznie rekomendowaną marką wymaga nawiązania kontaktu z konsumentami poprzez ukierunkowane opowiadanie historii, dostarczanie wspaniałych doświadczeń i odświeżenie połączenia poprzez innowacyjny marketing i reklamę - skomentował Ed Keller, CEO Engagement Labs.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
30.07.2025 14:00
Ziaja zwiększa przychody i inwestuje w rozwój – zobacz podsumowanie wyników za 2024 rok
Polska marka kosmetyczna udostępniła swoje wyniki finansowe za 2024 r.Ziaja

W 2024 roku Ziaja odnotowała solidny wzrost przychodów, osiągając poziom 503,75 milionów zł, co oznacza wzrost o 9,5 proc. w porównaniu do roku wcześniejszego. Na wzrost ten złożyły się zarówno dobre wyniki sprzedaży krajowej, która wzrosła o 8,4 proc., jak i dynamiczny rozwój eksportu – tu zanotowano wzrost o 12,8 proc. Zysk netto spółki wyniósł 99,79 milionów zł i był wyższy o 30 proc. niż w 2023 roku, kiedy to osiągnął poziom 76,59 milionów zł. Rentowność sprzedaży brutto ukształtowała się na poziomie 18,9 proc.

Wzrostowi przychodów towarzyszył również wzrost kosztów. Łączne koszty działalności podstawowej wyniosły 407,8 milionów zł, co oznacza wzrost o 8,8 proc. rdr. Największe pozycje w strukturze kosztów rodzajowych stanowiły zużycie materiałów i energii (51,5 proc.) oraz usługi obce (27,1 proc.). Wzrost kosztów energii i surowców był efektem utrzymującej się inflacji oraz rosnących cen gazu i energii. Znacząco wzrosły także koszty zatrudnienia – aż o 21,7 proc. w porównaniu do roku wcześniejszego, co spółka tłumaczy m.in. wypłatą jubileuszowych nagród z okazji 35-lecia działalności. Średnie zatrudnienie w 2024 roku wyniosło 588 osób, wobec 577 rok wcześniej.

W ubiegłym roku Ziaja intensywnie inwestowała w rozwój infrastruktury i modernizację produkcji. Kapitał zakładowy spółki został podniesiony z 1 milionów zł do 10 milionów zł, co zwiększyło jej możliwości inwestycyjne. Wydatki na zakup maszyn i linii technologicznych sięgnęły 9,4 milionów zł, natomiast instalacja fotowoltaiczna kosztowała 1,1 milionów zł. Spółka zainwestowała także 5,2 milionów zł w zakup gruntów w Kolbudach i Gdańsku oraz rozpoczęła prace modernizacyjne i rozbudowę dwóch zakładów produkcyjnych w Kolbudach.

Na wydatki związane z rozwojem systemów informatycznych przeznaczono 1,2 milionów zł, z czego znaczna część została przeznaczona na zakup i wdrożenie zintegrowanego systemu ERP Comarch XL. Wszystkie inwestycje zostały sfinansowane ze środków własnych spółki, co świadczy o stabilnej kondycji finansowej firmy.

Ziaja zapowiada kontynuację polityki inwestycyjnej w 2025 roku, z naciskiem na dalszą automatyzację procesów produkcyjnych i wdrażanie nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Planowane jest zakończenie wdrażania systemu Comarch XL oraz dalsze zakupy maszyn i urządzeń, które mają pozwolić firmie zwiększyć efektywność operacyjną i utrzymać konkurencyjność na rynku krajowym i międzynarodowym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
30.07.2025 09:46
L’Oréal ze spadkiem sprzedaży w II. kwartale – to wynik m.in. słabszych wyników w Azji
L’Oréal zmaga się ze spowolnieniem wydatków konsumenckich w Chinach - to wpłynęło na spadek wyników sprzedaży francuskiego gigantaStudioPhotoLoren

Francuski gigant kosmetyczny L’Oréal, właściciel takich marek jak m.in. Lancôme, Maybelline i CeraVe, odnotował słabszą niż oczekiwano sprzedaż w drugim kwartale. Na wyniki te wpłynęło w największym stopniu spowolnienie w Azji Północnej oraz sektor travel retail na lotniskach.

Kwartalne przychody spadły o 1,3 proc. (rok do roku) do 10,73 mld euro – poinformował L’Oréal. Spadek był wyższy, niż oczekiwali analitycy, a przychody w Azji Północnej – szczególnie w Chinach i Korei Południowej – odnotowały na tyle znaczący spadek, że zyski na innych rynkach globalnych nie były tego w stanie w pełni zrekompensować.

W ujęciu porównywalnym, z wyłączeniem wahań kursów walut oraz przejęć i zbyć, sprzedaż grupy wzrosła o 2,4 proc., co jest wartością niższą od 2,9 proc. od prognozowanej.  Całkowite przychody za okres kwiecień-czerwiec osiągnęły 10,74 mld euro. 

L’Oréal zmaga się ze spowolnieniem wydatków konsumenckich w Chinach z powodu panującej na tamtejszym rynku stagnacji wzrostu płac, wysokiego bezrobocia wśród młodzieży i utrzymującej się niepewności związanej z polityką taryfową prezydenta USA Donalda Trumpa. Popyt w azjatyckich kanałach handlu travel retail również pozostał słaby.

Zobacz też: L‘Oréal stawia na dalszy wzrost w Indiach i reorganizuje tamtejszy odział

Wzrost na globalnych rynkach kosmetycznych znacznie spowolnił w ostatnich kwartałach w porównaniu z rekordowym wzrostem, z którym mieliśmy do czynienia po okresie pandemii, kiedy inflacja podniosła wartość sprzedaży.

Sektor perfum (kategoria, której produkcja odbywa się głównie w Europie) także zmaga się z rosnącymi kosztami, wynikającymi z ceł.

W odpowiedzi na niedawne porozumienie Unii Europejskiej w sprawie nałożenia 15-procentowego cła na import kosmetyków z UE do USA, prezes L’Oréal Nicolas Hieronimus wyraził zaniepokojenie. Wyraził też plany lobbowania na rzecz zwolnienia z cła. – Nie sądzę, żeby to była dobra umowa. Będziemy pisać do wszystkich europejskich liderów i negocjatorów, aby sprawdzić, czy istnieje luka, z której moglibyśmy skorzystać, ponieważ ostatecznie może się to okazać kosztowne – stwierdził Hieronimus w komentarzu dla Reutersa.

L’Oréal, który importuje około 30 proc. swojej sprzedaży w USA, może podnieść ceny i przenieść większą część produkcji do czterech amerykańskich fabryk. Hieronimus zaznaczył jednak, że grupa wstrzymuje się z decyzjami do czasu zakończenia dalszych negocjacji między Stanami Zjednoczonymi a innymi krajami.

Chociaż analitycy spodziewają się spowolnienia sprzedaży perfum w USA w drugiej połowie roku (głównie w związku z podwyżkami cen przez firmy), Hieronimus podkreślił, że segment perfum L’Oréal rośnie obecnie w tempie dwucyfrowym – w porównaniu z 7 proc., z którymi mamy do czynienia średnio na całym rynku. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
30. lipiec 2025 16:58