StoryEditor
Producenci
11.11.2024 15:00

Rekordowy wzrost sprzedaży Interparfums w trzecim kwartale 2024 roku

Interparfums ma w swoim portfolio między innymi markę Coach. / Interparfums

Interparfums ogłosiło wyniki finansowe za trzeci kwartał oraz dziewięć miesięcy zakończonych 30 września 2024 roku, które ukazują imponujący wzrost w porównaniu do poprzedniego roku. Przychody netto w trzecim kwartale wyniosły 425 milionów dolarów, co oznacza wzrost o 15 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w 2023 roku. W skali dziewięciu miesięcy przychody netto osiągnęły 1,091 miliarda dolarów, co stanowi wzrost o 10 proc. rok do roku.

Przewodniczący i dyrektor generalny Interparfums, Jean Madar, podkreślił, że wyniki za trzeci kwartał są najwyższymi w historii firmy, co jest zasługą rosnącej siły globalnego rynku perfum, solidnych wyników największych marek oraz dodania nowych linii zapachowych. Sprzedaż w Ameryce Północnej, Europie Zachodniej oraz regionie Azji i Pacyfiku wzrosła o 12 proc., co świadczy o rosnącej popularności produktów Interparfums na kluczowych rynkach. Firma planuje dalsze działania promocyjne w 2026 roku, aby zwiększyć dynamikę wzrostu.

W szczególny sposób do wyników trzeciego kwartału przyczyniły się linie zapachowe Roberto Cavalli i Lacoste, które wprowadzono do sprzedaży na początku roku. Wniosły one 10 proc. do łącznych wyników kwartalnych, a Interparfums przewiduje, że sprzedaż tych dwóch marek przekroczy 100 milionów dolarów w 2024 roku. Wprowadzenie zestawów upominkowych latem przyniosło znakomite rezultaty, co zaowocowało ich szybkim wyprzedaniem i wysokim poziomem zamówień uzupełniających, szczególnie w Europie i na Bliskim Wschodzie, gdzie popyt był wyższy.

Według słów dyrektora finansowego Michela Atwooda, skonsolidowana marża brutto w trzecim kwartale pozostała na poziomie ubiegłorocznym. Zmiany marży brutto w poszczególnych segmentach wynikały głównie z różnic w składzie marek i kanałów sprzedaży. Koszt amortyzacji licencji na markę Lacoste wyniósł 1,6 miliona dolarów kwartalnie, co daje 4,8 miliona dolarów za pierwsze dziewięć miesięcy 2024 roku. Interparfums podtrzymało swoją prognozę na rok 2024, zakładając przychody netto na poziomie 1,45 miliarda dolarów i zysk na akcję w wysokości 5,15 dolara. Szczegóły dotyczące prognozy na 2025 rok mają zostać ogłoszone 12 listopada 2024 roku.

Czytaj także: Segmenty mody i urody Maison Rochas skonsolidowane pod szyldem Interparfums

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
10.12.2025 12:08
L‘Oreal zwiększa swoje udziały w Galdermie
Cetaphil mat.pras.

Francuski koncern L‘Oreal zwiększa swoje udziały w szwajcarskiej marce dermatologicznej Galderma z około 10 proc. do 20 proc. – potwierdziła szwajcarska firma. Kwota transakcji nie została ujawniona.

L‘Oreal zakupił udziały od szwedzkiego konsorcjum private equity EQT, w skład której wchodzą m.in. Abu Dhabi Investment Authority. Transakcja ma zostać sfinalizowana w pierwszym kwartale 2026 roku. 

W wyniku tych zmian Galderma rozważa zastąpienie członków zarządu reprezentujących konsorcjum dwoma niezależnymi kandydatami z L‘Oreal już na najbliższym walnym zgromadzeniu spółki w 2026 roku.

Galderma nadal zapewnia imponujący wzrost, silną innowacyjność i pozycję lidera w swojej szerokiej, opartej na badaniach naukowych ofercie dermatologicznej – oświadczył w komunikacie prasowym Flemming Ørnskov, prezes Galdermy. – Dzięki wzmocnionej strategii komercyjnej, ciągłej ekspansji platformy i portfolio oraz coraz mocniej zorientowanemu na konsumenta podejściu do innowacji, szybko stajemy się potęgą w dziedzinie dermatologii. Cieszymy się ze zwiększonych inwestycji L‘Oréal, które potwierdzają kierunek naszych działań. Wkraczając w rok 2026, nadal w pełni koncentrujemy się na naszej zintegrowanej strategii dermatologicznej i obsłudze naszych klientów, konsumentów i pacjentów – dodał prezes szwajcarskiej firmy.

Rozważane są dodatkowe projekty badań naukowych będące przedmiotem wspólnego zainteresowania, koncentrujące się na pielęgnacji i zdrowiu skóry, innowacjach i długoterminowym rozwoju. Galderma pierwotnie powstała jako spółka joint venture między Nestle i L‘Oréal.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
09.12.2025 09:32
Chappell Roan nową globalną ambasadorką MAC Cosmetics
Piosenkarka dołączyła do zacnego grona ambasadorek MAC.MAC Cosmetics

MAC Cosmetics ogłosił, że od 2026 roku nową globalną ambasadorką marki zostanie Chappell Roan, laureatka nagrody Grammy i jedna z najgłośniejszych artystek młodego pokolenia. Piosenkarka będzie twarzą kampanii prowadzonych na wszystkich kluczowych rynkach, co oznacza znaczące wzmocnienie globalnego wizerunku marki i dalsze inwestycje w segment celebryckich partnerstw, które w ostatnich latach generują rosnący udział w sprzedaży wielu koncernów kosmetycznych.

Artystka podkreśliła, że współpraca z MAC ma dla niej wymiar symboliczny. Jak powiedziała, marka „od zawsze robiła miejsce dla takich osób jak ona”, wspierając sztukę, queerowość, drag i ekspresję własną. Wypowiedź Roan wpisuje się w strategię firmy, która od początku lat 90. buduje swoją tożsamość wokół inkluzywności i społeczności LGBTQIA+, m.in. poprzez programy charytatywne i aktywacje w przestrzeni kultury popularnej.

Nicola Formichetti, globalny dyrektor kreatywny MAC, zwrócił uwagę na skalę wpływu artystki na młode pokolenie. Jak podkreślił, Roan reprezentuje generację ceniącą autentyczność i „queer joy”, co idealnie współgra z misją marki „All Ages, All Races, All Genders”. Podkreślenie tych wartości wskazuje, że partnerstwo będzie miało nie tylko wymiar komercyjny, lecz także wizerunkowy, wzmacniający długoletnie zaangażowanie MAC w tematy równościowe.

Według Aïdy Moudachirou-Rebois, wiceprezeski i globalnej dyrektor zarządzającej MAC, współpraca z artystką zaczęła się jeszcze przed jej międzynarodowym sukcesem. Marka wspierała makijaż i koncepcje wizualne wokół kilku kluczowych momentów jej kariery, co przełożyło się na decyzję o długoterminowym partnerstwie. Moudachirou-Rebois oceniła, że historia Roan – oparta na determinacji i konsekwencji – wzmacnia autentyczność komunikacji marki.

Debiut artystki w kampaniach zaplanowany na 2026 rok sugeruje, że projekty są już w przygotowaniu, a MAC zamierza wykorzystać rosnący zasięg piosenkarki. W 2024 i 2025 roku jej obecność w mediach społecznościowych i na listach przebojów rosła w tempie dwucyfrowym, a koncerty regularnie przyciągały dziesiątki tysięcy fanów. Dla marki oznacza to potencjalnie znaczące wzmocnienie przekazu i dotarcie do nowych grup odbiorców.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
10. grudzień 2025 22:16