StoryEditor
Producenci
09.11.2022 00:00

Rituals Cosmetics obsłuży z Hanoweru zamówienia online polskich klientów

Rituals Cosmetics wraz z Arvato Supply Chain Solutions uruchomił nowe centrum logistyczne w Hannover-Messe w Niemczech, skąd będzie obsługiwać zamówienia online m.in. na polskim rynku. Nowoczesne rozwiązania zastosowane w centrum logistycznym pozwalają na obsługę 20-30 tys. zamówień dziennie, z potencjałem zwiększenia do 50 tys.

Rituals Cosmetics – producent luksusowych kosmetyków i produktów do domu – uruchomił nowe centrum logistyczne w Hannover-Messe w Niemczech. Obiekt należy do firmy Arvato Supply Chain Solutions dostarczającej rozwiązania logistyczne dla łańcuchów dostaw i e-commerce. Z Hannover-Messe będzie obsługiwany kanał online luksusowej marki Rituals Cosmetics na terenach Niemiec, Austrii, Szwajcarii i Polski.

Przecięcie wstęgi w nowym centrum logistycznym, Na zdjęciu, od prawej do lewej: Mark Hoppenbrouwers (Director Supply Chain, Rituals), Julia Börs (President Consumer Products, Arvato Supply Chain Solutions), Remco de Marie (Head of Logistics & Fulfillment, Rituals), Jan van Meerbeck (Vice President Consumer Products, Arvato Supply Chain Solutions)

Łączna powierzchnia nowego centrum dystrybucji to 47 tys. mkw, które dla firmy Rituals, będzie wykorzystana w jednej czwartej. Obiekt powstał tuż obok istniejącego centrum logistycznego Arvato w dzielnicy Bemerode.

– Z Arvato łączy nas wieloletnie i sprawdzone partnerstwo. Współpraca rozpoczęła się w 2014 roku, początkowo od dwóch stołów do pakowania produktów w magazynie w holenderskiej miejscowości Venray i wraz z rozwojem naszej marki powierzchnia logistyczna stale się poszerzała – mówi Mark Hoppenbrouwers, director Supply Chain w Rituals Cosmetics.

Obecnie Arvato obsługuje kanał online firmy Rituals w krajach Beneluksu, Wielkiej Brytanii, USA, Hongkongu, Hiszpanii i Portugalii.

– Region DACH i Polska były dotychczas obsługiwane z naszego oddziału w Gennep w Holandii, ale liczba zleceń rosła tak szybko, że razem z Rituals zaczęliśmy poszukiwać alternatyw i opcji rozbudowy. Ostatecznie zdecydowaliśmy się na otworzenie kolejnego oddziału w Hanowerze mówi Julia Börs, President Consumer Products w Arvato Supply Chain Solutions.

Szybką obsługę procesów dostaw online zapewni przede wszystkim rozwiązanie AutoStore. System ten o wysokości ośmiu metrów i powierzchni niemal 4000 metrów kwadratowych umożliwia ustawienie łącznie 32 tys. pojemników z produktami Rituals w ułożonych blokami rzędach. Na górze systemu może pracować do 120 robotów. Poruszają się one autonomicznie na szynach jezdnych, wyjmują pojemniki z systemu zgodnie ze zleceniem i transportują je do odpowiednich stacji roboczych i stacji pakowania.

System jest wyposażony w sześć stanowisk do rozmieszczania towarów w magazynie oraz 13 portów pobierania towarów. Wszystkie wcześniejsze i późniejsze procesy logistyczne także są połączone z tym rozwiązaniem za pomocą techniki transportu poziomego – np. oprócz 18 stołów do pakowania są to także urządzenia do sortowania oraz automatyczne maszyny przygotowujące kartony oraz maszyny zamykające.

AutoStore może obsłużyć od 20 tys. do 30 tys. zamówień dziennie, w zależności od tego, czy pracuje w trybie dwu-, czy trzyzmianowym.

W oddziale Hannover-Messe zatrudnionych jest ok. 650 osób, dzięki obsłudze Rituals dojdzie około 50 nowych miejsc pracy. W szczytowych okresach prawdopodobnie obsada będzie zwiększana.

Wdrożenie systemu AutoStore nastąpiło w zaledwie pięć miesięcy po ukończeniu hal.

– Nadal ok 15 do 20 procent wolumenu obsługujemy poza systemem AutoStore  mówi Jan van Meerbeck, Vice President Consumer Products w Arvato Supply Chain Solutions. – Są to produkty szybkozbywalne, czyli charakteryzujące się bardzo wysokim popytem, czy też wyroby ponadwymiarowe, która obejmuje ponad 2 tys. artykułów.

Przykładem mogą być kalendarze adwentowe Rituals, które, ze względu na swoje wymiary, nie mieszczą się w pojemnikach. Ponadto Arvato przejęło szereg działań w ramach usług dodatkowych (VAS). Zamówienia są pakowane w papier ozdobny, a do pudełka wkładane są kartki z pozdrowieniami i karty prezentowe, a także – jak w sklepie – istnieje możliwość skomponowania spersonalizowanych perfum lub szamponu dla klienta końcowego na specjalnie utworzonym w magazynie stanowisku Hair Temple i House of Rituals Talisman Station.

Innowacyjnym rozwiązaniem w systemie AutoStore w Hanowerze jest również przechowywanie towarów niebezpiecznych w specjalnie przygotowanym obszarze dla produktów takich jak dezodoranty.

– Po raz pierwszy wprowadziliśmy to rozwiązanie jako światową nowość przy rozwiązaniu AutoStore w Gennep, a teraz zaadaptowaliśmy je dla Hanoweru – wyjaśnia Jan van Meerbeck.

Przeprowadzka Rituals do nowego centrum dystrybucji dała jej dostęp do głównego węzła dla transportu bezpośredniego do regionu DACH oraz Europy Północnej, Wschodniej i Południowej. Oznacza to nie tylko lokalizację bliższą rynkom, ale także szybszą obsługę w przypadku późnych odbiorów paczek przez firmy kurierskie i krótszych czasów realizacji dostawy do klienta końcowego.

– Oprócz rozbudowy naszego biznesu DACH, rozważamy opcje dalszego rozwoju – zapowiada Mark Hoppenbrouwers z Rituals Cosmetics. Wraz ze wzrostem liczby zamówień online możliwe będzie także zwiększenie pojemności systemu AutoStore, ma potencjał do obsługi 50 tys. zamówień dziennie.  \

Rituals Cosmetics to marka specjalizująca się w naturalnych luksusowych  produktach beauty. W portfolio ma kosmetyki do kąpieli, do pielęgnacji ciała oraz produkty do domu.  

Firma Rituals powstała w 2000 roku w Amsterdamie, obecnie działa w 36 krajach, w tym w metropoliach, takich jak Londyn, Paryż, Hongkong czy Nowy Jork. Posiada łącznie ponad 1 tys. sklepów, 3 tys. punktów w ramach shop-in-shop oraz 5 obiektów spa. W Polsce Rituals Cosmetics ma obecnie 15 swoich sklepów. 

Czytaj także: Rituals Cosmetics szykuje się do otwarcia trzech nowych sklepów w Polsce  

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.06.2024 11:56
Rihanna została nową ambasadorką zapachu Dior J’Adore
Rihanna intensywnie działa w branży urodowej od lat.Danilo Lauria, CC BY-SA 3.0, via Wikimedia Commons
Rihanna została nową ambasadorką zapachu J‘Adore od Christian Dior, przejmując rolę od Charlize Theron po dwudziestu latach jej współpracy z marką. Jej nowa rola to nie tylko kontynuacja współpracy z Dior, którą zaczęła w 2015 roku, ale także okazja do wyrażenia jej osobistych wartości poprzez globalną kampanię.

W maju Charlize Theron została ambasadorką kolekcji biżuterii i produktów do pielęgnacji skóry marki należącej do LVMH. Według raportu opublikowanego przez WWD, nowa kampania J’Adore z udziałem Rihanny została nakręcona przez Stevena Kleina i zadebiutuje 1 września 2024 roku.

Veronique Courtois, dyrektorka generalna Parfums Christian Dior, powiedziała WWD:

Wybór Rihanny na kolejną twarz J’Adore był dla nas oczywisty. Jest nie tylko jedną z największych i najpotężniejszych artystek wszech czasów, ale także wszechstronnie utalentowaną, odnoszącą sukcesy przedsiębiorczynią, zaangażowaną humanistką, matką dwójki dzieci i wyjątkową pięknością.

Rihanna w swoim oświadczeniu wyraziła, że pełnienie roli ambasadorki J‘Adore jest dla niej nie tylko zaszczytem, ale również misją. Wyraziła entuzjazm do wnoszenia swojej osobistej historii, korzeni, kreatywności i kobiecości do tej współpracy. Ponadto wspomniała, że od lat ceni sobie J‘Adore, pomimo że jej własne zapachy nie odniosły znaczącego sukcesu na rynku. Wymyślona przez francuską mistrzynię perfumiarstwa Calice Becker kompozycja J’Adore zadebiutowała na rynku 25 lat temu.

W ostatnich latach Rihanna nie tylko dodała do swojego portfolio nową markę urodową, Fenty Hair, ale także wprowadziła swoje kosmetyki na rynek chiński, zawojowała SuperBowl product placementem, oraz stworzyła kolekcję inspirowaną futbolem amerykańskim.

Czytaj także: Rihanna rozszerza swoje imperium kosmetyczne o markę włosową — Fenty Hair

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.06.2024 10:04
Paulina Szydłowska nową Brand Communication Managerką w Rituals Cosmetics Polska
Szydłowska zajmie się komunikacją brandową w polskim oddziale Rituals.Paulina Szydłowska
Z początkiem czerwca 2024 roku Paulina Szydłowska rozpoczęła pracę na stanowisku Brand Communication Managerki w Rituals Cosmetics Polska. W swojej nowej roli będzie odpowiedzialna za działania PR oraz organizację eventów marki na terenie Polski i Rumunii.

Przed dołączeniem do Swatch Group, Szydłowska zdobywała doświadczenie w Huawei CBG w Polsce, gdzie początkowo pracowała jako Junior PR Specialist, a w roku 2020 awansowała na stanowisko PR Specialist. Wcześniej zabawiła także w Huawei Consumer Business Group w roli specjalistki ds. PR, a jeszcze wcześniej — w FIRST Public Relations, gdzie przeszła drogę od stażystki do account executive.

Szydłowska jest również absolwentką Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego, co dodatkowo wzbogaciło jej umiejętności komunikacyjne i analityczne, kluczowe w jej obecnej roli w Rituals Cosmetics.

Dołączenie do zespołu Rituals Cosmetics to dla Szydłowskiej nowe wyzwanie. W Swatch Group miała okazję kształtować strategie komunikacyjne i marketingowe, zarządzać relacjami z mediami, opracowywać materiały PR, organizować wydarzenia prasowe oraz koordynować działania w mediach społecznościowych i współprace z influencerami. Jej doświadczenie obejmowało również prowadzenie kampanii reklamowych zarówno w mediach cyfrowych, jak i outdoorowych, więc można się spodziewać, że będzie realizować podobne projekty.

Czytaj także: Rituals Cosmetics otworzył czterdziesty ósmy sklep w Polsce

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. czerwiec 2024 05:12