StoryEditor
Producenci
23.06.2022 00:00

Rośnie popyt na luksusowe kosmetyki pomimo wojny i inflacji

Sprzedaż osobistych dóbr luksusowych, takich jak ubrania, torebki czy kosmetyki, zwiększyła się w pierwszym kwartale rok do roku aż o 17-19 proc. –  wynika z najnowszego raportu Bain & Company. Analitycy przewidują, że jeśli tempo wzrostu utrzyma się, w całym roku sprzedaż sięgnie 320-330 mld euro i będzie wyższa o 10-15 proc. w stosunku do 2021.

Wzrost sprzedaży w pierwszych trzech miesiącach tego roku to w głównej mierze zasługa dobrych nastrojów konsumenckich w Europie i Stanach Zjednoczonych. Luzowanie obostrzeń covidowych i powrót do przedpandemicznej normalności sprawił, że klienci bardzo chętnie powrócili do zakupów. Nastrojów nie był w stanie popsuć wzrost inflacji, spowolnienie gospodarcze ani wybuch wojny w Ukrainie.

– Popyt na towary luksusowe rośnie pomimo splotu tylu negatywnych czynników, które wydawać by się mogło powinny popsuć nastroje konsumentów. Po dwóch latach pandemii, ludzie chcą znów żyć normalnie i czerpać radość z wyjątkowych przedmiotów – mówi Katarzyna Wal, senior manager w Bain & Company.

W Europie wzrostowi popytu pomogło otwarcie granic i powrót podróży, na razie głównie w obrębie Unii Europejskiej. W opinii analityków Bain & Company, nastroje w Europie są na tyle dobre, że powrót do poziomu sprzedaży sprzed pandemii ma szansę nastąpić rok wcześniej niż przewidywano, czyli w 2023 roku. W Stanach Zjednoczonych konsumenci są również optymistyczni. Do wzrostów przyczyniła się zmiana podejścia marek luksusowych, które postawiły na różnorodność i inkluzywność, dzięki czemu dotarły do szerszej grupy klientów.

Nad rynkiem chińskim, który odpowiada za ok. 20 proc. globalnej sprzedaży, nadal ciążą ograniczenia covidowe. Jednak jak pokazują dane sprzedażowe z przypadającego na luty Chińskiego Nowego Roku, popyt konsumentów na luksusowe dobra jest silny w Państwie Środka i odbicie na tym rynku nastąpi na przełomie tego roku.

Wojna w Ukrainie ma, jak na razie, ograniczony wpływ na globalny rynek towarów luksusowych. Jej negatywny wpływ widać głównie na rynku rosyjskim, który ucierpiał ze względu na wprowadzenie sankcji oraz spadek wartości rubla.

W pierwszych trzech miesiącach 2022 roku do najlepiej sprzedających się produktów luksusowych należały akcesoria, w tym eleganckie obuwie i torebki, biżuteria oraz zegarki.

Jak wynika z szacunków ekspertów Bain & Company, którzy wraz z mediolańską Fondazione Altagamma analizują trendy w branży, jeśli przyśpieszenie inflacji i dalsze osłabienie wzrostu gospodarczego będą miały negatywny wpływ na nastroje konsumentów, a do odbicia w Chinach dojdzie nieco później, to w tym roku globalna sprzedaż może sięgnąć 305-320 mld euro, co nadal nie jest wynikiem złym i oznacza 5-10 proc. wzrost w stosunku do 2021 roku.

Bez względu na to, czy tegoroczna dynamika sprzedaży wyniesie 10-15 proc. w scenariuszu bardziej optymistycznym, czy 5-10 proc. jak przewiduje scenariusz mniej optymistyczny, eksperci Bain & Company podtrzymali średnioterminową prognozę, według której wartość rynku sięgnie 360-380 mld euro w 2025 roku.

W opinii ekspertów Bain & Company marki luksusowe mają nadal duże pole do rozwoju. Jednym z obiecujących obszarów są cyfrowe towary, na co pozwala rozwój metaverse, mediów społecznościowych i gamingu. Eksperci szacują, że w 2030 roku cyfrowe dobra i metaverse będą odpowiadały za 5-10 proc. rynku towarów luksusowych.

– Kilka znanych marek luksusowych, jak Gucci, Balenciaga, Burberry czy Louis Vuitton już mają za sobą pierwsze doświadczenia z wirtualnym światem. Warto zwrócić uwagę, że wirtualna wersja kultowej torebki Gucci – Dionysus, została sprzedana na aukcji za 1000 dolarów więcej niż jej prawdziwa wersja. Z kolei marka Dolce & Gabbana sprzedała w zeszłym roku kolekcję dziewięciu ubrań haute couture, z których cztery były wirtualne w wersji NFT za niebagatelną kwotę 6 milionów dolarów – opowiada Katarzyna Wal.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
14.06.2024 11:52
Rituals Cosmetics otworzył czterdziesty ósmy sklep w Polsce
Sklep Rituals Cosmetics w centrum handlowym Avenida Poznań został otwarty 12 czerwca 2024 r.Avenida Poznań
Marka Rituals Cosmetics uruchomiła swój czterdziesty ósmy sklep w Polsce. Został on otwarty w centrum handlowym Avenida Poznań. Na czerwiec planowane są jeszcze dwa kolejne otwarcia, zatem miesiąc zamknie 50 salonami.

Salon Rituals Cosmetics otwarty 12 czerwca w  centrum handlowym Avenida Poznań jest czterdziestym ósmym sklepem marki w Polsce. W tym roku jest to już trzecie otwarcie – dwa wcześniejsze miały miejsce w Opolu i Suwałkach. Na czerwiec planowane sa jeszcze dwa - w gliwickiej Galerii Forum oraz trzeci sklep w Krakowie – tym razem w Galerii Kazimierz. Zatem na koniec miesiaca marka będzie miała w Polsce 50 sklepów własnych.  

Na tym jednak ekspansja marki w naszym kraju się nie skończy,  Wiadomo już, że w planach jest uruchomienie salonu w Inowrocławiu.

 

Czytaj też: Rituals otworzy sklep w Inowrocławiu (wiadomoscikosmetyczne.pl)

 

Sklep Rituals Cosmetics w Avenida Poznań uzupełnił ofertę handlową marek kosmetycznych obecnych w centrum hadlowym. Dotychczas swoje produkty w sklepach własnych lub franczyzowych oferowały tu marki: Golden Rose, Inglot, Neonali, Sorvella Perfume, Yves Rocher i Ziaja. Klienci mogli też robić kosmetyczne zakupy w drogerii Rossmann, Hebe, Super-Pharm i Kontigo, a także w perfumeriach Douglas i Sephora. 

Salon Rituals znajduje się na poziomie +1. Oferuje kosmetyki do kąpieli, pielęgnacji oraz produkty z gamy home wear, a każdy z produktów jest inspirowany starożytną tradycją i pomaga przenieść się w świat pełen zapachów. Prócz tego w asortymencie znajdują się perfumowane świece i odświeżacze powietrza w formie pachnących patyczków.

Rituals Cosmetics otwiera w Polsce własne sklepy od 2021 r. W tej chwili ma ich ponad 40. Raymond Cloosterman, założyciel & CEO marki zapowiedział, że w 2024 r. firma planuje otwarcie kolejnych 250 sklepów na świecie, co oznacza, że będzie uruchamiać niemal 5 salonów tygodniowo. Plany sprzedażowe na ten rok mówią o 2 mld euro przychodów.

 

Więcej: Rituals Cosmetics rozwija sieć sprzedaży i notuje wzrost przychodów. W tym roku otworzy kolejnych 250 sklepów

 

Avenida Poznań to jedno z największych centrów handlowych w województwie wielkopolskim, które na trzech kondygnacjach o łącznej powierzchni niemal 60 tysięcy mkw. mieści blisko 200 lokali handlowych i użytkowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
13.06.2024 09:51
Miraculum notuje wzrosty. Największe w kanale nowoczesnym
Sławomir Ziemski, prezes Miraculummat. prasowe
Firma Miraculum osiągnęła w maju 4,5 mln zł przychodów, co stanowi wzrost o 29 proc. względem wyniku wypracowanego w analogicznym okresie rok wcześniej. Najszybciej rozwija się kanał nowoczesny, który w minionym miesiącu wygenerował 2,5 mln zł – jest to wzrost o 54 proc. r/r. Spółka konsekwentnie rozbudowuje ofertę produktową oraz kanały sprzedaży, co pozytywnie przekłada się na osiągane wyniki.

Od początku roku do końca maja Miraculum wygenerowało 21,1 mln zł przychodów. Narastająco, najlepszy wynik odnotowuje nowoczesny kanał dystrybucji, który obejmuje sieci drogerii, dyskonty oraz hipermarkety – w omawianym okresie wypracował 11,3 mln zł i jest to wzrost o 22 proc. w porównaniu do okresu styczeń-maj 2023 r.

Sławomir Ziemski, prezes Miraculum komentuje:

Nasze produkty i nowe wdrożenia spotykają się z dużym zainteresowaniem klientów. Aktualnie nasz zespół pracuje nad kolejnymi wdrożeniami, a już za chwilę zaprezentujemy nowy koncept perfumeryjny.

Miraculum umacnia też sprzedaż eksportową. W maju segment ten wygenerował przychody na poziomie 697 tys. zł – jest to wzrost o 16 proc. r/r. Na przełomie czerwca i maja spółka uczestniczyła w targach Beauty Expo Central Asia w Kazachstanie.

Podczas targów w Kazachstanie odbyliśmy wiele inspirujących rozmów biznesowych – umocniliśmy naszą pozycję w regionie Azji Centralnej i spodziewamy się, ze nasze rozmowy w najbliższym czasie zaowocują kolejnymi, zagranicznymi kontraktami

– dodaje Sławomir Ziemski.

Miraculum to notowana na GPW polska spółka kosmetyczna, która niedawno obchodziła 100-lecie istnienia. 

 

Czytaj też: Miraculum świętuje 100-lecie. Zarząd zapewnia o dobrej przyszłości spółki (wiadomoscikosmetyczne.pl)

 

Działalność społki koncentruje się na opracowywaniu i sprzedaży kosmetyków do pielęgnacji twarzy i ciała, wyrobów perfumeryjnych, preparatów do depilacji oraz kosmetyków do makijażu. Skupia w portfolio dwanaście marek: Miraculum, Prasatra, Być Może.., Gracja, Pani Walewska, Wars, Lider, Tanita, Paloma, Joko, Chopin, Gracja Bio.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
15. czerwiec 2024 19:27