StoryEditor
Producenci
11.02.2020 00:00

Rossmann: 200 tys. zł na środki czystości w ramach akcji „Czyściochowe Przedszkole”

„Czyściochowe Przedszkole” to akcja sieci Rossmann, którą objęte zostaną przedszkola. Jej celem jest nauka jak myć ręce, dbać o zęby czy korzystać z toalety. Zaplanowano też konkurs plastyczny, w ramach którego najbardziej aktywne przedszkola otrzymają od Rossmanna karty podarunkowe na zakup mydła i artykułów higienicznych. Łączna pula nagród to 200 tys. zł.

Program „Czyściochowe Przedszkole” to akcja stworzona przez firmę Rossmann w ramach programu Rossnę! Junior. „Chcemy poprzez takie działania pomóc edukować najmłodszych w zakresie higieny osobistej. O przygotowanie gotowych, ciekawych scenariuszy zajęć, zgodnych z podstawą programową, poprosiliśmy doświadczonych psychologów i metodyków. Ich prace poprzedziliśmy pogłębionymi wywiadami z pracownikami przedszkoli, żeby dowiedzieć się, jakiego typu materiały byłyby dla nich pomocne” – informuje sieć Rossmann. 

W ten sposób powstało 6 scenariuszy zajęć poświęconych różnym zagadnieniom higieny (m. in. czystość rąk, korzystanie z toalety, ochrona skóry, mycie zębów). Każdy został podzielony na cztery bloki, by umożliwić wychowawcom ich swobodne dzielenie czy łączenie w zależności od potrzeb. Rodzice otrzymają natomiast materiały uzupełniające do pracy w domu, żeby mogli usystematyzować wiedzę dzieci zdobytą w przedszkolu.
Scenariusze zajęć oraz dodatki dla rodziców są dostępne dla każdego przedszkola działającego na terenie Polski, czyli blisko 21 tysięcy placówek. Żeby je pobrać wystarczy, że wychowawca lub dyrektor przedszkola zarejestrują swoją placówkę na stronie programu www.czysciochowo.pl.

Ponadto Rossmann przygotował pakiety startowe dla przedszkoli i ich podopiecznych. Jeden pakiet składa się z trzech plansz edukacyjnych (do powieszenia w przedszkolu) oraz dzienniczka higieny i naklejek dla 75 dzieci.
Pakietów jest 9 tys., z czego 4 tys. trafią do przedszkoli zlokalizowanych najbliżej sklepów Rossmann. Pozostałe otrzyma pierwszych 5 tys. placówek, które zarejestrują się na stronie  programu. To oznacza, że aż 675 tysięcy maluchów z całej Polski dostanie osobiste dzienniczki, w których będą śledzić swoje postępy w nauce higieny.

Istotnym elementem programu „Czyściochowe Przedszkole” jest też konkurs plastyczny. Co miesiąc – od marca do czerwca 2020 r. aż 100 przedszkoli będzie mogło wygrać karty podarunkowe do drogerii Rossmann o wartości 500 zł. Laureaci będą wybierani w głosowaniu, w którym mogą brać udział tylko Ci rodzice, którzy są uczestnikami programu Rossnę! Junior. Przez cztery miesiące trwania konkursów nawet 400 polskich przedszkoli otrzyma bony na zakup środków czystości dla swoich placówek.

Program „Czyściochowe Przedszkole”, strona www.czysciochowo.pl, a także specjalne call center do obsługi zgłoszeń ruszyła 10 lutego. Pierwsza edycja akcji potrwa do 30 czerwca 2020.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
01.12.2025 15:09
Chińczycy inwestują 17 mln euro w fabrykę opakowań kosmetycznych w Portugalii
Grupa SHP, założona w 1970 roku, posiada cztery fabryki na całym świecie - dwie w Chinach i dwie w MeksykuShyaHsin Packaging

Chińska firma ShyaHsin Packaging zainwestuje 16,86 mln euro w budowę zakładu produkcyjnego opakowań kosmetycznych premium w Portugalii – poinformowałą AICEP (Agência para o Investimento e Comércio Externo de Portugal).

Fabryka chińskiej firmy, specjalizującej się w projektowaniu i produkcji opakowań kosmetycznych (m.in. na tusze do rzęs, błyszczyki do ust, pomadki, pudry w kompakcie, pędzle i lakiery do paznokci) oraz dostarczaniu kompletnych rozwiązań dla przemysłu kosmetycznego, jest już na zaawansowanym etapie budowy. Lokalizacja fabryki to Maceria na zachodzie Portugalii. Oddanie inwestycji do użytku planowane jest na koniec października 2026 roku. Będzie ona korzystać z 17-procentowej zachęty inwestycyjnej, w pełni kwalifikującej się do finansowania europejskiego.

Inwestycja ta jest uznawana za „strategicznie interesującą dla gospodarki kraju lub danego regionu”, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Spójności Terytorialnej z 5 sierpnia, a także „spełnia warunki niezbędne do przyznania zachęt finansowych” – wynika z analizy przeprowadzonej przez AICEP.

Projekt, który otrzyma 2,86 mln euro wsparcia z programu Compete 2030, „ma na celu utworzenie w Portugalii jednostki produkcyjnej Grupy SHP, która będzie wytwarzać opakowania kosmetyków dla segmentu premium” – jak można przeczytać w opisie projektu.

image

Chiny modernizują regulacje kosmetyczne: wielki smok zacieśnia pasa

Grupa SHP, założona w 1970 roku, posiada cztery fabryki na całym świecie, dwie w Chinach i dwie w Meksyku, i specjalizuje się w produkcji opakowań kosmetyków od ponad 50 lat. W styczniu 2024 roku poinformowano, że chińska firma stworzy w budynku dawnej fabryki Dexprom „jedną z największych fabryk opakowań kosmetycznych”, która będzie obsługiwać wiodących producentów kosmetyków, w tym L’Oréal.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
28.11.2025 09:32
Estée Lauder zamyka centrum technologiczne w Bukareszcie i redukuje zatrudnienie
Estée Lauder zapowiada poważne zmiany w strukturze firmy.M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl

Estée Lauder Companies ogłosiła zamknięcie swojego bukareszteńskiego centrum technologicznego, co wiąże się ze zwolnieniem 150 pracowników. Decyzja wpisuje się w szeroko zakrojony program restrukturyzacyjny Beauty Turnaround, który firma realizuje w odpowiedzi na pogorszenie wyników sprzedażowych w ostatnich miesiącach.

Bukareszteński hub technologiczny został uruchomiony w kwietniu 2023 roku jako trzecie globalne centrum technologiczne ELC. Jak podaje serwis Profit.ro, obiekt został całkowicie zamknięty, choć decyzja ta nie obejmuje większego biura Estée Lauder w stolicy Rumunii, które kontynuuje działalność bez zmian. Zamknięcie tak niedawno uruchomionej jednostki podkreśla skalę i pilność bieżących działań oszczędnościowych.

Restrukturyzacja, zapowiedziana przez CEO Stéphane’a de La Faverie w lutym 2025 roku, przewiduje redukcję nawet do 7 000 etatów na całym świecie. Do tej pory zlikwidowano już 3 200 stanowisk, a zamknięcie rumuńskiego centrum stanowi kolejny krok w realizacji strategii cięcia kosztów i porządkowania globalnej struktury operacyjnej.

Program Beauty Turnaround został wdrożony po roku słabszych wyników sprzedaży, które skłoniły firmę do rewizji dotychczasowych działań i ograniczenia kosztów tam, gdzie jest to możliwe. Władze ELC podkreślają, że zmiany mają na celu przywrócenie dynamiki wzrostu oraz wzmocnienie efektywności technologicznej i operacyjnej przedsiębiorstwa.

Zamykanie wybranych jednostek i redukcje zatrudnienia są częścią szerszej strategii restrukturyzacyjnej obejmującej rynki na wielu kontynentach. Estée Lauder zapowiada, że kolejne etapy programu będą konsekwentnie wdrażane w 2025 roku, a firma koncentruje się na osiągnięciu stabilizacji finansowej po okresie osłabionych wyników sprzedaży.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
01. grudzień 2025 16:27