StoryEditor
Producenci
11.02.2020 00:00

Rossmann: 200 tys. zł na środki czystości w ramach akcji „Czyściochowe Przedszkole”

„Czyściochowe Przedszkole” to akcja sieci Rossmann, którą objęte zostaną przedszkola. Jej celem jest nauka jak myć ręce, dbać o zęby czy korzystać z toalety. Zaplanowano też konkurs plastyczny, w ramach którego najbardziej aktywne przedszkola otrzymają od Rossmanna karty podarunkowe na zakup mydła i artykułów higienicznych. Łączna pula nagród to 200 tys. zł.

Program „Czyściochowe Przedszkole” to akcja stworzona przez firmę Rossmann w ramach programu Rossnę! Junior. „Chcemy poprzez takie działania pomóc edukować najmłodszych w zakresie higieny osobistej. O przygotowanie gotowych, ciekawych scenariuszy zajęć, zgodnych z podstawą programową, poprosiliśmy doświadczonych psychologów i metodyków. Ich prace poprzedziliśmy pogłębionymi wywiadami z pracownikami przedszkoli, żeby dowiedzieć się, jakiego typu materiały byłyby dla nich pomocne” – informuje sieć Rossmann. 

W ten sposób powstało 6 scenariuszy zajęć poświęconych różnym zagadnieniom higieny (m. in. czystość rąk, korzystanie z toalety, ochrona skóry, mycie zębów). Każdy został podzielony na cztery bloki, by umożliwić wychowawcom ich swobodne dzielenie czy łączenie w zależności od potrzeb. Rodzice otrzymają natomiast materiały uzupełniające do pracy w domu, żeby mogli usystematyzować wiedzę dzieci zdobytą w przedszkolu.
Scenariusze zajęć oraz dodatki dla rodziców są dostępne dla każdego przedszkola działającego na terenie Polski, czyli blisko 21 tysięcy placówek. Żeby je pobrać wystarczy, że wychowawca lub dyrektor przedszkola zarejestrują swoją placówkę na stronie programu www.czysciochowo.pl.

Ponadto Rossmann przygotował pakiety startowe dla przedszkoli i ich podopiecznych. Jeden pakiet składa się z trzech plansz edukacyjnych (do powieszenia w przedszkolu) oraz dzienniczka higieny i naklejek dla 75 dzieci.
Pakietów jest 9 tys., z czego 4 tys. trafią do przedszkoli zlokalizowanych najbliżej sklepów Rossmann. Pozostałe otrzyma pierwszych 5 tys. placówek, które zarejestrują się na stronie  programu. To oznacza, że aż 675 tysięcy maluchów z całej Polski dostanie osobiste dzienniczki, w których będą śledzić swoje postępy w nauce higieny.

Istotnym elementem programu „Czyściochowe Przedszkole” jest też konkurs plastyczny. Co miesiąc – od marca do czerwca 2020 r. aż 100 przedszkoli będzie mogło wygrać karty podarunkowe do drogerii Rossmann o wartości 500 zł. Laureaci będą wybierani w głosowaniu, w którym mogą brać udział tylko Ci rodzice, którzy są uczestnikami programu Rossnę! Junior. Przez cztery miesiące trwania konkursów nawet 400 polskich przedszkoli otrzyma bony na zakup środków czystości dla swoich placówek.

Program „Czyściochowe Przedszkole”, strona www.czysciochowo.pl, a także specjalne call center do obsługi zgłoszeń ruszyła 10 lutego. Pierwsza edycja akcji potrwa do 30 czerwca 2020.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.09.2025 15:38
Lush zamyka sklepy w Wielkiej Brytanii w geście solidarności z Gazą
Brytyjska marka kosmetyków w geście solidarności zamknęła sklepy.Lush

3 września 2025 roku wszystkie sklepy Lush w Wielkiej Brytanii, a także fabryki i strona internetowa marki, zostały zamknięte na jeden dzień. Firma w ten sposób wyraziła solidarność z mieszkańcami Gazy, gdzie według Lush miliony ludzi cierpią głód, a dostęp do pomocy humanitarnej jest blokowany. W witrynach sklepów pojawiło się hasło „STOP STARVING GAZA – WE ARE CLOSED IN SOLIDARITY”.

Dla marki, która prowadzi działalność w ponad 50 krajach i której fundamentem jest obsługa klienta, decyzja o wstrzymaniu sprzedaży oznaczała realne straty finansowe. Zamknięcie oznaczało nie tylko brak jednodniowych przychodów, ale także utratę wpływów podatkowych przez budżet państwa. Jak podkreśla firma, gest ten miał również na celu zwrócenie uwagi rządu brytyjskiego na potrzebę pilnych działań w zakresie pomocy humanitarnej i zakończenia sprzedaży broni do regionu objętego konfliktem.

" allowfullscreen="allowfullscreen">

Z inicjatywą solidarnościową powiązano również powrót do sprzedaży fundraisingowego mydła Watermelon Slice. Produkt ten wcześniej okazał się największym sukcesem Lush w historii działań charytatywnych – zebrane środki wspierały zdrowie psychiczne dzieci w Palestynie. Teraz dochód z ponownej sprzedaży mydła ma być przeznaczony na wsparcie medyczne, w tym finansowanie protez dla dzieci i dorosłych poszkodowanych w Gazie.

image

Lush wspomoże charytatywnie dzieci w oblężonej Gazie

Choć akcja rozpoczęła się w Wielkiej Brytanii, skąd wywodzi się marka, Lush zaznacza, że podobne inicjatywy mogą pojawić się również w innych krajach, w których prowadzi działalność. Globalna sieć firmy obejmuje ponad 50 rynków, a wśród pracowników i klientów dostrzegalne jest silne poparcie dla działań solidarnościowych wobec Palestyny.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.09.2025 14:03
Pieluszki... motywacyjne? Dada aktywizuje rodziców w specjalnej akcji
Motywacja może się przydać zwłaszcza przy przewijaniu o 3 rano.Dada

Ponad 10 000 zgłoszeń wpłynęło w specjalnym konkursie zorganizowanym z okazji 25-lecia marki Dada. Zadaniem rodziców było stworzenie haseł, które mają rozbawić lub podnieść na duchu innych rodziców w codziennych obowiązkach, takich jak przewijanie czy usypianie dzieci. Spośród tak dużej liczby prac jury wyłoniło finałową dwunastkę zwycięskich propozycji. Wcześniej marka sama zaprezentowała kilka zabawnych haseł nadrukowanych na pieluszkach, aby zainspirować uczestników do udziału w zabawie.

Według Alicji Siarkowskiej, starszej menedżerki ds. marketingu w sieci Biedronka, nadesłane propozycje pokazały, że rodzice mają duży dystans do siebie i potrzebują wsparcia w trudach codziennego życia z dziećmi. Niektóre hasła były wzruszające, inne wyjątkowo zabawne, co sprawiło, że wybór finałowych prac był dużym wyzwaniem. Marka nie ujawnia jednak, jakie dokładnie hasła znalazły się na pieluszkach – ich odkrywanie przypomina loterię, w której nagrodą jest pozytywny komunikat potrafiący poprawić humor nawet po kilku nieprzespanych nocach.

Limitowana edycja pieluszek Dada Extra Care z nadrukami motywacyjnych haseł trafiła do sprzedaży jako część obchodów jubileuszu marki. Pieluszki dostępne są w rozmiarach od 1 do 6 w sklepach sieci Biedronka. W najbliższych dniach mają pojawić się również w promocji cenowej, co ma dodatkowo zachęcić rodziców do sięgnięcia po tę wyjątkową odsłonę produktu.

Dada od 25 lat towarzyszy rodzicom w opiece nad dziećmi i jest najchętniej wybieraną marką pieluszek w Polsce – potwierdzają to badania Ontex za YouGov CP Poland, Panel Gospodarstw Domowych. Produkty Dada powstają we współpracy z Instytutem Matki i Dziecka, co gwarantuje ich bezpieczeństwo, delikatność i zgodność z potrzebami najmłodszych. W jubileuszowej edycji pieluszek marka postawiła nie tylko na innowacyjne rozwiązania technologiczne, ale także na drobne gesty wsparcia i solidarności między rodzicami.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
04. wrzesień 2025 13:25