StoryEditor
Producenci
07.09.2022 00:00

Róża Thun, Parlament Europejski: stworzymy nowe ekoregulacje dla kosmetyków [20-lecie Kosmetycznych KONFERENCJA]

Opierając się na doświadczeniu dyrektywy Ekoprojekt będziemy pracować nad rozporządzeniem, które zapewni wprowadzanie na rynek produktów przyjaznych środowisku. Wprowadzimy m.in. zakaz niszczenia niesprzedanych produktów i nowe wymogi dotyczące informacji umieszczanych na etykietach Konsument musi wiedzieć, ile naturalnych zasobów zużywa wytworzenie danego produktu – powiedziała Róża Thun, posłanka, członkini Parlamentu Europejskiego, podczas konferencji Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego.

Róża Thun, posłanka, członkini Parlamentu Europejskiego od 2009 r., otworzyła swoim wystąpieniem debatę pt. „Transparentność to już nie opcja, to konieczność” podczas konferencji Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego, która odbyła się 5 września br. z okazji 20-lecia organizacji zrzeszającej ponad 230 firm kosmetycznych i związanych z sektorem. Odniosła się do nowych regulacji związanych z wpływem produktów na środowisko, które będą dotyczyły kosmetyków. Nawiązując do tematu panelu dyskusyjnego, łącząc się z uczestnikami konferencji z Brukseli, powiedziała:

Transparentność, czyli przejrzystość to odpowiedzialność względem konsumenta i całego społeczeństwa. Ma to szczególne znaczenie w sytuacji dzisiejszej katastrofy klimatycznej, której jesteśmy świadkami i w której żyjemy. Mamy mało czasu, aby zmienić nasz model produkcji i konsumpcji, model pakowania i wysyłania produktów i zagospodarowania wykorzystanych już odpadów. To wielki wyzwanie, przed nami są kluczowe lata, aby wspólnie przygotować prawo, które w każdym sektorze gospodarki przyczyni się do redukcji emisji dwutlenku węgla. Wszyscy musimy do tego dołożyć cegiełkę. Bo inaczej zostawimy naszym dzieciom i wnukom dosłownie spaloną ziemię i dosłownie wyschnięte rzeki.

W Parlamencie Europejskim Róża Thun została wyznaczona na sprawozdawcę-cienia z ramienia jej grupy politycznej Renew Europe. Ma pracować nad rozporządzeniem, które zapewni wprowadzenie na rynek produktów przyjaznych środowisku. Zwracając się do uczestników konferencji, zapowiedziała szereg zmian.

– Będziemy opierać się na doświadczeniu, które jest dobre – doświadczeniu dyrektywy Ekoprojekt. Planujemy rozszerzyć zakres i wymogi w stosunku do   produktów, które są objęte regulacjami tej dyrektywy. Określimy ramy cyfrowego paszportu produktów i wprowadzimy zakaz niszczenia produktów niesprzedanych oraz wiele innych ulepszeń. M.in. wprowadzimy nowe wymagania dotyczące informacji umieszczonych na etykietach i inne. Bo konsument musi wiedzieć, ile naturalnych zasobów zużywa wytworzenie danego produktu. Stworzymy takie regulacje, które wychodzą naprzeciw konsumentowi, który w dobie katastrofy klimatycznej chce wiedzieć, czy jego indywidualne wybory przyczyniają się do naszego wspólnego celu, którym jest ograniczenie emisji, ale także tego – jak jego wybory wpłyną na jego i na nasze  zdrowie – powiedziała Róża Thun.

– Dzięki nowym regulacjom konsument będzie mógł wybrać ten produkt, który jasno informuje o składnikach, o cyklu życia produktu, o sposobie transportu, recyklingu, utylizacji opakowań itd. Konsumenci są dziś coraz bardziej świadomi ekologicznie. Wiedzą o swoich wyborach. Ponad 72 proc. Europejczyków jest za tym, aby Unia wprowadziła zakaz testowania produktów na zwierzętach. Chcemy w Unii Europejskiej wyznaczać takie standardy , które są dobrymi regulacjami. Na nas powinna spoczywać rola liderów globalnych rozwiązań – podkreśliła Róża Thun.

Czytaj także: Paweł Chrościcki, Coty: Firmy kosmetyczne poradzą sobie z wyzwaniami przyszłości [20-lecie Kosmetycznych KONFERENCJA]

Firmy kosmetyczne przygotowują się do zmian, jakie ma wprowadzić Zielony Ład i rewizja rozporządzenia kosmetycznego. W ich wyniku może dojść do zmiany 90 proc. formuł kosmetyków dostępnych w Unii Europejskiej. Rozporządzenie kosmetyczne 1223/2009/WE, które obowiązuje od 15 lat to jeden z najważniejszych projektów regulacyjnych dla branży, który będzie mieć wpływ na jej przyszłe funkcjonowanie. Planowana rewizja ma przede wszystkim wdrożyć Strategię ws. Zrównoważonych Chemikaliów (Chemicals Sustainability Strategy, CSS), która jest jednym z kluczowych elementów Zielonego Ładu. Zmiany w przepisach są proponowane w pięciu obszarach: zarządzania substancjami, współczynnika oceny mieszanin (MAF), definicji nanomateriału, przyszłości komitetu naukowego SCCS oraz oznakowania produktów.

Jednak jeśli projekty Komisji Europejskiej zostaną wdrożone w obecnym kształcie może to być zgubne w skutkach dla firm kosmetycznych, szczególne małych i średnich, oraz może pozbawić europejskie firmy konkurencyjności uważają przedstawiciele sektora.

Czytaj więcej: Blanka Chmurzyńska-Brown, Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego: Mogą upaść setki firm kosmetycznych

Konferencja Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego dotyczyła głównie tych zagadnień. Jak zapewnił zaproszony do dyskusji Hans Ingels z dyrekcji generalnej Komisji Europejskiej, zmiany na listach składników dozwolonych do stosowania w kosmetykach są nieuniknione, ale nie zostaną wprowadzone bez konsultacji. 

– Komisja Europejska, przygotowując propozycję regulacji, nie będzie tworzyła nowych wytycznych w oderwaniu od biznesu. Projekt nowych przepisów zostanie przedłożony w Parlamencie Europejskim pod koniec roku, a potem jeszcze dwa lata polski rząd będzie miał możliwość omówienie tych rozwiązań z branżą – powiedział Hans Ingels.

Czytaj więcej: Zmiany są nieuniknione, ale nie zostaną wprowadzone bez konsultacji [20-lecie Kosmetycznych KONFERENCJA]

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.05.2024 15:57
Pierwsze produkty należącej do Belli Hadid marki Orebella już na rynku
Orebella należy do Belli Hadid, uznanej supermodelki i przedsiębiorczyni.Orebella
We wtorek marka należąca do modelki wprowadziła na rynek trzy inauguracyjne zapachy, zawierające dwufazową formułę „wstrząśnięcia w celu aktywacji”, wypełnioną olejkami eterycznymi i bez alkoholowej bazy, jaką zawiera większość tradycyjnych zapachów.

Hadid opracowała unisexowe zapachy marki – w cenach 35 dolarów za 10 ml, 72 dolarów za 50 ml i 100 dolarów za 100 ml – wraz ze światowymi domami zapachowymi Firmenich i Robertet. Window2Soul, kwiatowa woda, zawiera różę i jaśmin, akcentowane cytryną i fasolą tonka; Salted Muse to kompozycja z nutami soli morskiej, różowego pieprzu, drzewa oliwnego, lawendy, drewna i rześkiego bursztynu; Blooming Fire ma natomiast charakter tropikalny, z mieszanką kwiatu monoi z Tahiti, paczuli i bergamotki.

Działając równolegle z zapachami, fundacja Orebella‘s Alchemy Foundation ma na celu wspieranie konkretnych organizacji przekazując darowiznę w wysokości co najmniej 1 proc. całej sprzedaży netto. Pierwszymi partnerami fundacji są Lower East Side Girls Club i PATH International.

Koncepcja marki Orebella narodziła się z wrażliwości Hadid na zapachy na bazie alkoholu i jej skłonności do tworzenia własnych zapachów. Hadid twierdzi, że uprawiając lawendę i destylując olejki na rodzinnej farmie, stworzyła perfumy dla siebie i bliskich, co ostatecznie zainspirowało stworzenie Orebelli. Formuły Orebella zawierają bazę z grzybów śnieżnych oraz mieszankę olejków kamelii, migdałów, oliwek, jojoby i shea, aby wzmocnić trwałość zapachu – zwanego „Oreliksirem”.

Czytaj także: Bella Hadid zapowiada swoją nową markę urodową pod nazwą Orebella

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.05.2024 14:56
Youthforia w ogniu krytyki za wypuszczenie niemal całkowicie czarnego podkładu
Ultraciemny odcień podkładu Youthforia spotkał się z ogromną krytyką w sieci w związku ze swoim błędnie skomponowanym składem.Golloria George
Marka kosmetyków do makijażu Youthforia spotyka się z ostrym sprzeciwem w związku z najnowszą, nieudaną próbą zwiększenia inkluzywności w swojej linii produktów do makijażu. Najnowszy dodatek marki do linii podkładów Date Night, odcień 600, jest krytykowany za to, że wydaje się prawie nie do odróżnienia od czarnej farby.

W marcu Youthforia wprowadziła 10 dodatkowych odcieni do swojego podkładu Date Night po tym, jak w zeszłym roku marka spotkała się z ostrym sprzeciwem ze strony twórców internetowych, którzy skrytykowali firmę za brak inkluzywności, gdy marka wprowadziła na rynek pierwsze 15 odcieni podkładu w październiku. Golloria George, influencerka, która może pochwalić się 1,5 miliona obserwujących na TikTok, opublikowała w tym tygodniu film, w którym recenzuje najnowszy odcień podkładu wprowadzony na rynek przez Youthforię. Aby podkreślić skalę problemu, nałożyła czarną farbę do twarzy na jedną połowę twarzy i odcień „600” na drugą stronę. Na filmie farba i podkład wyglądały prawie identycznie.

Kiedy mówimy, że chcemy, żebyście zrobili dla nas odcienie [makijażu], nie mamy na myśli pójścia do laboratorium i poproszenia o czarny jak z tych farbek używanych do rasistowskich show [...] Nie tylko w 2024 r. jest to obrzydliwe i lekceważące, ale [produkt] trzeba zdjąć z półek

- powiedziała Golloria George.

@golloria

the darkest shade of the youthforia date night foundation.

♬ original sound - golloria

Zeszłej jesieni firma spotkała się z ostrymi reakcjami za wypuszczenie podkładu z ograniczoną gamą odcieni, oferującą tylko cztery podkłady dla ciemniejszej karnacji. Założycielka Fiona Co Chan przeprosiła, obiecując spotkać się z liderami społeczności w celu poprawy sytuacji. Nawet casting Youthforii, który miał na celu znaleźć modelkę pasującą odcieniem skóry do odcienia podkładu, nie powiódł się, podkreślając niepraktyczność koloru jako produktu do masowej sprzedaży. Marka opublikowała na Instagramie serię filmów w poszukiwaniu modelki, ponieważ podczas pierwszego castingu nie udało się znaleźć odpowiedniego odcienia. Pomimo wielu prób znalezienia odpowiedniej modelki, całość spaliła na panewce.

W filmie na TikToku chemik kosmetyczny Javon Ford potwierdził, że odcień 600 nie zawiera niezbędnych pigmentów półtonowych, a wykorzystuje jedynie pigmenty czarne i białe, wskutek czego nie może odpowiadać kolorowi skóry praktycznie nikogo, niezależnie od tego, jak ciemną ma skórę. Wiele głosów krytyki zwraca uwagę, że marka wypuściła na rynek praktycznie czarną farbkę do skóry, nie wykazując zrozumienia dla pracy z kolorem prawdziwej afrykańskiej skóry.

Czytaj także: Ministerstwo Spraw Zagranicznych Ukrainy: MAC, odejdźcie od nazwy Russian Red

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. maj 2024 05:54