Ruszyła II edycja akcji „Słońce dla Iskierki". Kupując w drogeriach Rossmann kremy, olejki, balsamy do bezpieczniejszego opalania marki Kolastyna, oznaczone logiem Iskierki, przekazuje się złotówkę na pomoc chorym dzieciom. Celem jest zebranie środków na: sprzęt medyczny, remont oddziału onkologii i hematologii dziecięcej w szpitalu w Zabrzu, dofinansowanie publikacji interaktywnej książki dla dzieci. – Produkty do opalania kojarzone są z wypoczynkiem i radością, dzięki akcji ich zakup przez konsumentów nabrał dodatkowego wymiaru – zwraca uwagę Patrycja Abram, brand manager marki Kolastyna. Ambasadorką akcji jest aktorka Małgorzata Kożuchowska.
Poprzednia edycja akcji „Słońce dla Iskierki" zakończyła się sukcesem. Dzięki pozyskanym pieniądzom jesienią ubiegłego roku dzieci z chorobą nowotworową wraz z rodzinami pojechały do Karpacza, a na początku lipca tego roku wypłynęły na tygodniowy mazurski rejs. Udało się także zakupić sprzęt medyczny: 2 pompy infuzyjne do podawania chemioterapii i 3 skanery naczyniowe zmniejszające ból i stres maluchów przy pobieraniu krwi, które funkcjonują już w kilku śląskich szpitalach. Po wakacjach ukaże się również książka pt.: „Zdrowe JedzOnko", zawierające przepisy i praktyczne porady dotyczące zdrowego żywienia oraz profilaktyki onkologicznej.
Ruszyła II edycja akcji charytatywnej marki Kolastyna i drogerii Rossmann
W kwietniu 2024 r. Grupa PZ Cussons ogłosiła zamiar sprzedaży marki St. Tropez i rozpoczęła szeroki proces aukcyjny, który przyciągnął „liczne oferty”. Decyzja zapadła w momencie, gdy segment Beauty notował spadek wycen, a przychody spółki w USA w roku obrotowym FY25 malały. Mimo szczegółowej analizy propozycji zarząd ostatecznie postanowił markę zatrzymać i nadać jej nowy kierunek rozwoju.
Kluczowym elementem nowej strategii jest powołanie dedykowanego zespołu, którego rezultaty będą mierzone trzema wskaźnikami: skutecznością działań handlowych (w tym aktywności cyfrowych), tempem wdrażania innowacji oraz odświeżeniem wizerunku St. Tropez. Ma to pozwolić na lepsze wykorzystanie potencjału marki w międzynarodowym portfolio PZ Cussons.
Istotnym krokiem będzie również partnerstwo z amerykańską firmą The Emerson Group. Emerson przejmie obsługę kluczowych sieci detalicznych w USA, oferując zarządzanie klientem, logistykę i wsparcie marketingowe. Model ten ma zniwelować problem „niedoskalowanego” biznesu PZ Cussons w Stanach Zjednoczonych i ponownie wprowadzić markę na ścieżkę wzrostu dzięki połączeniu zasięgu dystrybucyjnego Emersona i kapitału marki St. Tropez.
Ze względu na ostatnie wyniki St. Tropez (marka wypracowała 7,5 mln funtów skorygowanego zysku operacyjnego w FY25) Grupa spodziewa się ujęcia odpisu aktualizującego o charakterze niepieniężnym, który zostanie zaprezentowany w wynikach za FY25 we wrześniu 2025 r. Szczegółowy plan dalszego rozwoju marki ma zostać przedstawiony również we wrześniu.
Do zarządu spółki Runmageddon S.A. wszedł Milivoj Puškar, obejmując nowo utworzone stanowisko chief commercial & brand officera (CC&BO). To pierwszy od dwóch lat awans na poziomie zarządu i jednocześnie jedyna zmiana personalna ogłoszona w 2025 r. przez organizatora największych w Polsce biegów z przeszkodami.
Wprowadzenie Puškara zbiega się z wdrożeniem nowej strategii biznesowej. Runmageddon deklaruje odejście od modelu stuprocentowo eventowego na rzecz kompleksowego rozwoju marki i jej filarów. – „Uświadomienie sobie wartości brandu skłoniło mnie do komercjalizacji Runmageddonu” – podkreśla założyciel spółki Jarosław Bieniecki. Firma zamierza uporządkować portfolio tak, aby przychody nie zależały wyłącznie od kalendarza imprez.
Założyciel marki Runmageddon w wypowiedzi dla Wirtualnemedia.pl tłumaczy swoje zamierzenia:
Kluczowym krokiem jest przesunięcie 7 obszarów kompetencyjnych – komunikacji, brandingu, sprzedaży, SSC, B2C, B2B oraz IT – do holdingu Runmageddon. Natomiast spółka zależna Extreme Events skoncentruje się wyłącznie na logistyce cyklu biegów w kilkunastu lokalizacjach w całym kraju. Pozwoli to, według zarządu, ograniczyć koszty operacyjne nawet o kilkanaście procent i równolegle zwiększyć tempo prac nad nowymi przedsięwzięciami.
Jednocześnie spółka buduje fundamenty pod przyszłe projekty w obszarach sportu, rekreacji, edukacji oraz e-commerce, deklarując, że pierwsze nowe inicjatywy zostaną ogłoszone w II półroczu 2026 r.