StoryEditor
Producenci
26.07.2022 00:00

Sąd przyznał Hailey Bieber prawo do posługiwania się marką Rhode

W czerwcu tego roku wystartowała nowa marka kosmetyczna Hailey Bieber. Kosmetyki do pielęgnacji skóry trafiły na rynek pod nazwą Rhode. Jednak po udanej premierze szybko pojawiły się kłopoty. Firma odzieżowa Rhode NYC złożyła pozew o naruszenie znaku towarowego przez Bieber. Pisaliśmy o tym na naszym portalu. Sprawa wyglądała mało optymistycznie dla celebrytki, ale sąd uznał, że Hailey ma prawo używać nazwy swojej marki.

Hailey Bieber legalnie zdobyła prawo do nazwania swojej firmy zajmującej się pielęgnacją skóry- Rhode. 25-letnia modelka i influencerka zwyciężyła po tym, jak została pozwana za naruszenie znaku towarowego przez firmę odzieżową o tej samej nazwie.

Rhode NYC twierdziła, że nazwa marki Bieber jest zbyt zbliżona do jej własnej. Jako argument przeciwko Bieber podawano również, że celebrytka próbowała odkupić znak towarowy ich firmy odzieżowej, ale propozycję odrzucono.

Sąd przyznał jednak rację Hailey Bieber i uznał, że ma ona prawo do nazywania swojej linii do pielęgnacji skóry – Rhode.

To dopiero początek walki o markę Rhode

Ta korzystna dla Bieber decyzja sędziego nie oznacza wcale ostatecznego zwycięstwa. Rzecznik firmy odzieżowej, która wytoczyła proces, powiedział DailyMail.com, że proces trwa, a orzeczenie sądu to po prostu decyzja sędziego, która nie zabrania linii produktów do pielęgnacji skóry Hailey Bieber używania ich marki w trakcie postępowania sądowego. Rzecznik dodał również, że jest pewny wygranej.

„Rhode” to nasza nazwa i marka, my ją zbudowaliśmy, a chroni ją prawo federalne i stanowe. Prosimy Hailey, aby osiągnęła swoje cele bez używania nazwy marki, którą budowaliśmy przez ostatnie dziewięć lat – podkreślił rzecznik firmy Rhode NYC.

Hailey Bieber również jest pewna swoich racji. Kontynuuje kampanię promocyjną swojej marki kosmetycznej, a także publikuje na You Tube film opowiadający, jak powstała jej marka. Materiał został już wykorzystany jako dowód w sprawie. W nagraniu zza kulis influencerka wyjaśnia, że zawsze wiedziała, że pragnie stworzyć markę wokół nazwy Rhode, jest to bowiem drugie imię Bieber, a także jej mamy.

Przeczytaj również: Kolejna celebrytka ma problem ze swoją marką kosmetyczną
 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
16.05.2025 14:59
Zmiany personalne na szczycie Novo Nordisk – producenta Ozempicu i Wegovy

Lars Jorgensen, dyrektor generalny koncernu Novo Nordisk, ustąpi ze stanowiska. Firma, produkująca m.in. Ozempic i Wegovy, znajduje się w trudnej sytuacji, wynikającej ze wzrostu konkurencji w USA.

Lars Jorgensen pracował w Novo Nordisk od 1991 roku, dyrektorem generalnym był roku 2017. W ostatnich latach kierowany przez niego koncern stał się globalnym liderem w leczeniu cukrzycy i otyłości dzięki wprowadzeniu na rynek takich preparatów jak Ozempic i Wegovy.

Ostatnie miesiące to dla duńskiego koncernu czas zmagań z konkurencją - głównie ze strony amerykańskiej firmy Eli Lilly, produkującej preparat Zepbound. Ten ostatni wyprzedził w marcu na amerykańskim rynku Wegovy pod względem ilości wystawianych recept.

O problemach firmy pisaliśmy w artykule Ozempic przestaje być lekiem-cudem? Nowe kłopoty w raju dla Novo Nordisk

Od początku 2025 roku wycena akcji Novo Nordisk spadła o 32 proc., dodatkowo po ogłoszeniu decyzji o rezygnacji Jorgensena spadek pogłębił się o kolejne 2,2 proc. Jak wyjaśniają Duńczycy, zmiany na szczycie firmy są odpowiedzią na wyzwania rynkowe, mają też spowodować wzmocnienie pozycji europejskiego producenta.

Jorgensen będzie pełnił swoje zadania do czasu wyznaczenia następcy. Jak podaje CNBC, jego poszukiwania już trwają.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
14.05.2025 12:17
Nivea pozwana za mylące oznaczenia składników naturalnych
Siedziba Beiersdorf w Hamburgumat. prasowe

Beiersdorf Inc., właściciel marki Nivea, stanął w obliczu pozwu zbiorowego złożonego 25 kwietnia 2025 roku w sądzie federalnym w Kalifornii. Sprawa dotyczy rzekomo wprowadzających w błąd oznaczeń produktów do pielęgnacji skóry z linii Nourish by Nature oraz Naturally Good. Pięciu powodów twierdzi, że zakupiło kosmetyki z etykietami informującymi o „X proc. składników pochodzenia naturalnego”, mimo że produkty miały zawierać głównie substancje syntetyczne.

W pozwie podniesiono, że Beiersdorf oparł swoje deklaracje o normę ISO 16128 – wytyczną opracowaną przez branżę kosmetyczną, która nie ma mocy prawnej i nie została stworzona z myślą o marketingu konsumenckim. Norma ta pozwala klasyfikować niektóre składniki chemicznie przetworzone jako „pochodne naturalnie”, co – zdaniem powodów – wprowadza konsumentów w błąd, zwłaszcza tych kierujących się troską o środowisko i wrażliwą skórę.

Powodowie domagają się odszkodowania, przeprowadzenia procesu przed ławą przysięgłych oraz nadania sprawie statusu pozwu zbiorowego. Grupa miałaby objąć wszystkich konsumentów z Kalifornii, którzy kupili wskazane produkty Nivea od 25 kwietnia 2021 roku do dziś. Skala sprawy może być znaczna, biorąc pod uwagę wielkość rynku kosmetycznego w Kalifornii i rosnące zainteresowanie produktami „naturalnymi”.

Sprawa zwraca uwagę na szerszy problem braku jednoznacznych regulacji dotyczących stosowania pojęć takich jak „naturalny” czy „pochodzenia naturalnego” w przemyśle kosmetycznym. Wynik postępowania może mieć istotne konsekwencje dla całego sektora w USA – zarówno pod kątem ewentualnych rekompensat, jak i wprowadzenia bardziej restrykcyjnych przepisów dotyczących transparentności etykietowania produktów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
16. maj 2025 22:35