
W ramach przejęcia marki, Grupa Sarantis nabyła znak towarowy Luksja, który do tej pory należał do spółki PZ Cussons Plc. Transakcja podlega obecnie zatwierdzeniu przez instytucje antymonopolowe.
Luksja to marka z 30-letnią historią. Działa w kategoriach mydeł w kostkach, mydeł w płynie, produktów do mycia rąk i płynów do kąpieli.
Wartość sprzedaży produktów Luksji w roku 2018 wyniosła 16 mln euro.
Koszt akwizycji marki przez Grupę Sarantis wyniósł 9 222 mln GBP, czyli blisko 45 mln zł i zostanie on sfinansowany ze środków własnych.
W ramach zawartej umowy, Grupa Sarantis będzie działać również jako dystrybutor innych marek PZ Cussons sprzedawanych obecnie w Europie Środkowo-Wschodniej, w tym Morning Fresh, Carex, Original Source itp. Szacowana wartość sprzedaży z działalności dystrybucyjnej wynosi ok. 6 mln euro rocznie.
Akwizycja jest zgodna ze strategicznym planem rozwoju Grupy. Silny kapitał własny marki Luksja umożliwi rozbudowę Grupy o nowe kategorie produktów do pielęgnacji osobistej – podaje Sarantis w komunikacie pras