StoryEditor
Producenci
07.03.2019 00:00

Sieć sklepów Kontigo ruszyła z kampanią #JestemNiesamowita

Mówienie o sobie w superlatywach stanowi dla Polek dużą trudność. Na ten problem społeczny zwróciło uwagę Kontigo – sieć sklepów kosmetycznych dedykowanych wyłącznie kobietom.

Jak wynika z badań Kontigo, niemal 60 proc. kobiet nie powie jednoznacznie o sobie „Jestem niesamowita”. Dlatego marka rozpoczęła akcję internetową #JestemNiesamowita, której celem jest zachęcenie kobiet do pozytywnego myślenia o sobie.    

Sklepy zarządzane przez Ritę Amaral to świat, w którym kobieta może poczuć się wyjątkowo i na chwilę zapomnieć o problemach dnia codziennego: „contigo” znaczy „z Tobą”. Marka bierze sobie do serca nie tylko potrzeby żeńskiej części społeczeństwa, ale także wyzwania, z którymi mierzą się na co dzień kobiety. 

Czy jesteś niesamowita?

Z badań przeprowadzonych przez Kontigo wynika, że niemal 60 proc. kobiet w wieku 18-35 lat nie określiłoby się zdaniem „Jestem niesamowita”, a dla ponad 31 proc. mówienie o sobie w superlatywach stanowi problem.

Pomysł marki na przyjrzenie się temu, w jaki sposób kobiety mówią o sobie, zrodził się z doświadczeń Rity Amaral, CEO Kontigo. Zapytana kiedyś o to, czy czuje się niesamowita i dlaczego, długo szukała odpowiedzi. Zastanawiając się nad tym pytaniem, postanowiła zapytać o to samo bliskie jej kobiety. Okazało się, że wiele z nich ma trudności z definiowaniem się przez superlatywy. 

To doświadczenie zwróciło moją uwagę na ważną sprawę – jestem głową konceptu, w którym na co dzień mówimy kobietom, że są wspaniałe, niesamowite, mają w sobie naturalne piękno, a okazało się, że ja sama nie widzę tego w sobie. Zastanawiałam się,  czy inne kobiety wierzą w to, co chcemy im przekazać? – mówi Rita Amaral, CEO Kontigo.   Zadałyśmy sobie pytanie, czy uważamy siebie za niesamowite i jeśli tak, to czy umiemy podać trzy powody, dla których tak uważamy. Przekonałyśmy się, jakie to trudne: żaden powód, o którym pomyślałyśmy, nie wydawał się nam wystarczająco niesamowity. To mi uświadomiło, że brak umiejętności i odwagi w mówieniu o sobie w pozytywach to szerszy problem – mówi Rita Amaral

Niedostrzegany problem społeczny    

Rozpoczęcie akcji Kontigo poprzedziły badania opinii i postaw kobiet w Polsce. Wzięło w nich udział kilkaset kobiet mieszkających we wszystkich szesnastu województwach. 

W ramach badania zachęcano respondentki, by wypowiedziały na głos słowa „Jestem niesamowita”, a potem zanotowały towarzyszące im przy tym emocje. Proszono je również o wskazanie 3 powodów – wybranych szczególnie spośród cech charakteru, osobowości czy talentów – dla których mogą uważać siebie za niesamowite. 

Badania wykazały, że niemal 60 proc. kobiet w wieku 18-35 lat nie określiłoby się zdaniem „Jestem niesamowita”, a dla ponad 31 proc. mówienie o sobie w superlatywach stanowi trudność. Ale już co trzecia badana twierdzi, że głośne wypowiedzenie słów „Jestem niesamowita” wzbudza w niej uczucie siły i pewności.     


Internetowy challenge #JestemNiesamowita    

Wyzwanie #JestemNiesamowita jest odpowiedzią na potrzebę kobiet. Aż 84 proc. wszystkich badanych stwierdziło, że wsparcie osoby trzeciej pomogłoby im odkryć w sobie samych trzy powody, dla których są niesamowite. 

Rita Amaral, pomysłodawczyni projektu, zaprosiła do współpracy znane influencerki Aleksandrę Żuraw i Agnieszkę Grzelak, które stały się ambasadorkami akcji. Wyzwanie zdecydowały się podjąć także inne znane kobiety.

Wszystkie zmierzą się ze znalezieniem powodów, dla których są niesamowite. Następnie nominują do zadania ważne dla nich kobiety, które chcą zachęcić do odkrycia w sobie wewnętrznej siły.  Celem wyzwania jest przekonanie jak największej liczby kobiet do tego, że warto się przełamać i znaleźć powody, by mówić o sobie w superlatywach. 
 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.08.2025 16:04
Colgate-Palmolive z zakazem emisji reklamy jednej z marek po wytknięciu rasistowskiego podtekstu
Brytyjski oddział Colgate-Palmolive, właściciel Sanexu, broni spotu reklamowego.Sanex

Reklama żelu pod prysznic Sanex została zakazana w Wielkiej Brytanii po interwencji Advertising Standards Authority (ASA). Powodem była narracja sugerująca, że czarna skóra jest „problematyczna”, a biała – „lepsza”. Decyzja regulatora zapadła po otrzymaniu dwóch skarg od widzów, którzy wskazali na negatywne stereotypy dotyczące osób o ciemniejszej karnacji.

Spot, emitowany w czerwcu, zawierał narrację: „Do tych, którzy drapią się dniem i nocą. Do tych, których skóra wysusza się nawet od wody”, ilustrowaną obrazami czarnej kobiety z czerwonymi śladami na ciele i innej, której skóra wyglądała jak popękana glina. Następnie reklama przedstawiała białą kobietę biorącą prysznic z produktem Sanex i zapewniała o „24-godzinnym nawilżeniu”. Spot kończył się hasłem: „Ulgę może przynieść zwykły prysznic”.

Colgate-Palmolive, właściciel marki Sanex i globalny koncern dóbr konsumpcyjnych o wartości rynkowej 68 miliardów dolarów, bronił kampanii. Firma argumentowała, że przekaz miał pokazywać efekt „przed i po”, a różnice między modelkami nie koncentrowały się na ich kolorze skóry. Z kolei Clearcast, instytucja odpowiedzialna za zatwierdzanie reklam telewizyjnych w Wielkiej Brytanii, podkreśliła, że reklama miała na celu pokazanie inkluzywności produktu.

ASA uznała jednak, że wykorzystanie różnych kolorów skóry do zobrazowania efektu działania kosmetyku prowadziło do negatywnego porównania. Według regulatora reklama była skonstruowana w taki sposób, że „to czarna skóra została pokazana jako problematyczna i niewygodna, podczas gdy biała skóra – gładka i czysta – przedstawiona została jako efekt udanej przemiany”.

Organ dodał, że choć intencją reklamodawcy nie było utrwalanie stereotypów, przekaz mógł umknąć części odbiorców. Jednocześnie stwierdził, że spot „prawdopodobnie wzmacniał negatywny i obraźliwy stereotyp rasowy”, zgodnie z którym czarna skóra jest wadliwa, a biała lepsza. W konsekwencji reklama została zakazana w obecnej formie, a Colgate-Palmolive otrzymało zalecenie, by w przyszłości unikać przekazów mogących powodować poważne obrażenie na tle rasowym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.08.2025 15:34
The Wall Street Journal: Estée Lauder pogłębia stratę w IV kwartale, akcje spółki spadają o 10 proc.
M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl

Estée Lauder odnotowała pogłębioną stratę w czwartym kwartale roku fiskalnego zakończonym 30 czerwca. Producent marek MAC, Smashbox i Jo Malone wykazał stratę netto w wysokości 546 milionów dolarów, czyli 1,51 dol. na akcję. Rok wcześniej strata wyniosła 284 milionów dolarów, czyli 79 centów na akcję. Wynik ten negatywnie wpłynął na notowania spółki – kurs akcji Estée Lauder spadł w środę na rynku przed sesją o ponad 10 proc.

Przychody w kwartale spadły do 3,41 miliardów dolarów, jednak były minimalnie wyższe od prognoz analityków zakładających 3,39 miliardów dolarów. Skorygowany zysk na akcję (EPS) wyniósł 0,09 dolara, o cent więcej od konsensusu. Mimo to perspektywa na kolejny rok rozczarowała inwestorów – spółka prognozuje zysk na akcję w przedziale 1,90–2,10 dolara wobec rynkowych oczekiwań na poziomie 2,21 dolara.

Sprzedaż organiczna spadła w kwartale o 13 proc., głównie w segmentach pielęgnacji skóry i makijażu. Dochody z kosmetyków pielęgnacyjnych zmniejszyły się o 17 proc., co było szczególnie widoczne w markach Estée Lauder i La Mer. Spadki dotknęły wszystkie regiony działalności, przy czym największe odnotowano w Ameryce Północnej oraz w globalnym segmencie sprzedaży detalicznej dla podróżnych (travel retail).

Firma poinformowała również, że w roku fiskalnym 2026 spodziewa się dodatkowych presji kosztowych rzędu 100 mln dolarów, związanych m.in. z niepewnością wokół taryf handlowych. Jednocześnie kierownictwo podkreśla, że pomimo trudnego otoczenia zewnętrznego widzi szansę na odbicie – po trzech latach spadków spółka liczy na wzrost sprzedaży organicznej w przedziale 0–3 proc. oraz stopniową odbudowę rentowności operacyjnej w kolejnych latach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
20. sierpień 2025 21:02