StoryEditor
Producenci
29.09.2023 12:06

Sofidel Polska otworzył wysoce zautomatyzowany magazyn papierów toaletowych i ręczników papierowych

<p>Magazyn Sofidel w Ciechanowie znajduje się 400 metrów od zakładu produkcyjnego. Palety z gotowymi wyrobami przewożeone sa do niego przez dwie autononomiczne ciężarówki  </p>

Magazyn Sofidel w Ciechanowie znajduje się 400 metrów od zakładu produkcyjnego. Palety z gotowymi wyrobami przewożeone sa do niego przez dwie autononomiczne ciężarówki  

/ Sofidel
<p>Magazyn Sofidel w Ciechanowie znajduje się 400 metrów od zakładu produkcyjnego. Palety z gotowymi wyrobami przewożeone sa do niego przez dwie autononomiczne ciężarówki  </p>
/ wiadomoscikosmetyczne.pl
<p>Magazyn Sofidel w Ciechanowie znajduje się 400 metrów od zakładu produkcyjnego. Palety z gotowymi wyrobami przewożeone sa do niego przez dwie autononomiczne ciężarówki  </p>
/ wiadomoscikosmetyczne.pl
<p>Magazyn Sofidel w Ciechanowie znajduje się 400 metrów od zakładu produkcyjnego. Palety z gotowymi wyrobami przewożeone sa do niego przez dwie autononomiczne ciężarówki  </p>
/ Sofidel
<p>Magazyn Sofidel w Ciechanowie znajduje się 400 metrów od zakładu produkcyjnego. Palety z gotowymi wyrobami przewożeone sa do niego przez dwie autononomiczne ciężarówki  </p>
<p>Magazyn Sofidel w Ciechanowie znajduje się 400 metrów od zakładu produkcyjnego. Palety z gotowymi wyrobami przewożeone sa do niego przez dwie autononomiczne ciężarówki  </p>
<p>Magazyn Sofidel w Ciechanowie znajduje się 400 metrów od zakładu produkcyjnego. Palety z gotowymi wyrobami przewożeone sa do niego przez dwie autononomiczne ciężarówki  </p>
<p>Magazyn Sofidel w Ciechanowie znajduje się 400 metrów od zakładu produkcyjnego. Palety z gotowymi wyrobami przewożeone sa do niego przez dwie autononomiczne ciężarówki  </p>
Gallery
Nowy magazyn firmy Sofidel Polska zapewnia w pełni zautomatyzowany proces transportu papierów toaletowych i ręczników papierowych. Zwiększyło to liczbę wysyłek i skróciło czas dostaw dla klientów. Równocześnie w magazynie wyeliminowane zostało ryzyko wypadków z udziałem człowieka, a dzięki obniżeniu zawartości tlenu w powietrzu – ryzyko pożarowe.

Sofidel, jedna z wiodących na świecie grup w przemyśle papierniczym, zajmująca się produkcją papieru higienicznego do użytku domowego, znana w Polsce i Europie z marki Regina, otworzyła wysoce zautomatyzowany magazyn w swoim zakładzie w Ciechanowie.

image
Sofidel

Nowy magazyn o powierzchni 11 tys. m2 może obsłużyć 32 tys. palet towarów i został zaprojektowany tak, aby zapewnić wyższą wydajność i standardy bezpieczeństwa. Jest drugim tego typu obiektem wybudowanym przez Sofidel w Europie (po Szwecji), a trzecim na świecie (po Circleville w Ohio w Stanach Zjednoczonych).

image
Sofidel

W magazynie palety towarów są składowane na powierzchni 8,5 tys. m2 rozmieszczonej na ośmiu piętrach. Sześć wózków widłowych sterowanych laserowo działa tutaj bez udziału operatora, a autonomiczne wózki rozmieszczające palety wyrobu gotowego przenoszą je lub odbierają w wyznaczonym przez system sterowania module magazynowym. Takie rozwiązanie pozwala zaoszczędzić do 40 proc. powierzchni do przechowywania. 

image
Sofidel

W normalnych warunkach, przez 7 dni w tygodniu, obsługa produktów jest automatyczna aż do doków załadunkowych ciężarówek, gdzie następnie kontrolę przejmuje operator. Jednak od gotowego produktu do magazynu proces transportu palet jest w pełni zautomatyzowany, bez użycia wózków widłowych. Najpierw transport odbywa się za pomocą autonomicznych wózków, które rozmieszczają palety gotowych produktów w obrębie zakładu produkcyjnego, aby przygotować je do składowania.

image
wiadomoscikosmetyczne.pl

Drugi etap to transport z hali produkcyjnej do nowego magazynu (który znajduje się około 400 metrów od zakładu), odbywa się za pomocą dwóch autonomicznych ciężarówek, sterowanych przez system GPS i transpondery w celu zapewnienia bezpiecznego i niezawodnego przemieszczania się aut. Oba pojazdy mogą obsłużyć do 200 palet produktów na godzinę.

image
Sofidel

Wreszcie, dzięki integracji oprogramowania do planowania zasobów przedsiębiorstwa (ERP) zarządzającego zamówieniami klientów z systemem zarządzania magazynem (WMS) kontrolującym stan zapasów, dział łańcucha dostaw może zarządzać operacjami realizacji zamówień w sposób bardziej wydajny. Dzieje się to na drodze automatycznego przywoływania palet produktów z magazynu do doków załadunkowych, z uproszczeniem logistyki i optymalizacją przychodzących i wychodzących przepływów towarów. Zwiększyło to również liczbę wysyłek i skróciło czas dostaw dla klientów.

 

Bezpieczeństwo w zakresie zapobiegania wypadkom i ryzyku pożarowemu

 

Standardy bezpieczeństwa w nowym magazynie zostały podniesione, dzięki temu że  pracownicy i poruszające się maszyny nie znajdują się w tym samym miejscu. Eliminuje to ryzyko ewentualnyech wypadków.

Dodatkowo w przestrzeni, która jest odizolowana od reszty budynku, a dostęp do niej jest ograniczony i ściśle monitorowany, stężenie tlenu jest zredukowane do 14 proc. Pozwala to na utrzymanie atmosfery nadającej się do oddychania, ale zapobiega rozwojowi i rozprzestrzenianiu się płomieni. W ten sposób zmniejszono ryzyko pożarowe.

 

Ewolucja stanowisk pracowniczych

 

Przy korzystaniu z wysoko zautomatyzowanych rozwiązań stanowiska pracy w zakładzie Sofidel ewoluują od prostego operatora do kontrolera procesu i kierownika magazynu. Profil umiejętności potrzebnych do obsługi magazynu zmienia się z ręcznego przenoszenia za pomocą wózków widłowych na nadzorowanie zautomatyzowanych maszyn. Pojawiło się zatem zapotrzebowanie na lepiej wyszkolonych specjalistów.

W tym celu Sofidel przeprowadził niezbędne szkolenia dla pracowników zakładu w Ciechanowie, które pozwoliły im podnieść kwalifikacje i obsługiwać bardziej złożone procesy.

image
wiadomoscikosmetyczne.pl

Zakład produkcyjny w Ciechanowie, w którym otwarto nowy magazyn, jest zakładem zintegrowanym,  obejmującym zarówno etap wytwarzania papieru (od masy celulozowej – surowca procesu produkcyjnego – do papieru), jak i etap produkcji gotowych wyrobów papierowych. Moce produkcyjne zakładu potroiły się w ostatnim czasie. Dziś zakład zajmuje powierzchnię 230 tys. m2, zatrudnia 450 osób i produkuje 90 tys. ton papieru rocznie. Firma Sofidel Polska, wchodząca w skład Grupy Sofidel, rozpoczęła działalność w 2001 roku.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
12.11.2025 10:08
Pokolenie Z kocha perfumy – a koncerny kosmetyczne idą za tym trendem
Perfumy są segmentem produktów, który daje konsumentom poczucie prestiżu, jakości i statusumedia

Zapachy stały się ulubioną kategorią zakupów beauty dla Pokolenia Z – globalnie to ta grupa nabywców rośnie najdynamiczniej. Na tym trendzie chcą skorzystać koncerny Estee Lauder, L‘Oréal i Coty – właściciele takich marek perfum jak Le Labo, Tom Ford, Valentino, Yves Saint Laurent, Emporio Armani. Firmy te zgodnie deklarują, że planują większe inwestycje w kategorię perfum, które stały się głównym motorem napędowym ich sprzedaży.

Perfumy, mgiełki zapachowe, perfumy do włosów – kiedyś kategoria zapachów była traktowana jako luksusowa przyjemność, jednak obecnie zapachy stały się priorytetem dla młodych konsumentów, którzy chcą w ten sposób wyrazić swój styl oraz poprawić sobie nastrój w obliczu niepewności ekonomicznej. Analitycy twierdzą, że perfumy to „efekt czerwonej szminki” w nowym wydaniu – odnosząc się do teorii ekonomicznej, sugerującej, że konsumenci kupują drobne luksusowe przedmioty zamiast drogich w sytuacji, gdy gospodarka nie ma się najlepiej.

Na sytuacji tej korzystają Estee Lauder, L‘Oréal i Coty, które w ostatnim czasie zadeklarowały, że chcą dokonać większych inwestycji w sprzedawane przez siebie perfumy, które są obecnie największym motorem ich sprzedaży. 

Coty przedstawiło w ubiegłym tygodniu optymistyczne prognozy, licząc na dalszy wzrost popytu na perfumy marek ze swojego portfolio (m.in. Calvin Klein i Hugo Boss).

Z danych Circana wynika, że około 38 proc. całkowitych wydatków na perfumy w ciągu pierwszego półrocza 2025 pochodziło z gospodarstw domowych, w których jest przedstawiciel Pokolenia Z.

Estee Lauder, właściciel marki Jo Malone, również potwierdziło wzrost w swoim segmencie perfum, co pomogło zrównoważyć koncernowi słabszy popyt na kosmetyki do makijażu. W kwartale zakończonym we wrześniu segment perfum zwiększył się o 14 proc. Analitycy wskazują, że duże firmy kosmetyczne zwiększają swoje portfolio zapachów – najczęściej poprzez przejęcia lub likwidację słabszych jednostek biznesowych, aby zwolnić przepływy pieniężne na inwestycje w perfumy.

Zapachy przeżywają swój kulturowy moment – powiedziała w rozmowie z Reutersem Kendal Ascher z zarządu Estee Lauder. – Rosnący dochód rozporządzalny i ekspansja klasy średniej w Chinach, Indiach i na Bliskim Wschodzie napędzają stały wzrost w tej kategorii – potwierdziła.

W tym roku Estee Lauder otworzyło około 40 nowych, niezależnych butików z perfumami na całym świecie, w tym nowe flagowe sklepy w Nowym Jorku i Paryżu. Ascher podkreśliła, że firma zainwestowała w narzędzia oparte na AI, które tłumaczą, jak konsumenci mówią o zapachach. Na podstawie tych danych tworzony jest content na TikToku, który przyciąga klientów z pokolenia Z.

W ubiegłym roku globalny wzrost sprzedaży perfum przewyższył wzrost sprzedaży kosmetyków do makijażu i pielęgnacji skóry – wynika z danych Circana. Sprzedaż perfum premium wzrosła o 6 proc. do 3,9 mld dolarów w pierwszej połowie 2025 roku, podczas gdy sprzedaż kosmetyków premium wzrosła o 1 proc., a sprzedaż produktów premium do pielęgnacji skóry spadła o 1 proc. w tym samym okresie.

W opinii ekspertów perfumy są segmentem produktów, który daje konsumentom poczucie prestiżu, jakości i statusu – bez konieczności wydawania dużych pieniędzy na “pełnoprawne” dobra premium i luksusowe.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
10.11.2025 12:27
Henkel poprawia rentowność mimo słabej dynamiki sprzedaży
Henkel ucierpiał z okazji słabych nastrojów wśród konsumentów.HJBC

W trzecim kwartale 2025 roku Henkel odnotował jedynie niewielki wzrost sprzedaży, głównie z powodu słabego nastroju konsumenckiego w wybranych regionach. Z danych przedstawionych przez firmę wynika, że w okresie od lipca do września koncern osiągnął organiczny wzrost przychodów na poziomie 1,4 proc., co przełożyło się na 5,1 mld euro sprzedaży. Jednocześnie, jak podkreślił prezes Carsten Knobel, liczne działania restrukturyzacyjne i programy oszczędnościowe pozwoliły firmie znacząco poprawić rentowność.

Wynikom kwartalnym sprzyjała przede wszystkim stabilna polityka cenowa oraz wzrost wolumenów sprzedaży. Szczególnie dobrze wypadła kluczowa dla koncernu dywizja Adhesive Technologies, odpowiadająca m.in. za kleje przemysłowe i specjalistyczne rozwiązania technologiczne. Knobel zwrócił uwagę, że regionem o najwyraźniejszej pozytywnej dynamice była Ameryka Północna, gdzie oba segmenty działalności osiągnęły wzrost przychodów. Jednocześnie Europa i Ameryka Łacińska odnotowały spadki organicznej sprzedaży.

Kierownictwo firmy podkreśla, że mimo trudnego otoczenia makroekonomicznego Henkel pozostaje na właściwej ścieżce rozwoju. W ostatnich kwartałach koncern przeprowadził gruntowną reorganizację, usprawniając strukturę, poprawiając efektywność operacyjną i optymalizując łańcuchy dostaw. Według Knobela firma jest „na dobrej drodze” do osiągnięcia pełnych oszczędności kosztowych sięgających co najmniej 525 mln euro do końca bieżącego roku.

Zarząd podtrzymał prognozę roczną dla 2025 r., choć nadal zwraca uwagę na utrzymującą się wysoką niepewność na globalnych rynkach. Firma oczekuje, że zarówno marża operacyjna, jak i skorygowany zysk na akcję uprzywilejowaną (przy stałych kursach walut) pozostaną w przedziale wcześniej zapowiadanym inwestorom. Knobel zaznaczył jednak, że przy braku poprawy otoczenia gospodarczego organiczny wzrost sprzedaży może znaleźć się na dolnym poziomie prognozowanego zakresu 1–2 proc. Jednocześnie zapewnił, że „czwarty kwartał będzie lepszy niż trzeci”.

W podsumowaniu pierwszych dziewięciu miesięcy roku Henkel wypracował 15,549 mld euro przychodów, co oznacza spadek o 4,6 proc. rok do roku. Organicznie firma osiągnęła niewielki wzrost na poziomie 0,4 proc., ale nominalnie obie główne dywizje zanotowały spadki. Segment Adhesive Technologies zmniejszył sprzedaż o 1,8 proc. do 8,124 mld euro, choć organicznie wzrósł o 1,6 proc. Z kolei Consumer Brands, obejmujący m.in. takie marki jak Persil czy Schwarzkopf, spadł nominalnie o 7,7 proc. do 7,308 mld euro, a organicznie o 1 proc., co odzwierciedla presję kosztową oraz słabszy popyt w kluczowych dla firmy regionach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
12. listopad 2025 11:19