StoryEditor
Producenci
14.01.2020 00:00

[SONDA: 2020 W BRANŻY KOSMETYCZNEJ] Cezary Bijak, Pollena-Ewa: Będzie to rok pełen wyzwań

– Rosną wymagania konsumentów, koszty utrzymania przedsiębiorstw oraz konkurencja –  to będzie rok pełen wyzwań – mówi Cezary Bijak, prezes zarządu firmy Pollena-Ewa. Zastrzega jednak, że w przyszłość patrzy z optymizmem.  

Jaki będzie 2020 r. dla branży kosmetycznej?

Wszystko wskazuje na to, że będzie pełen wyzwań – rosnące wymagania coraz bardziej świadomych konsumentów w zestawieniu z rosnącymi kosztami utrzymania przedsiębiorstw oraz dużą konkurencją, stwarzają dość trudną mieszkankę czynników, którym trzeba sprostać. Długoletnia obecność na rynku nauczyła nas jednak, że rozsądne zarządzanie i ostrożne gospodarowanie wydatkami pozwala przetrwać różne rynkowe zawirowania, a wyzwania motywują do działania – do szukania nowych, rozwojowych rozwiązań. Dlatego w przyszłość patrzymy z optymizmem.

Jakie trendy będą miały największy wpływ na biznes kosmetyczny?

Przewidujemy, że w dalszym ciągu duże znaczenie wśród trendów będą miały filozofia bycia eko, funkcjonowanie w zgodnie z naturą oraz racjonalne i odpowiedzialne środowiskowo zarządzanie procesami produkcji i dystrybucji wyrobów.

W których kategoriach rynku kosmetycznego spodziewacie się Państwo największej dynamiki? Czy planujecie wejście w zupełnie nowe kategorie, w których nie jesteście jeszcze obecni?

W ostatnich latach duże zainteresowanie konsumentów wzbudzały z jednej strony wielozadaniowe, specjalistyczne dermokosmetyki, dopasowane do wymagań skóry z problemami, przesuszonej, nadwrażliwej, czy alergicznej. Z drugiej strony coraz silniej zaznaczała się tendencja do poszukiwania kosmetyków o prostym, przejrzystym składzie, z recepturami bazującymi na składnikach pochodzenia naturalnego i wegańskich. Oba trendy uważnie obserwowaliśmy, starając się dopasować do nich naszą ofertę, m.in. rozbudowując portfolio i umacniając pozycje marek Eva Dermo i Seni Care.  I ten kierunek zamierzamy kontynuować.

W 2020 r. skupiamy się na dynamicznym rozwoju – uruchamiamy m.in. produkcję wyrobów aerozolowych, opracowanych w ramach projektu Plantarum. Stawiamy także na dalsze umacnianie pozycji niedawno wprowadzonych, jak i klasycznych linii, na rynku rodzimym oraz rynkach zagranicznych. Ekspansję za granicą realizujemy zwłaszcza za pośrednictwem marki Seni Care, a także zaadaptowanej na rynki wschodnie Eva Derma oraz przeznaczonej na rynek rosyjski Eva Herbal Beauty. Natomiast na polskim rynku planujemy odświeżenie serii Eva Natura oraz Kanion, które zamierzamy przypomnieć w nowych odsłonach.

Które z kanałów sprzedaży będą dominujące w przypadku kosmetyków? Czy e-commerce wyraźnie nabiera znaczenia, czy jest uzupełnieniem stacjonarnej sprzedaży?

Kanał e-commerce rozwija się bardzo dynamicznie i przewidujemy, że w dalszym ciągu ten trend się utrzyma. Widzimy jednak wyraźnie, że konsumenci, mimo wszystko, wciąż chętnie wybierają tradycyjne kanały dystrybucji, nadal aktywnie zabiegają o możliwość nabycia wyrobów w punktach stacjonarnych, obejrzenia ich, sprawdzenia ich właściwości przed dokonaniem zakupu. Jesteśmy zatem spokojni o prymat sektora stacjonarnego, a jednocześnie przekonani, że dla obu jest miejsce w przestrzeni sprzedażowej.

Czy firma zwiększa czy zmniejsza inwestycje marketingowe w tym roku?

Nakłady na działania marketingowe zamierzamy utrzymać na dotychczasowym poziomie. Dalej będziemy mocno obecni w mediach społecznościowych, gdyż zależy nam na bezpośrednim kontakcie z odbiorcami.

Co będzie największym wyzwaniem dla branży kosmetycznej i dla Państwa firmy w 2020 r.?

Największym wyzwaniem dla branży będzie pogodzenie czasem rozbieżnych wymagań rynku i oczekiwań konsumentów w zakresie oferowania coraz bardziej naturalnych, ale jednocześnie bezpiecznych i skutecznych receptur oraz opakowań, które nie obciążają środowiska.

Czy spodziewa się Pan spowolnienia gospodarczego?  

Byłbym ostrożny w używaniu tak kategorycznych określeń, jak „spowolnienie gospodarcze”, czy „zahamowanie rozwoju” – sytuacja, w jakiej znajduje się obecnie rynek, na pewno wpłynie czasowo na większą ostrożność w inwestowaniu i staranniejsze pilnowanie wydatków. Z pewnością będzie trudniej, niemniej – jak do każdej zmiany – będzie się trzeba przystosować, by przetrwać. 100 lat istnienia naszej firmy na rynku napawa mnie w tym względzie optymizmem.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
26.04.2024 16:34
Jan Marini szkoli kosmetologów. Magdalena Lamparska ambasadorką amerykańskiej marki
Magdalena Lamparska, ambasadorka marki Jan Marini oraz Bronagh Collins i Ricardo Valenzuela, przedstawiciele globalni marki  fot. Jan Marini
Magdalena Lamparska, aktorka, została twarzą amerykańskiej marki Jan Marini. Wywodząca się z Kalifornii dermokosmetyczna marka uważa polski rynek za kluczowy dla swojego rozwoju w Europie. Na szkoleniu dla kosmetologów jej eksperci przekazali informacje o najnowszych procedurach zabiegowych marki.

Amerykańska marka Jan Marini Skin Research powstała w 1994 r. w Kalifornii. Jej nazwa pochodzi od twórczyni marki Jan Marini, znanej w branży beauty ze swojej pasji i uważanej za innowatorkę w zakresie pielęgnacji skóry.

Marka przedstawia się jako ta, która ma wyłączny patent na tymozynę beta 4 w pielęgnacji skóry oraz która jako pierwsza w historii opracowała antyoksydacyjny filtr przeciwsłoneczny oraz była pierwszą firmą kosmetyczną, która połączyła kwas glikolowy, salicylowy i azelainowy w jeden produkt wielofunkcyjny do stymulacji i odnowy skóry.

Jan Marini działa na 30 rynkach, ale polski uważa za wyjątkowo perspektywiczny – szybko się tu rozwija. Jej kosmetyki są stosowane w gabinetach kosmetycznych, mogą być uzupełnieniem procedur zabiegowych oraz mogą być stosowane w pielęgnacji domowej.

17 kwietnia 2024 r. w hotelu Bristol w Warszawie marka zorganizowała spotkanie i szkolenie dla współpracujących z nią kosmetologów. Rozpoczęło je przedstawienie ambasadorki marki, którą została Magdalena Lamparska, aktorka teatralna i filmowa, która dzieli swoje życie na dwa kraje – pracuje zarówno w Polsce, jak i w Stanach Zjednoczonych.

Na spotkanie przybyli globalni przedstawiciele marki Bronagh Collins i Ricardo Valenzuela. Magdalena Kaczanowicz, chemik i technolog kosmetyczny, znana jako @racjapielegnacja mówiła o tym, czy warto analizować INCI i czy po składzie jesteśmy w stanie ocenić, jak działa kosmetyk i czy jest skuteczny. Katarzyna Jaworska i Iga Radzikowska, trenerki Jan Marini omawiały zabiegi marki. Dr n med., kosmetolog, dietetyk, założycielka Scura, Alicja Śliwowska @dr_scura mówiła o łączeniu składników aktywnych odpowiednio do problemów skóry: witamina C i DMAE, antyoksydanty i ochrona przeciwsłoneczna, retinoidy, kwas glikolowy, salicylowy, azelainowy. Wskazówki dotyczące obsługi klienta, sprzedaży i marketingu w gabinecie przekazała Aleksandra Mazalon, trenerka miejsc beauty i założycielka Beauty Boss @beautybosspl. A konferencję zorganizowała internetowa drogeria Topestetic, dystrybutor marki w Polsce.  

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
26.04.2024 10:11
Magda Popławska nową ambasadorką marki AA
Magda Popławska została nową twarzą serii Y Lift Supreme.AA
Magda Popławska, znana polska aktorka i ceniona osobowość sceniczna, została nową ambasadorką marki AA. Popławska będzie twarzą linii kosmetyków Y Lift Supreme, dedykowanej kobietom poszukującym skutecznych rozwiązań w pielęgnacji przeciwstarzeniowej.

Magda Popławska, renomowana polska aktorka, ogłosiła na swoim profilu na Instagramie, że została najnowszą ambasadorką marki AA. Choć szczegóły tej współpracy nie zostały jeszcze ujawnione, wiadomo już, że Popławska będzie twarzą linii przeciwstarzeniowej Y Lift Supreme. Ta informacja spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem fanów, zarówno aktorki, jak i marki.

Magdalena Popławska, urodzona w Polsce, jest uznawaną aktorką teatralną i filmową, absolwentką Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie. Znana z wyjątkowej umiejętności wcielania się w zróżnicowane role, Popławska zdobyła uznanie zarówno na dużym ekranie, jak i na scenie teatralnej. W jej bogatej filmografii znajdują się role w filmach takich jak "Body/Ciało" (2015), reżyserii Małgorzaty Szumowskiej, gdzie zagrała jedną z głównych ról, oraz "Cicha noc" (2017), gdzie jej kreacja przyniosła jej szereg pozytywnych recenzji. Popławska jest również znana z intensywnej działalności teatralnej, występując w wielu znaczących produkcjach scen warszawskich.

AA to polska marka kosmetyczna należąca do przedsiębiorstwa Oceanic S.A., założonego w 1982 roku. Marka specjalizuje się w produkcji dermokosmetyków hypoalergicznych, przeznaczonych dla osób z wrażliwą i skłonną do alergii skórą. Produkty AA są dostosowane do różnych potrzeb dermatologicznych, oferując linie kosmetyków do pielęgnacji twarzy, ciała i włosów. W asortymencie znajdują się m.in. serie anti-aging, preparaty nawilżające, a także kosmetyki dla skóry atopowej.

Czytaj także: Amelia Szczepaniak ambasadorką AA Wings of Color

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
27. kwiecień 2024 19:08