StoryEditor
Producenci
24.11.2010 00:00

Soraya i Dermika razem. Największa transakcja w branży kosmetycznej od 10 lat

Szwedzki koncern Cederroth AB, który od 2000 roku jest właścicielem firmy Soraya, w październiku nabył 100 proc. udziałów Dermiki. Dzięki połączeniu portfeli marek, grupa Soraya-Dermika zamierza się stać się liderem w kategorii kosmetyków do pielęgnacji twarzy na polskim rynku.

Zarówno Soraya, jak i Dermika mają stabilną pozycję w Polsce oraz bogate zaplecze technologiczne. Obydwie firmy łączy osoba Jolanty Zwolińskiej, która w 1983 roku założyła firmę Soraya, a 10 lat później odeszła i stworzyła własną – Dermikę. Dziś Jolanta Zwolińska pełni w Cederroth Polska funkcję doradcy zarządu do spraw rozwoju marki Dermika.

Jarosław Cybulski – dyrektor generalny firmy Soraya, członek rady dyrektorów Cederroth AB i zarazem nowy szef Dermiki – przyznaje, że kilka lat zabiegał, aby Dermika przyłączyła się do grupy Cederroth. Obydwie firmy, oprócz wspólnych korzeni, łączy podobna filozofia i jednakowa pasja, którą Jarosław Cybulski określa swoistym duchem walki. Każda marka specjalizuje się w innej kategorii produktów, ale cel jest taki sam: tworzenie innowacyjnych i bezpiecznych kosmetyków, pozytywnie zaskakujących wysoką jakością i skutecznością.


Nowy właściciel Dermiki, Cederroth AB, to koncern farmaceutyczno-kosmetyczny o silnej pozycji na rynku skandynawskim, specjalizujący się w produktach do higieny i opieki zdrowotnej. Cederroth ma główną siedzibę w Szwecji, posiada oddziały w Polsce, Hiszpanii, Finlandii, Danii i Norwegii. Większość swoich produktów wytwarza we własnych fabrykach w Szwecji, Danii, Polsce i Hiszpanii. Dermika – jako marka kosmetyków premium – uzupełni ofertę Cederroth Polska, wśród której znajdują się Soraya, Salvequick, Family Fresh oraz Pharbio Medical.

Nowym właścicielem Dermiki jest Cederroth AB, koncern farmaceutyczno-kosmetyczny o silnej pozycji na rynku skandynawskim, specjalizujący w produktach do higieny i opieki zdrowotnej. Cederroth ma główną siedzibę w Szwecji, posiada oddziały w Finlandii, Danii, Norwegii, Polsce i Hiszpanii. Większość swoich produktów wytwarza we własnych fabrykach w Szwecji, Danii, Polsce i Hiszpanii. Cederroth posiada obecnie 850 pracowników, obroty  na poziomie 220 mln euro. Od 2008 roku jest zarządzany przez CapMan.

Dermika, czołowa marka kosmetyków ekskluzywnych, doskonale uzupełni ofertę Cederroth Polska, wśród której są marki Soraya, Salvequick, Family Fresh oraz Pharbio Medical. – Jestem przekonany, że połączenie tych dwóch znakomitych polskich firm kosmetycznych zaowocuje w najbliższej przyszłości ponadprzeciętnym potencjałem tej grupy na rynku światowym – komentuje transakcję Leif Wahlgren, prezes Cederroth AB.

– Na razie Cederroth Polska wykorzysta swój potencjał na krajowym rynku – dodaje Jarosław Cybulski.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
27.10.2025 11:16
Beiersdorf: sprzedaż kosmetyków spada, Nivea nie spełniła oczekiwań

Notowana na indeksie DAX spółka Beiersdorf ponownie musiała obniżyć swoją prognozę sprzedaży. Pod presją znalazła się w szczególności najbardziej znana marka koncernu: Nivea, dla której firma ogłosiła już zmianę strategii. „Nivea nie spełniła oczekiwań” – przyznał Vincent Warnery, prezes Beiersdorf.

Produkty marki Nivea osiągnęły organiczny wzrost sprzedaży na poziomie zaledwie 0,6 proc. w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2025 roku. Trzeci kwartał pokazał dalsze osłabienie na rynku pielęgnacji ciała, szczególnie na rynkach wschodzących.

Dlatego obecnie spodziewamy się organicznego wzrostu sprzedaży na poziomie około 2,5 proc. w naszym segmencie konsumenckim w całym roku – ocenił Vincent Warnery, prezes Beiersdorf. Beiersdorf skorygował swoją prognozę dopiero w sierpniu, prognozując wzrost o 3-4 proc. procent dla dywizji. Oczekuje się, że marża operacyjna na sprzedaży wzrośnie o 0,2 proc. rok do roku do poziomu 13,6 proc.

Warnery przedstawił również dane, dotyczące swojej głównej marki, jaką jest Nivea. Beiersdorf skupia się obecnie na substancji czynnej Epicelline, która działa odmładzająco na komórki skóry. Warnery ocenia, że Epicelline jest „największą premierą nowego produktu w historii” Nivea. Globalna premiera rynkowa miała miejsce we wrześniu i potrwa do końca tego roku. Dzięki temu Nivea odnotowała we wrześniu organiczny wzrost sprzedaży o 7,8 proc.. To jednak nie wystarczy dla utrzymania pierwotnej prognozy sprzedaży dla Beiersdorf. 

Dlatego Beiersdorf zmienia swoją strategię dla Nivea: producent zamierza rozwijać przede wszystkim dział dezodorantów jako strategiczny filar wzrostu. Beiersdorf chce również uwzględnić rosnącą wrażliwość konsumentów na ceny.

Klienci znacząco zareagowali na podwyżki cen w tym roku –  przypomina Warnery. W nadchodzącym roku zamierza on unikać w miarę możliwości podwyżek cen, aby utrzymać dostępność cenową produktów Nivea, z których większość kosztuje od dwóch do czterech euro.

Marki dermatologiczne Beiersdorfa, takie jak Eucerin i Aquaphor, odnotowały bardzo dobre wyniki. W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy ich sprzedaż w regionie wzrosła o 12,3 proc. Dział produktów medycznych (m.in. marka Hansaplast), również radził sobie dobrze, odnotowując wzrost sprzedaży o 8,8 proc.

Sprzedaż szwajcarskiej marki luksusowej La Prairie, również należącej do Beiersdorfa, spadła o 7,2 proc. w ciągu pierwszych trzech kwartałów. Vincent Warnery wykluczył przeniesienie produkcji La Prairie do USA w celu zminimalizowania kosztów celnych, ponieważ produkcja w Szwajcarii stanowi „istotę marki”. Beiersdorf produkuje już znaczną część swoich marek konsumenckich w USA lub Meksyku. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
27.10.2025 10:05
Procter & Gamble zamyka kwartał z 20-procentowym wzrostem zysków
Na zdj. siedziba Procter&Gamble fot. Shutterstock

Amerykański koncern Procter & Gamble (P&G) rozpoczyna rok obrotowy z zyskiem netto o wysokości 4,093 mld euro. Są to wyniki za okres od lipca do września. Stanowi to wzrost o 20 proc. w porównaniu z zyskiem odnotowanym w analogicznym okresie roku ubiegłego. P&G, będący właścicielem takich marek jak Gillette czy Pantene, zmniejszyło o połowę zakładane w swojej prognozie negatywne wpływy ceł.

Sprzedaż netto P&G w ostatnim kwartale wyniosła 19,29 mld euro, co stanowi wzrost o 3 proc. rok do roku. Wzrost organiczny (bez uwzględnienia wpływu kursów walut oraz przejęć i zbyć) wyniósł 2 proc.

W okresie od lipca do września dział beauty P&G wygenerował sprzedaż w wysokości 3,57 mld euro, co stanowi wzrost o 6 proc. rok do roku. W segmencie kosmetyków i akcesoriów do golenia (grooming) sprzedaż osiągnęła 1,566 mld euro, co stanowi wzrost o 5 proc.

Z kolei dział Health Care odnotował sprzedaż w wysokości 2,775 mld euro, co stanowi wzrost o 2 proc., a dział Home Care wzrósł o 1 proc. do 6,715 mld euro. Segment Baby, Feminine and Family Care odnotował sprzedaż w wysokości 4,456 mld euro, co stanowi wzrost o 1 proc. rok do roku.

Te wyniki pozwalają nam utrzymać prognozowane zakresy dla wszystkich kluczowych wskaźników finansowych na rok obrotowy, w trudnym otoczeniu geopolitycznym i konsumenckim – skomentował Jon Moeller, prezes i dyrektor generalny P&G.

W całym bieżącym roku obrotowym koncern spodziewa się wzrostu sprzedaży na poziomie 1-5 proc. 

Firma podtrzymuje również prognozę organicznego wzrostu sprzedaży na poziomie 3-9 proc.  

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
28. październik 2025 00:22