StoryEditor
Producenci
08.08.2025 09:38

Sprzedaż E.l.f. Beauty rośnie m.in. w wyniku przejęcia marki Rhode

E.l.f. Beauty, właściciel marek kosmetycznych E.l.f. Cosmetics, Naturium, a od niedawna Rhode, odnotował 9-procentowy wzrost sprzedaży netto w pierwszym kwartale, kończącym się 30 czerwca 2025. Wynik ten był napędzany przez wzrosty w tradycyjnym kanale detalicznym, jak i kanałach e-commerce – nie tylko w Stanach Zjednoczonych, ale też globalnie.

Jak podkreślił prezes E.l.f. Beauty Tarang Amin, wynikom sprzedażowym pomogło wprowadzenie na rynek serii nowych produktów. Silny wzrost nadal odnotowuje marka Naturium (kosmetyki do pielęgnacji skóry). Obecne dobre wyniki są “kontynuacją konsekwentnego, wiodącego w swojej kategorii wzrostu”, jaki firma osiągała w ciągu ostatnich 26 kwartałów.

E.l.f. Beauty nie przedstawiło prognoz finansowych na rok obrotowy 2026, tłumacząc to zbyt dużą niepewnością, związaną z potencjalnymi skutkami ceł. Jednak w pierwszej połowie roku firma przewiduje wzrost sprzedaży netto, przekraczający 9 proc. Firma E.l.f. Beauty, która ograniczyła produkcję w Chinach do „niewiele mniej” niż 75 proc. z blisko 100 proc. jeszcze w 2019 roku, poinformowała, że optymalizuje swój łańcuch dostaw, dywersyfikuje działalność i planuje podwyżki cen, aby stawić czoła trudnościom związanym z amerykańskimi cłami.

Zysk netto za ostatni kwartał wyniósł 33,3 mln USD.

W trakcie ostatniego kwartału E.l.f. Beauty potwierdziło przejęcie marki Rhode, stworzonej przez Hailey Bieber, finalizując tę transakcję 5 sierpnia.

Zobacz więcej: Rhode debiutuje w Europie; marka trafi także do Polski

Marka Rhode została wprowadzona na rynek w 2022 roku, szybko przekształcając się z małej marki w dużego gracza na rynku kosmetycznym. Do popularności Rhode przyczyniła się w dużym stopniu popularność Hailey Bieber i jej skuteczne działania influencerskie w social mediach. Do 2024 roku amerykańska firma odnotowała sprzedaż w wysokości 212 mln dolarów w ciągu 12 miesięcy, kończących się 31 marca.

Zobacz też: Lato 2025: oto cztery kluczowe trendy w makijażu, dominujące w social mediach

Dla E.l.f. Beauty, która w 2023 roku przejęła markę Naturium za 333 mln dolarów i wraz z piosenkarką Alicią Keys rozwinęła Keys Soulcare, przejęcie Rhode dodatkowo wzmacnia obecność grupy na rynku prestiżowych kosmetyków do pielęgnacji skóry.

W ramach zawartej umowy, Hailey Bieber obejmie rozszerzone stanowisko dyrektor kreatywnej marki oraz szefowej ds. innowacji, pełniąc jednocześnie funkcję doradcy strategicznego dla całej grupy E.l.f. Beauty.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.10.2025 21:45
Burmistrz Krotoszyna w siedzibie Opcji Natury – laureatki pięciu Pereł Rynku 2025
Opcja Natura /IG

Natalia Robakowska, burmistrz Krotoszyna, była gościem w siedzibie firmy kosmetycznej Opcja Natura. Okazją było przyznanie krotoszyńskiej, rodzinnej manufakturze kosmetyków naturalnych Srebrnej Perły Rynku Kosmetycznego przez Wydawnictwo Gospodarcze i Wiadomości Kosmetyczne.

Opcja Natura zdobyła w tym roku w sumie aż pięć Pereł Rynku za swoje produkty, wytwarzane w rodzinnym Krotoszynie.

W Opcji Natura stawiamy na autentyczność, prostotę i rzemiosło. To dla nas ogromna radość i wyróżnienie, że możemy dzielić ten moment właśnie tutaj, w miejscu, w którym wszystko się zaczęło” – pisze marka we wpisie na swoim koncie instagramowym, podkreślając swój silny związek z rodzinnym miastem.

Opcja Natura równa się Krotoszyn. To tu narodziły się nasze pomysły, wartości i działania. To tu, lokalnie, codziennie tworzymy, rozwijamy się i współpracujemy. Wierzymy, że najlepsze rzeczy powstają z potrzeby serca – a sercem Opcji Natury zawsze był Krotoszyn” – deklaruje firma.

Dziękujemy pani burmistrz za obecność, dobre słowo i wsparcie. To spotkanie to dla nas potwierdzenie, że lokalność ma wielką moc. Bo kochamy działać lokalnie. Naturalnie. Razem." – deklaruje Agata Suliga, właścicielka i twórczyni marki. 

image

Rozdaliśmy Perły Rynku 2025! Do jakich firm i za jakie nowości produktowe trafiły statuetki? [GALERIA]

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.10.2025 16:49
Kim Kardashian zamyka SKKN by Kim – czas na SKIMS Beauty
Kim Kardashian zmienia strategię swojego imperium.Shutterstock

Po nieco ponad trzech latach działalności marka SKKN by Kim oficjalnie zakończyła sprzedaż. 29 czerwca 2025 roku zniknęła z rynku, niemal bez żadnego komunikatu – nawet profil na Instagramie nie poinformował obserwatorów o zamknięciu. To kolejny kosmetyczny projekt Kim Kardashian, który nie przetrwał próby czasu – wcześniej, w 2021 roku, zakończyło działalność KKW Beauty. SKKN by Kim, uruchomione w 2022 roku, nie zdobyło jednak masowej popularności.

Wysokie ceny i brak bestselleru sprawiły, że marka nie przyciągnęła szerokiej grupy klientów. Kompletny, dziewięcioetapowy zestaw pielęgnacyjny kosztował ponad 600 dolarów, co dla wielu okazało się barierą nie do pokonania. W ciągu trzech lat na rynku SKKN by Kim nie wypuściło żadnego hero productu, który mógłby stać się rozpoznawalnym symbolem brandu. Krytycy wskazywali też na podobieństwo kosmetyków do istniejących już produktów innych firm.

Decyzja o zamknięciu wpisuje się w szerszą strategię konsolidacyjną. W marcu 2025 roku SKIMS – odnosząca ogromne sukcesy marka odzieżowa Kardashian, wyceniana na 4 mld dolarów – przejęła większościowy pakiet udziałów w SKKN oraz dodatkowe 20 proc. należące wcześniej do Coty. W tym samym czasie pojawił się pierwszy sygnał, że szykowane jest „nowe otwarcie” pod szyldem SKIMS. To właśnie wtedy na Instagramie SKKN pojawiła się zapowiedź, że marka „przygotowuje się do ponownego startu”.

Zamknięcie SKKN nie oznacza jednak wycofania się Kim Kardashian z branży beauty. Wszystko wskazuje na to, że w 2026 roku zadebiutuje SKIMS Beauty, które ma połączyć modę, pielęgnację i kosmetyki kolorowe w ramach jednej marki. Przedsmakiem tego kierunku była premiera opaski modelującej Seamless Sculpt Face Wrap – pierwszego produktu beauty sygnowanego przez SKIMS, który wywołał szeroką dyskusję w branży. W ten sposób Kim Kardashian buduje spójne imperium, w którym SKIMS stanie się marką obejmującą nie tylko ubrania, ale także produkty kosmetyczne nowej generacji.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
02. październik 2025 21:47