StoryEditor
Producenci
30.04.2021 00:00

Strategia na sukces? Oto wskazówki, jak marki powinny współpracować ze sklepami

Sektor artykułów gospodarstwa domowego kwitnie w pandemii, bo większość czasu konsumenci spędzają w domu. W raporcie sektorowym Edge by Ascential Retail Insight zostały przedstawione najnowsze inicjatywy sprzedawców detalicznych i dostawców w tej branży. Oto zalecenia, jaką strategię marki powinny przyjąć w czterech kluczowych obszarach.

Sklep przyszłości

Marki powinny eksperymentować z pojawiającymi się inicjatywami cyfrowymi w sklepach, w tym cyfrowymi ekranami i etykietami.

• Dostawcy muszą przygotować się na potencjalne konsekwencje związane ze zmniejszeniem zasięgu, jednocześnie będąc otwartymi na pojawiające się możliwości współpracy, ponieważ detaliści chcą zwiększyć ruch i zwrot z inwestycji z pozostałej powierzchni handlowej.

• Marki powinny poszukiwać możliwości współpracy ze sprzedawcami detalicznymi w celu tworzenia usług i doświadczeń w sklepach, które zwiększają świadomość markowych produktów, a także angażują się w nowe inicjatywy w zakresie promocji.

• Monitoruj i rozpoznawaj trendy na poszczególnych rynkach, identyfikując popyt na zróżnicowane, markowe produkty premium.

Zarządzanie e-commerce i ekosystemem cyfrowym

Ponieważ sprzedawcy detaliczni koncentrują się na wielokanałowym doświadczeniu opartym na technologii cyfrowej, marki powinny wykorzystywać cyfrowe punkty styku, aby zwiększyć widoczność marki i zostać osadzonym w programach subskrypcyjnych i początkowym procesie budowania koszyka.

• Wraz ze wzrostem liczby członków Prime na rynkach europejskich, dostawcy powinni być przygotowani na ciągły nacisk ze strony Amazon w tej kategorii, budując swoje możliwości cyfrowej półki.

• Wykorzystaj dedykowane doświadczenia e-commerce dzięki ekskluzywnym pakietom, rabatom i zachętom do bezpłatnej dostawy, aby zwiększyć sprzedaż i lojalność wobec marki podczas wydarzeń sezonowych.

Łańcuch dostaw i realizacja

Marki muszą budować relacje z pośrednikami w dostawach, aby pomóc zwiększyć widoczność produktu i konwersję w aplikacjach innych firm. Chociaż to mniej wyrafinowane niż główne platformy e-commerce, pojawiają się możliwości kierowania polecanymi produktami, promocjami i zawartością produktów.

• Skup się na rozwoju gospodarki o obiegu zamkniętym i wymogu włączenia recyklingu w obiegu zamkniętym do łańcuchów dostaw. Ponieważ konsumenci podejmują bardziej świadome decyzje zakupowe, marki muszą uwzględniać swoje referencje dotyczące zrównoważonego rozwoju poprzez ulepszone procesy, nowe materiały i projekty opakowań.

Zaangażowanie i utrzymanie kupujących

Ponieważ sprzedawcy internetowi mają silną bazę członkowską dzięki ulepszonym programom lojalnościowym, wykorzystują możliwości współpracy w zakresie wspólnych nagród i zachęt lojalnościowych oraz uzyskują dostęp do głębszego wglądu w zachowania konsumentów w internecie.

• W przypadku detalistów poszukujących bardziej spersonalizowanego zaangażowania poprzez partnerstwa cyfrowe i technologię, przygotuj się na konsekwencje związane z budowaniem koszyka i taksonomią online - szukaj strategii, aby zapewnić widoczność i umiejscowienie w tych bardziej przewidywalnych środowiskach zakupów online.

• Wraz z budowaniem zainteresowania konsumentów w obszarach takich, jak zrównoważony rozwój i sprawy społeczne, zbadaj możliwości włączenia tych tematów do programów nagród, kampanii promocyjnych i strategii marketingu społecznego.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
31.10.2025 12:51
Cła Trumpa: francuski sektor kosmetyczny szykuje się na utratę 10 tys. miejsc pracy
NadianB/Getty Images

Bariery i stawki celne, wprowadzane przez prezydenta USA Donalda Trumpa, mogą w 2026 roku kosztować francuski sektor kosmetyczny 620 mln euro. Fédération des Entreprises de la Beauté prognozuje 21-procentowy spadek eksportu do Stanów Zjednoczonych. Sektor spodziewa się też utraty tysięcy miejsc pracy w branżach związanych z kosmetykami.

FEBEA zgłasza swoje obawy w tej sprawie już od lata. Teraz, z pomocą firmy konsultingowej Astérès, organ przedstawił swoje szacunki, odnoszące się do możliwego wpływu ceł Donalda Trumpa. Federacja szacuje, że ten szok handlowy może spowodować utratę 2,7 tys. miejsc pracy bezpośrednio w firmach, zajmujących się eksportem kosmetyków, i dodatkowo kolejnych 8,2 tys. miejsc pracy pośrednio – m.in. w sektorach opakowań, transportu, komunikacji.

Francuskie firmy kosmetyczne w 2024 roku były zwolnione z ceł, a obecnie obowiązują je cła w wysokości 15 proc. oraz dodatkowy podatek w wysokości 50 proc. na metalowe elementy opakowań. Spadek wartości dolara dodatkowo potęguje skutki ekonomiczne.

W obliczu tego szoku nie możemy pozostać biernymi obserwatorami – podkreśla Emmanuel Guichard, delegat generalny federacji. – FEBEA uruchomiła tego lata Pakiet dla Przemysłu Kosmetycznego, europejski plan działań ratunkowych mający na celu ochronę konkurencyjności i przyszłości naszej branży. Francuskie kosmetyki są motorem innowacji, eksportu i zatrudnienia. Zwracamy się do europejskich i francuskich decydentów o zapewnienie nam środków na utrzymanie pozycji globalnego lidera, bez zbędnego komplikowania naszych ram regulacyjnych – dodaje Guichard.

W 2024 roku francuski sektor kosmetyczny odnotował drugą co do wielkości nadwyżkę handlową ze Stanami Zjednoczonymi, wynoszącą 2,4 mld euro.

350 firm z francuskiego sektora kosmetycznego, generujących obroty w wysokości 35,6 mld euro i zapewniających 300 tys.  miejsc pracy, wyeksportowało w tym roku do USA produkty o wartości 2,9 mld euro.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
31.10.2025 09:37
Puig z 8-proc. wzrostem sprzedaży – kurs na rekordowy rok 2025
Hiszpańska grupa świętuje sukces.Puig

Hiszpańska grupa Puig odnotowała w pierwszych dziewięciu miesiącach 2025 roku wzrost przychodów o 8 proc., osiągając poziom 3,9 miliarda euro. Wynik ten potwierdza utrzymującą się silną pozycję koncernu w segmencie perfum prestiżowych i niszowych, które stanowią obecnie główny motor wzrostu spółki.

Na czele najlepiej sprzedających się marek znalazły się Charlotte Tilbury, Rabanne, Carolina Herrera i Byredo, a także rosnące w siłę niszowe domy perfumeryjne, takie jak Dries Van Noten i Penhaligon’s. Segment zapachów luksusowych pozostaje dla Puig kluczowym obszarem rozwoju, zapewniającym wysokie marże i globalną rozpoznawalność.

Pod względem geograficznym najlepsze wyniki zanotowano w Europie oraz obu Amerykach, podczas gdy rynek azjatycki – po miesiącach spowolnienia – zaczął wykazywać oznaki odbicia. Zdywersyfikowana obecność regionalna pozwala firmie stabilizować sprzedaż mimo zróżnicowanych warunków makroekonomicznych w poszczególnych krajach.

Puig potwierdził swoje prognozy na cały rok 2025, przewidując, że jego sprzedaż przekroczy 5 miliardów euro, a rentowność ulegnie dalszej poprawie. Wzrost ma być napędzany zarówno przez rozwój marek premium, jak i ekspansję w kanałach cyfrowych oraz nowych rynkach.

Wyniki za dziewięć miesięcy potwierdzają silną kondycję finansową grupy i utrzymujący się globalny popyt na zapachy z segmentu prestige. Puig, który w ostatnich latach umocnił się w czołówce światowych producentów luksusowych kosmetyków, wchodzi w końcowy kwartał 2025 roku z wyraźną perspektywą rekordowych przychodów i dalszego wzrostu udziałów rynkowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. listopad 2025 07:14