StoryEditor
Producenci
29.01.2024 14:43

Suave Brands Company przejmuje markę ChapStick

Pomadka ChapStick jest dostępna na rynku od ponad 150 lat. / ChapStick
Firma Yellow Wood Partners ogłosiła, że firma Suave Brands Company przejmie markę ChapStick od Haleon. Oczekuje się, że transakcja zostanie sfinalizowana w pierwszej połowie 2024 r., do czasu uzyskania zgód organów regulacyjnych. ChapStick, założona w latach 80. XIX wieku, jest globalną marką produktów do pielęgnacji ust. Firma Yellow Wood utworzyła Suave Brands Company w maju 2023 r. po przejęciu Suave od Unilever.

Haleon sprzedaje ChapStick firmie Suave Brands Company za kwotę szacowaną na 510 mln dolarów. Dyrektor generalny brytyjskiej grupy zajmującej się opieką zdrowotną, Brian McNamara, powiedział, że odciąża ona markę produktów do pielęgnacji ust, aby mogła „uprościć” swoje operacje i „szybciej spłacić zadłużenie”. Suave Brands Company, należąca do amerykańskiej firmy private equity Yellow Wood Partners, ma przejąć markę w drugim kwartale 2024 roku. Jest to jednak uzależnione od spełnienia zwyczajowych warunków zamknięcia.

Zgodnie z warunkami transakcji Haleon otrzyma około 430 mln dolarów wpływów gotówkowych przed opodatkowaniem. Jak również pasywny pakiet mniejszościowy w Suave o wartości około 80 mln dolarów. Firma ChapStick, która powstała na początku lat osiemdziesiątych XIX wieku, wygenerowała w ubiegłym roku sprzedaż na poziomie 112 milionów funtów.

Haleon jest właścicielem innych marek gospodarstwa domowego, takich jak pasta do zębów Sensodyne, środek przeciwbólowy Panadol i witaminy Centrum. Dyrektor generalny Suave Brands Company, Daniel Alter, powiedział, że firma jest „podekscytowana” dodaniem ChapStick do swojego portfolio. Marka ma o tyle kształtujące rynek znaczenie, że wyraz „chapstick” stanowi angielski parasolowy termin na wszelkie pomadki do pielęgnacji ust, podobnie jak w języku polskim wyraz „pampersy".

Czytaj także:​ Chanel tworzy sojusz branżowy w celu poprawy traceability w łańuchu dostaw

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.09.2025 15:38
Lush zamyka sklepy w Wielkiej Brytanii w geście solidarności z Gazą
Brytyjska marka kosmetyków w geście solidarności zamknęła sklepy.Lush

3 września 2025 roku wszystkie sklepy Lush w Wielkiej Brytanii, a także fabryki i strona internetowa marki, zostały zamknięte na jeden dzień. Firma w ten sposób wyraziła solidarność z mieszkańcami Gazy, gdzie według Lush miliony ludzi cierpią głód, a dostęp do pomocy humanitarnej jest blokowany. W witrynach sklepów pojawiło się hasło „STOP STARVING GAZA – WE ARE CLOSED IN SOLIDARITY”.

Dla marki, która prowadzi działalność w ponad 50 krajach i której fundamentem jest obsługa klienta, decyzja o wstrzymaniu sprzedaży oznaczała realne straty finansowe. Zamknięcie oznaczało nie tylko brak jednodniowych przychodów, ale także utratę wpływów podatkowych przez budżet państwa. Jak podkreśla firma, gest ten miał również na celu zwrócenie uwagi rządu brytyjskiego na potrzebę pilnych działań w zakresie pomocy humanitarnej i zakończenia sprzedaży broni do regionu objętego konfliktem.

" allowfullscreen="allowfullscreen">

Z inicjatywą solidarnościową powiązano również powrót do sprzedaży fundraisingowego mydła Watermelon Slice. Produkt ten wcześniej okazał się największym sukcesem Lush w historii działań charytatywnych – zebrane środki wspierały zdrowie psychiczne dzieci w Palestynie. Teraz dochód z ponownej sprzedaży mydła ma być przeznaczony na wsparcie medyczne, w tym finansowanie protez dla dzieci i dorosłych poszkodowanych w Gazie.

image

Lush wspomoże charytatywnie dzieci w oblężonej Gazie

Choć akcja rozpoczęła się w Wielkiej Brytanii, skąd wywodzi się marka, Lush zaznacza, że podobne inicjatywy mogą pojawić się również w innych krajach, w których prowadzi działalność. Globalna sieć firmy obejmuje ponad 50 rynków, a wśród pracowników i klientów dostrzegalne jest silne poparcie dla działań solidarnościowych wobec Palestyny.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.09.2025 14:03
Pieluszki... motywacyjne? Dada aktywizuje rodziców w specjalnej akcji
Motywacja może się przydać zwłaszcza przy przewijaniu o 3 rano.Dada

Ponad 10 000 zgłoszeń wpłynęło w specjalnym konkursie zorganizowanym z okazji 25-lecia marki Dada. Zadaniem rodziców było stworzenie haseł, które mają rozbawić lub podnieść na duchu innych rodziców w codziennych obowiązkach, takich jak przewijanie czy usypianie dzieci. Spośród tak dużej liczby prac jury wyłoniło finałową dwunastkę zwycięskich propozycji. Wcześniej marka sama zaprezentowała kilka zabawnych haseł nadrukowanych na pieluszkach, aby zainspirować uczestników do udziału w zabawie.

Według Alicji Siarkowskiej, starszej menedżerki ds. marketingu w sieci Biedronka, nadesłane propozycje pokazały, że rodzice mają duży dystans do siebie i potrzebują wsparcia w trudach codziennego życia z dziećmi. Niektóre hasła były wzruszające, inne wyjątkowo zabawne, co sprawiło, że wybór finałowych prac był dużym wyzwaniem. Marka nie ujawnia jednak, jakie dokładnie hasła znalazły się na pieluszkach – ich odkrywanie przypomina loterię, w której nagrodą jest pozytywny komunikat potrafiący poprawić humor nawet po kilku nieprzespanych nocach.

Limitowana edycja pieluszek Dada Extra Care z nadrukami motywacyjnych haseł trafiła do sprzedaży jako część obchodów jubileuszu marki. Pieluszki dostępne są w rozmiarach od 1 do 6 w sklepach sieci Biedronka. W najbliższych dniach mają pojawić się również w promocji cenowej, co ma dodatkowo zachęcić rodziców do sięgnięcia po tę wyjątkową odsłonę produktu.

Dada od 25 lat towarzyszy rodzicom w opiece nad dziećmi i jest najchętniej wybieraną marką pieluszek w Polsce – potwierdzają to badania Ontex za YouGov CP Poland, Panel Gospodarstw Domowych. Produkty Dada powstają we współpracy z Instytutem Matki i Dziecka, co gwarantuje ich bezpieczeństwo, delikatność i zgodność z potrzebami najmłodszych. W jubileuszowej edycji pieluszek marka postawiła nie tylko na innowacyjne rozwiązania technologiczne, ale także na drobne gesty wsparcia i solidarności między rodzicami.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. wrzesień 2025 20:15