StoryEditor
Producenci
06.12.2018 00:00

„Sub-Zero Waste” to globalny trend beauty 2019 roku

Producenci, firmy i marki sektora beauty muszą nastawić się na nowe zasady dotyczące odpadów i ekologii swoich produktów - koncentrując się na aspekcie przyjaznym dla środowiska na każdym etapie ich powstawania. 

Agencja marketingowa Mintel ogłosiła, że „Sub-Zero Waste’ (zamrażanie odpadów) to najważniejszy trend, który wpłynie na globalne rynki kosmetyczne w najbliższych latach.

Filozofia „Zero waste” zdobywa obecnie coraz więcej konsumentów, nie tylko tych, których dotyczą globalne problemy, takie jak katastrofy naturalne i kurczące się zasoby wody. Lepiej poinformowani i świadomi konsumenci nie będą dłużej tolerować rażącego marnotrawstwa np. lat nadużywania plastiku jednorazowego użytku, informuje Mintel. 

Dlatego skupienie wysiłku na redukcji szkodliwych opakowań nie jest wystarczające, o wiele większe pole do popisu mają tu producenci i marki na każdym etapie tworzenia produktów beauty.

Przez najbliższe 5 lat, uwaga zwracana coraz bardziej na ekologię osiągnie apogeum na świecie, jako że uświadomieni ekologicznie klienci szukają sposobów na zredukowanie odpadów we wszystkich dziedzinach swojego życia, w tym zwyczajach dotyczących dbania o wygląd i pielęgnacji.

Marki, które celowo tworzą produkty „o krótkim życiu” i zachęcają do nadkonsumpcji ryzykują gwałtownym sprzeciwem swojej klienteli. Bo ona domaga się teraz aby marki były odpowiedzialne pod kątem ochrony środowiska i zdawały sobie sprawę ze swoich działań.

- Sub-Zero Waste  to nie tylko trend, ale i ruch w kierunku poruszającego ziemię nowego archetypu urody i przemysłu kosmetycznego. Niektóre firmy dyskutują już nad całkowitym wycofaniem  nieekologicznych materiałów - powiedział Andrew McDougall, Associate Director, Mintel Beauty & Personal Care.

- Redukcja czy eliminacja odpadów są kluczowe. Jeśli marki nie zmienią swojego podejścia teraz, to mogą stać się mało znaczące w przyszłości. Marki, które przedkładają bieżące profity nad inwestowanie w ograniczanie odpadów i ekologię nie przetrwają –  przewiduje. - Konsumenci przywiązują dziś o wiele większą wagę do swojego wpływu na planetę, tym bardziej, że sygnały ostrzegawcze o zmianie klimatu są coraz bardziej alarmujące. Warto patrzeć dalej, aby zmienić mentalność branży kosmetyków beauty i pielęgnacji na kierunek „zero waste” - dodał Andrew McDougall.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
04.12.2025 19:40
Współpraca o zapachu czekolady: efekty dostępne w Rossmannie
Projekt linii nawiązuje do opakowań kultowych tabliczek czekolady Wedlamat.pras.

Candly&Co. połączyło siły z marką E.Wedel, tworząc limitowaną kolekcję świec i dyfuzorów zapachowych inspirowanych ulubionymi słodkościami Polaków: czekoladą Deserową oraz czekoladą Karmelową. Produkty są dostępne w wybranych drogeriach Rossmann na terenie całej Polski.

To ciekawa współpraca, która przenosi dobrze znane i lubiane smaki na zupełnie nowy poziom – do świata zapachu i domowej atmosfery. Zapach inspirowany czekoladą Deserową otula wnętrze głęboką, słodko-orientalną kompozycją inspirowaną intensywną deserową czekoladą, przełamaną tonką, wanilią, świeżością szałwii i zmysłowym piżmem. Natomiast produkty inspirowane czekoladą Karmelową zachwycają aksamitną i kremową słodyczą karmelu z subtelnymi prażonymi akcentami i nutą wanilii oraz paczuli, która nadaje głębi i niezwykłej apetyczności. To zapachy, które potrafią poprawić nastrój od pierwszej chwili, wnosząc do wnętrz przytulne, relaksujące, czekoladowe ciepło.

Ta współpraca była dla nas ogromną inspiracją. Pracując nad kompozycjami, zależało nam na stworzeniu zapachów, które budzą emocje i poprawiają nastrój – tak jak chwila przyjemności z ulubioną czekoladą. Projekt linii nawiązuje do opakowań kultowych tabliczek, a wewnątrz znajdują się nowoczesne, designerskie szkła ozdobione subtelnym złotym detalem. To słodka przerwa od codzienności i sposób, by otulić dom ciepłem i przyjemnością – opowiada Aleksandra Pankowska, założycielka Candly&Co.

Produkty są edycją limitowaną, w ramach kolejnej odsłony współpracy. E.Wedel x Candly&Co. Wytwarzane ręcznie w Polsce, opierają się na wegańskiej formule. Zamknięte w eleganckich flakonach, doskonale prezentują się w każdym wnętrzu. 

W Wedlu od lat celebrujemy radość płynącą z małych przyjemności i bliskości. Dzięki tej współpracy konsumenci mogą doświadczać naszej marki na nowym, wielozmysłowym poziomie. Te czekoladowe nuty zapachowe w domu to nie tylko aromatyczne doznania, ale również wyjątkowy prezent, który łączy ludzi i tworzy niezwykłe wspomnienia – dodaje Karolina Janczyk-Truchlewska, project manager z firmy Wedel.

Kolekcja. E.Wedel x Candly&Co dostępna jest stacjonarnie wyłącznie w drogeriach Rossmann.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
04.12.2025 09:33
L’Oréal rozważa inwestycję w Giorgio Armani. Ruszają przygotowania do sprzedaży 15-proc. pakietu
Globalna marka zmieni potencjalnie właściciela.BadPixma/shutterstock

L’Oréal potwierdził, że „bardzo szybko” rozpocznie analizę potencjalnej inwestycji w Giorgio Armani, po tym jak w testamencie zmarłego projektanta znalazły się szczegółowe wytyczne dotyczące stopniowej sprzedaży lub wejścia marki na giełdę. To pierwsza oficjalna deklaracja koncernu w sprawie udziału w przyszłej restrukturyzacji własnościowej włoskiego domu mody.

Podczas spotkania z analitykami dyrektor finansowy L’Oréal, Christophe Babule, poinformował, że grupa „zdecydowanie” oceni możliwość nabycia udziałów w Armani. Zgodnie z ujawnionymi planami w ciągu najbliższych 18 miesięcy ma zostać uruchomiony proces sprzedaży lub upublicznienia pierwszego pakietu obejmującego 15 proc. akcji. Priorytet dostępu do transakcji otrzymają cztery podmioty: L’Oréal, LVMH, EssilorLuxottica oraz inna firma o porównywalnej skali.

Decyzja wynika z wieloletnich spekulacji dotyczących sukcesji u Armaniego oraz przyszłości jego biznesu beauty, który od lat funkcjonuje na licencji L’Oréal. Przyszły nabywca pakietu mniejszościowego może istotnie wpłynąć na układ sił w segmencie marek luksusowych, zarówno w branży modowej, jak i perfumeryjno-makijażowej.

Ewentualne wejście kapitałowe L’Oréal do Giorgio Armani mogłoby wzmocnić pozycję francuskiej grupy na globalnym rynku luksusowych kosmetyków. Marka Armani Beauty należy do najbardziej rozpoznawalnych w portfolio perfum i makijażu L’Oréal, a zabezpieczenie jej długoterminowej obsługi w ramach koncernu ma strategiczne znaczenie przy rosnącej konkurencji o prestiżowe licencje.

Z kolei dla samego Armaniego sprzedaż 15-proc. pakietu ma być pierwszym etapem uporządkowanej zmiany właścicielskiej, zapisanej w testamencie projektanta. Wynik procesu – zależny od struktury oferty i wyboru inwestora – zadecyduje o przyszłym kierunku rozwoju jednego z najbardziej wpływowych domów mody w Europie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
04. grudzień 2025 22:47