StoryEditor
Producenci
02.01.2025 12:22

Swarovski zagości "długoterminowo" na rynku kosmetyczno-perfumeryjnym dzięki współpracy z Coty

Pierwsze produkty, będące owocem współpracy Coty i Swarovski mają trafić na rynek w 2026 roku. Obecnie ambasadrorką Swarovski jest Ariana Grande. / mat.prasowe

Coty zawarło długoterminową umowę licencyjną na opracowanie, produkcję oraz dystrybucję nowej linii zapachów z firmą Swarovski – efekty poznamy dopiero w 2026 roku. To kolejny duży marketingowy krok austriackiej firmy w ostatnim czasie.

Powstała pod koniec XIX wieku w Austrii firma Swarovski zajmuje się projektowaniem, produkcją i sprzedażą najwyższej jakości kryształów, kamieni szlachetnych i syntetycznych, a także gotowej biżuterii. Gwiazdą ostatniej świątecznej kampanii Swarovskiego była piosenkarka Ariana Grande, która wystąpiła w najnowszej kampanii kultowej marki biżuteryjnej. Grande została również globalną ambasadorką i "twarzą" marki.

Natomiast podpisana w grudniu umowa Swarovskiego z Coty podkreśla "wzajemne skupienie się na kreatywności i innowacyjności", jednocześnie wzmacnia renomę Coty jako firmy partnerskiej dla marek, które chcą stworzyć oraz rozszerzyć swoje portfolio kosmetyków.

Wiadomo, że partnerstwo Coty ze Swarovskim – firmą słynącą ze swojego biżuteryjnego kunsztu – zostało zawarte długoterminowo, a celem jest opracowanie i wprowadzenia na rynek nowych linii zapachów i kosmetyków na kluczowych rynkach. Pierwsze produkty, będące owocem tej współpracy, mają trafić na rynek dopiero w 2026 roku.

Z kolei dla Swarovskiego partnerstwo z Coty będzie okazją do zwiększenia obecności i widoczności na rynku kosmetycznym dzięki stworzeniu luksusowych produktów. Jak skomentował Michele Molon, dyrektor ds. handlowych w firmie Swarovski, zawarcie partnerstwa z Coty pozwoli marce na unikalne wypozycjonowanie się w kategorii luksusu, który jest “kreatywny, zabawny, kolorowy i radośnie ekstrawagancki” w branży beauty – dzięki doświadczeniu i szerokiej znajomości tej branży przez Coty.

Swarovski ma już na swoim koncie współpracę z Coty: w 2007 ukazała się limitowana edycja wody perfumowanej Euphoria Calvin Klein, której flakoniki były ozdobione kryształkami austriackiego producenta.

Swarovski jest obecny w ponad 140 krajach, prowadząc sprzedaż w blisko 2,5 tys. butików  na całym świecie.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
12.09.2025 14:32
Goop zamyka markę Good Clean Goop po niespełna dwóch latach
Początki Goop sięgają roku 2006, kiedy to Paltrow zaczęła od wysyłania cotygodniowego newslettera.Gwyneth Paltrow

Goop, firma założona przez Gwyneth Paltrow, ogłosiła wycofanie z rynku swojej masowej linii kosmetycznej Good Clean Goop. Marka, wprowadzona w 2023 roku, miała stanowić tańszą alternatywę dla luksusowej oferty Goop Beauty, oferując produkty pielęgnacyjne w cenie poniżej 40 dolarów. Good Clean Goop była dostępna m.in. w sieci Target oraz na platformie Amazon, jednak nie udało jej się zbudować silnej pozycji rynkowej.

Według branżowych raportów, sprzedaż Good Clean Goop plasowała się w dolnych 15% marek kosmetycznych w ofercie Targeta. Słabe wyniki doprowadziły do zakończenia współpracy z siecią, która wcześniej miała na markę wyłączność. W konsekwencji Goop podjęło decyzję o całkowitym wycofaniu linii, wskazując na konieczność koncentracji na działalności podstawowej.

Decyzja ta wpisuje się w szersze zmiany w strategii spółki. W 2024 roku Goop przeprowadziło redukcje zatrudnienia, a równocześnie rozwijało segment premium. Flagowa linia Goop Beauty niedawno poszerzyła swoją obecność dzięki partnerstwu z Ulta Beauty, co wskazuje na priorytetowe znaczenie wyższej półki cenowej w strukturze przychodów firmy.

Zamknięcie Good Clean Goop pokazuje trudności, z jakimi mierzą się marki luksusowe przy próbach wejścia w segment masowy. Choć niższa cena miała poszerzyć grono odbiorców, to ograniczona rozpoznawalność oraz silna konkurencja wśród budżetowych marek drogeryjnych sprawiły, że projekt nie przyniósł oczekiwanych efektów. Goop zdecydowało się więc wzmocnić pozycję tam, gdzie generuje najwyższe zyski – w segmencie premium, stanowiącym kluczowy motor wzrostu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
12.09.2025 13:33
Birkenstock rozszerza linię Care Essentials na segment pielęgnacji ciała
Kultowa marka obuwia poszerza swoje portfolio pielęgnacyjne.Birkenstock

Birkenstock, znany dotąd głównie z obuwia oraz produktów do pielęgnacji stóp, poszerza portfolio o kategorię body care. Marka wprowadziła na rynek cztery nowe kosmetyki do codziennego użytku: mydła w płynie do rąk i ciała oraz balsamy, dostępne w wariantach Relaxing i Balancing. Produkty certyfikowane jako wegańskie, zgodne ze standardem COSMOS Natural i produkowane w Niemczech, wpisują się w trend prostoty i funkcjonalności.

Nowa linia Care Essentials została zaprojektowana jako rozwiązanie uniwersalne, skierowane do szerokiej grupy odbiorców. Wyróżnia ją minimalizm formuł – składniki pochodzenia naturalnego – oraz dbałość o transparentne oznaczenia jakości. Oferta ma charakter neutralny płciowo, co odpowiada rosnącemu zapotrzebowaniu na produkty pielęgnacyjne dostosowane do różnych typów skóry i stylów życia, bez tradycyjnych podziałów marketingowych.

Birkenstock konsekwentnie podkreśla także wymiar zrównoważonego rozwoju. Opakowania nowych kosmetyków wykonane są z aluminium z recyklingu, pozyskiwanego w Europie, a dodatkowe pudełka posiadają certyfikat FSC. Takie rozwiązania mają nie tylko zmniejszyć ślad środowiskowy, ale również potwierdzić spójność działań marki z oczekiwaniami świadomych konsumentów.

Rozszerzenie portfolio poza pielęgnację stóp to istotny krok strategiczny. Firma chce wykorzystać swoje doświadczenie w segmencie funkcjonalnej pielęgnacji, by wejść w szerszą kategorię kosmetyków do ciała. Kieruje ofertę do odbiorców, którzy poszukują prostych, naturalnych i czystych etykietowo produktów, a jednocześnie zwracają uwagę na aspekty ekologiczne. Dzięki temu Birkenstock celuje w rosnącą grupę konsumentów zdrowotnie i środowiskowo świadomych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
15. wrzesień 2025 06:30