StoryEditor
Producenci
02.06.2023 00:00

Światło słoneczne odpowiada za 90 proc. wszystkich oznak starzenia się skóry

Ewa Engländer, wyłączna dystrybutorka produktów Zo Skin Health podczas premiery nowości z serii przeciwsłonecznej / fot. wiadomoscikosmetyczne.pl
Preparaty z filtrem przeciwsłonecznym to najważniejszy element pielęgnacji skóry, który pozwoli zachować zdrową i młodo wyglądającą cerę. Bowiem to właśnie światło słoneczne odpowiada za 90 proc. wszystkich oznak starzenia się skóry, takich jak zmarszczki, brązowe plamy, szorstkość i utrata jędrności – mówił dr Marek Pitucha, lekarz medycyny estetycznej obecny na premierze nowości z linii przeciwsłonecznej ZO Skin Health.

– Świadomość znaczenia ochrony przeciwsłonecznej jest coraz bardziej powszechna – zgodnie zauważyli Ewa Engländer, wyłączna dystrybutorka produktów Zo Skin Health na Polskę oraz dr Marek Pitucha, lekarz medycyny estetycznej, podczas premiery nowości marki z linii przeciwsłonecznej.

Wyjaśnili również dlaczego to takie ważne:

– Światło słoneczne odpowiada za 90 proc. wszystkich oznak starzenia się skóry, takich jak zmarszczki, brązowe plamy, szorstkość i utrata jędrności. Dlatego właśnie preparaty z filtrem przeciwsłonecznym to najważniejszy element pielęgnacji skóry, który pozwoli zachować zdrową i młodo wyglądającą cerę – przekonywał dr Marek Pitucha.

Natomiast Ewa Engländer dodała, że skuteczna ochrona przeciwsłoneczna powinna zabezpieczać  skórę przed wszystkimi rodzajami promieniowania świetlnego, które może ją uszkadzać. Dlatego nowości wprowadzone przez markę Zo Skin Health oferują technologię ZO Triple-Spectrum Protection, która chroni skórę przed szkodliwym wpływem promieniowania UVA, UVB oraz IR-A, a także niebieskim światłem HEV.

Te nowości to Sheer Fluid Broad-Spectrum Sunscreen Spf 50 – mineralny filtr przeciwsłoneczny w formie lekkiej emulsji do stosowania na co dzień, który zapewnia efekt naturalnie gładkiej skóry (pomimo 22 proc. zawartości tlenku cynku, wchłania się, nie bieląc) oraz Gel Sunscreen Broad-Spectrum Spf 50 – transparentny, bezzapachowy żel z filtrem przeciwsłonecznym o jednoczesnym działaniu wygładzającym, do stosowania na co dzień, zwłaszcza podczas aktywności (jest odporny na działanie wody i potu).

Ochrona przeciwsłoneczna w tych produktach jest uzupełniona dodatkowymi składnikami, takimi jak antyoksydanty i roślinne komórki macierzyste, dzięki czemu kosmetyki jeszcze lepiej zabezpieczają skórę przed działaniem szkodliwych czynników środowiskowych.

Premiera nowych produktów z linii przeciwsłonecznej ZO Skin Health odbyła się w 30 maja 2023 w hotelu Raffles Europejski w Warszawie. Nowości, tak jak i pozostałe kosmetyki marki, są rutyną pielęgnacyjną dobieraną przez współpracujące z marką gabinety medycyny estetycznej.      

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.11.2025 13:02
Beauty Tech Group idzie jak burza: obroty znacznie przewyższają prognozy
currentbody IG

Beauty Tech Group, firma specjalizująca się w dziedzinie urządzeń kosmetycznych, która niedawno zadebiutowała na londyńskiej giełdzie, poinformowała, że tegoroczne obroty przekroczyły jej oczekiwania – na ponad miesiąc przed zakończeniem roku obrotowego.

Beauty Tech Group, producent urządzeń marki The Current Body, zakłada też, że pozostały do końca roku okres będzie również bardzo korzystny pod względem finansowym, bowiem produkty Beauty Tech (nie należące do najtańszych) trafiają coraz częściej na świąteczne listy życzeń.

Spółka potwierdza, że wyniki z października i listopada są dobre, stanowiąc efekt “stale rosnącej świadomości sektora urządzeń kosmetycznych do użytku domowego oraz wiodących na rynku produktów grupy, które napędzają silny wzrost sprzedaży w jej podstawowej działalności i na wszystkich kluczowych rynkach”.

W związku z tym Beauty Tech Group przewiduje, że przychody i skorygowany zysk EBITDA za rok obrotowy kończący się 31 grudnia 2025 roku przekroczą dotychczasowe prognozy, które zakładały 117 mln funtów przychodów i 29,7 mln funtów skorygowanego zysku EBITDA. W rzeczywistości pierwsza z kwot osiągnie co poziom co najmniej 128 mln funtów, a druga – co najmniej 32 mln.

Pełne, ostateczne dane zostaną opublikowane w drugiej połowie stycznia 2026.

Z przyjemnością informuję, że silna dynamika obrotów, jaką grupa odnotowała w trzecim kwartale, utrzymała się również w czwartym kwartale. Nie ma wątpliwości, że udana oferta publiczna przyczyniła się do wzrostu rozpoznawalności zarówno The Beauty Tech Group, jak i sektora urządzeń kosmetycznych do użytku domowego, w którym działamy. Z entuzjazmem wkraczamy w ważny okres handlu, jakim jest Black Friday oraz Boże Narodzenie, mając silną pozycję finansową i operacyjną – skomentował prezes firmy Laurence Newman.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:32
L’Oréal zwiększa zaangażowanie w chiński rynek beauty i inwestuje w markę Lan
L’Oréal zaznacza wyraźniej swoją obecność na chińskim rynku.StudioPhotoLoren

L’Oréal poinformował o objęciu mniejszościowego pakietu udziałów w chińskiej marce pielęgnacyjnej Lan, działającej w segmencie masowym. To już druga inwestycja koncernu w lokalną markę w ostatnich miesiącach, co podkreśla rosnące znaczenie Chin w globalnej strategii firmy. Szczegóły dotyczące wielkości i wartości udziałów nie zostały ujawnione, jednak – jak podkreślił Vincent Boinay, prezes L’Oréal North Asia i CEO L’Oréal China – inwestycje na tym rynku są kluczowe dla przyszłego wzrostu grupy.

Decyzja zapadła krótko po tym, jak L’Oréal nabył 6,67 proc. udziałów w marce Chando za 442 mln juanów (62 mln dolarów), co zostało ujawnione w prospekcie emisyjnym spółki przygotowywanym do IPO w Hongkongu. Inwestycje te wpisują się w strategię głębszego wejścia w segment C-Beauty – dynamicznie rosnącej kategorii marek krajowych, które zdobyły istotne udziały w wartym 75 mld dolarów chińskim rynku kosmetyków i produktów higieny osobistej.

Rynek ten jest obecnie wyzwaniem dla międzynarodowych koncernów: lokalne marki zyskują przewagę dzięki szybkim iteracjom produktów oraz agresywnej komunikacji nowych składników i koncepcji pielęgnacyjnych. Jak zauważa Ben Cavender z China Market Research Group, zakup udziałów w rozpoznawalnych chińskich markach może być dla L’Oréal sposobem na skorzystanie z tempa wzrostu C-Beauty bez bezpośredniej konkurencji na najbardziej dynamicznych segmentach rynku.

Mimo trudniejszego otoczenia makroekonomicznego – spowolnienia wzrostu, obniżonego nastroju konsumenckiego oraz kryzysu na rynku nieruchomości – wyniki L’Oréal w Chinach wykazują oznaki stabilizacji. W trzecim kwartale biznes firmy w tym kraju wzrósł o około 3 proc., co stanowi pierwszy wzrost od dwóch lat. Jednocześnie najwięksi gracze krajowi, tacy jak Proya i Chicmas, utrzymują szybkie tempo wzrostu, a Chando jest obecnie trzecim największym lokalnym producentem kosmetyków według danych Frost & Sullivan.

Dla L’Oréal strategiczna może być obecność Chando i Lan w segmencie masowym, gdzie ceny produktów mieszczą się głównie w przedziale 49–390 juanów. Jak podkreśla cytowany przez Reutersa Yang Hu z Euromonitor International, ich silna pozycja w mniejszych chińskich miastach daje koncernowi dostęp do nowych grup konsumentów, wspierając odbudowę sprzedaży bez kanibalizowania portfolio marek premium należących do grupy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. listopad 2025 12:24