StoryEditor
Producenci
02.06.2023 00:00

Światło słoneczne odpowiada za 90 proc. wszystkich oznak starzenia się skóry

Ewa Engländer, wyłączna dystrybutorka produktów Zo Skin Health podczas premiery nowości z serii przeciwsłonecznej / fot. wiadomoscikosmetyczne.pl
Preparaty z filtrem przeciwsłonecznym to najważniejszy element pielęgnacji skóry, który pozwoli zachować zdrową i młodo wyglądającą cerę. Bowiem to właśnie światło słoneczne odpowiada za 90 proc. wszystkich oznak starzenia się skóry, takich jak zmarszczki, brązowe plamy, szorstkość i utrata jędrności – mówił dr Marek Pitucha, lekarz medycyny estetycznej obecny na premierze nowości z linii przeciwsłonecznej ZO Skin Health.

– Świadomość znaczenia ochrony przeciwsłonecznej jest coraz bardziej powszechna – zgodnie zauważyli Ewa Engländer, wyłączna dystrybutorka produktów Zo Skin Health na Polskę oraz dr Marek Pitucha, lekarz medycyny estetycznej, podczas premiery nowości marki z linii przeciwsłonecznej.

Wyjaśnili również dlaczego to takie ważne:

– Światło słoneczne odpowiada za 90 proc. wszystkich oznak starzenia się skóry, takich jak zmarszczki, brązowe plamy, szorstkość i utrata jędrności. Dlatego właśnie preparaty z filtrem przeciwsłonecznym to najważniejszy element pielęgnacji skóry, który pozwoli zachować zdrową i młodo wyglądającą cerę – przekonywał dr Marek Pitucha.

Natomiast Ewa Engländer dodała, że skuteczna ochrona przeciwsłoneczna powinna zabezpieczać  skórę przed wszystkimi rodzajami promieniowania świetlnego, które może ją uszkadzać. Dlatego nowości wprowadzone przez markę Zo Skin Health oferują technologię ZO Triple-Spectrum Protection, która chroni skórę przed szkodliwym wpływem promieniowania UVA, UVB oraz IR-A, a także niebieskim światłem HEV.

Te nowości to Sheer Fluid Broad-Spectrum Sunscreen Spf 50 – mineralny filtr przeciwsłoneczny w formie lekkiej emulsji do stosowania na co dzień, który zapewnia efekt naturalnie gładkiej skóry (pomimo 22 proc. zawartości tlenku cynku, wchłania się, nie bieląc) oraz Gel Sunscreen Broad-Spectrum Spf 50 – transparentny, bezzapachowy żel z filtrem przeciwsłonecznym o jednoczesnym działaniu wygładzającym, do stosowania na co dzień, zwłaszcza podczas aktywności (jest odporny na działanie wody i potu).

Ochrona przeciwsłoneczna w tych produktach jest uzupełniona dodatkowymi składnikami, takimi jak antyoksydanty i roślinne komórki macierzyste, dzięki czemu kosmetyki jeszcze lepiej zabezpieczają skórę przed działaniem szkodliwych czynników środowiskowych.

Premiera nowych produktów z linii przeciwsłonecznej ZO Skin Health odbyła się w 30 maja 2023 w hotelu Raffles Europejski w Warszawie. Nowości, tak jak i pozostałe kosmetyki marki, są rutyną pielęgnacyjną dobieraną przez współpracujące z marką gabinety medycyny estetycznej.      

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
25.04.2025 11:27
Unilever tnie etaty i oszczędza – pierwszy kwartał 2025 pod znakiem restrukturyzacji
Unilever szuka oszczędności w zasobach ludzkich.Shutterstock

Unilever, jeden z największych koncernów dóbr konsumenckich na świecie, ogłosił redukcję około 6 tysięcy miejsc pracy w pierwszym kwartale 2025 roku. Cięcia są częścią globalnego planu restrukturyzacyjnego zapowiedzianego jeszcze w 2024 roku, którego celem jest likwidacja łącznie około 7,5 tysiąca etatów. Dzięki tym działaniom firma spodziewa się oszczędności rzędu 550 milionów euro do końca bieżącego roku.

W opublikowanym raporcie kwartalnym Unilever wykazał mieszane wyniki finansowe. Pomimo trudnych warunków rynkowych, skorygowany wzrost sprzedaży bazowej wyniósł 3 proc., co przypisano wzrostowi wolumenu sprzedaży oraz cen. Dobrze poradziły sobie tzw. „power brands” spółki – takie jak Dove i Rexona – co miało szczególne znaczenie dla wzrostu w segmencie Beauty & Wellbeing (wzrost o 4,1 proc.) oraz Personal Care (wzrost o 5,1 proc.), zwłaszcza na rynku północnoamerykańskim.

Całkowity przychód koncernu spadł jednak o 0,9 proc., do poziomu 14,8 miliarda euro. Na wynik ten wpływ miały głównie koszty związane z wyprzedażą aktywów oraz negatywne różnice kursowe. Mimo to dyrektor generalny firmy, Fernando Fernandez, ocenił początek roku jako „zahartowany” i wyraził optymizm co do dalszego wzrostu, zwłaszcza dzięki strategii premiumizacji i innowacji produktowej na rynkach rozwiniętych.

W ujęciu kategorii produktowych, segment pielęgnacji włosów utrzymał się na stabilnym poziomie, z minimalnym wzrostem, który częściowo zrekompensował ponowny debiut Dove z technologią odbudowy włókien. W Brazylii marka Sunsilk odnotowała spadki związane z ograniczaniem zapasów, podczas gdy Nexxus zanotował dwucyfrowy wzrost dzięki premierze linii HY-Volume. Segment dezodorantów – w tym nowości do całego ciała – szczególnie umocnił pozycję działu Personal Care, w którym sama marka Dove odpowiadała za 40 proc. przychodu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
25.04.2025 10:15
Oriflame opublikowało wyniki finansowe za Q1; sprzedaż w euro spadła o 7 proc.
Szwedzki MLM zanotował w pierwszym kwartale roku spadek sprzedaży w euro.Oriflame

Oriflame opublikowało wyniki finansowe za pierwszy kwartał zakończony 31 marca 2025 roku, wskazując na dalsze wyzwania w zakresie sprzedaży i rentowności. Sprzedaż w euro spadła o 7 proc., osiągając poziom 145,6 milionów euro w porównaniu do 156,5 milionów euro w analogicznym okresie ubiegłego roku. W walutach lokalnych spadek wyniósł 6 proc. Skorygowana EBITDA osiągnęła poziom -1 milion euro wobec 6,7 milionów euro rok wcześniej, co przełożyło się na marżę -1,4 proc. Skorygowany wynik operacyjny zamknął się stratą 7,2 milionów euro, a marża operacyjna wyniosła -5,0 proc.

Pomimo słabszych wyników sprzedażowych, firma odnotowuje pewne postępy strategiczne. Spadek sprzedaży w porównaniu do poprzedniego roku (-7 proc.) był znacznie mniejszy niż w pierwszym kwartale 2024 roku (-25 proc.), co może wskazywać na stabilizację. EBITDA została osłabiona głównie przez niższy poziom sprzedaży oraz wzrost kosztów sprzedaży i marketingu jako procent sprzedaży. Jednocześnie koszty administracyjne nadal malały dzięki wcześniejszym działaniom restrukturyzacyjnym. Model “Beauty Community Model” (BCM), który obecnie funkcjonuje w 48 krajach odpowiadających za ponad 80 proc. sprzedaży grupy, został w pełni wdrożony i przynosi pozytywne rezultaty.

W ramach reorganizacji działalności produkcyjnej, Oriflame ogłosiło kontynuację procesu przenoszenia produkcji z fabryki w Polsce do sieci wybranych, wysokojakościowych producentów w Europie. Inicjatywa ta została ogłoszona w styczniu i będzie realizowana przez najbliższe dwa lata. W międzyczasie firma zakończyła kwartał z saldem gotówki wynoszącym 56,2 milionów euro (spadek z 62 milionów euro), a wykorzystanie linii kredytowej RCF osiągnęło 65 milionów euro po zwiększeniu zadłużenia o 20 milionów euro w ciągu kwartału.

Istotnym wydarzeniem było osiągnięcie porozumienia z akcjonariuszami oraz konsorcjum obligatariuszy reprezentujących ponad 91 proc. niespłaconych obligacji. Planowana transakcja rekapitalizacyjna ma na celu znaczne zmniejszenie zadłużenia oraz kosztów odsetkowych, a także dostarczenie dodatkowego kapitału. Zarząd Oriflame uważa, że pomimo trudności związanych z wynikami finansowymi i płynnością, wdrożenie rekapitalizacji oraz dalsze działania operacyjne pozwolą ograniczyć niepewności dotyczące zdolności kontynuowania działalności.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. kwiecień 2025 13:22