StoryEditor
Producenci
14.04.2013 00:00

Światowa jakość za rozsądną cenę

Polki kochają polskie kosmetyki za ich jakość i cenę. Gdy ta pierwsza oparta jest na osiągnięciach światowej kosmetologii, zarówno w sferze doboru surowców, jak i metod produkcji, a ta druga nie nadwyręża budżetu domowego, to sukces jest gwarantowany. Tak jak w przypadku marki Mincer Pharma.

Firma Mincer Pharma specjalizuje się w produkcji kosmetyków już od ponad 20 lat. Zaczynała jako małe, rodzinne przedsiębiorstwo wytwarzające głównie tusze do rzęs. Janina Mincer, właścicielka firmy wspomina, że były to dobre czasy. Spod zakładu odjeżdżały załadowane tiry, które na Wschód wywoziły miesięcznie 12 ton towaru. Niestety wkrótce nastąpiło załamanie handlu ze Wschodem. W Polsce nie było szans na sprzedaż, bo rynek był zajęty przez produkty z Tajlandii. Trzeba było szukać innej drogi. W 1992 roku podczas targów w Bolonii właścicielka poznała udziałowców francuskiej firmy, którzy zaproponowali wspólne przedsięwzięcie. Zdecydowała się na przebranżowienie i kupiła licencję na produkcję białych kosmetyków. Zakład zlokalizowany w Michałowicach pod Warszawą został rozbudowany i wyposażony w nowoczesne linie technologiczne do produkcji kosmetyków. Dzięki własnej flocie samochodowej usprawniono dostawy. Nowy podmiot: Mincer Pharma wdrożył także nowoczesne systemy zarządzania i produkcji w tym GMP i system jakości ISO 9001:2008. Produkty przechodzą szczegółowe badania w renomowanych akademiach medycznych.

Uznanie konsumentek i szacunek w branży
Polski producent korzysta z najnowszych technologii. Właścicielka oraz jej pracownicy śledzą uważnie rozwój światowej kosmetologii, a także osiągnięcia współczesnej medycyny estetycznej. Biorą udział w seminariach branżowych, organizowanych zarówno w kraju, jak i za granicą. Jakość surowców i gotowych wyrobów nadzoruje laboratorium kontroli jakości, a dział technologiczny czuwa nad procesem wytwarzania. Zespół grafików i plastyków opracowuje projekty opakowań w oparciu o najnowsze trendy. Jako jedyna firma w Polsce Mincer Pharma posiada patent na słoiczek z tzw. membraną dozującą, która zabezpiecza zawartość opakowania przed zakażeniem mikrobiologicznym i pozwala na jego ekonomiczne dozowanie.
W ostatnich kilku latach, w odpowiedzi na rosnące oczekiwania klientek, Mincer Pharma wprowadziła na rynek kilka nowych serii kosmetycznych: Argan Gold – zawierająca pięć olejków, w tym naturalny olejek arganowy, Acne Control – seria dla młodzieży, Eco Innovation – kremy oparte na składnikach pochodzenia naturalnego, SPA Zielona Apteka do pielęgnacji ciała, Super Men 4D – linia pielęgnacyjna dla mężczyzn, Slim Effect – kosmetyki antycellulitowe, Hyaluron Revital – przeciwzmarszczkowa linia do pielęgnacji skóry. Wszystkie z wymienionych spotkały się z dużym zainteresowaniem na rynku polskim i zagranicznych.
Obecnie marka Mincer to ponad 200 preparatów do pielęgnacji twarzy i ciała. Konsumentki otrzymują kosmetyki spełniające wszelkie normy jakości i standardy bezpieczeństwa. Filozofią firmy jest bowiem oferowanie jak najlepszych produktów do pielęgnacji skóry, które zapewnią dbałość o jej zdrowie i piękno. O tym, że kosmetyki te cieszą się uznaniem i renomą zarówno wśród klientek jak i ekspertów z branży świadczyć mogą liczne nagrody, takie jak Firma Roku, Eurolider, Laur Konsumenta, Jakość Roku, Złota Pieczęć Estetyka Natura, Perły Medycyny, Polish Exclusive, nominacja do Godła Teraz Polska i wiele innych. Jak zapewnia Janina Mincer nagrody motywują do dalszego doskonalenia i poszerzania oferty. Jednak nie tylko produkty i ich jakość zasługują na uznanie. Mincer Pharma jest firmą znaną na rynku z terminowego regulowania wszelkich płatności. Zostało to dostrzeżone przez niezależne instytucje i zaowocowało wpisaniem na Białą Listę oraz ośmiokrotnym przyznaniem certyfikatu Solidna Firma. W ubiegłym roku przedsiębiorstwo otrzymało też tytuł Mazowieckiej Firmy Dziesięciolecia.
Francuskie podstawy światowej ekspansji
Korzystając z doświadczeń francuskich udziałowców, firma już na samym początku działalności mogła korzystać z najnowszych światowych osiągnięć, zarówno w sferze technik produkcyjnych, jak i systemu zarządzania. To właśnie na bazie tych atutów, na przełomie lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych X w., rozpoczęła ekspansję na rynki kosmetyczne innych krajów. Zaczęło się od promocji produktów w krajach Wspólnoty Niepodległych Państw. Obecnie marka Mincer zdobyła już uznanie klientek w ponad dwudziestu krajach świata, w tym w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Iraku, Niemczech, Australii, Bułgarii, Czechach, Turcji, Gruzji, Rosji, na Węgrzech, Białorusi, Ukrainie oraz Litwie. Oferta z powodzeniem jest prezentowana dystrybutorom i indywidualnym odbiorcom na największych wystawach kosmetycznych, takich jak Cosmoprof w Bolonii, Beauty World w Dubaju, Intercharm w Moskwie, PLMA w Amsterdamie i innych. I jest na tyle interesująca, że w wielu krajach konkuruje z propozycjami zagranicznych potentatów kosmetycznych.
Plany firmy na najbliższe lata to wzrost udziału w krajowym rynku kosmetyków do pielęgnacji skóry twarzy i ciała oraz ekspansja na nowe rynki zagraniczne. – Polskie firmy, aby przetrwać na konkurencyjnym rynku kosmetycznym, muszą być silne i oferować produkty o potwierdzonej wysokiej jakości, a także umiejętnie i skutecznie walczyć o klienta – twierdzi Janina Mincer i przekonuje, że taką firmą jest właśnie
Mincer Pharma. 


ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
25.04.2025 13:41
Kiril Marinov, Henkel: Stawiamy na gospodarkę obiegu zamkniętego
Henkel Polska na 17. Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach.Henkel Polska

Podczas 17. Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach Kiril Marinov, dyrektor zarządzający Henkel Consumer Brands, wziął udział w panelu poświęconym gospodarce obiegu zamkniętego. Dyskusja skupiła się na wpływie nadchodzących regulacji unijnych na funkcjonowanie przedsiębiorstw. Eksperci podkreślali konieczność traktowania odpadów jako cennych zasobów, projektowania procesów produkcyjnych z myślą o cyrkularności oraz minimalizowania powstawania odpadów.

Podczas panelu Kiril Marinov przedstawił konkretne działania, które Henkel podejmuje w odpowiedzi na nadchodzące rozporządzenie w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych (PPWR). W ubiegłym roku 26 proc. plastiku użytego w opakowaniach Henkel pochodziło z recyklingu, a w 2025 roku firma planuje osiągnąć poziom 30 proc. Tym samym Henkel wyprzedzi o pięć lat regulacje unijne, które będą obowiązywać dopiero od 2030 roku.

W kontekście cyrkularności Polska wypada korzystnie na tle średniej światowej. Jak zaznaczył Kiril Marinov, poziom ponownego wykorzystania materiałów w Polsce wynosi 10,2 proc., podczas gdy średnia światowa to 8,6 proc.. Ekspert podkreślił, że nasz kraj ma potencjał, by stać się jednym z liderów gospodarki obiegu zamkniętego w Europie, na wzór Holandii, gdzie recykling materiałów osiągnął poziom 25 proc.

Transformacja opakowań w Henklu obejmuje całe portfolio produktów. Obecnie 91 proc. opakowań firmy nadaje się do ponownego użycia lub recyklingu, a celem na 2025 rok jest osiągnięcie 100 proc. Henkel zmniejszył także wykorzystanie surowców ropopochodnych o 35 proc. i dąży do dalszej redukcji o połowę. Dodatkowo wszystkie europejskie zakłady produkcyjne Henkla osiągnęły neutralność pod względem emisji CO₂.

Jeszcze kilka lat temu butelki płynu do prania [Persil] były wykonywane z przezroczystego materiału, a konsumenci mogli zobaczyć, jak produkt wygląda wewnątrz opakowania. Od dwóch lat stosujemy polietylen o wysokiej gęstości, włączając w proces produkcyjny 50 proc. recyklowanego plastiku. [...] Obecnie butelki są białe, ze względu na brak możliwości znalezienia na rynku wysoce przezroczystego materiału dla recyklowanego polietylenu. Zdecydowaliśmy się na ten kompromis, stawiając zrównoważony rozwój ponad dotychczasowy wygląd produktu

wytłumaczył Kiril Marinov.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
25.04.2025 11:27
Unilever tnie etaty i oszczędza – pierwszy kwartał 2025 pod znakiem restrukturyzacji
Unilever szuka oszczędności w zasobach ludzkich.Shutterstock

Unilever, jeden z największych koncernów dóbr konsumenckich na świecie, ogłosił redukcję około 6 tysięcy miejsc pracy w pierwszym kwartale 2025 roku. Cięcia są częścią globalnego planu restrukturyzacyjnego zapowiedzianego jeszcze w 2024 roku, którego celem jest likwidacja łącznie około 7,5 tysiąca etatów. Dzięki tym działaniom firma spodziewa się oszczędności rzędu 550 milionów euro do końca bieżącego roku.

W opublikowanym raporcie kwartalnym Unilever wykazał mieszane wyniki finansowe. Pomimo trudnych warunków rynkowych, skorygowany wzrost sprzedaży bazowej wyniósł 3 proc., co przypisano wzrostowi wolumenu sprzedaży oraz cen. Dobrze poradziły sobie tzw. „power brands” spółki – takie jak Dove i Rexona – co miało szczególne znaczenie dla wzrostu w segmencie Beauty & Wellbeing (wzrost o 4,1 proc.) oraz Personal Care (wzrost o 5,1 proc.), zwłaszcza na rynku północnoamerykańskim.

Całkowity przychód koncernu spadł jednak o 0,9 proc., do poziomu 14,8 miliarda euro. Na wynik ten wpływ miały głównie koszty związane z wyprzedażą aktywów oraz negatywne różnice kursowe. Mimo to dyrektor generalny firmy, Fernando Fernandez, ocenił początek roku jako „zahartowany” i wyraził optymizm co do dalszego wzrostu, zwłaszcza dzięki strategii premiumizacji i innowacji produktowej na rynkach rozwiniętych.

W ujęciu kategorii produktowych, segment pielęgnacji włosów utrzymał się na stabilnym poziomie, z minimalnym wzrostem, który częściowo zrekompensował ponowny debiut Dove z technologią odbudowy włókien. W Brazylii marka Sunsilk odnotowała spadki związane z ograniczaniem zapasów, podczas gdy Nexxus zanotował dwucyfrowy wzrost dzięki premierze linii HY-Volume. Segment dezodorantów – w tym nowości do całego ciała – szczególnie umocnił pozycję działu Personal Care, w którym sama marka Dove odpowiadała za 40 proc. przychodu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. kwiecień 2025 14:55