StoryEditor
Producenci
20.12.2023 09:53

Sylveco wycofuje produkty z SPF: zobacz które

Sylveco podjęło decyzję o wycofaniu części swojej oferty (zdjęcie ilustracyjne nieprzedstawiające listy wycofanych produktów) / Sylveco
Sylveco, polska marka kosmetyczna, opublikowała na swojej stronie informację o decyzji o wycofaniu produktów zawierających filtr SPF. Pełna lista wycofanych kosmetyków wraz z numerami EAN została udostępniona do informacji konsumentów i konsumentek.

Na stronie internetowej https://sylveco.pl/ w sekcji "Dla konsumentów" firma Sylveco ogłasza dobrowolne wycofanie swoich produktów kosmetycznych. Pełna treść komunikatu brzmi jak następuje:

W związku ze stwierdzeniem nieprawidłowości w najnowszych wynikach badań, uznając za priorytetowe bezpieczeństwo naszych Klientów, podjęliśmy decyzję o wycofaniu produktów:

  • VIANEK Normalizujący krem ochronny do twarzy SPF 50 EAN: 5902249017533 P.01-P.02
  • SYLVECO Balsam ochronny do ciała SPF 50 EAN: 5902249017472 P.01-P.04
  • SYLVECO Krem ochronny do twarzy SPF 30 EAN: 5902249017465 P.01-P.02
  • SYLVECO Krem ochronny do twarzy SPF 50 EAN: 5902249017458 P.01-P.03
  • SYLVECO dla dzieci 3+ Balsam przeciwsłoneczny SPF 50 EAN: 5902249017502 P.01-P.04
  • SYLVECO dla dzieci 3+ Przeciwsłoneczny krem do twarzy SPF 50 EAN: 5902249017496 P.01-P02
  • VIANEK Łagodzący krem ochronny do twarzy SPF 50 EAN: 5902249017519 P.01-P.03
  • VIANEK Nawilżający krem ochronny do twarzy SPF 50 EAN: 5902249017526 P.01-P.02
  • VIANEK Odżywczy balsam ochronny do ciała SPF 30 EAN: 5902249017540 P.01-05

Prosimy o zwrot ww. produktów, kontaktując się z naszym Działem Reklamacji – Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Komunikat zacytował na stronie także Główny Inspektorat Sanitarny.

Do producenta Sylveco, polskiego przedsiębiorstwa, należą także marki Sylveco dla dzieci, Biolaven, Vianek, Aloesove, Duetus oraz Rosadia. Ich asortyment obejmuje produkty do pielęgnacji ciała, twarzy i włosów.

Czytaj także: Pepco wycofuje kosmetyk dla dzieci. Powodem zawartość niedozwolonych substancji

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
16.05.2025 14:59
Zmiany personalne na szczycie Novo Nordisk – producenta Ozempicu i Wegovy

Lars Jorgensen, dyrektor generalny koncernu Novo Nordisk, ustąpi ze stanowiska. Firma, produkująca m.in. Ozempic i Wegovy, znajduje się w trudnej sytuacji, wynikającej ze wzrostu konkurencji w USA.

Lars Jorgensen pracował w Novo Nordisk od 1991 roku, dyrektorem generalnym był roku 2017. W ostatnich latach kierowany przez niego koncern stał się globalnym liderem w leczeniu cukrzycy i otyłości dzięki wprowadzeniu na rynek takich preparatów jak Ozempic i Wegovy.

Ostatnie miesiące to dla duńskiego koncernu czas zmagań z konkurencją - głównie ze strony amerykańskiej firmy Eli Lilly, produkującej preparat Zepbound. Ten ostatni wyprzedził w marcu na amerykańskim rynku Wegovy pod względem ilości wystawianych recept.

O problemach firmy pisaliśmy w artykule Ozempic przestaje być lekiem-cudem? Nowe kłopoty w raju dla Novo Nordisk

Od początku 2025 roku wycena akcji Novo Nordisk spadła o 32 proc., dodatkowo po ogłoszeniu decyzji o rezygnacji Jorgensena spadek pogłębił się o kolejne 2,2 proc. Jak wyjaśniają Duńczycy, zmiany na szczycie firmy są odpowiedzią na wyzwania rynkowe, mają też spowodować wzmocnienie pozycji europejskiego producenta.

Jorgensen będzie pełnił swoje zadania do czasu wyznaczenia następcy. Jak podaje CNBC, jego poszukiwania już trwają.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
14.05.2025 12:17
Nivea pozwana za mylące oznaczenia składników naturalnych
Siedziba Beiersdorf w Hamburgumat. prasowe

Beiersdorf Inc., właściciel marki Nivea, stanął w obliczu pozwu zbiorowego złożonego 25 kwietnia 2025 roku w sądzie federalnym w Kalifornii. Sprawa dotyczy rzekomo wprowadzających w błąd oznaczeń produktów do pielęgnacji skóry z linii Nourish by Nature oraz Naturally Good. Pięciu powodów twierdzi, że zakupiło kosmetyki z etykietami informującymi o „X proc. składników pochodzenia naturalnego”, mimo że produkty miały zawierać głównie substancje syntetyczne.

W pozwie podniesiono, że Beiersdorf oparł swoje deklaracje o normę ISO 16128 – wytyczną opracowaną przez branżę kosmetyczną, która nie ma mocy prawnej i nie została stworzona z myślą o marketingu konsumenckim. Norma ta pozwala klasyfikować niektóre składniki chemicznie przetworzone jako „pochodne naturalnie”, co – zdaniem powodów – wprowadza konsumentów w błąd, zwłaszcza tych kierujących się troską o środowisko i wrażliwą skórę.

Powodowie domagają się odszkodowania, przeprowadzenia procesu przed ławą przysięgłych oraz nadania sprawie statusu pozwu zbiorowego. Grupa miałaby objąć wszystkich konsumentów z Kalifornii, którzy kupili wskazane produkty Nivea od 25 kwietnia 2021 roku do dziś. Skala sprawy może być znaczna, biorąc pod uwagę wielkość rynku kosmetycznego w Kalifornii i rosnące zainteresowanie produktami „naturalnymi”.

Sprawa zwraca uwagę na szerszy problem braku jednoznacznych regulacji dotyczących stosowania pojęć takich jak „naturalny” czy „pochodzenia naturalnego” w przemyśle kosmetycznym. Wynik postępowania może mieć istotne konsekwencje dla całego sektora w USA – zarówno pod kątem ewentualnych rekompensat, jak i wprowadzenia bardziej restrykcyjnych przepisów dotyczących transparentności etykietowania produktów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
16. maj 2025 22:10