StoryEditor
Producenci
20.02.2023 00:00

Tobias Kruse, Lush: W kwestii social mediów podjęliśmy decyzję moralną, a nie komercyjną

Tobias Kruse, kierownik ds. strategii rozwoju i komunikacji w oddziale Lush Global Digital Limited, opowiedział nam, jak Lush Poland planuje działać online i offline, by zapewnić klientom najlepsze możliwe doświadczenia z marką. / materiały prasowe Lush Cosmetics
Lush – marka, która zapoczątkowała boom na bomby do kąpieli, na dobre rozgościła się w Polsce. 17 lutego 2023 r. pierwszy oficjalny sklep Lush pojawił się w centrum handlowym Złote Tarasy, i przyciągnął do siebie tłumy zainteresowanych. Dla wiadomoscikosmetyczne.pl na temat planów Lush na czas zadomawiania się w Polsce wypowiedział się Tobias Kruse, kierownik ds. strategii rozwoju i komunikacji w oddziale Lush Global Digital Limited.

Jak wyglądały przygotowania do wejścia Lush na Polski rynek?

Nasze działania w zakresie e-commerce rozpoczęliśmy w marcu 2022 roku, a teraz otworzyliśmy już nasz pierwszy sklep stacjonarny w Złotych Tarasach w Warszawie. Pomimo obecnej sytuacji gospodarczej w całej Europie, na którą wpływ miała wojna w Ukrainie, mamy duże zaufanie do polskiego rynku i już teraz rozglądamy się za nowymi lokalizacjami, aby w przyszłości rozszerzyć sieć sklepów Lush.

Czy Lush planuje dalej inwestować w e-commerce w Polsce?

Właściwie Polska była pierwszym krajem, w którym otworzyliśmy biznes z podejściem wyłącznie do e-commerce. Zawsze w pierwszej kolejności na nowe rynki wchodziliśmy ze stacjonarną ofertą detaliczną. Teraz cieszymy się, że wypróbowaliśmy ten nowy sposób, aby rozgrzać rynek dla Lush. Wyzwaniem w 2022 roku było ustanowienie obecności marki bez tradycyjnego sklepu jako punktu kontaktowego dla klientów, który umożliwiałby testowanie produktów; klienci wiedzą, że jesteśmy wynalazcami kul do kąpieli i szamponów w kostkach.

Łatwe inicjowanie i definiowanie komunikacji z pomocą coraz większej ilości informacji o naszych produktach do pielęgnacji włosów i skóry było naszą misją trwającą od marca 2022 roku. Nasza cyfrowa obecność jest jednym z najsilniejszych narzędzi marketingowych, jakie posiadamy, powinna rozszerzać sprzedaż stacjonarną, ale także oferować samodzielne doświadczenie online. Inwestycje w rozwój i innowacje naszych platform cyfrowych nigdy się nie kończą; konsekwentnie pracujemy nad wrażeniami użytkowników naszej strony i aplikacji oraz prowadzimy kilka kampanii na naszych platformach.

Cyfrowa obecność jest istotna, ale jednak Lush opuścił niektóre kanały mediów społecznościowych. Jakie były motywy wycofania się marki z social media i jakie pozytywne efekty tej decyzji widzicie?

Opuściliśmy Instagrama, Facebooka i TikToka, wszystkie media należące do META, w Czarny Piątek w 2021 roku. Ogólnie rzecz biorąc, Lush jest nadal aktywny na YouTube, LinkedIn i Twitterze. Nasze wycofanie się z mediów META było decyzją poprzedzoną długim procesem. Zajmujemy się etyką cyfrową od siedmiu, ośmiu lat; dotyczy to np. współpracy przy Digital Detox Day z brytyjską influencerką Zoe Sugg, ta inicjatywa dotyczyła zdrowia psychicznego. Mówimy tu o oderwaniu się od czasami dość toksycznego środowiska mediów społecznościowych i zbudowaniu wobec niego osobistego dystansu.

Przełom nastąpił, gdy demaskatorka Frances Hogan podzieliła się informacjami na temat niedopuszczalnych warunków administrowania Facebooka i opisała, jak mało zaangażowana jest firma w działania przeciwko fake newsom i mowie nienawiści. Podjęliśmy decyzję moralną, a nie komercyjną. Nie chcieliśmy, aby klienci pozostawali z nami w kontakcie za pośrednictwem platform, które mogą być szkodliwe dla nich i ich zdrowia. Musieliśmy zabezpieczyć konto Lush Poland na Insta, aby uniknąć oszustwa, ale jedyny komunikat na nim to „Bądź gdzie indziej” i to konto nie jest używane do komunikacji.

 


Odkąd opuściliśmy sieci społecznościowe, mamy też znacznie więcej możliwości w zespołach, bo czas przeznaczamy na coś innego, na przykład na wydarzenia i projekty wewnętrzne. W 2022 roku udało nam się stworzyć aplikację Lush Bathe, która dotyczy dobrego samopoczucia i czasu spędzanego w domu. Ogłosiliśmy Światowy Dzień Bomb Kąpielowych jako globalną inicjatywę. Jedna z naszych najnowszych limitowanych i ekskluzywnych współpracy dotyczy One Piece, jednej z najpopularniejszych na świecie serii anime i mangi. Próbujemy nowych sposobów dotarcia do naszych klientów i to całkiem skutecznie.

Firma Lush w Wielkiej Brytanii i Irlandii ogłosiła niedawno sprzedaż w grudniu na poziomie 40,5 mln funtów, przekraczając prognozy i pobijając sprzedaż w 2021 r. o 13,1 proc., co oznacza wzrost o 11 proc. w porównaniu ze sprzedażą sprzed pandemii w 2019 r. Klienci byli podekscytowani powrotem na ulice, a fizyczny handel detaliczny gwałtownie wzrósł, generując wzrost o 18 proc. w stosunku do 2021 r.

Jaki asortyment planuje Lush dla polskich lokalizacji – czy możemy spodziewać się produktów na wyłączność dla polskiego rynku? A może są plany otwarcia manufaktury w Polsce?

W tej chwili planujemy pierwsze kampanie dotyczące etyki w obszarach praw człowieka i zwierząt oraz ochrony środowiska dla Lush w Polsce. Współpracujemy z lokalnymi aktywistami i małymi grupami oddolnymi i oferujemy naszą platformę tym, którzy potrzebują wsparcia, aby zostać wysłuchanym. Zapraszamy także aktywistów do naszych sklepów i pozwalamy im rozmawiać z naszymi klientami. Czasami tworzymy specjalny produkt na tę okazję, aby zebrać datki i ułatwić działaczom opowiedzenie ich historii. Ale generalnie oferujemy te same produkty w całej Europie, aby we właściwy sposób zaspokajać różne potrzeby młodych i starszych klientów.

Mamy dwa centra produkcyjne w Europie: jedno w Düsseldorfie w Niemczech i jedno w Strmec w Chorwacji. Rozbudowa produkcji zawsze zależy od rozwoju całego biznesu w Europie. W tej chwili koncentrujemy się na rozwoju naszej działalności detalicznej w Polsce.

Czytaj także: Tłumy na otwarciu pierwszego sklepu LUSH w Polsce. Mamy zdjęcia!

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.03.2025 16:28
Skims przejmuje SKKN by Kim – mamy konsolidację marek Kim Kardashian

Marka odzieżowa Skims, należąca do Kim Kardashian, przejęła pełną kontrolę nad linią kosmetyków SKKN by Kim. Przejęcie obejmuje zarówno 20 proc. udziałów mniejszościowych należących do koncernu Coty, jak i 80 proc. udziałów większościowych będących dotąd w rękach Kardashian. Tym samym Skims stanie się centralnym podmiotem zarządzającym wszystkimi przedsięwzięciami celebrytki w obszarze odzieży, kosmetyków, pielęgnacji skóry oraz perfum.

SKKN by Kim powstało w 2022 roku po zamknięciu poprzednich marek kosmetycznych Kim Kardashian: KKW Beauty i KKW Fragrance, które zakończyły działalność odpowiednio w 2021 i 2022 roku. Była to część procesu rebrandingu i nowego podejścia do rynku beauty. Marka szybko zdobyła rozpoznawalność, a jej produkty wpisują się w trend luksusowej pielęgnacji i estetyki minimalistycznej.

Warto przypomnieć, że Coty nabyło 20 proc. udziałów w KKW Beauty w 2021 roku za kwotę 200 milionów dolarów amerykańskich. Szczegóły finansowe obecnej transakcji nie zostały ujawnione, jednak przedstawiciele Coty ogłosili, że środki pozyskane ze sprzedaży zostaną przeznaczone na redukcję zadłużenia oraz dalsze inwestycje w rozwój portfela marek należących do koncernu.

Według dostępnych informacji, Skims planuje rozpocząć ekspansję w sektorze beauty w 2026 roku. Przejęcie SKKN by Kim jest więc krokiem strategicznym, który pozwoli na pełną integrację wszystkich dotychczasowych działań Kardashian w ramach jednej, silnej marki.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.03.2025 15:56
Szwedzka księżniczka Madeleine będzie mieć własną markę kosmetyczną, stworzy ją z Weledą
Działalność biznesowa księżniczki Madeleine nie ma bezpośredniego związku z rodziną królewską, dlatego ma ona w celach promocyjnych używać swojego nazwiska: Madeleine Bernadottefot. Anna-Lena Ahlström/The Royal Court of Sweden

Szwedzka księżniczka Madeleine (Magdalena) ogłosiła założenie własnej marki kosmetyków MinLen we współpracy ze szwajcarską firmą Weleda. Według zapowiedzi, pierwsze naturalne produkty do pielęgnacji skóry mają pojawić się na rynku na początku września.

Z przyjemnością informuję o wprowadzeniu na rynek MinLen, naturalnej linii produktów do pielęgnacji skóry, opracowanej we współpracy z Weledą, światowym liderem w dziedzinie certyfikowanej naturalnej pielęgnacji skóry ⎼ napisała Madeleine na swoim koncie na Instagramie.

Księżniczka opisała również jako markę MinLen jako "przeznaczoną dla całej rodziny, dostępną w Europie". Zdradza to, że docelowym rynkiem będą kraje europejskie. Potwierdza to również komunikat Weledy, w którym ogłoszono sprzedaż serii MinLen od września w sklepach w Niemczech, Austrii, Szwajcarii oraz Szwecji. ⎼ Ale czekają na nas kolejne kraje! ⎼ zapowiedziano.  

W ofercie mają znaleźć się krem do twarzy, szampon, żel pod prysznic, balsam do ciała, balsam do ust w sztyfcie oraz olejek do ciała. Od 2026 roku w ofercie marki znajdą się także produkty z filtrem przeciwsłonecznym. 

Czytaj też: Weleda po raz pierwszy od 100 lat unowocześnia wizerunek swojej marki

Według Tiny Muller, dyrektor generalnej Weledy, nowa marka jest odpowiedzią na popularność kosmetyków wśród dzieci, które inspirując się mediami społecznościowymi coraz częściej stosują nieodpowiednie dla nich wieku produkty, zawierające retinol i kwasy. 

MinLen ma potencjał, aby wyznaczyć nowy trend ⎼ zauważa Tina Muller. ⎼ Łączymy najnowsze odkrycia naukowe z mocą natury, aby stworzyć wysokiej jakości produkty pielęgnacyjne dla całej rodziny ⎼ podkreśla.

W ubiegłym roku w Szwecji granicę wieku, wynoszącą 15 lat, przy zakupie niektórych kosmetyków wprowadziły dwie największe szwedzkie sieci aptek: Apoteket oraz Apotek Hjartat. Ich przedstawiciele decyzję uzasadnili "ostrożnością" po alarmujących doniesieniach mediów o stosowaniu kremów z kwasami przez 8-letnie dziewczynki.  

Produkty MinLen mają wykorzystywać właściwości pielęgnacyjne lnu, dzikiej borówki i rokitnika.  

Czytaj też: Pokolenie alfa w krainie piękna: zmiana społeczna czy przejściowy trend?

Plany księżniczki potwierdził również szwedzki dwór królewski, informując, że zgodę na działalność biznesową swojej córki wydał król Szwecji Karol XVI Gustaw. Zwrócono uwagę, że Madeleine nie pobiera apanaży z budżetu państwa, a obowiązki reprezentacyjne wykonuje okazjonalnie. Jednocześnie przypomniano o zaangażowaniu księżniczki w fundację swojej matki królowej Szwecji Sylwii World Childhood Foundation oraz patronowanie wielu innym inicjatywom charytatywnym. ⎼ Współpraca ta nie zostanie ograniczona ⎼ podkreślono. 

Według dworu królewskiego działalność biznesowa Madeleine nie ma bezpośredniego związku z rodziną królewską, dlatego ma ona w celach promocyjnych używać swojego nazwiska: Madeleine Bernadotte

Czytaj też: Clarins, Unilever i inni kluczowi gracze w branży skreśleni z prestiżowej listy dostawców królewskiego dworu

43-letnia księżniczka Madeleine jest trzecim, najmłodszym dzieckiem króla Karola XVI Gustawa i królowej Sylwii. W 2013 wyszła za mąż za amerykańskiego biznesmena Christophera O‘Neilla. Para ma troje dzieci:  Eleonorę, Mikołaja i Adriannę. W 2019 roku decyzją króla Madaleine oraz jej starszy brat Karol Filip zostali zwolnieni z podstawowych obowiązków reprezentacyjnych. Następczynią szwedzkiego tronu jest księżniczka Wiktoria. 

Daniel Zyśk 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. marzec 2025 01:44