StoryEditor
Producenci
19.07.2019 00:00

Tom Ford stawia na „nowoczesną kobiecość” wprowadzając nowy zapach

Kolekcja zapachów amerykańskiego projektanta mody wzbogaci się o nową kwiatową esencję. Do swojej oferty Tom Ford doda perfumy Metallique, które mają odzwierciedlać „nowoczesną kobiecość” w zestawie nut białych kwiatów i heliotropu.

Nowy zapach projektanta jest mieszanką nut aldehydów, bergamotki i różowego pieprzu, z sercem głogu, konwalii i heliotropu oraz podstawowymi nutami ambrette, wanilii i drzewa sandałowego.

Tom Ford założył swoją markę w 2006 roku, po tym, jak pełnił funkcje dyrektora kreatywnego w Gucci i Yves Saint Laurent. Dziś marka oferuje prawie 100 zapachów, a także gamę kosmetyków kolorowych dla mężczyzn i kobiet.

Projektant urodził się w Austin w Teksasie, ale większość dzieciństwa spędził w Santa Fe w Nowym Meksyku. W 1990 roku Tom Ford przeprowadził się do Mediolanu, aby dołączyć do Gucci jako projektant odzieży.

W 1992 roku został dyrektorem projektowym, a w 1994 roku został mianowany dyrektorem kreatywnym Gucci. Był odpowiedzialny za projektowanie wszystkich linii produktów, od odzieży po perfumy, a także za wizerunek korporacyjny Grupy, kampanie reklamowe i projekt sklepu.

W styczniu 2000 roku po przejęciu Yves Saint Laurent i YSL Beaute przez Grupę Gucci, Tom Ford objął stanowisko dyrektora kreatywnego Yves Saint Laurent Rive Gauche i YSL Beaute w uzupełnieniu do jego dotychczasowych obowiązków w Guccim.

Podczas 10-letniej pracy Forda jako dyrektora kreatywnego w Gucci Group, sprzedaż wzrosła z 230 milionów dolarów w 1994 roku do prawie 3 miliardów dolarów w 2003 roku, czyniąc Gucci jedną z największych i najbardziej rentownych marek luksusowych na świecie.

W kwietniu 2005 roku projektant ogłosił utworzenie marki Tom Ford. W kwietniu 2007 roku jego pierwszy własny sklep został otwarty w Nowym Jorku przy Madison Avenue. Obecnie na świecie istnieje 30 sklepów marki w takich lokalizacjach jak Mediolan,Tokio, Las Vegas, Dubaj, Zurych, Nowe Delhi i Moskwa.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
25.04.2025 11:27
Unilever tnie etaty i oszczędza – pierwszy kwartał 2025 pod znakiem restrukturyzacji
Unilever szuka oszczędności w zasobach ludzkich.Shutterstock

Unilever, jeden z największych koncernów dóbr konsumenckich na świecie, ogłosił redukcję około 6 tysięcy miejsc pracy w pierwszym kwartale 2025 roku. Cięcia są częścią globalnego planu restrukturyzacyjnego zapowiedzianego jeszcze w 2024 roku, którego celem jest likwidacja łącznie około 7,5 tysiąca etatów. Dzięki tym działaniom firma spodziewa się oszczędności rzędu 550 milionów euro do końca bieżącego roku.

W opublikowanym raporcie kwartalnym Unilever wykazał mieszane wyniki finansowe. Pomimo trudnych warunków rynkowych, skorygowany wzrost sprzedaży bazowej wyniósł 3 proc., co przypisano wzrostowi wolumenu sprzedaży oraz cen. Dobrze poradziły sobie tzw. „power brands” spółki – takie jak Dove i Rexona – co miało szczególne znaczenie dla wzrostu w segmencie Beauty & Wellbeing (wzrost o 4,1 proc.) oraz Personal Care (wzrost o 5,1 proc.), zwłaszcza na rynku północnoamerykańskim.

Całkowity przychód koncernu spadł jednak o 0,9 proc., do poziomu 14,8 miliarda euro. Na wynik ten wpływ miały głównie koszty związane z wyprzedażą aktywów oraz negatywne różnice kursowe. Mimo to dyrektor generalny firmy, Fernando Fernandez, ocenił początek roku jako „zahartowany” i wyraził optymizm co do dalszego wzrostu, zwłaszcza dzięki strategii premiumizacji i innowacji produktowej na rynkach rozwiniętych.

W ujęciu kategorii produktowych, segment pielęgnacji włosów utrzymał się na stabilnym poziomie, z minimalnym wzrostem, który częściowo zrekompensował ponowny debiut Dove z technologią odbudowy włókien. W Brazylii marka Sunsilk odnotowała spadki związane z ograniczaniem zapasów, podczas gdy Nexxus zanotował dwucyfrowy wzrost dzięki premierze linii HY-Volume. Segment dezodorantów – w tym nowości do całego ciała – szczególnie umocnił pozycję działu Personal Care, w którym sama marka Dove odpowiadała za 40 proc. przychodu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
25.04.2025 10:15
Oriflame opublikowało wyniki finansowe za Q1; sprzedaż w euro spadła o 7 proc.
Szwedzki MLM zanotował w pierwszym kwartale roku spadek sprzedaży w euro.Oriflame

Oriflame opublikowało wyniki finansowe za pierwszy kwartał zakończony 31 marca 2025 roku, wskazując na dalsze wyzwania w zakresie sprzedaży i rentowności. Sprzedaż w euro spadła o 7 proc., osiągając poziom 145,6 milionów euro w porównaniu do 156,5 milionów euro w analogicznym okresie ubiegłego roku. W walutach lokalnych spadek wyniósł 6 proc. Skorygowana EBITDA osiągnęła poziom -1 milion euro wobec 6,7 milionów euro rok wcześniej, co przełożyło się na marżę -1,4 proc. Skorygowany wynik operacyjny zamknął się stratą 7,2 milionów euro, a marża operacyjna wyniosła -5,0 proc.

Pomimo słabszych wyników sprzedażowych, firma odnotowuje pewne postępy strategiczne. Spadek sprzedaży w porównaniu do poprzedniego roku (-7 proc.) był znacznie mniejszy niż w pierwszym kwartale 2024 roku (-25 proc.), co może wskazywać na stabilizację. EBITDA została osłabiona głównie przez niższy poziom sprzedaży oraz wzrost kosztów sprzedaży i marketingu jako procent sprzedaży. Jednocześnie koszty administracyjne nadal malały dzięki wcześniejszym działaniom restrukturyzacyjnym. Model “Beauty Community Model” (BCM), który obecnie funkcjonuje w 48 krajach odpowiadających za ponad 80 proc. sprzedaży grupy, został w pełni wdrożony i przynosi pozytywne rezultaty.

W ramach reorganizacji działalności produkcyjnej, Oriflame ogłosiło kontynuację procesu przenoszenia produkcji z fabryki w Polsce do sieci wybranych, wysokojakościowych producentów w Europie. Inicjatywa ta została ogłoszona w styczniu i będzie realizowana przez najbliższe dwa lata. W międzyczasie firma zakończyła kwartał z saldem gotówki wynoszącym 56,2 milionów euro (spadek z 62 milionów euro), a wykorzystanie linii kredytowej RCF osiągnęło 65 milionów euro po zwiększeniu zadłużenia o 20 milionów euro w ciągu kwartału.

Istotnym wydarzeniem było osiągnięcie porozumienia z akcjonariuszami oraz konsorcjum obligatariuszy reprezentujących ponad 91 proc. niespłaconych obligacji. Planowana transakcja rekapitalizacyjna ma na celu znaczne zmniejszenie zadłużenia oraz kosztów odsetkowych, a także dostarczenie dodatkowego kapitału. Zarząd Oriflame uważa, że pomimo trudności związanych z wynikami finansowymi i płynnością, wdrożenie rekapitalizacji oraz dalsze działania operacyjne pozwolą ograniczyć niepewności dotyczące zdolności kontynuowania działalności.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. kwiecień 2025 13:04