StoryEditor
Producenci
31.05.2023 00:00

TOP 10 artykułów maja 2023: Drogerie DM, Rossmann, Dino i prognozy dla rynku kosmetycznego

W maju nasi czytelnicy najczęściej zapoznawali się z newsami dotyczącymi sieci drogerii Rossmann i zmian w jej zarządzie. Pierwsze miejsca w rankingu odsłon tekstów na naszym portalu zajęły jednak prognozy McKinsey & Company dotyczące rynku kosmetycznego i trendów, które będą go diametralnie zmieniać w najbliższej przyszłości oraz wywiad z dyrektorem Obszaru Marketingu i Zakupów DM-drogerie markt Polska, Hubertem Iwanowskim.

1. Rynek kosmetyczny zmieni się diametralnie. Szybciej niż myślicie [RAPORT McKinsey & Company]

Według najnowszego raportu McKinsey & Company, światowy rynek kosmetyczny osiągnie wartość 580 miliardów dolarów do roku 2027, z prognozowanym rocznym wzrostem wynoszącym 6 procent. Ta prognoza wskazuje na rosnącą konkurencyjność branży kosmetycznej oraz kluczowe trendy, które będą miały wpływ na dalszy rozwój rynku i sukces firm działających w tym sektorze.

2. Hubert Iwanowski, DM Polska: Stawiamy na partnerstwo. Z producentami budujemy asortyment i kategorie

W tym roku otworzymy kilkanaście drogerii w Polsce, w tym największą 600-metrową. Rozbudowujemy także magazyn obsługujący stacjonarne sklepy. Nasz rozwój jest stabilny i organiczny, zarówno w kanale stacjonarnym, jak i online. Jesteśmy otwarci na nowe produkty i współpracę z nowymi partnerami handlowymi. Można ją rozpocząć z tygodnia na tydzień. W Polsce sami decydujemy, jakie marki wprowadzamy do sprzedaży – mówi Hubert Iwanowski, dyrektor Obszaru Marketingu i Zakupów DM-drogerie markt Polska.

3. Kosmetyki w Dino – tanio i czy coś jeszcze? [FOTOREPORTAŻ]

Dino, polska sieć handlowa, jest jednym z najszybciej rozwijających się graczy na rynku detalicznym. Posiada już ponad 2 tysiące sklepów, a ich liczba nadal rośnie. Choć określana jest jako sieć supermarketów, to pod względem standardów i ekspozycji bardziej przypomina dyskonty. Wydaje się, że strategia Dino w kategorii kosmetycznej opiera się głównie na konkurencyjnych cenach, a nie na wyjątkowym doświadczeniu zakupowym.

4. Rossmann zamierza odgrywać coraz większą rolę w ofercie premium

Rossmann jest obecnie zaangażowany w zaawansowane rozmowy z dostawcami produktów premium. Marcin Grabara, nowy prezes sieci, podkreśla w wywiadzie dla BI Polska, że jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, drogeria będzie mogła stanowić konkurencję dla takich marek jak Sephora, która ma mniejszą sieć dystrybucji. Planowane jest wiele otwarć sklepów w tym roku, a także rozwój całkowicie nowego formatu sklepów, co dodatkowo wzmacnia ambicje Rossmanna na polskim rynku.

5. Inglot stworzył kolekcję we współpracy z Komunikatywnie

Marka kosmetyczna Inglot nawiązała współpracę z Weroniką Sączawą, jedną z najbardziej znanych polskich influencerek i ekspertek w dziedzinie makijażu, która jest znana pod pseudonimem "Komunikatywnie". Ich wspólny efekt to najnowsza kolekcja kosmetyków do makijażu, która jest dostępna wyłącznie w sieci sklepów Hebe.

6. Marcin Grabara nowym prezesem Rossmann Polska. Zapowiada przyspieszenie ekspansji sieci

Od 24 maja Marcin Grabara oficjalnie obejmuje stanowisko prezesa Rossmann SDP. Zastąpi on Marka Maruszaka, który po 24 latach pracy w firmie przechodzi na emeryturę. Marcin Grabara jest związany z Rossmannem od samego początku działalności sieci w Polsce. Od 2004 roku pełnił funkcję wiceprezesa.

7. Prognozy dla światowego i polskiego rynku kosmetyków do 2026 r. [Raport PKO BP, Statista]

Raport PKO BP "Branża kosmetyczna. Pozycja międzynarodowa polskich producentów i prognozy rozwoju rynku do 2026 r." podkreśla, że branża kosmetyczna jest stosunkowo odporna na wahania rynkowe i nadal się rozwija. Wzrost wynika między innymi z większej aktywności młodych konsumentów, którzy coraz częściej sięgają po kosmetyki. Ponadto, znaczący wpływ na rozwój branży ma rosnące wykorzystanie mediów społecznościowych i e-commerce.

8. Nowi dostawcy na targach Ambry zaprezentowali się detalistom z Drogerii Koliber

Firma Ambra, która dostarcza kosmetyki i chemię gospodarczą, aktualnie eksploruje możliwość współpracy z nowymi dostawcami. Ofertę przedstawiono uczestnikom targów B2B oraz konferencji, która została zorganizowana przez Ambra specjalnie dla właścicieli sklepów należących do sieci partnerskiej Drogerie Koliber.

9. Rossmann 30 lat w Polsce i zapowiedź 800 nowych drogerii

Rossmann świętuje 30-lecie swojej obecności w Polsce jako uznanego lidera rynku. Z prawie 1700 drogeriami i stale rosnącymi obrotami, sieć osiągnęła wybitny sukces. Obecny okres to również czas zmian na stanowisku prezesa spółki, gdzie Marek Maruszak zostaje zastąpiony przez swojego zastępcę, Marcina Grabarę. Grabara zapowiada kontynuację intensywnego rozwoju firmy, co przyczyni się do dalszego wzrostu i sukcesu Rossmanna.

10. Eurus wprowadza kolejną własną markę – Receptury Zielarki

Eurus, firma zajmująca się dystrybucją i importem kosmetyków, wprowadza na rynek swoją kolejną markę, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami. Receptury Zielarki to linia produktów do pielęgnacji ciała i włosów, która odwołuje się do idei związanych z ziołowymi markami, których Eurus przez lata był wyłącznym dystrybutorem.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
05.12.2025 09:29
Znany producent świec tnie koszty: ponad 900 zwolnień i zamknięcie 20 sklepów
Yankee Candle to jedna z najpopularniejszych marek świec zapachowych.RegionVisitor90, CC0, via Wikimedia Commons

Newell Brands, właściciel marki Yankee Candle, ogłosił redukcję globalnego zatrudnienia o ponad 900 osób oraz zamknięcie 20 sklepów tej popularnej sieci. Zwolnienia obejmą około 10 proc. pracowników biurowych i administracyjnych, przy minimalnym wpływie na działalność produkcyjną i łańcuch dostaw. Firma podkreśla, że zmiany są elementem szerszego programu poprawy efektywności i mają wzmocnić długoterminową kondycję operacyjną grupy.

Zamykane sklepy Yankee Candle znajdują się w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, a ich łączny udział w sprzedaży marki wynosi około 1 proc. W USA proces zwolnień rozpocznie się jeszcze w tym miesiącu, natomiast redukcje w strukturach międzynarodowych będą kontynuowane do 2026 roku, zgodnie z lokalnymi regulacjami i wymogami konsultacji. Prezes i CEO Chris Peterson wskazał, że firma „poczyniła znaczące postępy”, ale potrzebuje kolejnych kroków, aby zwiększyć efektywność i poprawić wyniki.

Newell Brands podkreśla, że zamknięcia sklepów wpisują się w zmieniające się zachowania konsumentów oraz strategię rozwoju wielokanałowego. Jednocześnie firma przygotowuje się na znaczne koszty restrukturyzacji. Do końca 2026 roku zamierza ująć w księgach przed opodatkowaniem łączne koszty w wysokości od 75 do 90 mln dolarów, głównie związane z odprawami i świadczeniami dla odchodzących pracowników.

image

Innova Market Insights: Rynek zapachów do domu rośnie w tempie 37 proc. rocznie

W dłuższej perspektywie Newell oczekuje, że program przyniesie znaczące oszczędności. Po pełnym wdrożeniu plan ma generować roczne oszczędności przed opodatkowaniem na poziomie 110–130 mln dolarów. Firma liczy, że działania te poprawią jej rentowność oraz zwiększą przewidywalność wyników finansowych, co ma przełożyć się na większą wartość dla konsumentów i akcjonariuszy.

W trzecim kwartale segment Home & Commercial Solutions, w którym znajduje się Yankee Candle, odnotował spadek przychodów do 942 mln dolarów z 1,0 mld dolarów rok wcześniej. Oznacza to spadek sprzedaży bazowej o 9,8 proc. Mimo pogorszenia przychodów, segment wygenerował 40 mln dolarów zysku operacyjnego (4,2 proc. sprzedaży), co stanowi istotną poprawę względem straty 94 mln dolarów (–9,0 proc.) w analogicznym okresie poprzedniego roku. Skorygowany zysk operacyjny wyniósł 64 mln dolarów, czyli 6,8 proc. sprzedaży, wobec 122 mln dolarów (11,7 proc.) rok wcześniej.

image

Były zapachowe, są jodowe: Centrum Badań i Rozwoju Technologii dla Przemysłu wprowadziło na rynek świecę uwalniającą jod podczas spalania

W lipcu marka Yankee Candle rozpoczęła działania mające na celu odświeżenie wizerunku i poprawę doświadczeń konsumenckich. Wprowadzono m.in. spójny, unowocześniony design opakowań, nową mieszankę wosku w kultowych dużych świecach oraz nową kampanię lifestyle’ową. Firma liczy, że połączenie zmian produktowych z restrukturyzacją przyczyni się do odbudowy pozycji marki w kluczowych kanałach sprzedaży.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
04.12.2025 19:40
Współpraca o zapachu czekolady: efekty dostępne w Rossmannie
Projekt linii nawiązuje do opakowań kultowych tabliczek czekolady Wedlamat.pras.

Candly&Co. połączyło siły z marką E.Wedel, tworząc limitowaną kolekcję świec i dyfuzorów zapachowych inspirowanych ulubionymi słodkościami Polaków: czekoladą Deserową oraz czekoladą Karmelową. Produkty są dostępne w wybranych drogeriach Rossmann na terenie całej Polski.

To ciekawa współpraca, która przenosi dobrze znane i lubiane smaki na zupełnie nowy poziom – do świata zapachu i domowej atmosfery. Zapach inspirowany czekoladą Deserową otula wnętrze głęboką, słodko-orientalną kompozycją inspirowaną intensywną deserową czekoladą, przełamaną tonką, wanilią, świeżością szałwii i zmysłowym piżmem. Natomiast produkty inspirowane czekoladą Karmelową zachwycają aksamitną i kremową słodyczą karmelu z subtelnymi prażonymi akcentami i nutą wanilii oraz paczuli, która nadaje głębi i niezwykłej apetyczności. To zapachy, które potrafią poprawić nastrój od pierwszej chwili, wnosząc do wnętrz przytulne, relaksujące, czekoladowe ciepło.

Ta współpraca była dla nas ogromną inspiracją. Pracując nad kompozycjami, zależało nam na stworzeniu zapachów, które budzą emocje i poprawiają nastrój – tak jak chwila przyjemności z ulubioną czekoladą. Projekt linii nawiązuje do opakowań kultowych tabliczek, a wewnątrz znajdują się nowoczesne, designerskie szkła ozdobione subtelnym złotym detalem. To słodka przerwa od codzienności i sposób, by otulić dom ciepłem i przyjemnością – opowiada Aleksandra Pankowska, założycielka Candly&Co.

Produkty są edycją limitowaną, w ramach kolejnej odsłony współpracy. E.Wedel x Candly&Co. Wytwarzane ręcznie w Polsce, opierają się na wegańskiej formule. Zamknięte w eleganckich flakonach, doskonale prezentują się w każdym wnętrzu. 

W Wedlu od lat celebrujemy radość płynącą z małych przyjemności i bliskości. Dzięki tej współpracy konsumenci mogą doświadczać naszej marki na nowym, wielozmysłowym poziomie. Te czekoladowe nuty zapachowe w domu to nie tylko aromatyczne doznania, ale również wyjątkowy prezent, który łączy ludzi i tworzy niezwykłe wspomnienia – dodaje Karolina Janczyk-Truchlewska, project manager z firmy Wedel.

Kolekcja. E.Wedel x Candly&Co dostępna jest stacjonarnie wyłącznie w drogeriach Rossmann.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
05. grudzień 2025 10:38