StoryEditor
Producenci
31.05.2023 00:00

TOP 10 artykułów maja 2023: Drogerie DM, Rossmann, Dino i prognozy dla rynku kosmetycznego

W maju nasi czytelnicy najczęściej zapoznawali się z newsami dotyczącymi sieci drogerii Rossmann i zmian w jej zarządzie. Pierwsze miejsca w rankingu odsłon tekstów na naszym portalu zajęły jednak prognozy McKinsey & Company dotyczące rynku kosmetycznego i trendów, które będą go diametralnie zmieniać w najbliższej przyszłości oraz wywiad z dyrektorem Obszaru Marketingu i Zakupów DM-drogerie markt Polska, Hubertem Iwanowskim.

1. Rynek kosmetyczny zmieni się diametralnie. Szybciej niż myślicie [RAPORT McKinsey & Company]

Według najnowszego raportu McKinsey & Company, światowy rynek kosmetyczny osiągnie wartość 580 miliardów dolarów do roku 2027, z prognozowanym rocznym wzrostem wynoszącym 6 procent. Ta prognoza wskazuje na rosnącą konkurencyjność branży kosmetycznej oraz kluczowe trendy, które będą miały wpływ na dalszy rozwój rynku i sukces firm działających w tym sektorze.

2. Hubert Iwanowski, DM Polska: Stawiamy na partnerstwo. Z producentami budujemy asortyment i kategorie

W tym roku otworzymy kilkanaście drogerii w Polsce, w tym największą 600-metrową. Rozbudowujemy także magazyn obsługujący stacjonarne sklepy. Nasz rozwój jest stabilny i organiczny, zarówno w kanale stacjonarnym, jak i online. Jesteśmy otwarci na nowe produkty i współpracę z nowymi partnerami handlowymi. Można ją rozpocząć z tygodnia na tydzień. W Polsce sami decydujemy, jakie marki wprowadzamy do sprzedaży – mówi Hubert Iwanowski, dyrektor Obszaru Marketingu i Zakupów DM-drogerie markt Polska.

3. Kosmetyki w Dino – tanio i czy coś jeszcze? [FOTOREPORTAŻ]

Dino, polska sieć handlowa, jest jednym z najszybciej rozwijających się graczy na rynku detalicznym. Posiada już ponad 2 tysiące sklepów, a ich liczba nadal rośnie. Choć określana jest jako sieć supermarketów, to pod względem standardów i ekspozycji bardziej przypomina dyskonty. Wydaje się, że strategia Dino w kategorii kosmetycznej opiera się głównie na konkurencyjnych cenach, a nie na wyjątkowym doświadczeniu zakupowym.

4. Rossmann zamierza odgrywać coraz większą rolę w ofercie premium

Rossmann jest obecnie zaangażowany w zaawansowane rozmowy z dostawcami produktów premium. Marcin Grabara, nowy prezes sieci, podkreśla w wywiadzie dla BI Polska, że jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, drogeria będzie mogła stanowić konkurencję dla takich marek jak Sephora, która ma mniejszą sieć dystrybucji. Planowane jest wiele otwarć sklepów w tym roku, a także rozwój całkowicie nowego formatu sklepów, co dodatkowo wzmacnia ambicje Rossmanna na polskim rynku.

5. Inglot stworzył kolekcję we współpracy z Komunikatywnie

Marka kosmetyczna Inglot nawiązała współpracę z Weroniką Sączawą, jedną z najbardziej znanych polskich influencerek i ekspertek w dziedzinie makijażu, która jest znana pod pseudonimem "Komunikatywnie". Ich wspólny efekt to najnowsza kolekcja kosmetyków do makijażu, która jest dostępna wyłącznie w sieci sklepów Hebe.

6. Marcin Grabara nowym prezesem Rossmann Polska. Zapowiada przyspieszenie ekspansji sieci

Od 24 maja Marcin Grabara oficjalnie obejmuje stanowisko prezesa Rossmann SDP. Zastąpi on Marka Maruszaka, który po 24 latach pracy w firmie przechodzi na emeryturę. Marcin Grabara jest związany z Rossmannem od samego początku działalności sieci w Polsce. Od 2004 roku pełnił funkcję wiceprezesa.

7. Prognozy dla światowego i polskiego rynku kosmetyków do 2026 r. [Raport PKO BP, Statista]

Raport PKO BP "Branża kosmetyczna. Pozycja międzynarodowa polskich producentów i prognozy rozwoju rynku do 2026 r." podkreśla, że branża kosmetyczna jest stosunkowo odporna na wahania rynkowe i nadal się rozwija. Wzrost wynika między innymi z większej aktywności młodych konsumentów, którzy coraz częściej sięgają po kosmetyki. Ponadto, znaczący wpływ na rozwój branży ma rosnące wykorzystanie mediów społecznościowych i e-commerce.

8. Nowi dostawcy na targach Ambry zaprezentowali się detalistom z Drogerii Koliber

Firma Ambra, która dostarcza kosmetyki i chemię gospodarczą, aktualnie eksploruje możliwość współpracy z nowymi dostawcami. Ofertę przedstawiono uczestnikom targów B2B oraz konferencji, która została zorganizowana przez Ambra specjalnie dla właścicieli sklepów należących do sieci partnerskiej Drogerie Koliber.

9. Rossmann 30 lat w Polsce i zapowiedź 800 nowych drogerii

Rossmann świętuje 30-lecie swojej obecności w Polsce jako uznanego lidera rynku. Z prawie 1700 drogeriami i stale rosnącymi obrotami, sieć osiągnęła wybitny sukces. Obecny okres to również czas zmian na stanowisku prezesa spółki, gdzie Marek Maruszak zostaje zastąpiony przez swojego zastępcę, Marcina Grabarę. Grabara zapowiada kontynuację intensywnego rozwoju firmy, co przyczyni się do dalszego wzrostu i sukcesu Rossmanna.

10. Eurus wprowadza kolejną własną markę – Receptury Zielarki

Eurus, firma zajmująca się dystrybucją i importem kosmetyków, wprowadza na rynek swoją kolejną markę, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami. Receptury Zielarki to linia produktów do pielęgnacji ciała i włosów, która odwołuje się do idei związanych z ziołowymi markami, których Eurus przez lata był wyłącznym dystrybutorem.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
26.07.2024 15:00
Solidne wyniki LVMH pomimo spadku zysku: 41,7 miliarda euro przychodu w 1. połowie 2024
Do wyników LVMH przyczyniły się również produkty do makijażu i pielęgnacji skóry, przy czym koncern wyróżnił Rouge Dior i Capture Totale.Jernej Furman from Slovenia, CC BY 2.0, via Wikimedia Commons

LVMH osiągnęło przychody na poziomie 41,7 miliarda euro (45,2 miliarda dolarów) w pierwszej połowie 2024 roku, mimo spadku zysku netto o 14 proc. Drugi kwartał przyniósł wzrost przychodów o 1 proc., ale sprzedaż w Azji, głównie w Chinach (z wyłączeniem Japonii), spadła o. Jednakże segmenty kosmetyczne marek i Sephora odnotowały pozytywne wyniki.

W pierwszej połowie 2024 roku segment Perfumes & Cosmetics zanotował organiczny wzrost przychodów o 6 proc., co było wynikiem dynamicznego rozwoju kluczowych linii produktów oraz selektywnej polityki dystrybucji. Christian Dior osiągnął „solidne wyniki” we wszystkich kategoriach produktowych, z Sauvage jako „wiodącym globalnie zapachem.” Kobiecy zapach J’adore kontynuował swoje sukcesy, a nowa edycja Miss Dior Parfum zanotowała „silny wzrost.”

Prezes LVMH, Bernard Arnault, podkreślił, że wyniki za pierwszą połowę roku odzwierciedlają wyjątkową odporność LVMH, wspieraną przez siłę swoich marek i elastyczność zespołów w obliczu ekonomicznej i geopolitycznej niepewności. Grupa osiągnęła wzrost na stałej skali konsolidacji i na bazie walutowej w Europie i USA, podczas gdy Japonia odnotowała dwucyfrowy wzrost przychodów.

LVMH osiągnęło zysk operacyjny na poziomie 10,7 miliarda euro (11,6 miliarda dolarów), co stanowiło marżę operacyjną na poziomie 25,6 proc., przewyższającą poziomy sprzed pandemii COVID-19. Fluktuacje kursów walut miały znaczący negatywny wpływ na wyniki za półrocze, a udział LVMH w zysku netto wyniósł 7,3 miliarda euro (7,9 miliarda dolarów). Arnault zaznaczył, że grupa z pewnością patrzy w przyszłość, licząc na zwinność i talent swoich zespołów, aby dalej wzmacniać swoją globalną pozycję lidera w sektorze dóbr luksusowych w 2024 roku.

Motywowani jak zawsze naszym podwójnym skupieniem na pożądaniu [produktów] i odpowiedzialności, nadal pracowaliśmy nad osiągnięciem celów w naszych programach działań środowiskowych i społecznych. W roku wyróżnionym naszym partnerstwem z Igrzyskami Olimpijskimi i Paraolimpijskimi Paryż 2024, jesteśmy zaszczyceni, że możemy dzielić się naszą kreatywnością, doskonałym rzemiosłem i głębokim zaangażowaniem w społeczeństwo, aby to wydarzenie odniosło ogromny sukces i było okazją dla Francji, aby zabłysnąć na światowej scenie

- powiedział Arnault.

Czytaj także: Bloomberg: Menadżerowie finansowi odpierają spanikowane telefony od najbogatszych Francuzów i Francuzek — powodem ostatnie wybory.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
26.07.2024 11:08
Marka Chopin, należąca do Miraculum, ponownie partnerem Międzynarodowego Festiwalu Chopinowskiego
Marka Chopin po raz szósty sponsoruje Międzynarodowy Festiwal Chopinowskifort. Miraculum

Marka Chopin należąca do polskiej firmy Miraculum po raz szósty została oficjalnym partnerem Międzynarodowego Festiwalu Chopinowskiego w Dusznikach-Zdroju. Poprzez zaangażowanie w to wydarzenie marka wspiera polską kulturę, ale także buduje rozpoznawalność swoich perfum na świecie.

Marka Chopin ogłosiła, że po raz szósty została oficjalnym partnerem Międzynarodowego Festiwalu Chopinowskiego w Dusznikach-Zdroju.

"Poprzez zaangażowanie w to prestiżowe wydarzenie kontynuujemy swoją misję promocji polskiej kultury i dziedzictwa Fryderyka Chopina. Jako marka inspirowana życiem i twórczością najwybitniejszego polskiego kompozytora, aktywnie wspieramy inicjatywy kulturalne, które kultywują jego spuściznę. Część dochodu ze sprzedaży naszych perfum, dostępnych w Drogeriach Hebe, przekazujemy na rzecz Narodowego Instytutu Fryderyka Chopina, przyczyniając się do rozwoju badań nad twórczością kompozytora i promocji jego muzyki na całym świecie" – podaje w komunikacie firma Miraculum, do której należy marka Chopin.

Międzynarodowy Festiwal Chopinowski w Dusznikach-Zdroju odbędzie się już po raz 79. Wydarzenie to przyciąga artystów i miłośników muzyki polskiego kompozytora z całego świata. Jest najstarszym na świecie nieprzerwanie działającym festiwalem pianistycznym i zarazem najstarszym polskim festiwalem muzycznym.

16-letni Fryderyk Chopin przybył do Dusznik (wówczas Reinerz) w 1826 roku, by w górskim uzdrowisku nabierać sił. Zagrał tu dwa dobroczynne koncerty. Pierwszy festiwal odbył się w 120 rocznicę tych koncertów, w 1946 r. i od tamtej pory trwał zdobywając coraz większą rangę.

Na festiwalu występowali najznakomitsi współcześni pianiści i wykonawcy muzyki Chopina, m.in. Vladimir Askenazy, Bella Dawidowicz, Halina Czerny-Stefańska, Wiktor Mierżanow, Stefan Askenazy, Światosław Richter, Emanuel Ax, Garrick Ohlsson, Arcadi Volodos, Grigory Sokolow, Nelson Freire, Nikolai Lugansky, Nikolai Demidenko, Brigitte Engerer, Boris Berezovsky, laureaci Konkursu Chopinowskiego w Warszawie, laureaci prestiżowych międzynarodowych konkursów pianistycznych m.in. Van Cliburna (Fort Worth), Królowej Elżbiety (Bruksela), Czajkowskiego (Moskwa), Rubinsteina (Tel Awiw), Hamamatsu, Leeds, Cleveland i wielu innych.

Marka Chopin od 6 lat jest sponsorem festiwalu. W ten sposób właściciel marki – firma Miraculum – buduje także jej rozpoznawalność na świecie (perfumy Chopin trafiają także na rynki azjatyckie). W 2023 r. to właśnie ta marka przyczyniła się w dużym stopniu do dobrych wyników firmy, czego Miraculum od lat odbudowujące swoją pozycję na rynku, bardzo potrzebowało. W trzecim kwartale dynamika wzrostu przychodów w marce wyniosła 82 proc. rok do roku.

Czytaj więcej: Perfumy ciągną wyniki Miraculum w górę. W III kwartale spółka wypracowała ponad 10 mln zł przychodów

Perfumy Chopin były promowane podczas najważniejszych wydarzeń kulturalnych odbywających się w Filharmonii Narodowej i Teatrze Wielkim m.in. „Chopin i jego Europa” i „Szalone Dni Muzyki”. Miraculum było także sponsorem płyty „Czułe struny” z muzyką Chopina i trasy koncertowej Natalii Kukulskiej.

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
27. lipiec 2024 03:32