StoryEditor
Producenci
19.08.2024 10:22

Trian Fund Management sprzedaje udziały w Unilever o wartości 181 milionów funtów

Unilever (fot. JHVEPhoto/Shutterstock) / JHVEPhoto/Shutterstock

Fundusz inwestycyjny Trian Fund Management, należący do miliardera Nelsona Peltza, sprzedał około 3,8 miliona akcji Unilever za prawie 181 milionów funtów. Przed transakcją Trian posiadał 1,47 proc. udziałów w Unilever, co przekładało się na 36,6 miliona akcji o wartości około 1,4 miliarda funtów.

Fundusz Trian Fund Management, zarządzany przez znanego inwestora Nelsona Peltza, zdecydował się na sprzedaż części swoich udziałów w Unilever, zbywając około 3,8 miliona akcji za kwotę blisko 181 milionów funtów. Przed transakcją Trian był piątym co do wielkości udziałowcem giganta z branży dóbr konsumpcyjnych, posiadając 1,47 proc. udziałów, czyli 36,6 miliona akcji o wartości około 1,4 miliarda funtów. Obecnie fundusz kontroluje 32,6 miliona akcji Unilever.

Nelson Peltz rozpoczął budowanie swojego zaangażowania w Unilever w 2022 roku, kiedy to dołączył do zarządu spółki jako dyrektor niewykonawczy. W swojej karierze Peltz był również zaangażowany w działalność innych globalnych firm z branży dóbr konsumpcyjnych, takich jak Procter & Gamble. Decyzja o sprzedaży części udziałów pojawiła się w momencie, gdy Unilever zanotował wzrost marż, wsparty rosnącą sprzedażą produktów premium w obliczu światowego kryzysu kosztów.

W ostatnich wynikach finansowych Unilever odnotował przychody na poziomie 24,1 miliarda funtów (31,1 miliarda dolarów), co stanowi wzrost o 2,3 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Wyniki te osiągnięto pomimo trudnych warunków rynkowych, w których firma realizuje program naprawczy, obejmujący m.in. redukcję o około jedną trzecią miejsc pracy w biurach w Europie do końca 2025 roku.

Prezes Unilever, Hein Schumacher, podkreślił, że spółka poczyniła postępy w zakresie “wysokiej jakości wzrostu sprzedaży oraz ekspansji marży brutto”. Te rezultaty wskazują na skuteczność realizowanych strategii, mimo niesprzyjających warunków ekonomicznych i wyzwań związanych z globalnym wzrostem kosztów.

Czytaj także: Elon Musk pozywa Unilever za rzekomy bojkot platformy X

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
01.07.2025 13:24
L‘Oreal przejmuje Color Wow – markę premium z kosmetykami do włosów
L‘Oreal przez przejęcie marki Color Wow chce wykorzystać szybki wzrost w segmencie produktów premium do pielęgnacji włosówIG_Colorwowhair

Francuski gigant kosmetyczny L‘Oreal poinformował o podpisaniu umowy, dotyczącej przejęcia marki kosmetyków do włosów Color Wow. L‘Oreal chce dzięki temu wykorzystać szybki wzrost w segmencie produktów premium do pielęgnacji włosów – dowiedział się Reuters. Warunki umowy nie zostały ujawnione.

Dla L‘Oreal w ubiegłym roku pielęgnacja włosów była drugą (po perfumach) najszybciej rozwijającą się kategorią w L‘Oreal, napędzaną przez kolejne premiery produktów dla określonych typów i kondycji włosów.

Firma zapowiedziała na początku tego roku, że zamierza zwiększać innowacyjność i wzrost w segmencie produktów do pielęgnacji włosów premium, które sprzedawane są zarówno w kanale online, jak i w salonach.

Color Wow to firma mająca siedziby w USA i Wielkiej Brytanii, specjalizująca się w produkcji kosmetyków przeznaczonych do włosów kręconych. 

Zobacz teżBrazylijski gigant. Dwie duże marki kosmetyczne łączą się, zdobywając ponad połowę lokalnego rynku

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
01.07.2025 09:00
L‘Oréal zmienia dyrektora ds. zrównoważonego rozwoju w regionie DACH
58-letni Stefan Geister był wcześniej odpowiedzialny za komunikację korporacyjną L‘Oréal w regionie DACH, a od lipca pokieruje działem zrównoważonego rozwojuL‘Oréal

Od lipca 2025 roku sprawami zrównoważonego rozwoju w L‘Oréal DACH będzie kierować Stefan Geister – dotychczasowy szef ds. komunikacji. Kiki Trier, pełniąca do tej pory funkcję dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju, opuszcza firmę, aby “podjąć nowe wyzwania zawodowe”.

58-letni Stefan Geister był wcześniej odpowiedzialny za komunikację korporacyjną L‘Oréal w regionie DACH (Niemcy, Austria, Szwajcaria). Po objęciu nowego stanowiska będzie kierować zespołem ds. zrównoważonego rozwoju w L‘Oréal. Region DACH obejmuje sześć lokalizacji i ponad 3 tys. pracowników. Stefan Geister obejmie ponadto zarządzanie obszarem różnorodności, równości i integracji.

Geister ma duże doświadczenie w branży FMCG. Swoją karierę rozpoczął w 1993 roku w firmach branży spożywczej: Dr. Oetker i Barilla. Po 17 latach pracy w Henkel Beauty Care na różnych międzynarodowych stanowiskach kierowniczych, dołączył do L‘Oréal w 2015 roku. Tam pełnił początkowo funkcję dyrektora generalnego marki Vichy, a później kierował działem farmaceutycznym w Niemczech i Austrii. Od 2021 roku kieruje działem komunikacji korporacyjnej w niemieckojęzycznym regionie L‘Oréal.

Jego poprzedniczka, 41-letnia Kiri Trier, dołączyła do L‘Oréal w 2023 roku. Menadżerka ta, posiadająca tytuł doktora, rozpoczęła karierę w branży filmowej w 2008 roku jako producentka filmów fabularnych. Od 2017 roku pracowała jako niezależna konsultantka ds. innowacji i zrównoważonego rozwoju. Jako Sustainability Practice Lead DACH w firmie konsultingowej Capgemini-Invent była odpowiedzialna za strategie zrównoważonego rozwoju kilku różnych korporacji. Oprócz pracy w L‘Oréal wykłada również zarządzanie zrównoważonym rozwojem na Uniwersytecie w St. Gallen.

Jak podkreśla L‘Oréal, Trier odegrała kluczową rolę w opracowaniu mapy drogowej zrównoważonego rozwoju dla regionu DACH, w tym m.in. przechodzenie na odnawialne źródła energii we wszystkich lokalizacjach. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
01. lipiec 2025 14:05