StoryEditor
Producenci
19.08.2024 10:22

Trian Fund Management sprzedaje udziały w Unilever o wartości 181 milionów funtów

Unilever (fot. JHVEPhoto/Shutterstock) / JHVEPhoto/Shutterstock

Fundusz inwestycyjny Trian Fund Management, należący do miliardera Nelsona Peltza, sprzedał około 3,8 miliona akcji Unilever za prawie 181 milionów funtów. Przed transakcją Trian posiadał 1,47 proc. udziałów w Unilever, co przekładało się na 36,6 miliona akcji o wartości około 1,4 miliarda funtów.

Fundusz Trian Fund Management, zarządzany przez znanego inwestora Nelsona Peltza, zdecydował się na sprzedaż części swoich udziałów w Unilever, zbywając około 3,8 miliona akcji za kwotę blisko 181 milionów funtów. Przed transakcją Trian był piątym co do wielkości udziałowcem giganta z branży dóbr konsumpcyjnych, posiadając 1,47 proc. udziałów, czyli 36,6 miliona akcji o wartości około 1,4 miliarda funtów. Obecnie fundusz kontroluje 32,6 miliona akcji Unilever.

Nelson Peltz rozpoczął budowanie swojego zaangażowania w Unilever w 2022 roku, kiedy to dołączył do zarządu spółki jako dyrektor niewykonawczy. W swojej karierze Peltz był również zaangażowany w działalność innych globalnych firm z branży dóbr konsumpcyjnych, takich jak Procter & Gamble. Decyzja o sprzedaży części udziałów pojawiła się w momencie, gdy Unilever zanotował wzrost marż, wsparty rosnącą sprzedażą produktów premium w obliczu światowego kryzysu kosztów.

W ostatnich wynikach finansowych Unilever odnotował przychody na poziomie 24,1 miliarda funtów (31,1 miliarda dolarów), co stanowi wzrost o 2,3 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Wyniki te osiągnięto pomimo trudnych warunków rynkowych, w których firma realizuje program naprawczy, obejmujący m.in. redukcję o około jedną trzecią miejsc pracy w biurach w Europie do końca 2025 roku.

Prezes Unilever, Hein Schumacher, podkreślił, że spółka poczyniła postępy w zakresie “wysokiej jakości wzrostu sprzedaży oraz ekspansji marży brutto”. Te rezultaty wskazują na skuteczność realizowanych strategii, mimo niesprzyjających warunków ekonomicznych i wyzwań związanych z globalnym wzrostem kosztów.

Czytaj także: Elon Musk pozywa Unilever za rzekomy bojkot platformy X

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
05.05.2025 14:37
Herbalife przejmuje trzy firmy. Nowe inwestycje za 30 mln dolarów
Herbalife to międzynarodowa firma działająca w branży zdrowia i wellness, specjalizująca się w produkcji i sprzedaży suplementów diety, produktów odżywczych (np. koktajli proteinowych) i wspomagających kontrolę wagi i sportową wydolność.Herbalife

Koncern Herbalife ogłosił podpisanie umowy przejęcia 100 proc. aktywów dwóch firm: Pro2col Health LLC oraz Pruvit Ventures Inc., a także nabycie większościowego, 51 proc. pakietu udziałów w Link BioSciences Inc. Całkowity koszt transakcji ma wynieść od 25 do 30 milionów dolarów, a dodatkowe płatności będą uzależnione od przyszłych wyników finansowych. Finalizacja procesu przejęć planowana jest na drugi kwartał 2025 roku.

Pro2col to firma specjalizująca się w technologiach cyfrowych z zakresu zdrowia i wellness. Wykorzystuje opatentowane rozwiązania do analizy danych biometrycznych, biomarkerów, informacji o stylu życia oraz DNA, aby tworzyć indywidualne rekomendacje żywieniowe i suplementacyjne. Według zapowiedzi, wersja beta platformy technologicznej Pro2col ma zostać udostępniona wybranym dystrybutorom Herbalife już w trzecim kwartale 2025 roku, a pełna premiera w USA planowana jest na czwarty kwartał.

Włączenie do portfela Herbalife aktywów Pruvit, firmy znanej z produktów ketonowych, ma umożliwić rozszerzenie oferty produktowej o zupełnie nową kategorię suplementów. Przez najbliższe dwa lata Pruvit ma jednak funkcjonować niezależnie, pod dotychczasowym zarządem. Tymczasem wielu obserwatorów rynku MLM wyraża w mediach społecznościowych obawy co do integracji dwóch odmiennych modeli biznesowych – zwłaszcza w kontekście różnic w planach wynagrodzeń i kulturach organizacyjnych obu firm.

Stephan Gratziani, dyrektor generalny Herbalife, zapowiedział, że przejęcie umożliwi firmie wdrożenie nowej, spersonalizowanej platformy zdrowotnej. Kluczowym elementem rozwoju ma być również współpraca Herbalife z Cristiano Ronaldo, który ma wspierać promocję technologii Pro2col. Dodatkowe wsparcie zapewnią możliwości produkcyjne Link BioSciences, co – według przedstawicieli spółki – przełoży się na zwiększenie bazy klientów i umocnienie pozycji Herbalife w sektorze nowoczesnych rozwiązań zdrowotnych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
05.05.2025 13:37
Charlotte Tilbury wkracza do świata gamingu współpracą z Genshin Impact
Nowa kolaboracja z franczyzą gamingową to krok dla Charlotte Tilbury w stronę graczy i graczek.Charlotte Tilbury

Brytyjska marka kosmetyczna Charlotte Tilbury po raz pierwszy zdecydowała się na wejście do przestrzeni gamingowej. Stało się to za sprawą współpracy z popularną grą Genshin Impact, w ramach której powstała limitowana kolekcja produktów inspirowana postacią Mony Megistus. Wspólna kampania stanowi nowy kierunek dla marki, która dotąd skupiała się wyłącznie na branży beauty.

W ramach premiery przygotowano tzw. „magic boxes” – zestawy zawierające ekskluzywne kosmetyki Charlotte Tilbury, firmową kosmetyczkę oraz dodatki nawiązujące do cosplayu postaci Mona. Kolekcja skierowana jest do fanów zarówno gier, jak i kosmetyków, a sama gra Genshin Impact, która zgromadziła ponad 60 milionów aktywnych graczy miesięcznie (dane z 2023 roku), stanowi idealną platformę do takiego połączenia.

Z punktu widzenia strategii marketingowej, jest to krok wpisujący się w rosnący trend przenikania się świata gamingu, mody i stylu życia. W ostatnich latach coraz więcej marek kosmetycznych angażuje się w projekty popkulturowe, tworząc limitowane kolekcje i gadżety inspirowane grami, serialami czy postaciami z uniwersów fanowskich. Warto zauważyć, że aż 52 proc. użytkowników gier mobilnych to kobiety, co czyni je atrakcyjną grupą docelową dla branży beauty.

Dla Charlotte Tilbury współpraca z Genshin Impact to nie tylko próba dotarcia do nowego segmentu odbiorców, ale też sposób na budowanie zaangażowania i rozpoznawalności marki w środowisku cyfrowym. Kolekcje limitowane cieszą się dużym zainteresowaniem – nie tylko jako przedmioty użytkowe, ale także jako przedmioty kolekcjonerskie. To sygnał, że przyszłość branży kosmetycznej może coraz mocniej wiązać się z interaktywnymi formami rozrywki i kulturą online.

W ostatnich latach na podobne kroki zdecydowały się inne marki i koncerny, które nawiązały współprace ze streamerkami, streamerami, franczyzami growymi i platformami gamingowymi;

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
06. maj 2025 01:17