StoryEditor
Producenci
11.07.2023 00:00

Unilever awansował Alessandro Venturę na stanowisko globalnego wiceprezesa ds. transformacji technologicznej

Zgodnie z raportem opublikowanym przez CIO Dive, Unilever awansował Alessandro Venturę na stanowisko globalnego wiceprezesa ds. transformacji technologicznej. Ventura przeniesie się do Londynu ze Stanów Zjednoczonych, gdzie obecnie pełni funkcję dyrektora ds. informatyki i wiceprezesa ds. analiz i biznesu w firmie Unilever North Americas. Jego następcą zostanie Eric Chen, który obecnie kieruje zespołem ds. danych i analiz, IT i rozwiązań w miejscu pracy i biznesie w Azji Południowo-Wschodniej.

Dyrektor ds. IT i wiceprezes ds. analiz i rozwiązań biznesowych firmy Unilever North America, Alessandro Ventura, został mianowany na stanowisko globalnego wiceprezesa ds. transformacji technologicznej, zgodnie z jego poniedziałkowym postem na LinkedIn. Ventura podał w nim, że przeprowadzi się z amerykańskiego centrum globalnego giganta dóbr konsumpcyjnych do centrali firmy w Londynie. Unilever potwierdził spotkanie z Venturą w środę.

Posunięcie to następuje po ogłoszeniu przez Unilever w maju, że Conny Braams, dyrektor ds. cyfrowych i handlowych, ma odejść z producenta Dove w sierpniu. Ventura wnosi do tej roli około 20 lat doświadczenia, dołączając do brytyjskiego producenta produktów FMCG w 2003 roku.

Ventura dołączył do europejskiego programu staży menedżerskich firmy w 2003 r., zgodnie z jego biografią na LinkedIn, i wspiął się po szczeblach działalności technologicznej, awansując na CIO w Unilever North America w 2017 r., a trzy lata później dodając do swojego tytułu wiceprezesa. Jego następca w Ameryce Północnej pochodzi z centrali firmy w Azji Południowo-Wschodniej w Singapurze, gdzie Chen przez osiem lat pracował w dziale IT oraz danych i analiz. Przed dołączeniem do Unilever Chen spędził osiem lat w Procter & Gamble na kilku stanowiskach, w tym starszego dyrektora ds. wywiadu gospodarczego i starszego dyrektora ds. analiz klientów w singapurskim oddziale firmy produkującej towary konsumpcyjne.

Czytaj także:

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.07.2025 14:42
PZ Cussons odstępuje od sprzedaży marki St. Tropez
St. Tropez to marka produktów do samoopalania należąca do PZ Cussons.St. Tropez

W kwietniu 2024 r. Grupa PZ Cussons ogłosiła zamiar sprzedaży marki St. Tropez i rozpoczęła szeroki proces aukcyjny, który przyciągnął „liczne oferty”. Decyzja zapadła w momencie, gdy segment Beauty notował spadek wycen, a przychody spółki w USA w roku obrotowym FY25 malały. Mimo szczegółowej analizy propozycji zarząd ostatecznie postanowił markę zatrzymać i nadać jej nowy kierunek rozwoju.

Kluczowym elementem nowej strategii jest powołanie dedykowanego zespołu, którego rezultaty będą mierzone trzema wskaźnikami: skutecznością działań handlowych (w tym aktywności cyfrowych), tempem wdrażania innowacji oraz odświeżeniem wizerunku St. Tropez. Ma to pozwolić na lepsze wykorzystanie potencjału marki w międzynarodowym portfolio PZ Cussons.

Istotnym krokiem będzie również partnerstwo z amerykańską firmą The Emerson Group. Emerson przejmie obsługę kluczowych sieci detalicznych w USA, oferując zarządzanie klientem, logistykę i wsparcie marketingowe. Model ten ma zniwelować problem „niedoskalowanego” biznesu PZ Cussons w Stanach Zjednoczonych i ponownie wprowadzić markę na ścieżkę wzrostu dzięki połączeniu zasięgu dystrybucyjnego Emersona i kapitału marki St. Tropez.

Ze względu na ostatnie wyniki St. Tropez (marka wypracowała 7,5 mln funtów skorygowanego zysku operacyjnego w FY25) Grupa spodziewa się ujęcia odpisu aktualizującego o charakterze niepieniężnym, który zostanie zaprezentowany w wynikach za FY25 we wrześniu 2025 r. Szczegółowy plan dalszego rozwoju marki ma zostać przedstawiony również we wrześniu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.07.2025 16:35
Kosmetyki marki Runmageddon? Marka eventowo-sportowa wkracza w nowe segmenty
Czy Runmageddon stanie się konkurentem globalnych graczy w segmencie kosmetyków sportowych?DALL-E

Do zarządu spółki Runmageddon S.A. wszedł Milivoj Puškar, obejmując nowo utworzone stanowisko chief commercial & brand officera (CC&BO). To pierwszy od dwóch lat awans na poziomie zarządu i jednocześnie jedyna zmiana personalna ogłoszona w 2025 r. przez organizatora największych w Polsce biegów z przeszkodami.

Wprowadzenie Puškara zbiega się z wdrożeniem nowej strategii biznesowej. Runmageddon deklaruje odejście od modelu stuprocentowo eventowego na rzecz kompleksowego rozwoju marki i jej filarów. – „Uświadomienie sobie wartości brandu skłoniło mnie do komercjalizacji Runmageddonu” – podkreśla założyciel spółki Jarosław Bieniecki. Firma zamierza uporządkować portfolio tak, aby przychody nie zależały wyłącznie od kalendarza imprez.

Założyciel marki Runmageddon w wypowiedzi dla Wirtualnemedia.pl tłumaczy swoje zamierzenia:

Filary naszego brandu można podzielić na dwie kategorie [...] Po pierwsze to retail, w którym chcemy wprowadzać na rynek produkty z brandem Runmageddon, takie jak żywność funkcjonalna, suplementy, zdrowe słodycze, kosmetyki. Po drugie — stawiamy mocno na Generację Runmageddonu, pod którą kryje się m.in. organizacja darmowych wydarzeń dla ponad 40 tys. dzieci w 2026 roku.

Kluczowym krokiem jest przesunięcie 7 obszarów kompetencyjnych – komunikacji, brandingu, sprzedaży, SSC, B2C, B2B oraz IT – do holdingu Runmageddon. Natomiast spółka zależna Extreme Events skoncentruje się wyłącznie na logistyce cyklu biegów w kilkunastu lokalizacjach w całym kraju. Pozwoli to, według zarządu, ograniczyć koszty operacyjne nawet o kilkanaście procent i równolegle zwiększyć tempo prac nad nowymi przedsięwzięciami.

Jednocześnie spółka buduje fundamenty pod przyszłe projekty w obszarach sportu, rekreacji, edukacji oraz e-commerce, deklarując, że pierwsze nowe inicjatywy zostaną ogłoszone w II półroczu 2026 r.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
06. lipiec 2025 00:53