StoryEditor
Producenci
14.02.2025 14:00

Unilever planuje przejęcie marki Wild? Możliwa transakcja za 230 milionów funtów

Według doniesień medialnych, koncern Unilever jest na dobrej drodze do przejęcia marki Wild, specjalizującej się w kosmetykach wielokrotnego użytku. Jak podaje Sky News, firma miała już uzgodnić warunki przejęcia z założycielami oraz wczesnymi inwestorami Wild. Transakcja może zostać ogłoszona w ciągu najbliższych tygodni, a jej wartość szacuje się na 230 milionów funtów.

Jeśli przejęcie dojdzie do skutku, Unilever jeszcze bardziej umocni swoją pozycję w segmencie kosmetyków do pielęgnacji ciała. Koncern już teraz posiada w swoim portfolio takie marki jak Dove, Lynx i Axe, które cieszą się globalną popularnością. Wild mogłoby uzupełnić tę ofertę, wpisując się w rosnący trend zrównoważonych i ekologicznych produktów.

Na temat rzekomego przejęcia zarówno Unilever, jak i Wild odmówiły komentarza. Przedstawiciel Unilever w rozmowie z Cosmetics Business stwierdził, że firma „nie komentuje spekulacji rynkowych ani plotek”. Również rzecznik Wild nie udzielił żadnych informacji na temat potencjalnej sprzedaży marki.

Wild zostało założone w 2020 roku przez dwóch przedsiębiorców, Charliego Bowes-Lyona i Freddy’ego Warda. Marka szybko zyskała popularność dzięki innowacyjnemu podejściu do kosmetyków. W jej ofercie znajdują się m.in. naturalne dezodoranty, balsamy do ust, żele pod prysznic i mydła do rąk, które wyróżniają się biodegradowalnym, kompostowalnym i wielokrotnego użytku opakowaniem. W 2022 roku Wild Cosmetics pozyskało finansowanie w wysokości 5 milionów funtów. Inwestycję prowadził fundusz JamJar Investments, związany z marką napojów Innocent. To pokazuje, że Wild cieszy się zainteresowaniem inwestorów i dynamicznie rozwija swoją działalność na rynku kosmetycznym.

Unilever ma już doświadczenie w przejęciach marek beauty. Ostatnią dużą akwizycją firmy było przejęcie w 2024 roku marki K18, specjalizującej się w pielęgnacji włosów. K18 dołączyło do działu Prestige Beauty, co potwierdza, że Unilever konsekwentnie rozwija swoją ofertę w segmencie premium i innowacyjnych rozwiązań kosmetycznych.

Czytaj także: Wyniki sprzedażowe Unilever za 2024 ze wzrostem – to zasługa segmentów beauty i wellbeing

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
01.12.2025 15:09
Chińczycy inwestują 17 mln euro w fabrykę opakowań kosmetycznych w Portugalii
Grupa SHP, założona w 1970 roku, posiada cztery fabryki na całym świecie - dwie w Chinach i dwie w MeksykuShyaHsin Packaging

Chińska firma ShyaHsin Packaging zainwestuje 16,86 mln euro w budowę zakładu produkcyjnego opakowań kosmetycznych premium w Portugalii – poinformowałą AICEP (Agência para o Investimento e Comércio Externo de Portugal).

Fabryka chińskiej firmy, specjalizującej się w projektowaniu i produkcji opakowań kosmetycznych (m.in. na tusze do rzęs, błyszczyki do ust, pomadki, pudry w kompakcie, pędzle i lakiery do paznokci) oraz dostarczaniu kompletnych rozwiązań dla przemysłu kosmetycznego, jest już na zaawansowanym etapie budowy. Lokalizacja fabryki to Maceria na zachodzie Portugalii. Oddanie inwestycji do użytku planowane jest na koniec października 2026 roku. Będzie ona korzystać z 17-procentowej zachęty inwestycyjnej, w pełni kwalifikującej się do finansowania europejskiego.

Inwestycja ta jest uznawana za „strategicznie interesującą dla gospodarki kraju lub danego regionu”, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Spójności Terytorialnej z 5 sierpnia, a także „spełnia warunki niezbędne do przyznania zachęt finansowych” – wynika z analizy przeprowadzonej przez AICEP.

Projekt, który otrzyma 2,86 mln euro wsparcia z programu Compete 2030, „ma na celu utworzenie w Portugalii jednostki produkcyjnej Grupy SHP, która będzie wytwarzać opakowania kosmetyków dla segmentu premium” – jak można przeczytać w opisie projektu.

image

Chiny modernizują regulacje kosmetyczne: wielki smok zacieśnia pasa

Grupa SHP, założona w 1970 roku, posiada cztery fabryki na całym świecie, dwie w Chinach i dwie w Meksyku, i specjalizuje się w produkcji opakowań kosmetyków od ponad 50 lat. W styczniu 2024 roku poinformowano, że chińska firma stworzy w budynku dawnej fabryki Dexprom „jedną z największych fabryk opakowań kosmetycznych”, która będzie obsługiwać wiodących producentów kosmetyków, w tym L’Oréal.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
28.11.2025 09:32
Estée Lauder zamyka centrum technologiczne w Bukareszcie i redukuje zatrudnienie
Estée Lauder zapowiada poważne zmiany w strukturze firmy.M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl

Estée Lauder Companies ogłosiła zamknięcie swojego bukareszteńskiego centrum technologicznego, co wiąże się ze zwolnieniem 150 pracowników. Decyzja wpisuje się w szeroko zakrojony program restrukturyzacyjny Beauty Turnaround, który firma realizuje w odpowiedzi na pogorszenie wyników sprzedażowych w ostatnich miesiącach.

Bukareszteński hub technologiczny został uruchomiony w kwietniu 2023 roku jako trzecie globalne centrum technologiczne ELC. Jak podaje serwis Profit.ro, obiekt został całkowicie zamknięty, choć decyzja ta nie obejmuje większego biura Estée Lauder w stolicy Rumunii, które kontynuuje działalność bez zmian. Zamknięcie tak niedawno uruchomionej jednostki podkreśla skalę i pilność bieżących działań oszczędnościowych.

Restrukturyzacja, zapowiedziana przez CEO Stéphane’a de La Faverie w lutym 2025 roku, przewiduje redukcję nawet do 7 000 etatów na całym świecie. Do tej pory zlikwidowano już 3 200 stanowisk, a zamknięcie rumuńskiego centrum stanowi kolejny krok w realizacji strategii cięcia kosztów i porządkowania globalnej struktury operacyjnej.

Program Beauty Turnaround został wdrożony po roku słabszych wyników sprzedaży, które skłoniły firmę do rewizji dotychczasowych działań i ograniczenia kosztów tam, gdzie jest to możliwe. Władze ELC podkreślają, że zmiany mają na celu przywrócenie dynamiki wzrostu oraz wzmocnienie efektywności technologicznej i operacyjnej przedsiębiorstwa.

Zamykanie wybranych jednostek i redukcje zatrudnienia są częścią szerszej strategii restrukturyzacyjnej obejmującej rynki na wielu kontynentach. Estée Lauder zapowiada, że kolejne etapy programu będą konsekwentnie wdrażane w 2025 roku, a firma koncentruje się na osiągnięciu stabilizacji finansowej po okresie osłabionych wyników sprzedaży.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
01. grudzień 2025 18:11