StoryEditor
Producenci
03.10.2017 00:00

V FBKCh: Social media kluczem do sukcesu w branży kosmetycznej

Rynek kosmetyków zmienia się bardzo dynamicznie wraz z rozwojem nowych technologii. Większość marek posiada profile w mediach społecznościowych. Tam toczą się, zatem dyskusje konsumentów z marką. Warto je monitorować, aby skutecznie komunikować się z klientem a także zapobiegać ewentualnym kryzysom.

Żyjemy w czasach nadpodaży danych. Blisko 90 proc. z nich powstało w ostatnich dwóch latach. W ciągu minuty powstaje blisko pół mln tweetów, 3,3 mln postów na Facebooku. Od pamiętnej gali oscarowej w 2014 roku, gdzie gwiazdy zrobiły sobie wspólne zdjęcie telefonem, wzrasta również popularność tzw. selfie. - Coraz częściej spotykamy się również z syndromem FOMO, czyli obawą przed tym, że coś nam umknie w sieci i przestaniemy być trendy – przyznała na V Forum Branży Kosmetyczno-Chemicznej Jadwiga Prętnicka-Markiewicz z firmy SentiOne.

Jednak stały monitoring mediów społecznościowych jest niezbędny do tego, aby koordynować promocję swojej marki. Aby było to łatwiejsze warto korzystać z narzędzi monitorowania Internetu. Dowiemy się dzięki temu, że np. na znaczeniu coraz bardziej zyskują media związane z obrazem, takie jak Instagram, YouTube czy Facebook. W przypadku branży kosmetycznej te dwa pierwsze serwisy dominują w dyskusji dotyczącej tematyki makijażu. Monitoring pokaże między innymi takie dane jak to, kto najczęściej rozmawia o danych produktach, kiedy się o nich rozmawia oraz czy przekaz jest pozytywny czy negatywny.

Media społecznościowe pomagają też szybko reagować w sytuacjach kryzysowych. Przykładem z branży kosmetycznej mogą być tutaj sytuacje, gdy dyskusja dotyczy testowania leków na zwierzętach. - Mówi się o tym najczęściej na Facebooku, Twitterze i Youtube – powiedziała ekspertka.

Szansą dla producentów w mediach społecznościowych jest możliwość śledzenia i kreowania trendów. Tu z kolei istotne jest, aby w komunikatach w mediach społecznościowych korzystać z tzw. hasztagów. To narzędzie pomaga również w monitoringu treści, dotyczących danych producentów. - Warto używać hasztagów, aby móc monitorować to, co mówi się w sieci na nasz temat – powiedziała Prętnicka-Markiewicz.

Michał Kokoszkiewicz
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
01.03.2024 14:15
Helena Rubinstein ogłasza Michelle Yeoh nową ambasadorką
„Dołączenie do marki, która celebruje niezrównaną siłę i promienną pewność siebie drzemiącą w każdej kobiecie, jest dla mnie czymś bardzo naturalnym i oczywistym” – powiedziała Yeoh.Naomi Lipowski, CC BY 2.0, via Wikimedia Commons
Marka kosmetyczna Helena Rubinstein mianowała zdobywczynię Oscara, aktorkę Michelle Yeoh, na swoją najnowszą ambasadorkę marki. Pierwsza kampania gwiazdy filmu „Wszystko wszędzie naraz” z marką zadebiutuje w przyszłym miesiącu, a szczegóły nie są jeszcze znane.

Helena Rubinstein, marka należąca do L‘Oréal stwierdziła, że Yeoh „ucieleśnia wartości marki, takie jak determinacja, wiara w siebie, śmiałość i odporność”, a jej doświadczenia podobno odzwierciedlają doświadczenia założycielki marki o tej samej nazwie, Amerykanki polskiego pochodzenia.

61-latka zyskała sławę dzięki rolom w takich filmach jak "Przyczajony tygrys, ukryty smok" i "Wyznania gejszy." W 2022 roku przeszła do historii jako pierwsza Azjatka, która zdobyła Oscara dla najlepszej aktorki za rolę w filmie „Wszystko wszędzie, wszystko na raz”.

 

Yeoh nie są obce kampanie kosmetyczne, ponieważ w 2023 r. wystąpiła jako twarz marki produktów do pielęgnacji skóry La Mer. Wcześniej była także ambasadorką luksusowej marki kosmetyków Guerlain w 2011 r. W 2022 r. magazyn Time umieścił ją na swojej corocznej liście na jednej ze 100 najbardziej wpływowych osób na świecie oraz określił jako Ikonę Roku.

Helena Rubinstein, marka należąca od 1984 roku do L’Oréal, właśnie dołączyła do elitarnego portfolio marek francuskiego giganta kosmetycznego, wartego miliardy euro. 132-letnia marka jest obecnie wiodącym graczem w dziedzinie pielęgnacji skóry na arenie międzynarodowej dzięki repozycjonowaniu w kategorii o wysokim prestiżu, naciskowi na innowacje naukowe i sięganiu głęboko do swoich korzeni. Według źródeł branżowych do kluczowych rynków marki należą Chiny kontynentalne, Hongkong, Japonia, Tajwan i Korea Południowa.

Czytaj także: Helena Rubinstein współpracuje z Francuskim Narodowym Centrum Badań Naukowych nad wykorzystywaniem roślinnych komórek macierzystych

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
01.03.2024 11:31
The Body Shop w Polsce funkcjonuje bez zmian. Problemy brytyjskiego oddziału nie mają wpływu na franczyzy w innych krajach
The Body Shop ma  obecnie około 3 tys. sklepów w ponad 70 krajach na całym świecie. W Polsce jest ich 15wiadomoscikosmetyczne.pl
Sieć The Body Shop zamknie 75 sklepów w Wielkiej Brytanii i zwolni 489 pracowników – donosi dziennik „Rzeczpospolita”. Równocześnie uspakaja, że problemy finansowe brytyjskiego oddziału nie mają mieć wpływu na franczyzy w innych krajach, w tym także w Polsce, gdzie nie ma na razie mowy o zamykaniu sklepów.

Na portalu wiadomościkosmetyczne.pl niedawno pisaliśmy, że ciemne chmury zbierają się nad belgijskim oddziałem The Body Shop: po postępowaniach upadłościowych w Niemczech i Wielkiej Brytanii sieć zamyka obecnie także część swoich belgijskich sklepów stacjonarnych i sklep internetowy.

Czytaj też: The Body Shop zamyka sklepy w Belgii (wiadomoscikosmetyczne.pl)

Jednak dziennik „Rzeczpospolita” uspakaja, że problemy finansowe brytyjskiego oddziału firmy mają nie mieć wpływu na franczyzy w innych krajach, w tym także w Polsce, gdzie nie ma na razie mowy o zamykaniu sklepów.

Równocześnie donosi, że w związku z postępowaniem upadłościowym brytyjskiego oddziału, The Body Shop zamknie w Wielkiej Brytanii 75 sklepów (pozostawiając pozostałych 116). Oznacza to, że w połączeniu z cięciami kosztów w centrali firmy zwolnionych zostanie od 750 do 800 osób.

„Rzeczpospolita” cytuje też Tony‘ego Wrighta z FRP Advisory (właściciel marki i sieci sklepów The Bosy Shop), który zdradził, że działania polegające na dostosowaniu rozmiaru portfolio sklepów The Body Shop w Wielkiej Brytanii mają ustabilizować działalność firmy i jej dalszy rozwój.

Czytaj też: Dostawcy The Body Shop obawiają się strat z tytuły niezakupionych składników (wiadomoscikosmetyczne.pl)

Dziennik przypomina, że The Body Shop było niezwykle popularną siecią w latach 80. i 90. ubiegłego wieku. Jednak po pojawieniu się konkurencji w postaci Lush i Rituals radziła sobie coraz gorzej. Obecnie ma około 3 tys. sklepów w ponad 70 krajach na całym świecie. W Polsce jest ich 15.

Czytaj też: Next rozważa zakup The Body Shop (wiadomoscikosmetyczne.pl)

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. marzec 2024 13:24