StoryEditor
Producenci
25.01.2022 00:00

Valéry Gaucherand dyrektorem generalnym HUB L‘Oréal Polska i Kraje Bałtyckie

Zmiany w  zarządzie HUB L‘Oréal Polska i Kraje Bałtyckie. Na miejsce Nielsa Westerbye Juhla, który od trzech lat pełni funkcję dyrektora generalnego HUB L‘Oréal Polska i Kraje Bałtyckie został powołany Valéry Gaucherand, który przejmie nowe obowiązki 1 marca 2022 roku.

Niels Westerbye Juhl zarządzał firmą na rynku polskim i krajów bałtyckich od 2019 roku i przeprowadził kolejne etapy integracji HUB L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie. Stworzył struktury i procesy lepiej odpowiadające potrzebom biznesu, klientów i konsumentów, wzmacniając pozycję L’Oréal na rynkach HUB w   niepewnym czasie pandemii. Oprócz osiągnięć biznesowych, był również bardzo zaangażowany we wszystkie działania na rzecz zrównoważonego rozwoju, określając ambitne, lokalne cele globalnej strategii L’Oréal For the Future 2030 w HUB L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie. Niels Juhl był zaangażowany w promowanie różnorodności, w tym także w świecie nauki oraz wspieranie kobiet w rozwoju ich karier naukowych w ramach programu L'Oréal-UNESCO Dla Kobiet i Nauki.

Miałem okazję zarządzać firmą w czasach, gdy wartości społecznej solidarności i odpowiedzialności nabrały jeszcze większego znaczenia, po części w wyniku pandemii. 

W ramach Programu Solidarnościowego wspieraliśmy pracowników naszej firmy, a także nieśliśmy pomoc placówkom szpitalnym, naszym partnerom biznesowym oraz społecznościom lokalnym. Był to również czas dynamicznego rozwoju. Wiele lat transformacji cyfrowej w L'Oréal i efektywne wykorzystanie kanałów sprzedaży online sprawiły, że podczas pandemii sprzedaż internetowa osiągała wyjątkowe wyniki i pozostawała głównym motorem wzrostu.

Na szczególną uwagę zasługują marki dermokosmetyków, gdzie odnotowaliśmy największy wzrost sprzedaży. Jestem pod wrażeniem całego zespołu we wszystkich 4 krajach HUB, który doskonale funkcjonował w trudnym czasie pandemii – czasie, w którym wspólnie wypracowaliśmy i wdrożyliśmy zasady pracy hybrydowej opartej na elastyczności – powiedział Niels Westerbye Juhl. – Jestem przekonany, że mój następca będzie kontynuował ten kierunek rozwoju firmy, będąc inspirującym liderem, a jego wysoki poziom przywództwa, styl pracy oparty na współpracy, doświadczenie w zarządzaniu firmą na innych rynkach przełożą się na rozwój L'Oréal w regionie – dodał.

Nielsa Westerbye Juhla na stanowisku Dyrektora Generalnego HUB L'Oréal Polska i Kraje Bałtyckie zastąpi Valéry Gaucherand, pracujący w grupie L’Oréal od ponad 20 lat. Valéry Gaucherand zdobywał doświadczenie na wielu rynkach na całym świecie (Francja, Wielka Brytania i Irlandia, Meksyk, Chile, Turcja i Wietnam), gdzie miał okazję pracować w różnych rolach i działach.

Podczas jego pracy w Wietnamie, dzięki ambitnej strategii digitalowej i e-commerce, sprzedaż wzrosła ponad dwukrotnie oraz znacząco zwiększyły się udziały rynkowe. Podczas rozwijania biznesu, Valéry Gaucherand  był równie zaangażowany w działania L'Oréal For the Future, zwłaszcza poprzez programy wzmacniające pozycję kobiet i ograniczanie odpadów z tworzyw sztucznych.

Lata spędzone na stanowiskach kierowniczych w wielu krajach będą cennym atutem dla dalszego rozwoju L'Oréal Polska i Kraje Bałtyckie, a zdolności przywódcze nowego lidera oraz nastawienie na współpracę wzmocni silny zespół  - skomentowała firma.

Valéry Gaucherand przejmie nowe obowiązki dyrektora generalnego HUB L'Oréal Polska i Kraje Bałtyckie 1 marca 2022 roku.

Pracując na kilku kontynentach, będąc świadkiem różnych potrzeb związanych z urodą i doświadczając wszędzie cyfrowej transformacji, bardzo się cieszę, że mogę dołączyć do HUB L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie. Odpowiadając za rozwój L'Oréal w jednym z najdynamiczniej rozwijających się rynków kosmetycznych w Europie, mam nadzieję kontynuować sukcesy zespołów L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie, wspólnie tworząc piękno, które porusza świat – powiedział Valéry Gaucherand.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.11.2025 14:39
Nivea zmaga się z kryzysem, Beiersdorf szuka rozwiązań

Przez lata marka Nivea funkcjonowała jak szwajcarski zegarek – sprawnie i bezbłędnie. W tym roku sprzedaż zauważalnie spada. Powód? Podwyżki cen produktów i walka ze szwajcarskim detalistą Migrosem, która jeszcze przed wakacjami oparła się o dochodzenie w COMCO – szwajcarskim urzędzie ds. konkurencji. Detalista zarzucił niemieckiemu producentowi, firmie Beiersdorf, narzucanie niewspółmiernie wysokich cen kosmetyków w porównaniu do innych rynków.

Niemiecko-szwajcarski spór o Niveę rozpoczął się wiosną, kiedy to menedżerowie szwajcarskiej sieci supermarketów Migros zaprotestowali przeciwko zbyt wysokim cenom, jakie Grupa Beiersdorf wyznaczyła dla rynku szwajcarskiego. Jak wskazywały media, klient sieci Migros musiał zapłacić za dezodorant w sztyfcie równowartość 2,62 euro za dezodorant w sztyfcie – czyli więcej niż konsumenci w Niemczech, gdzie analogiczny kosmetyk kosztował 2,25 euro. Wobec braku odzewu z centrali Beiersdorf, Migros pozwał niemieckiego producenta i wszczęto dochodzenie przed COMCO.

“Sprawa ta jest przykładem zarzutów, z jakim spotykają się producenci markowych produktów, w szczególności Beiersdorf: że wykorzystali inflację ostatnich lat do nadmiernych podwyżek cen i kontynuują tę strategię również teraz, gdy inflacja już dawno spadła do zwykłego poziomu” – komentuje dziennik biznesowy “Wirtschaftswoche”.

image

Szwajcarsko-niemiecka wojna cenowa, w centrum – marka Nivea

Przedstawiciele Beiersdorf, którzy do tej pory udawali, że nie widzą problemu, teraz zaczynają przyznawać, że powinni jednak uważać na to, by nie zepsuć swojej renomy marki, która gwarantuje dobry stosunek jakości do ceny. Bo to właśnie ta przystępność cenowa zawsze była jedną z mocnych stron marki, budując jej wizerunek.  

Powodem tej reakcji są prawdopodobnie najnowsze dane biznesowe Beiersdorf. Po latach szybkiego wzrostu, generowanego przez kluczową markę jaką jest dla koncernu Nivea, trend ten odwrócił się w tym roku. 

– W trzecim kwartale 2025 roku zaobserwowaliśmy dalsze osłabienie rynku pielęgnacji skóry, zwłaszcza na rynkach wschodzących – poinformował w październiku prezes Beiersdorfa, Vincent Warnery. – W związku z tym oczekujemy obecnie organicznego wzrostu sprzedaży o około 2,5 proc. w naszym segmencie konsumenckim w całym roku”.

image

Uważny konsument w erze promocji. Jak i gdzie Polacy kupują kosmetyki?

Już w sierpniu Beiersdorf obniżył swoją prognozę, wciąż prognozując wzrost o 3-4 proc. dla tego działu. Marka Nivea, która sama odpowiada za ponad połowę sprzedaży grupy, wynoszącej blisko 10 mld euro, osiągnęła wzrost na poziomie zaledwie 0,6 proc. w ciągu pierwszych trzech kwartałów 2025.

Dla porównania: jeszcze w 2024 roku Beiersdorf odnotował 8-procentowy wzrost sprzedaży, a w 2023 roku – 15-procentowy. Jednak obecnie tłuste lata zdają się dobiegać końca – i to w momencie, kiedy firma z wielką pompą świętowała setną rocznicę niebieskiej puszki z kremem Nivea. Beiersdorf spodziewa się poprawy sytuacji przez wprowadzenie na rynek kilku nowych produktów do pielęgnacji skóry pod marką Nivea, a także rozbudowanie kategorii poza pielęgnacją twarzy, jak np. dezodoranty.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.11.2025 11:23
Aflofarm ponownie liderem Rankingu Firm Rodzinnych „Forbesa” w województwie łódzkim
Nagrodę podczas gali Forum Firm Rodzinnych „Forbesa” w Łodzi odebrał Kacper Furman, wnuk Andrzeja Furmana — twórcy firmy.Aflofarm

Aflofarm Farmacja Polska po raz kolejny zdobył pierwsze miejsce w Rankingu Firm Rodzinnych „Forbesa” w kategorii przedsiębiorstw z przychodami przekraczającymi 100 mln zł w województwie łódzkim. Wyróżnienie to stanowi podsumowanie ponad 35 lat działalności na rzecz farmacji, profilaktyki oraz ochrony zdrowia i życia Polaków.

Firma, założona w Pabianicach przez Andrzeja Furmana, po raz pierwszy zdobyła pierwsze miejsce w tym rankingu sześć lat temu. Obecnie Aflofarm jest prowadzony przez jego synów: Jacka, Wojciecha i Tomasza, kontynuując rozwój organizacji zarówno na rynku krajowym, jak i na ponad 30 zagranicznych rynkach. Przedsiębiorstwo zatrudnia około 1500 osób, co czyni je jednym z największych pracodawców w regionie łódzkim.

W imieniu zarządu nagrodę odebrał Kacper Furman, wnuk założyciela, podkreślając, że Aflofarm wkracza w etap aktywnego udziału trzeciego pokolenia w zarządzaniu firmą. Jak zaznaczył, dorastał wraz z firmą i obserwował jej rozwój, a dziś z entuzjazmem patrzy na możliwości dalszego wzmacniania pozycji przedsiębiorstwa w kolejnych dekadach. To symboliczny moment dla rodzinnego biznesu, który opiera się na ciągłości i międzypokoleniowej współpracy.

W swojej wypowiedzi prezes zarządu Jacek Furman zwrócił uwagę na znaczenie rodzinnego charakteru przedsiębiorstwa. Podkreślił, że Aflofarm to nie tylko biznes, ale środowisko pracy, w którym część zespołu jest związana z firmą od dekad. Zatrudnione są tu całe rodziny, a wielu pracowników zaczynało w Aflofarmie swoją karierę — co wzmacnia kulturę organizacyjną opartą na lojalności, stabilności i wzajemnym szacunku.

Aflofarm angażuje się również w działania społeczne realizowane poprzez Fundację Aflofarm oraz fundację My Kochamy Pabianice. Inicjatywy te obejmują promocję zdrowia, edukację prozdrowotną oraz projekty podnoszące jakość życia mieszkańców Pabianic i okolic. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
26. listopad 2025 00:02