StoryEditor
Producenci
14.11.2023 16:05

Velvet Care otrzymał złoty medal w ratingu zrównoważonego rozwoju EcoVadis

Velvet Care konsekwentnie wdraża rozwiązania w myśl przyjętej strategii zrównoważonego rozwoju pod nazwą Eco Agenda. Dzieki nim otrzymał złoty medal w międzynarodowym ratingu zrównoważonego rozwoju EcoVadis.

Velvet Care, wiodący producent higienicznych wyrobów papierowych w Polsce i w Europie Środkowej, otrzymał złoty medal w międzynarodowym ratingu zrównoważonego rozwoju EcoVadis. Firma konsekwentnie wdraża rozwiązania w myśl przyjętej strategii zrównoważonego rozwoju pod nazwą Eco Agenda. Podnosi też swoje standardy sprawozdawczości niefinansowej, by zapewnić transparentną komunikację do wszystkich swoich interesariuszy. Pierwszy publiczny raport ESG opracowany w odniesieniu do wytycznych GRI (Global Reporting Initiative) ukazał się w kwietniu 2023 roku.

Teraz otrzymaniem złotego medalu w światowym ratingu EcoVadis Velvet Care potwierdziło obowiązujące w firmie wysokie standardy w zakresie zrównoważonego rozwoju. Tylko 5 proc. organizacji na świecie może pochwalić się zdobyciem tego wyróżnienia. To też jasny sygnał, że wdrożone w Velvet CARE praktyki mają przełożenie na rzeczywistość i dają mierzalne efekty.

EcoVadis to platforma umożlwiająca ocenę zrównoważonego rozwoju danej firmy w oparciu o 21 kryteriów przyporządkowanych do czterch grup tematycznych takich jak: środowisko, praca i prawa człowieka, etyka oraz zrównoważone zakupy. Metodologia oceny opiera się na światowych standardach, takicj jak: 10 zasad ONZ Global Compact, konwencje Międzynarodowej Organizacji Pracy (ILO), standardy Global Reporting Initiative (GRI) oraz norma ISO 26000. Dotychczas globalnie ocenie EcoVadis poddało się ponad 100 tys. przedsiębiorstw z ponad 175 krajów i ponad 200 branż.

Velvet Care jest liderem branży celulozowych produktów higienicznych w Polsce oraz regionie Europy Środkowej. Szacowane obroty firmy w roku 2023 to 1,5 mld zł. Produkcja odbywa się w jednym z najbardziej nowoczesnych zakładów branży papierniczej w Europie. 

 

Czytaj też: Velvet Care szykuje się do zakupu czwartej maszyny papierniczej. Zwiększy ona moce produkcyjne o ponad 30 proc.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.07.2024 15:49
L’Occitane International wycofuje się z giełdy w Hongkongu
L‘Occitane zniknie niedługo z giełdy w Hong Kongu.L‘Occitane

L’Occitane International, globalna grupa kosmetyczna, przygotowuje się do wycofania swoich akcji z Giełdy Papierów Wartościowych w Hongkongu. Decyzja ta wynika z osiągnięcia progu procentowego, który pozwala właścicielowi Reinoldowi Geigerowi na przejęcie firmy.

W kwietniu Reinold Geiger, będący głównym akcjonariuszem L’Occitane International poprzez swoją firmę inwestycyjną L’Occitane Groupe, złożył oficjalną ofertę przejęcia pozostałych akcji spółki, wyceniając ją na 6 miliardów euro. Geiger dostosował swoją propozycję, aby przekonać niepewnych akcjonariuszy, oferując wybór między istniejącą kwotą 34 dolarów hongkońskich za akcję w gotówce lub dziesięcioma akcjami nowej prywatnej spółki za każdą posiadaną akcję. L’Occitane International zawiesi notowania swoich akcji 7 sierpnia, a po zakończeniu procesu przejęcia zostanie wycofana z Giełdy Papierów Wartościowych w Hongkongu.

Ostateczna oferta Geigera okazała się skuteczna. Właściciel marek Elemis i Sol de Janeiro ogłosił, że 91,97 proc. niezaangażowanych akcjonariuszy zdecydowało się na przekazanie swoich akcji. Przekroczenie tego progu pozwala na przymusowy wykup pozostałych akcji, co umożliwi L’Occitane Holding, innej w pełni kontrolowanej spółce przez Geigera, przejęcie pozostałych udziałów. Ten ruch przygotowuje firmę do finalnych kroków w procesie jej prywatyzacji.

Reinold Geiger wyraził zadowolenie z silnego wsparcia akcjonariuszy, podkreślając, że transakcja ta zapewni grupie elastyczność w podejmowaniu długoterminowych decyzji biznesowych. Dodał również, że pozostają wierni swoim strategiom specyficznym dla marek i geograficznym, co przyniesie korzyści dla pracowników, partnerów biznesowych oraz innych interesariuszy dzięki przyspieszonemu wzrostowi i zwiększonej konkurencyjności na globalnym rynku kosmetycznym.

Czytaj także: L’Occitane en Provence zaprezentowało nową wirtualną przestrzeń o nazwie L’Occitane Greenhouse

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.07.2024 14:49
Blisko 85 tys. zł trafiło do rolników dzięki sprzedaży produktów Fairtrade w Rossmannie
Rossmann

Fundacja Fairtrade, we współpracy z siecią drogerii Rossmann, przekazała rolnikom z krajów globalnego Południa prawie 85 tys. zł. Kwota ta została zebrana ze sprzedaży trzech certyfikowanych produktów marki EnerBIO, co pozwala na wspieranie godziwych warunków pracy i rozwoju lokalnych społeczności.

Fundacja Fairtrade, w ramach współpracy z siecią drogerii Rossmann, przekazała rolnikom z krajów globalnego Południa sumę 84 624 zł. Kwota ta została zebrana ze sprzedaży trzech certyfikowanych produktów marki EnerBIO: czekolady kokosowej, orzechów nerkowca w polewie z mlecznej czekolady oraz syropu z agawy. Te produkty dostępne są na półkach Rossmanna i cieszą się dużą popularnością wśród klientów, co przyczynia się do generowania środków na wsparcie producentów rolnych w Ameryce Łacińskiej, Afryce, Azji Południowo-Wschodniej i Oceanii.

Fairtrade to system certyfikacji Sprawiedliwego Handlu, który ma na celu poprawę warunków życia i pracy rolników oraz pracowników plantacji. Ruch ten, założony przez organizacje pozarządowe i wolontariuszy, działa na rzecz eliminacji pracy przymusowej i dziecięcej, a także na rzecz bardziej sprawiedliwych warunków handlowych. W ramach Fairtrade, rolnikom wypłacane są także specjalne środki – premia Fairtrade – które mogą przeznaczyć na modernizację gospodarstw lub projekty lokalne, takie jak poprawa warunków mieszkaniowych czy edukacja. Premia ta zależy od liczby sprzedanych produktów przez pierwszego kupca w systemie Fairtrade.

Rossmann, polski lider na rynku w zakresie sprzedaży certyfikowanej agawy oraz szósta firma pod względem sprzedaży ziarna kakaowego Fairtrade w Polsce, przyczynia się do sukcesu tego systemu. Dzięki współpracy z Fairtrade, produkty dostępne w Rossmannie nie tylko spełniają wysokie standardy jakości, ale także wspierają sprawiedliwe warunki handlowe dla rolników. W 2023 roku, sprzedaż produktów Fairtrade w Rossmannie przyczyniła się do zebrania znacznej sumy, która teraz pomoże rolnikom w krajach globalnego Południa poprawić swoje warunki życia i pracy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
24. lipiec 2024 22:53