StoryEditor
Producenci
25.09.2023 12:06

Victoria’s Secret wchodzi w kategorię produktową wegańskiej pielęgnacji włosów

W ofercie Victoria‘s Secret znajduje się już wybór perfum i wód toaletowych, kosmetyków do pielęgnacji ciała i makijażu. / Victoria‘s Secret
Victoria‘s Secret wkroczyła do kategorii włosów, wprowadzając linię Natural Beauty Hair Care. Zapachy inspirowane roślinami i wegańskie formuły mają na celu nadanie połysku, podkreślenie loków i zwiększenie objętości, jak twierdzi firma.

Victoria‘s Secret, światowy gigant w produkcji bielizny, odzieży sportowej, kosmetyków i perfum, wprowadza do swojej oferty wegańskich kosmetyków do włosów. Nowa linia kosmetyków do włosów Victoria‘s Secret jest w pełni wegańska, co oznacza, że ​​nie zawiera składników pochodzenia zwierzęcego i nie była testowana na zwierzętach.

Oferta obejmuje podstawowe produkty do pielęgnacji włosów; szampony i odżywki oraz masażer do skóry głowy. Formuły tych kosmetyków zostały opracowane tak, aby zapewnić skuteczną pielęgnację włosów, jednocześnie spełniając surowe standardy wegańskie. Ceny wahają się od 12 dolarów do 24,95 dolarów. Produkty nie są dostępne jeszcze na polskiej stronie marki.

Victoria‘s Secret stoi obecnie przed wieloma wyzwaniami, zarówno makroekonomicznymi, jak i własnymi. Jednym z głównych problemów jest konieczność odnalezienia się po zmianach w strategii marketingowej. Firma była kiedyś znana z organizowania spektakularnych pokazów mody i promowania marki za pośrednictwem tzw. "Victoria‘s Secret Angels". Niestety, ta strategia w ostatnich latach utraciła na popularności, co wpłynęło negatywnie na wyniki sprzedaży.

Victoria‘s Secret zmaga się także z konsekwencjami zamknięcia nierentownych sklepów oraz zarządzaniem marką, co przyczyniło się do utraty rynkowej pozycji. Według analizy Wells Fargo, firma straciła część swojej sprzedaży z powodu tych problemów. Zgodnie z informacjami z nieoficjalnych źródeł, które przytoczył Forbes, Victoria‘s Secret planuje przeprowadzić gruntowną transformację. Kluczowym elementem tej metamorfozy ma być zwiększenie roli produktów kosmetycznych i perfum w porównaniu do odzieży w ofercie firmy.

Czytaj także: Nowy koncept shop-in-shop Victoria’s Secret na lotnisku Kraków-Balice

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
27.05.2025 10:49
L’Oréal wzmacnia produkcję w Europie. Inwestycje i wzrosty w regionie DACH
L’Oréal świętuje dobre wyniki i planuje dalsze inwestycje.Shutterstock

L’Oréal, największy koncern kosmetyczny na świecie, planuje dalsze inwestycje w rozbudowę produkcji w Europie, chcąc wzmocnić swoją odporność na napięcia geopolityczne. Jak poinformował Jean-Christophe Letellier, szef L’Oréal na Niemcy, Austrię i Szwajcarię (region DACH), firma zamierza corocznie inwestować ponad 10 mln euro w swoją fabrykę w Karlsruhe. To jedno z największych zakładów produkcyjnych koncernu, obsługujące 35 krajów – głównie w Europie.

Strategiczna rola Europy w strukturze globalnej L’Oréal rośnie. Spośród 38 fabryk należących do firmy aż 19 zlokalizowanych jest na Starym Kontynencie. Region DACH odpowiada za trzeci co do wielkości udział w przychodach koncernu. W 2024 roku Europa wygenerowała około 50 proc. całkowitego wzrostu przychodów L’Oréal, a w pierwszym kwartale 2025 roku było to nadal imponujące 40 proc.

W samym regionie DACH L’Oréal notuje od trzech lat dwucyfrowe wzrosty przychodów rok do roku. Jak wyjaśnia Jean-Christophe Letellier portalowi Handelsblatt, wzrost ten można rozłożyć równomiernie na trzy czynniki: podwyżki cen, większy wolumen sprzedaży oraz wprowadzanie nowych produktów. Coraz większe znaczenie mają tu kosmetyki pielęgnacyjne sprzedawane w aptekach, które zapewniają wyższe marże.

Zwiększona koncentracja na rynku europejskim wynika również z trudności, jakie L’Oréal napotyka w innych częściach świata. W Azji osłabło zainteresowanie luksusowymi produktami, a w USA sprzedaż ucierpiała z powodu oszczędności konsumentów i nieprzewidywalnej polityki prezydenta Donalda Trumpa. Mimo to koncern nie odczuwa bezpośrednio skutków ceł, ponieważ aż 80 proc. przychodów z USA generowane jest z produkcji lokalnej.

Aby wspierać dalszy rozwój, L’Oréal planuje intensyfikację działań marketingowych w mediach społecznościowych oraz rozszerzenie oferty skierowanej do mężczyzn – m.in. poprzez kampanie reklamowe w grach komputerowych, takich jak Fortnite. Firma łączy cyfrową innowacyjność z inwestycjami w infrastrukturę, chcąc pozostać liderem na wymagającym i zmiennym rynku.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
26.05.2025 15:27
Drunk Elephant traci grunt pod nogami – sprzedaż spadła o 65 proc., a wszystko przez Sephora Kids
Kultowa marka pielęgnacyjna przechodzi przez kryzys.Drunk Elephant

W pierwszym kwartale 2025 roku sprzedaż marki Drunk Elephant spadła aż o 65 proc. rok do roku – wynika z najnowszego raportu finansowego japońskiego koncernu Shiseido, właściciela marki. Tak znaczący spadek przyczynił się do ogólnego pogorszenia wyników firmy, której globalne przychody netto zmalały o 8,5 proc. w ujęciu rocznym.

Drunk Elephant zdobyła popularność głównie dzięki mediom społecznościowym, przyciągając pokolenia Z i Alpha, jednak nie zdołała utrzymać lojalności pierwotnej grupy docelowej – milenialsów i pokolenia X. Marka stała się jednym z symboli tzw. trendu „Sephora kids” – zjawiska, które powoduje, że dzieci i nastolatki masowo kupują oraz prezentują drogie produkty do pielęgnacji skóry w sieci.

Popularność marki wśród młodszych odbiorców szybko wzbudziła kontrowersje. Eksperci ds. zdrowia, rodzice i regulatorzy zaczęli zwracać uwagę na potencjalne zagrożenia wynikające z używania przez dzieci kosmetyków z silnie działającymi substancjami aktywnymi, takimi jak retinol czy kwas salicylowy. Doniesienia o niepożądanych reakcjach skórnych oraz niewłaściwym użytkowaniu pogorszyły reputację marki.

W odpowiedzi na obawy społeczne, w USA rozpoczęto prace legislacyjne nad ograniczeniem dostępu nieletnich do kosmetyków o działaniu przeciwstarzeniowym. W Kalifornii przegłosowano ustawę zakazującą sprzedaży tego typu produktów osobom niepełnoletnim, co pogłębiło presję na producentów i marki funkcjonujące w tym segmencie. W rezultacie Drunk Elephant znalazła się w centrum debaty o odpowiedzialności branży beauty.

Shiseido informuje, że podjęto działania naprawcze mające na celu odbudowanie pozycji Drunk Elephant. Planowane są zmiany w strategii komunikacyjnej i próba dotarcia zarówno do starszych, jak i młodszych klientów. Jednak według osoby odpowiedzialnej za projekt, kluczowym wyzwaniem pozostaje odbudowa zaufania pierwotnej grupy docelowej, nie tracąc przy tym obecnych odbiorców.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
27. maj 2025 21:09