StoryEditor
Producenci
20.11.2018 00:00

W Warszawie ruszył pierwszy na świecie sklep własny koncernu Pierre Fabre

Dermo-Cosme Shop to pierwszy na świecie sklep własny koncernu Pierre Fabre Dermo-Cosmetique. Na miejscu, oprócz zakupu lub przetestowania dermokosmetyków, można skorzystać z profesjonalnej porady dermokosmetycznej. Ponadto została uruchomiona platforma ekspercka dermo-cosmeshop.pl będącą pierwszą taką inicjatywą w europie, a drugą na świecie.

Sklep Dermo-Cosmo Shop to pierwsze takie miejsce na świecie, gdzie dostępne są wszystkie produkty z portfolio Pierre Fabre Dermo-Cosmetique. Znajdziemy w nim zarówno dermokosmetyki marki Eau Thermale Avène, polecane do nawet najbardziej wrażliwej skóry, jak i pełną gamę produktów do pielęgnacji włosów marki Klorane, opartych o wyciągi roślinne czy aptecznej marki Elancyl do pielęgnacji ciała. Dla osób poszukujących luksusowych produktów o aptecznej skuteczności, dostępne są marki Galénic do pielęgnacji twarzy oraz René Furterer do włosów. Nie zabrakło również specjalistycznej pielęgnacji z marek Ducray oraz A-Derma.


Aby pomóc w doborze indywidualnej i skutecznej pielęgnacji na miejscu obecna jest demokonsultantka, która jest magistrem kosmetologii i trychologiem zabiegowym. W sklepie do dyspozycji gości jest gabinet, w którym można przetestować produkty i przeprowadzić badanie skóry twarzy i głowy za pomocą mikrokamery. Na podstawie wyników badania, układany jest długofalowy plan pielęgnacji z dopasowanym rytuałem pielęgnacyjnym, z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb.

Samo miejsce, w przyszłości będzie pełnić również funkcję showroomu, w którym firma planuje organizować spotkania edukacyjne i sesje szkoleniowe dla konsumentów, profesjonalistów oraz farmaceutów.

Kolejnym innowacyjnym projektem było otwarcie pierwszego w Europie, a drugiego na świecie sklepu internetowego. Projekt stworzenia dermo-cosmeshop.pl trwał rok. Uczestniczyło w nim kilkadziesiąt osób z Polski oraz Francji i zakończył się otwarciem w październiku 2018. Polski model strony stanowi bazę i wzorzec dla sklepów, które będą otwierane w kolejnych krajach.

Dermo-cosmeshop.pl, oprócz możliwości zakupu produktów, pełni także funkcje platformy eksperckiej i poradnika w dziedzinie dermokosmetyków. Przestrzeń poradnikowa zawiera artykuły dotyczące schorzeń, pielęgnacji oraz stylu życia, wpływającego na zdrowie i urodę skóry oraz włosów. Artykuły redagowane są przez współpracujących specjalistów w dziedzinie kosmetologii, medycyny czy farmacji.

Dermo-cosmeshop.pl zawiera informacje o wszystkich produktach Pierre Fabre Dermo-Cosmetique. To swoista encyklopedia wiedzy. Każdy z ponad 400 produktów został opisany przez profesjonalistów, z wyszczególnieniem składu produktów oraz opisem badań potwierdzających ich skuteczność.

Tak jak w sklepie stacjonarnym, do dyspozycji klientów są konsultantki udzielające porad w zakresie odpowiedniej pielęgnacji, dostępne na czacie, na infolinii oraz drogą mailową. Do dyspozycji klientów jest też diagnoza on-line, gdzie po odpowiedzi na serię pytań, klient otrzymuje propozycję programu pielęgnacyjnego dopasowanego do swoich potrzeb.

W ofercie sklepu jest stały katalog produktów z marek: Eau Thermale Avène, Klorane, Elancyl, Galenic, Rene Furterer, A-Derma oraz Ducrey. Są także dostępne serie limitowane oraz zestawy. Regularnie będą pojawiać się wyjątkowe oferty specjalne oraz docelowo planowany jest program lojalnościowy dla stałych klientów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:32
L’Oréal zwiększa zaangażowanie w chiński rynek beauty i inwestuje w markę Lan
L’Oréal zaznacza wyraźniej swoją obecność na chińskim rynku.StudioPhotoLoren

L’Oréal poinformował o objęciu mniejszościowego pakietu udziałów w chińskiej marce pielęgnacyjnej Lan, działającej w segmencie masowym. To już druga inwestycja koncernu w lokalną markę w ostatnich miesiącach, co podkreśla rosnące znaczenie Chin w globalnej strategii firmy. Szczegóły dotyczące wielkości i wartości udziałów nie zostały ujawnione, jednak – jak podkreślił Vincent Boinay, prezes L’Oréal North Asia i CEO L’Oréal China – inwestycje na tym rynku są kluczowe dla przyszłego wzrostu grupy.

Decyzja zapadła krótko po tym, jak L’Oréal nabył 6,67 proc. udziałów w marce Chando za 442 mln juanów (62 mln dolarów), co zostało ujawnione w prospekcie emisyjnym spółki przygotowywanym do IPO w Hongkongu. Inwestycje te wpisują się w strategię głębszego wejścia w segment C-Beauty – dynamicznie rosnącej kategorii marek krajowych, które zdobyły istotne udziały w wartym 75 mld dolarów chińskim rynku kosmetyków i produktów higieny osobistej.

Rynek ten jest obecnie wyzwaniem dla międzynarodowych koncernów: lokalne marki zyskują przewagę dzięki szybkim iteracjom produktów oraz agresywnej komunikacji nowych składników i koncepcji pielęgnacyjnych. Jak zauważa Ben Cavender z China Market Research Group, zakup udziałów w rozpoznawalnych chińskich markach może być dla L’Oréal sposobem na skorzystanie z tempa wzrostu C-Beauty bez bezpośredniej konkurencji na najbardziej dynamicznych segmentach rynku.

Mimo trudniejszego otoczenia makroekonomicznego – spowolnienia wzrostu, obniżonego nastroju konsumenckiego oraz kryzysu na rynku nieruchomości – wyniki L’Oréal w Chinach wykazują oznaki stabilizacji. W trzecim kwartale biznes firmy w tym kraju wzrósł o około 3 proc., co stanowi pierwszy wzrost od dwóch lat. Jednocześnie najwięksi gracze krajowi, tacy jak Proya i Chicmas, utrzymują szybkie tempo wzrostu, a Chando jest obecnie trzecim największym lokalnym producentem kosmetyków według danych Frost & Sullivan.

Dla L’Oréal strategiczna może być obecność Chando i Lan w segmencie masowym, gdzie ceny produktów mieszczą się głównie w przedziale 49–390 juanów. Jak podkreśla cytowany przez Reutersa Yang Hu z Euromonitor International, ich silna pozycja w mniejszych chińskich miastach daje koncernowi dostęp do nowych grup konsumentów, wspierając odbudowę sprzedaży bez kanibalizowania portfolio marek premium należących do grupy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:02
Niemiecka Cosnova zaczyna dystrybucję swoich kosmetyków w Indiach
Produkty Essence zawierają w 100 proc. wegańskie składnikiCosnova Beauty

Cosnova, niemiecki producent kosmetyków (m.in. marki Essence), nawiązał współpracę dystrybucyjną z Reliance Retail w celu wprowadzenia na rynek indyjski swoich produktów. Wejście na rynek w Indiach będzie wzmocnieniem przystępnej cenowo, globalnej oferty kosmetyków Reliance Retail i umożliwi sprzedaż detaliczną produktów Essence za pośrednictwem wielokanałowej sieci sprzedaży.

Asortyment kosmetyków makijażowych Essence będzie dostępny online na terenie całego kraju, jak również w drogeriach sieci Reliance oraz w partnerskich punktach sprzedaży detalicznej.

Reliance jako oficjalny dystrybutor będzie odpowiadać za zwiększenie zasięgu marki w Indiach. Essence jest postrzegane przez dystrybutora z Indii za wiodącą markę kosmetyków, wyróżniającą się w Europie pod względem liczby sprzedanych sztuk. Ponad 80 proc. swoich produktów Essence produkuje w Europie.

image

Isabelle Tambue, Essence: Reagowanie na trendy mamy wpisane w DNA marki

Marka charakteryzuje się młodzieżową estetyką, a jej produkty zawierają w 100 proc. wegańskie składniki, są produkowane w ekologicznych opakowaniach i nie zawierają mikroplastiku.

image

Indie – rynkiem z największym potencjałem sprzedaży kosmetyków na świecie? Potwierdzają to wyniki Nykaa

Wprowadzając markę Essence na rynek indyjski, chcemy zainspirować nową falę kreatywnego wyrażania siebie poprzez eksperymenty z urodą, zachęcając konsumentów do łączenia, dopasowywania i zabawy produktami, które sprawią, że makijaż stanie się radosnym elementem codziennego życia każdego z nas – stwierdzili przedstawiciele Reliance Retail, dodając, że premiera ta “odzwierciedla zaangażowanie Reliance Retail w oferowanie indyjskim konsumentom najlepszych globalnych doświadczeń kosmetycznych, łącząc zabawę, inkluzywność i zrównoważony rozwój pod jedną marką”.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
20. listopad 2025 15:07