StoryEditor
Producenci
14.10.2022 00:00

Wolontariusze L’Oréal wsparli tysiące organizacji non-profit na całym świecie w ramach #CitizenDay

L’Oréal Citizen Day to program wolontariatu pracowniczego o wieloletniej tradycji. W jego ramach pracownicy L’Oréal na całym świecie na kilka dni porzucają komputery i biurka, i włączają się w działania wspierające organizacje ekologiczne i non-profit. To tysiące godzin poświęconych na wsparcie potrzebujących, pracę w schroniskach dla zwierząt, remontowanie świetlic i szkół, zbiórki żywności, sprzątanie odpadów, pakowanie pakietów higienicznych, a także na dzielenie się wiedzą. 

Program L’Oréal Citizen Day prowadzony jest od 2010 r. To wolontariat, w ramach którego pracownicy L’Oréal włączają się w działania dobroczynne. Poświęcają cały dzień na to, by wspierać organizacje ekologiczne i non-profit w rozmaitych działaniach społecznych.

W 2021 r. na działania w ramach wolontariatu pracownicy L’Oréal poświęcili ponad 47 tys. godzin, wsparli ponad 400 tys. organizacji non-profit w 52 krajach. W działania włączyło się 7 587 pracowników – ze względu na pandemię były to głownie inicjatywy, które mogły być prowadzone online. Wcześniej, w 2019 r., w 10. edycji Citizen Day ponad 27 tys. osób zgłosiło się na ochotnika, pomagając 969 organizacjom w 61 krajach, a wolontariusze poświęcili na to ponad 156 tys. godzin. Od 2018 r. do organizacji non-profit trafiło również 1,4 mln euro w ramach programu Payroll Giving.

Obecnie ograniczenia wynikające z pandemii nie mają już miejsca i wolontariusze L’Oréal wrócili do działań w terenie podejmując wiele cennych inicjatyw na całym świecie.

W tym tygodniu, wolontariusze L’Oréal Polska wsparli kobiety poszukujące zatrudnienia.

–  Wraz z Fundacją Centrum Praw kobiet zorganizowaliśmy całodzienny warsztat, podczas którego podopieczne fundacji przeszły praktyczne szkolenia, jak skutecznie powalczyć o nową pracę – od diagnozy swoich silnych stron, aż po analizę CV oraz symulację rozmowy kwalifikacyjnej. Odbył się tez praktyczny pokaz, jak wykorzystać makijaż do poprawy pewności siebie – napisał na swoim profilu na LI Adam Nitecki, general manager Consumer Products Division, L’Oréal. –  Cieszę się że mogłem być aktywnym uczestnikiem tej pięknej inicjatywy i mam nadzieję, że wiedza i umiejętności, które przekazaliśmy podczas warsztatów efektywnie przełożą się na znalezienie atrakcyjnej pracy i zwiększenia wiary w swoje możliwości – dodał. Podziękował też Fundacji Praw Kobiet i wolontariuszkom za kolejny udany projekt.

Wcześniej, pracownicy fabryki L’Oréal Warsaw Plant pomogli Towarzystwu Pomocy Dzieciom w Pruszkowie oraz Ośrodkowi Opiekuńczo-Rehabilitacyjnemu w Milanówku odświeżyć budynki.

Pracownicy  L’Oréal na całym świecie włączają się w rozmaite akcje. W Brazylii malowali gmach szkoły przypominając o tym, jak ważna jest różnorodność i akceptacja dla niej. W USA pakowali paczki z artykułami żywnościowymi i higienicznymi dla weteranów i ich rodzin. W Hongkongu ozdabiali szkołę dla dzieci o specjalnych potrzebach barwnymi obrazami i skręcali rowery dla potrzebujących dzieci. 

W Maroku zebrali prawie tonę śmieci na plaży Choual i w lesie Boskoura. W RPA pakowali pakiety higieniczne dla rodzin w potrzebie. Sadzili drzewa, sprzątali, remontowali, opiekowali się zwierzętami w schroniskach, dzielili się wiedzą. Zbierali żywność w sklepach, wspierali uchodźców. Przykładów są setki. Można się przekonać o tych działaniach, wpisując w mediach społecznościowych  hasztag #CizenDay.

Jak napisała na swoim profilu na LI, Ana Lucia Vargas Arigony z L’Oréal Latin America, opatrując oczywiście wpis hasztagiem #CitizenDay: Razem możemy zmienić świat i każdy z nas może zacząć właśnie tutaj, właśnie teraz, tam, gdzie jesteśmy, robiąc to, co jest możliwe. Liczy się każdy najmniejszy akt. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
01.12.2025 15:09
Chińczycy inwestują 17 mln euro w fabrykę opakowań kosmetycznych w Portugalii
Grupa SHP, założona w 1970 roku, posiada cztery fabryki na całym świecie - dwie w Chinach i dwie w MeksykuShyaHsin Packaging

Chińska firma ShyaHsin Packaging zainwestuje 16,86 mln euro w budowę zakładu produkcyjnego opakowań kosmetycznych premium w Portugalii – poinformowałą AICEP (Agência para o Investimento e Comércio Externo de Portugal).

Fabryka chińskiej firmy, specjalizującej się w projektowaniu i produkcji opakowań kosmetycznych (m.in. na tusze do rzęs, błyszczyki do ust, pomadki, pudry w kompakcie, pędzle i lakiery do paznokci) oraz dostarczaniu kompletnych rozwiązań dla przemysłu kosmetycznego, jest już na zaawansowanym etapie budowy. Lokalizacja fabryki to Maceria na zachodzie Portugalii. Oddanie inwestycji do użytku planowane jest na koniec października 2026 roku. Będzie ona korzystać z 17-procentowej zachęty inwestycyjnej, w pełni kwalifikującej się do finansowania europejskiego.

Inwestycja ta jest uznawana za „strategicznie interesującą dla gospodarki kraju lub danego regionu”, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Spójności Terytorialnej z 5 sierpnia, a także „spełnia warunki niezbędne do przyznania zachęt finansowych” – wynika z analizy przeprowadzonej przez AICEP.

Projekt, który otrzyma 2,86 mln euro wsparcia z programu Compete 2030, „ma na celu utworzenie w Portugalii jednostki produkcyjnej Grupy SHP, która będzie wytwarzać opakowania kosmetyków dla segmentu premium” – jak można przeczytać w opisie projektu.

image

Chiny modernizują regulacje kosmetyczne: wielki smok zacieśnia pasa

Grupa SHP, założona w 1970 roku, posiada cztery fabryki na całym świecie, dwie w Chinach i dwie w Meksyku, i specjalizuje się w produkcji opakowań kosmetyków od ponad 50 lat. W styczniu 2024 roku poinformowano, że chińska firma stworzy w budynku dawnej fabryki Dexprom „jedną z największych fabryk opakowań kosmetycznych”, która będzie obsługiwać wiodących producentów kosmetyków, w tym L’Oréal.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
28.11.2025 09:32
Estée Lauder zamyka centrum technologiczne w Bukareszcie i redukuje zatrudnienie
Estée Lauder zapowiada poważne zmiany w strukturze firmy.M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl

Estée Lauder Companies ogłosiła zamknięcie swojego bukareszteńskiego centrum technologicznego, co wiąże się ze zwolnieniem 150 pracowników. Decyzja wpisuje się w szeroko zakrojony program restrukturyzacyjny Beauty Turnaround, który firma realizuje w odpowiedzi na pogorszenie wyników sprzedażowych w ostatnich miesiącach.

Bukareszteński hub technologiczny został uruchomiony w kwietniu 2023 roku jako trzecie globalne centrum technologiczne ELC. Jak podaje serwis Profit.ro, obiekt został całkowicie zamknięty, choć decyzja ta nie obejmuje większego biura Estée Lauder w stolicy Rumunii, które kontynuuje działalność bez zmian. Zamknięcie tak niedawno uruchomionej jednostki podkreśla skalę i pilność bieżących działań oszczędnościowych.

Restrukturyzacja, zapowiedziana przez CEO Stéphane’a de La Faverie w lutym 2025 roku, przewiduje redukcję nawet do 7 000 etatów na całym świecie. Do tej pory zlikwidowano już 3 200 stanowisk, a zamknięcie rumuńskiego centrum stanowi kolejny krok w realizacji strategii cięcia kosztów i porządkowania globalnej struktury operacyjnej.

Program Beauty Turnaround został wdrożony po roku słabszych wyników sprzedaży, które skłoniły firmę do rewizji dotychczasowych działań i ograniczenia kosztów tam, gdzie jest to możliwe. Władze ELC podkreślają, że zmiany mają na celu przywrócenie dynamiki wzrostu oraz wzmocnienie efektywności technologicznej i operacyjnej przedsiębiorstwa.

Zamykanie wybranych jednostek i redukcje zatrudnienia są częścią szerszej strategii restrukturyzacyjnej obejmującej rynki na wielu kontynentach. Estée Lauder zapowiada, że kolejne etapy programu będą konsekwentnie wdrażane w 2025 roku, a firma koncentruje się na osiągnięciu stabilizacji finansowej po okresie osłabionych wyników sprzedaży.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
02. grudzień 2025 00:56