StoryEditor
Producenci
23.07.2024 15:20

Wsparcie marki Gliss przyspieszyło powstawanie Klubów Różowego Patrolu zajmujących się profilaktyką raka piersi

Małgorzata Rozenek-Majdan jest jedną z certyfikowanych Ambasadorek Różowego Patrolu w projekcie Fundacji OnkoCafe-Razem Lepiej i marki Gliss – Różowy Patrol powered by Gliss / materiały prasowe Henkel

W Polsce przybywa Klubów Różowego Patrolu zajmujących się profilaktyką raka piersi. Projekt Fundacji OnkoCafe – Razem Lepiej przyspieszył dzięki wsparciu marki Gliss należącej do firmy Henkel. Tylko w tym roku powstało 18 nowych Klubów i dołączyło do nich 178 certyfikowanych ambasadorek.

Fundacja OnkoCafe-Razem Lepiej powstała w 2014 r. Stworzyła ją Anna Kupiecka, która w 2010 r. zachorowała na nowotwór piersi. Początkowo zorganizowała grupę „Fakraczki” na Facebooku, gdzie ona i inne kobiety dzieliła się swoimi doświadczeniami zdobytymi w procesie leczenia. Wówczas zaczęła też organizować pierwsze spotkania dla pacjentów, które stały się przyczynkiem do założenia fundacji.

Fundacja skupia się na działaniach w zakresie ochrony i promocji zdrowia, a szczególnie działań na rzecz profilaktyki chorób nowotworowych oraz zapewnienia wsparcia dla osób w trakcie diagnozy i leczenia onkologicznego jak i po zakończonym leczeniu. Jest to szereg działań w różnych obszarach – działa Klub Pacjenta Onkologicznego, prowadzone są konsultacje z psychoterapeutami i psychoonkologami, powstają poradniki dla pacjentów. Od 2020 r. fundacja prowadzi też szkolenia Ambasadorek Profilaktyki BreastFit, czyli aktywistek z mniejszych miejscowości w całej Polsce, które wyposaża  w fantomy i materiały edukacyjne umożliwiając im samodzielne upowszechnianie idei samobadania piersi i edukowanie w regionach, w których działają na co dzień.

W 2023 r. ruszył natomiast wspólny projekt Fundacji i marki Gliss – Różowy Patrol powered by Gliss. Dzięki wsparciu marki Fundacja znacznie przyspieszyła działania – zaczęły szybko powstawać  Kluby Różowego Patrolu i dołączać do nich nowe ambasadorki.

– W Polsce wykrywalność raka piersi we wczesnym stadium wynosi ok. 41 proc., podczas gdy w innych krajach europejskich przekracza 50 proc. W porównaniu do krajów UE Polska notuje jeden z najgorszych wyników zgłaszalności na badania, w tym na mammografię. To oznacza, że wykrywamy raka zbyt późno. Chcemy zmienić ten stan rzeczy, stąd inicjatywa Różowego Patrolu promująca profilaktykę. Jest ona o tyle ważna, że rak piersi, zwłaszcza wykryty we wczesnym stadium, jest niemal całkowicie wyleczalny – mówi Anna Kupiecka, prezeska Fundacji OnkoCafe-Razem Lepiej.

W samym tylko 2024 roku powstało 18 Klubów Różowego Patrolu powered by Gliss w województwach: lubelskim, śląskim, łódzkim, mazowieckim, świętokrzyskim, zachodniopomorskim i podlaskim. Planowane jest otwarcie kolejnych, m.in. w woj. dolnośląskim i kujawsko-pomorskim. Do klubów dołączyło aż 178 certyfikowanych Ambasadorek, które wspierają inne kobiety i zachęcają je do regularnych kontroli. Do grona ambsadorek dołączają także znane kobiety, o ogromnych zasięgach w mediach społecznościowych, których zaangażowanie pomaga w nagłośnieniu akcji, jak i profilaktyki raka piersi.

Czytaj także: Aleksandra Gawlas-Wilińska z Henkel Polska i Małgorzata Rozenek-Majdan certyfikowanymi ambasadorkami programu Różowy Patrol

– W okresie od października 2023 do czerwca 2024 roku, we współpracy z Fundacją OnkoCafe, marka Gliss uruchomiła 26 Klubów "Różowego Patrolu powered by Gliss”, zwiększając tym samym liczbę Klubów Różowego Patrolu do 63. W tym czasie Fundacja przeszkoliła ponad 178 Ambasadorek w obszarze badań i profilaktyki raka piersi, a my wyposażyliśmy je w materiały edukacyjne. W ciągu tych kilku miesięcy działań Ambasadorki Różowego Patrolu dotarły bezpośrednio do około 10 000 osób, przyczyniając się do zwiększenia świadomości na temat profilaktyki raka piersi oraz promując zdrowy styl życia – podkreśla Aleksandra Gawlas-Wilińska, dyrektorka marketingu działu Henkel Consumer Brands firmy Henkel Polska, certyfikowana Ambasadorka Różowego Patrolu.

W Polsce codziennie blisko 70 Polek dowiaduje się, że ma raka piersi. Mimo to wciąż zbyt mało kobiet regularnie się bada

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
26.11.2025 12:33
IFF wdraża inteligentnego robota dozującego, by skrócić czas tworzenia próbek
International Flavors & Fragrances inwestuje w nowego robota.Vladimir Razgulyaev

International Flavors & Fragrances (IFF) zainstalował w swoim zakładzie produkcyjnym Chin Bee w Singapurze inteligentnego robota dozującego Colibri, którego głównym celem jest przyspieszenie i zwiększenie precyzji w tworzeniu próbek zapachowych dla klientów w regionie Azji Większej. System umożliwia opracowanie partii próbek w ciągu kilku minut i – według deklaracji firmy – działa czterokrotnie szybciej niż poprzednia konfiguracja linii produkcyjnej.

Robot Colibri jest w stanie wyprodukować 200 partii próbek w osiem godzin, obsługując jednocześnie wiele składników i przeprowadzając testowe kompozycje w zaledwie kilka sekund. Takie tempo pracy znacząco skraca czas wejścia nowych kompozycji na rynek, co jest kluczowe w sektorze, w którym presja na szybkie wdrażanie innowacji systematycznie rośnie. IFF podkreśla, że automatyzacja pozwala szybciej przechodzić od wstępnych konceptów do gotowych próbek zapachów.

Instalacja systemu w Singapurze wpisuje się w szerszą strategię inwestycyjną IFF w regionie Azji, obejmującą m.in. otwarcie wartego 30 mln dolarów Singapore Innovation Center. Obiekt Chin Bee dołącza do zakładów IFF w Neuilly (Francja) i Hilversum (Holandia), gdzie technologia Colibri jest już stosowana. Firma wskazuje, że modernizacja procesów perfumeryjnych jest odpowiedzią na globalne trendy, w których tradycyjne, wielomiesięczne cykle rozwoju produktów przestają nadążać za rynkiem.

Znaczenie automatyzacji potwierdzają dane z raportu Atelier i Accenture, według których niechęć firm do modernizacji procesów operacyjnych powoduje utratę nawet 86 mld dolarów potencjalnych przychodów. Jednocześnie liczba „net-new” premier produktowych w segmencie beauty spadła z 63 proc. w 2015 r. do 46 proc. na początku 2024 r., co wskazuje na rosnącą presję na skracanie cykli projektowych. Aż 64 proc. konsumentów oczekuje od marek szybszego reagowania na ich potrzeby.

Eksperci zwracają uwagę, że wiele firm beauty wciąż funkcjonuje w oparciu o przestarzałe modele i relacje, które – choć skuteczne dwie dekady temu – obecnie spowalniają rozwój. Cykl tworzenia nowych produktów często przekracza rok, co rozmija się z dynamiką współczesnego rynku. Robot Colibri, jako przykład inteligentnej automatyzacji, ma pomóc IFF oraz jego klientom w skuteczniejszym odpowiadaniu na rosnące i coraz szybsze oczekiwania konsumentów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.11.2025 14:39
Nivea zmaga się z kryzysem, Beiersdorf szuka rozwiązań

Przez lata marka Nivea funkcjonowała jak szwajcarski zegarek – sprawnie i bezbłędnie. W tym roku sprzedaż zauważalnie spada. Powód? Podwyżki cen produktów i walka ze szwajcarskim detalistą Migrosem, która jeszcze przed wakacjami oparła się o dochodzenie w COMCO – szwajcarskim urzędzie ds. konkurencji. Detalista zarzucił niemieckiemu producentowi, firmie Beiersdorf, narzucanie niewspółmiernie wysokich cen kosmetyków w porównaniu do innych rynków.

Niemiecko-szwajcarski spór o Niveę rozpoczął się wiosną, kiedy to menedżerowie szwajcarskiej sieci supermarketów Migros zaprotestowali przeciwko zbyt wysokim cenom, jakie Grupa Beiersdorf wyznaczyła dla rynku szwajcarskiego. Jak wskazywały media, klient sieci Migros musiał zapłacić za dezodorant w sztyfcie równowartość 2,62 euro za dezodorant w sztyfcie – czyli więcej niż konsumenci w Niemczech, gdzie analogiczny kosmetyk kosztował 2,25 euro. Wobec braku odzewu z centrali Beiersdorf, Migros pozwał niemieckiego producenta i wszczęto dochodzenie przed COMCO.

“Sprawa ta jest przykładem zarzutów, z jakim spotykają się producenci markowych produktów, w szczególności Beiersdorf: że wykorzystali inflację ostatnich lat do nadmiernych podwyżek cen i kontynuują tę strategię również teraz, gdy inflacja już dawno spadła do zwykłego poziomu” – komentuje dziennik biznesowy “Wirtschaftswoche”.

image

Szwajcarsko-niemiecka wojna cenowa, w centrum – marka Nivea

Przedstawiciele Beiersdorf, którzy do tej pory udawali, że nie widzą problemu, teraz zaczynają przyznawać, że powinni jednak uważać na to, by nie zepsuć swojej renomy marki, która gwarantuje dobry stosunek jakości do ceny. Bo to właśnie ta przystępność cenowa zawsze była jedną z mocnych stron marki, budując jej wizerunek.  

Powodem tej reakcji są prawdopodobnie najnowsze dane biznesowe Beiersdorf. Po latach szybkiego wzrostu, generowanego przez kluczową markę jaką jest dla koncernu Nivea, trend ten odwrócił się w tym roku. 

– W trzecim kwartale 2025 roku zaobserwowaliśmy dalsze osłabienie rynku pielęgnacji skóry, zwłaszcza na rynkach wschodzących – poinformował w październiku prezes Beiersdorfa, Vincent Warnery. – W związku z tym oczekujemy obecnie organicznego wzrostu sprzedaży o około 2,5 proc. w naszym segmencie konsumenckim w całym roku”.

image

Uważny konsument w erze promocji. Jak i gdzie Polacy kupują kosmetyki?

Już w sierpniu Beiersdorf obniżył swoją prognozę, wciąż prognozując wzrost o 3-4 proc. dla tego działu. Marka Nivea, która sama odpowiada za ponad połowę sprzedaży grupy, wynoszącej blisko 10 mld euro, osiągnęła wzrost na poziomie zaledwie 0,6 proc. w ciągu pierwszych trzech kwartałów 2025.

Dla porównania: jeszcze w 2024 roku Beiersdorf odnotował 8-procentowy wzrost sprzedaży, a w 2023 roku – 15-procentowy. Jednak obecnie tłuste lata zdają się dobiegać końca – i to w momencie, kiedy firma z wielką pompą świętowała setną rocznicę niebieskiej puszki z kremem Nivea. Beiersdorf spodziewa się poprawy sytuacji przez wprowadzenie na rynek kilku nowych produktów do pielęgnacji skóry pod marką Nivea, a także rozbudowanie kategorii poza pielęgnacją twarzy, jak np. dezodoranty.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
27. listopad 2025 11:41