StoryEditor
Producenci
21.09.2015 00:00

Wyniki badania konsumenckiego ULUBIONA MARKA 2015 – Wybór Konsumentów®

W środę 16 września w restauracji Belvedere w warszawskich Łazienkach odbyło się uroczyste ogłoszenie wyników ogólnopolskiego badania konsumenckiego ULUBIONA MARKA 2015 – Wybór Konsumentów®.

Celem badania, które przeprowadził instytut GfK Polonia, było wyłonienie marek najbardziej cenionych przez konsumentów. – O tytuł Ulubionych Marek Polaków ubiegało się aż 520 ogólnopolskich, najbardziej rozpoznawalnych marek spożywczych, chemicznych i kosmetycznych, a także sieci drogerii i aptek. Konsumenci wybrali zwycięzców w 53 kategoriach – podkreśliła Iwona Szwan, prezes Wydawnictwa Gospodarczego. Po prezentacji, podczas której Magdalena Zimna z instytutu GfK Polonia przedstawiła metodologię konkursu, odbyło się uroczyste wręczenie statuetek. Odebrali je prezesi, członkowie zarządu, dyrektorzy marketingu, dyrektorzy sprzedaży reprezentujący najważniejsze firmy branży FMCG.

Metodologia

Badanie zostało przeprowadzone metodą CAWI (Computer Assisted Web Interviewing) z wykorzystaniem GfK Access Panelu. Zastosowano w nim reprezentatywną próbę N=1000 respondentów (losowo-kwotową), uwzględniającą rzeczywistą populację Polaków w wieku 18-65 lat. Głosowali konsumenci, którzy decydują lub istotnie współdecydują o zakupach dla swojego gospodarstwa domowego, zwracają uwagę na marki produktów spożywczych i chemiczno-kosmetycznych oraz używają objętych badaniem kategorii produktowych.
Organizator badania
Wydawnictwo Gospodarcze jest firmą komunikacji B2B, działającą w strukturach międzynarodowych. Zajmuje się dostarczaniem praktycznych i aktualnych informacji gospodarczych za pomocą wydawanych czasopism biznesowych oraz konferencji dla branży spożywczej i kosmetycznej. Oba ogólnopolskie tytuły – „Wiadomości Handlowe” i „Wiadomości Kosmetyczne” – zajmują wiodącą pozycję w swoich segmentach, a organizowane przez wydawnictwo spotkania biznesowe są miejscem nawiązywania i podtrzymywania cennych relacji. Od 10 lat Wydawnictwo Gospodarcze jest również organizatorem badań rynkowych, które wskazują detalistom i konsumentom najlepsze nowości spożywcze i kosmetyczne. Do znanych i cenionych w branży projektów – „Perły Rynku FMCG”, „Perły Rynku Kosmetycznego”, „Najlepszy Produkt – Wybór Konsumentów”, dołączyło badanie „Ulubiona Marka – Wybór Konsumentów”, wskazujące marki najbardziej cenione przez konsumentów.
Realizator badania
Instytut GfK jest zaufanym źródłem rzetelnych informacji o rynku i konsumentach. Umożliwia podejmowanie trafniejszych decyzji. Łączy pasję badawczą 13 000 ekspertów. Ma 80 lat doświadczeń w analizowaniu i interpretowaniu danych. Dostarcza analiz, zarówno na poziomie globalnym, jak i rynków lokalnych, w ponad 100 krajach. Dzięki stosowaniu innowacyjnych rozwiązań łączących technologię i naukę, zmienia „big data” w „smart data”, zwiększając przewagę konkurencyjną swoich klientów i jednocześnie wzbogacając doświadczenia i decyzje konsumentów.
 
Więcej informacji:
Iwona Szwan

Prezes Zarządu, Dyrektor Działu Sprzedaży
Tel. 22 549 94 55, kom. 519 042 661
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
 

ULUBIONE MARKI POLAKÓW:

Kategoria: SOKI Marka: TYMBARKKategoria: NAPOJE NIEGAZOWANE Marka: TYMBARKKategoria: NAPOJE GAZOWANE Marka: COCA-COLAKategoria: WODY Marka: ŻYWIEC-ZDRÓJKategoria: HERBATY Marka: LIPTONKategoria: KAWY Marka: JACOBSKategoria: WINA Marka: CARLO ROSSIKategoria: PIWA Marka: TYSKIEKategoria: WÓDKI Marka: FINLANDIAKategoria: WHISKY Marka: JACK DANIEL’SKategoria: BATONY Marka: SNICKERSKategoria: WAFLE Marka: PRINCE POLOKategoria: CZEKOLADY Marka: MILKAKategoria: BOMBONIERKI I PRALINY  Marka: PTASIE MLECZKOKategoria: CIASTKA I WAFLE FAMILIJNE Marka: DELICJEKategoria: ŻELKI I PIANKI Marka: HARIBOKategoria: PRZEKĄSKI Marka: LAY’SKategoria: MAKARONY Marka: LUBELLAKategoria: PRODUKTY SYPKIE Marka: DIAMANTKategoria: KETCHUPY Marka: PUDLISZKIKategoria: MAJONEZY Marka: WINIARYKategoria: MUSZTARDY Marka: KAMISKategoria: PRZYPRAWY Marka: PRYMATKategoria: GALANTERIA MLECZNA Marka: DANONEKategoria: MLEKO Marka: ŁACIATEKategoria: SERY BIAŁE Marka: PIĄTNICAKategoria: SERY ŻÓŁTE Marka: HOCHLANDKategoria: MARGARYNY I MIKSY Marka: DELMAKategoria: PRODUKTY MROŻONE Marka: HORTEXKategoria: LODY Marka: ALGIDAKategoria: KABANOSY Marka: SOKOŁÓWKategoria: PARÓWKI Marka: BERLINKIKategoria: SZYNKI Marka: SOKOŁÓWKategoria: ŚRODKI DO PRANIA Marka: PERSILKategoria: ŚRODKI DO PŁUKANIA Marka: LENORKategoria: PREPARATY DO WC Marka: DOMESTOSKategoria: TABLETKI I PŁYNY DO ZMYWANIA NACZYŃ Marka: FAIRYKategoria: KOSMETYKI DO PIELĘGNACJI TWARZY Marka: NIVEAKategoria: KOSMETYKI DO OPALANIA Marka: NIVEAKategoria: KOSMETYKI DO PIELĘGNACJI CIAŁA Marka: NIVEAKategoria: KOSMETYKI DO MYCIA CIAŁA Marka: NIVEAKategoria: DEZODORANTY Marka: NIVEAKategoria: KOSMETYKI DO MYCIA I PIELĘGNACJI WŁOSÓW Marka: HEAD & SHOULDERSKategoria: KOSMETYKI DO STYLIZACJI WŁOSÓW Marka: TAFTKategoria: FARBY DO WŁOSÓW Marka: PALETTEKategoria: KOSMETYKI DO MAKIJAŻU UST Marka: RIMMELKategoria: TUSZE DO RZĘS  Marka: MAYBELLINE NEW YORKKategoria: PODKŁADY I PUDRY Marka: L’ORÉAL PARISKategoria: LAKIERY DO PAZNOKCI Marka: RIMMELKategoria: KOSMETYKI DLA MĘŻCZYZN Marka: NIVEA MENKategoria: KOSMETYKI DLA DZIECI Marka: NIVEAKategoria: SIECI DROGERYJNE Marka: ROSSMANNKategoria: SIECI APTECZNE Marka: DBAM O ZDROWIE



ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
28.04.2025 15:39
Procter & Gamble planuje podwyżki cen w odpowiedzi na taryfy handlowe
Na zdj. siedziba Procter&Gamble.Shutterstock

Procter & Gamble (P&G) zapowiedziało możliwe podwyżki cen w związku z nowymi taryfami handlowymi wprowadzonymi przez prezydenta USA Donalda Trumpa. Koncern, właściciel takich marek jak Pampers, Olay czy Head & Shoulders, obniżył swoją prognozę sprzedaży na bieżący rok. Firma szacuje, że skutki wojny handlowej oraz spowolnienia konsumpcji z powodu niepewności gospodarczej mogą kosztować ją od 1 do 1,5 miliarda dolarów.

Jak poinformował dyrektor finansowy P&G, Andre Schulten, w rozmowie o wynikach finansowych za trzeci kwartał, przedsiębiorstwo będzie zmuszone sięgnąć po wszystkie dostępne środki, by ograniczyć wpływ taryf na strukturę kosztów i wynik finansowy. Najbardziej prawdopodobnymi działaniami są podwyżki cen oraz cięcia kosztów, choć rozważane jest również modyfikowanie składu produktów lub zmiana źródeł surowców spoza Chin. Schulten zaznaczył jednak, że zmiana dostawców będzie trudna do szybkiego wdrożenia.

Obecnie około 90 proc. produktów sprzedawanych przez P&G w Stanach Zjednoczonych jest wytwarzanych lokalnie, jednak firma importuje z Chin surowce, opakowania oraz część gotowych produktów. Mimo że Chiny odpowiadają za jedynie 10 proc. importu, P&G spodziewa się obciążenia kosztowego w wysokości 1,5 miliarda dolarów. Taryfy na towary eksportowane z Chin do USA sięgają nawet 145 proc. Dyrektor generalny P&G, Jon Moeller, przyznał w rozmowie z CNBC, że podwyżki cen będą zależały od konkretnej marki i mogą zostać wprowadzone w nowym roku fiskalnym rozpoczynającym się w lipcu.

image

Ceny perfum w USA wzrosną o 6-7 proc. – to odpowiedź Interparfums na cła Trumpa

W ciągu trzech miesięcy do marca 2025 roku sprzedaż netto P&G spadła o 2 proc. rok do roku, osiągając poziom 19,8 miliarda dolarów, co było poniżej oczekiwań analityków. Sprzedaż organiczna, wyłączająca wpływ kursów walut i zmian w portfelu marek, wzrosła o 1 proc., głównie dzięki wyższym cenom. Wzrost sprzedaży odnotowano w segmencie kosmetyków (2 proc.) oraz produktów do pielęgnacji osobistej (wysokie jednocyfrowe wzrosty), natomiast sprzedaż pielęgnacji skóry spadła o 3 proc., a sprzedaż produktów zdrowotnych o 4 proc. Pomimo trudnego otoczenia rynkowego, P&G utrzymuje inwestycje w innowacje i prognozuje, że roczna sprzedaż będzie na poziomie zbliżonym do wyniku z 2024 roku, podczas gdy wcześniej spodziewano się wzrostu o 2–4 proc.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
28.04.2025 14:39
Eurofragrance odnotowuje rekordowe wyniki – 180 mln euro przychodu w 2024 roku
CEO Eurofragrance, Laurent Mercier, chwali konsekwentne działania swojej firmy.Eurofragrance

Hiszpańska firma Eurofragrance zamknęła rok finansowy 2024 z przychodem na poziomie 180 milionów euro. Wzrost sprzedaży o 27 proc. w porównaniu do roku 2023 obejmował wszystkie regiony i kategorie produktowe, co firma przypisuje rosnącemu zainteresowaniu perfumami luksusowymi oraz ekspansji na rynkach Indii, Bliskiego Wschodu i Afryki.

W segmencie perfum luksusowych sprzedaż wzrosła aż o 28 proc., natomiast produkty do pielęgnacji domu i ciała zanotowały 20 proc. wzrostu. Jak podkreślił dyrektor finansowy Eurofragrance, Juan Ramón López Gil, osiągnięcie poziomu 180 milionów euro jest efektem zaangażowania zespołów oraz skutecznej realizacji przyjętych strategii finansowych i operacyjnych.

Największy wzrost firma zanotowała w regionach Indii, Bliskiego Wschodu i Afryki – o 30 proc., z najsilniejszymi wynikami w Zjednoczonych Emiratach Arabskich i Arabii Saudyjskiej. Eurofragrance korzysta tam z dynamicznego rozwoju sektora detalicznego produktów beauty, wspieranego przez znaczące inwestycje w regionie. Dodatkowo, rosnące dochody rozporządzalne w Indiach, Indonezji i Turcji napędzają dalsze wzrosty sprzedaży.

Prezes firmy, Laurent Mercier, podkreślił, że kluczowe znaczenie dla sukcesu miało konsekwentne podejście do rozwoju i strategiczne inwestycje. Zapowiedział też dalsze inwestycje w innowacje, które mają zapewnić Eurofragrance stabilny wzrost i utrzymanie pozycji wiodącego gracza na rynku perfumeryjnym w kolejnych latach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
28. kwiecień 2025 20:32