StoryEditor
Producenci
10.02.2020 00:00

Wysoki wzrost Estee Lauder Companies. Entuzjazm stłumiony dużą dawką niepewności

Estee Lauder Companies ogłosiło wyniki za drugi kwartał roku budżetowego 2020. Prestiżowy gigant kosmetyczny z USA uznał swoje wyniki finansowe za „wyjątkowe”, ponieważ sprzedaż netto wzrosła o 15 procent do 4,62 miliarda dolarów - podał globalcosmeticnews.com.

Pielęgnacja skóry była najlepiej sprzedającą się kategorią koncernu, osiągając 37 procent w ciągu trzech miesięcy zakończonych 31 grudnia 2019 r. w porównaniu z tym samym okresem w poprzednim roku, osiągając 2,205 milionów dol. dzięki dobrym wynikom między innymi marek La Mer i Estee Lauder.

Tymczasem sprzedaż makijażu była napędzana głównie przez Tom Ford Beauty, Bobbi Brown, Estee Lauder i La Mer, chociaż niższa sprzedaż netto zarówno produktów BECCA, jak i Smashbox oznaczała, że ​​ogólny wzrost kategorii był niewielki, o 6 procent do 1,660 milionów dol.

W ujęciu regionalnym, podczas gdy region Azji i Pacyfiku odnotował najbardziej imponujący skok sprzedaży (+29 procent do 1,319 milionów dol.), firma odnotowała również dwucyfrowy wzrost w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce (+18 procent w stosunku do USA 2,079 mln dol.), podczas gdy wzrost w obu Amerykach utrzymywał się na stałym poziomie, dzięki sprzedaży kosmetyków w delikatnych kolorach, o 1 procent do 1,226 mln dol.

Fabrizio Freda, prezes i dyrektor generalny koncernu, powiedział: - Liczne motory wzrostu przyniosły wysokie zyski we wszystkich naszych regionach i głównych kategoriach, ponieważ nasze portfolio marek prestiżowych zostało dobrze przyjęte przez globalnych konsumentów podczas imprezy z okazji Dnia Singla i sezonu świątecznego.

Ostrzegł jednak: - W następstwie niedawnego wybuchu koronawirusa niepokoi nas przede wszystkim zdrowie i bezpieczeństwo naszych pracowników, konsumentów i wszystkich osób dotkniętych chorobą w Chinach i na całym świecie. Sytuacja globalna wpłynie również na nasze wyniki finansowe w najbliższym czasie, dlatego aktualizujemy naszą prognozę na rok obrotowy.

- Dzięki dotychczasowym wynikom i zręczności w alokacji zasobów będziemy dążyć do zapewnienia wzrostu przez cały rok, co najmniej zgodnie z naszymi długoterminowymi celami, nawet w tym trudnym momencie. Będziemy gotowi powrócić do tempa wzrostu, gdy globalny wybuch koronawirusa zostanie rozwiązany - podkreślił Fabrizio Freda.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
12.11.2025 15:41
Shiseido z dużymi stratami po trzech kwartałach 2025 roku
Największe spadki sprzedaży Shiseido odnotowało w obydwu AmerykachShutterstock

Japoński koncern Shiseido odnotował stratę netto w wysokości blisko 250 mln euro w okresie od stycznia do września 2025. Rok temu w analogicznym okresie firmie udało się wygenerować zysk na poziomie 4,2 mln euro.

Przychody Shiseido do września wyniosły łącznie 693 817 mln jenów (3 893 mln euro), co oznacza spadek o 4 proc. Przychody koncernu w Japonii wzrosły zaledwie o 0,1 proc. do 1 229 mln euro, podczas gdy w Chinach i w kanałach sprzedaży detalicznej w sektorze travel retail spadły o 7,6 proc. do 1 347 mln euro.

Sprzedaż spółki w regionie EMEA wyniosła 539 mln euro, co stanowi wzrost o 5 proc., podczas gdy w obu Amerykach odnotowano spadek aż o 10,3 proc. do 439 mln euro. W pozostałych regionach Azji i Pacyfiku spadek wyniósł 1,4 proc. do 295 mln euro.

image

Dziś oficjalnie startują targi Cosmoprof Asia 2025 – z udziałem polskich firm

Koszty sprzedaży (koszt sprzedanych towarów) wyniósł łącznie 908 mln euro, co oznacza spadek o 4 proc., a koszty sprzedaży ogólne i administracyjne spadły o 6,2 proc. do 2921 mln euro. W bieżącym kwartale spółka utworzyła nadzwyczajne obciążenie księgowe w wysokości 263 mln euro z powodu słabszych wyników w obu Amerykach.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
12.11.2025 10:08
Pokolenie Z kocha perfumy – a koncerny kosmetyczne idą za tym trendem
Perfumy są segmentem produktów, który daje konsumentom poczucie prestiżu, jakości i statusumedia

Zapachy stały się ulubioną kategorią zakupów beauty dla Pokolenia Z – globalnie to ta grupa nabywców rośnie najdynamiczniej. Na tym trendzie chcą skorzystać koncerny Estee Lauder, L‘Oréal i Coty – właściciele takich marek perfum jak Le Labo, Tom Ford, Valentino, Yves Saint Laurent, Emporio Armani. Firmy te zgodnie deklarują, że planują większe inwestycje w kategorię perfum, które stały się głównym motorem napędowym ich sprzedaży.

Perfumy, mgiełki zapachowe, perfumy do włosów – kiedyś kategoria zapachów była traktowana jako luksusowa przyjemność, jednak obecnie zapachy stały się priorytetem dla młodych konsumentów, którzy chcą w ten sposób wyrazić swój styl oraz poprawić sobie nastrój w obliczu niepewności ekonomicznej. Analitycy twierdzą, że perfumy to „efekt czerwonej szminki” w nowym wydaniu – odnosząc się do teorii ekonomicznej, sugerującej, że konsumenci kupują drobne luksusowe przedmioty zamiast drogich w sytuacji, gdy gospodarka nie ma się najlepiej.

Na sytuacji tej korzystają Estee Lauder, L‘Oréal i Coty, które w ostatnim czasie zadeklarowały, że chcą dokonać większych inwestycji w sprzedawane przez siebie perfumy, które są obecnie największym motorem ich sprzedaży. 

Coty przedstawiło w ubiegłym tygodniu optymistyczne prognozy, licząc na dalszy wzrost popytu na perfumy marek ze swojego portfolio (m.in. Calvin Klein i Hugo Boss).

Z danych Circana wynika, że około 38 proc. całkowitych wydatków na perfumy w ciągu pierwszego półrocza 2025 pochodziło z gospodarstw domowych, w których jest przedstawiciel Pokolenia Z.

Estee Lauder, właściciel marki Jo Malone, również potwierdziło wzrost w swoim segmencie perfum, co pomogło zrównoważyć koncernowi słabszy popyt na kosmetyki do makijażu. W kwartale zakończonym we wrześniu segment perfum zwiększył się o 14 proc. Analitycy wskazują, że duże firmy kosmetyczne zwiększają swoje portfolio zapachów – najczęściej poprzez przejęcia lub likwidację słabszych jednostek biznesowych, aby zwolnić przepływy pieniężne na inwestycje w perfumy.

Zapachy przeżywają swój kulturowy moment – powiedziała w rozmowie z Reutersem Kendal Ascher z zarządu Estee Lauder. – Rosnący dochód rozporządzalny i ekspansja klasy średniej w Chinach, Indiach i na Bliskim Wschodzie napędzają stały wzrost w tej kategorii – potwierdziła.

W tym roku Estee Lauder otworzyło około 40 nowych, niezależnych butików z perfumami na całym świecie, w tym nowe flagowe sklepy w Nowym Jorku i Paryżu. Ascher podkreśliła, że firma zainwestowała w narzędzia oparte na AI, które tłumaczą, jak konsumenci mówią o zapachach. Na podstawie tych danych tworzony jest content na TikToku, który przyciąga klientów z pokolenia Z.

W ubiegłym roku globalny wzrost sprzedaży perfum przewyższył wzrost sprzedaży kosmetyków do makijażu i pielęgnacji skóry – wynika z danych Circana. Sprzedaż perfum premium wzrosła o 6 proc. do 3,9 mld dolarów w pierwszej połowie 2025 roku, podczas gdy sprzedaż kosmetyków premium wzrosła o 1 proc., a sprzedaż produktów premium do pielęgnacji skóry spadła o 1 proc. w tym samym okresie.

W opinii ekspertów perfumy są segmentem produktów, który daje konsumentom poczucie prestiżu, jakości i statusu – bez konieczności wydawania dużych pieniędzy na “pełnoprawne” dobra premium i luksusowe.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
13. listopad 2025 09:05