StoryEditor
Producenci
24.02.2022 00:00

Wzrosła aktywność marek kosmetycznych na Tik Toku i znaczenie treści wideo [DANE]

Siła buzzu o markach kosmetycznych wyniosła 1 miliard 45 milionów wyświetleń. To oznacza wzrost o 14,3 proc. rok do roku. Wzrost jest napędzany przez dynamiczne zwiększenie aktywności na TikToku. Liczba wyświetleń w tym kanale wzrosła aż o 760,3 proc. w porównaniu do stycznia 2021 – tak wynika z danych działu analiz brand24.pl

Buzz to wzmianki internetowe, w których pojawia się marka. Dotyczy to wszystkich wzmianek w internecie i mediach społecznościowych, ale bez zamieszczanych w mediach własnych marki. 

Skokowy wzrost TikToka
Nominalnie siła buzzu wzrosła z 20,4 milionów wyświetleń w styczniu 2021 roku aż do 175,4 milionów. Tak wysoka zmiana jest zasługą przede wszystkim silnie rosnącej aktywności marek w tym serwisie i wykorzystania możliwości takich formatów jak Spark Ads. 

W tym samym okresie Instagram odnotował spadek o 3,5 proc. Mimo tego serwis pozostaje najważniejszym kanałem. Jego udział wyniósł 68 proc. Jest to jednak istotny spadek z poziomu 80,6 proc. rok wcześniej. Udział TikToka wzrósł z 2,2 proc. do 16,8.

Konsekwencją tak szybkiego wzrostu znaczenia TikToka jest też bardzo silny wzrost udziału formatu wideo. W styczniu 2022 roku udział treści wideo w całości buzzu wyniósł 44,3 proc. Rok wcześniej było to 30,3 proc. –wyjaśnia Jarosław Roszkowski, dyrektor działu analiz brand24.pl

L'Oréal Paris liderem
Marką z największym buzzem jest L'Oréal Paris. Wyniósł on 40,4 milionów wyświetleń. Jest to historycznie najlepszy wynik marki i oznacza wzrost aż o 177,4 proc. rok do roku. Taki wynik jest bardzo mocno napędzany inwestycjami w influencer marketing, przede wszystkim na TikToku, w drugiej kolejności na Instagramie. Udział TikToka w buzzie o tej marce wyniósł aż 70,3 proc.

Na drugim miejscu jest marka Eveline z wynikiem 27,5 milionów wyświetleń. Wynik marki jest efektem bardzo dużego buzzu organicznego (bez działań marketingowych). Kluczowym serwisem dla tej marki jest Instagram - odpowiada za 56,5 proc. wyświetleń. Marka Eveline ma też najwyższy buzz na YouTube i forach, wśród wszystkich marek kosmetycznych.

Na kolejnych miejscach są:
•    Garnier - 24,8 miliony wyświetleń,
•    NYX Professional Makeup - 24,4 miliony wyświetleń,
•    Makeup Revolution - 19,8 milionów wyświetleń, z czego aż 19,3 milionów na Instagramie (najlepszy wynik z wszystkich marek).

Łącznie 5 największych marek ma udział w buzzie o markach beauty na poziomie 13,1 proc., z czego udział L'Oréal Paris wynosi 3,9 proc.

Przeczytaj również: Jest propozycja kodeksu dobrych praktyk dla influencerów. Warto znać przepisy.

Inwestycje w influencer marketing
Szacowane budżety na działania płatne w styczniu 2022 roku wyniosły 3,64 miliony złotych. Obejmuje to kwoty zarówno na wynagrodzenia influencerów, jak i wsparcie reklamowe postów i filmów influencerów.

Inwestycje są bardzo silnie zdominowane przez marki z grupy L'Oréal Polska, które zajmują pierwsze trzy miejsca pod względem wielkości budżetów. Łącznie ta firma zainwestowała 1,55 milion złotych, co odpowiada za 42,5 proc. całości inwestycji kategorii beauty.

Marki z największymi inwestycjami to:
•    L'Oréal Paris - 547,7 tysięcy złotych netto,
•    Garnier - 373,5 tysięcy złotych netto,
•    Maybelline - 331,4 tysięcy złotych netto.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
04.12.2025 09:33
L’Oréal rozważa inwestycję w Giorgio Armani. Ruszają przygotowania do sprzedaży 15-proc. pakietu
Globalna marka zmieni potencjalnie właściciela.BadPixma/shutterstock

L’Oréal potwierdził, że „bardzo szybko” rozpocznie analizę potencjalnej inwestycji w Giorgio Armani, po tym jak w testamencie zmarłego projektanta znalazły się szczegółowe wytyczne dotyczące stopniowej sprzedaży lub wejścia marki na giełdę. To pierwsza oficjalna deklaracja koncernu w sprawie udziału w przyszłej restrukturyzacji własnościowej włoskiego domu mody.

Podczas spotkania z analitykami dyrektor finansowy L’Oréal, Christophe Babule, poinformował, że grupa „zdecydowanie” oceni możliwość nabycia udziałów w Armani. Zgodnie z ujawnionymi planami w ciągu najbliższych 18 miesięcy ma zostać uruchomiony proces sprzedaży lub upublicznienia pierwszego pakietu obejmującego 15 proc. akcji. Priorytet dostępu do transakcji otrzymają cztery podmioty: L’Oréal, LVMH, EssilorLuxottica oraz inna firma o porównywalnej skali.

Decyzja wynika z wieloletnich spekulacji dotyczących sukcesji u Armaniego oraz przyszłości jego biznesu beauty, który od lat funkcjonuje na licencji L’Oréal. Przyszły nabywca pakietu mniejszościowego może istotnie wpłynąć na układ sił w segmencie marek luksusowych, zarówno w branży modowej, jak i perfumeryjno-makijażowej.

Ewentualne wejście kapitałowe L’Oréal do Giorgio Armani mogłoby wzmocnić pozycję francuskiej grupy na globalnym rynku luksusowych kosmetyków. Marka Armani Beauty należy do najbardziej rozpoznawalnych w portfolio perfum i makijażu L’Oréal, a zabezpieczenie jej długoterminowej obsługi w ramach koncernu ma strategiczne znaczenie przy rosnącej konkurencji o prestiżowe licencje.

Z kolei dla samego Armaniego sprzedaż 15-proc. pakietu ma być pierwszym etapem uporządkowanej zmiany właścicielskiej, zapisanej w testamencie projektanta. Wynik procesu – zależny od struktury oferty i wyboru inwestora – zadecyduje o przyszłym kierunku rozwoju jednego z najbardziej wpływowych domów mody w Europie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Unilever: nasz nowy magazyn w Poznaniu wytrzyma sztorm
Unilever mat.pras.

Unilever wprowadza zaawansowaną automatyzację i optymalizację procesów logistycznych w swojej fabryce w Poznaniu. W ramach inwestycji o wartości blisko 100 mln złotych powstanie w pełni zautomatyzowany magazyn wysokiego składowania oraz nowoczesna hala wysyłek. Zakończenie inwestycji planowane jest na 2027 rok.

Unilever realizuje kompleksową transformację logistyczną w fabryce w Poznaniu – jednym z kluczowych zakładów produkcyjnych firmy w Europie. Inwestycja o wartości blisko 100 mln złotych obejmuje budowę w pełni zautomatyzowanego magazynu wysokiego składowania o pojemności 9,6 tys. palet oraz nowej hali wysyłek, która stanie się punktem załadunkowo-rozładunkowym.

Magazyn jak wieżowiec

Prace przygotowawcze są już zakończone, główna faza budowy rusza z początkiem grudnia, a zakończenie robót budowlanych przewidziane jest na koniec 2026 roku – z pełnym uruchomieniem i integracją systemów w połowie 2027 roku. W ramach projektu przebudowie ulegnie ponad 25 proc terenu fabryki, co umożliwi stworzenie nowego układu logistycznego i infrastrukturalnego dopasowanego do przyszłych potrzeb operacyjnych.

Magazyn wysokiego składowania o wysokości 36 metrów – tyle, co dziesięciopiętrowy wieżowiec – zostanie wyposażony w zaawansowane systemy automatycznego przechowywania i pobierania towarów. W magazynie zostaną zainstalowane trzy samojezdne w pełni autonomiczne windy o wysokości 34 metrów, obsługujące regały magazynowe. Cała konstrukcja została zaprojektowana tak, aby wytrzymać prędkość wiatru ponad 140 km/h, więcej niż 12-stopniowy huragan w skali Beauforta.

Ta inwestycja to dla naszej fabryki znaczące i angażujące przedsięwzięcie, które stanowi ważny krok w dalszym rozwoju zakładu. Tworzymy inteligentny, zintegrowany ekosystem logistyczny dla całej fabryki. Dzięki połączeniu automatyzacji i harmonizacji procesów podniesiemy naszą efektywność i elastyczność operacyjną. To krok, który zwiększy stabilność naszego łańcucha dostaw i pozwoli nam jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby partnerów biznesowych – komentuje Przemysław Fejfer, dyrektor fabryki w Poznaniu, Unilever.

Nowa hala wysyłek – centrum transportowe fabryki

Nowa hala wysyłek, wyposażona w dziewięć wielofunkcyjnych doków, zwiększy efektywność obsługi transportów oraz umożliwi sprawną organizację i koordynację ruchu ciężarówek w jednym miejscu. Inwestycja przyczyni się do optymalizacji procesów logistycznych i stworzy możliwości dalszej automatyzacji operacji.

image

Joanna Orzechowska, Unilever: Dobra rolka na TikToku potrafi wyczyścić półki z towaru [FBK 2025]

Unilever jest jednym z wiodących, światowych dostawców produktów Beauty & Wellbeing, Personal Care, Home Care, Foods i Ice Cream, który prowadzi sprzedaż na terenie 190 krajów, docierając do 3,4 mld konsumentów dziennie. Zatrudnia 128 tys. pracowników. Przychody ze sprzedaży w 2024 r. wyniosły 60,8 mld euro. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
04. grudzień 2025 17:33